Álmoskásan indult a harmadik szabadedzés a Yas Marina versenypályán, köszönhetően annak, hogy a még világosban tartott tréning körülményei merőben eltérőek voltak attól, amit majd a villanyfényes időmérőn fognak tapasztalni a csapatok. Az első tíz percben szinte semmi sem történt, a középmezőny installációs körökkel szórakoztatta a nézőket, az első mért időt szűk negyed óra elteltével Lando Norris szolgáltatta. A huszadik perc környékén aztán beindult az élet, előbb a mindkét pénteki szabadedzésen leggyorsabb Valtteri Bottas állt az élre, majd jött Lewis Hamilton, és átvette tőle az első helyet. Már ekkor látszott, hogy a Mercedesek átmentették pénteki formájukat szombatra is.
Sebastian Vettel első nekifutásra közel 5 tizedmásodpercet kapott Hamiltontól, majd kockásra fékezte a bal első gumiját a második DRS-zónában. Charles Leclerc használt lágyakon jött ki, ezért másodpercekkel volt lassabb az élmezőnynél. Ami a harmadik topcsapatot illeti, a Red Bull pénteken még lassabb volt a Mercedesnél és a Ferrarinál egy körön,
Max Verstappen azonban gyorsan jelezte, hogy ma nem feltétlenül ez lesz a helyzet, első nekifutásra ugyanis 5 tizedet adott Hamiltonnak.
Ez nem sokáig maradt így, Hamilton ugyanazon a szett lágy gumin, amin első körét is futotta, előbb 1:36.877-re, majd 1:36.640-re gyorsult, 5 tizedre leszakítva magáról az időközben a második helyre fellépő Bottast.
Az időmérő-szimulációs köröket a két Ferrari kezdte, az ilyenkor megszokottól eltérő módon azonban közepes Pirelliken jöttek ki.
Ebben benne lehet az is, hogy a Q2-re készültek, ahonnan ezen a keveréken szeretnének továbbjutni, de az is, hogy pénteken egy szett lággyal többet használtak el, mint a riválisok. Vettel és Leclerc is nagyon jól kezdett, utóbbi a második mért ponton a keményebb gumi ellenére közel 5 tizeddel vezetett Hamilton előtt, a lassú harmadik szektorban azonban közel egy másodpercet bukott, ami rengeteg. Végül Vettel volt a gyorsabb kettejük közül 35 ezreddel, a vezetést azonban ő sem tudta átvenni.
A két Mercedes és a két Red Bull a megszokottak szerint lágy gumin szimulálta az időmérőt, de a négy pilótából csak háromnak sikerült javítania,
Hamilton ugyanis az első gyorskörén kiszaladt a bukótérbe a hatos kanyarban. Bottas a friss gumi ellenére nem tudta megdönteni csapattársa korábbi idejét, de 15 ezredre felzárkózott rá.
Úgy nézett ki, Verstappennek sem fog menni Hamilton megelőzése, elsőre 85 ezreddel maradt el a világbajnoktól, de kiszélesítette az első kanyar kijáratát. Hogy mennyibe került ez a rontás, azt második nekifutásra mutatta meg, 1:36.566-tal 74 ezreddel lenyomta Hamiltont, amivel az első helyen zárta az edzést. A másik Red Bullban Alex Albon 361 ezreddel volt lassabb ennél, de a 4 tizedet kapó Ferrarikat így is megelőzte.
Ami a középmezőnyt illeti, azt meglepetésre Sergio Pérez zárta az élen 1:37.516-ös körrel, ami a hetedik helyre volt elég. Mögötte Daniel Ricciardo és Carlos Sainz végzett, az első tizet Pierre Gasly tette teljessé. Nagyon nem ment a két Alfa Romeónak, Kimi Räikkönen csak a 16., Antonio Giovinazzi pedig csak a 18. helyen végzett, azaz csak a két Williamst tudta megelőzni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, hamarosan zöldre vált a lámpa a bokszutca végén! Amíg ez megtörténik, olvassák el szokásos esélylatolgatásunkat! Annyit elárulunk előre: a pénteki második tréning nem sok jót ígér a Mercedes riválisainak.
Több istálló is csütörtökön, a bokszutcában tartotta meg év végi tablófotózását, a Ferrari azonban szombatig várt ezzel, és még csavart is egyet a dolgon, Vettelék ugyanis a célegyenesben álltak össze, hogy elkészítsék az "osztályképet".
Valtteri Bottas eleve teljesen új belső égésű motorral és erőforráselemekkkel kezdte a szezon utolsó versenyhétvégéjét, péntek este a Mercedes azonban pneumatikus szivárgást fedezett fel az új egységben, ezért elővigyázatosságból az újabb csere mellett döntöttek. Bottas nemcsak belső égésű motorból, hanem MGU-K-ból, MGU-H-ból és turbóból is vadonatújat kap a hétvége hátralevő részére, hátrányt azonban nem szenved emiatt, hiszen már így is a mezőny végéről rajtol. A finn pilóta elmondta: a versenytempóra fog elsősorban készülni az utolsó szabadedzésen, de szeretne harcba szállni az időmérőn a pole pozíciós időért, még ha utána hátra is sorolják.
Jelenleg 27 fok van Abu-Dzabiba, az aszfalt hőmérséklete pedig 40 fokos. Mindkettő jóval alacsonyabb lesz az időmérő edzésen, a csapatoknak így a szokottnál nehezebb dolguk lesz kisakkozni, hogy bejöttek-e a második edzés után elvégzett változtatások. Akárcsak az első szabadedzés, ez sem a legreprezentatívabb, most azonban már muszáj erre a versenyhétvégére koncentrálni mindenkinek a 2020-as fejlesztések tesztelése helyett.
Egyelőre senki sem sieti el, Kimi Räikkönen és Kevin Magnussen jött csak ki, ez a körülményeknek is betudható.
Grosjean, Kubica és a két Toro Rosso is kilátogatott a pályára, a lengyel az első, aki el is ment egy mért körre és nem hajtott vissza egyből a bokszba.
Úgy tűnt, az övé lesz az első idő, a második köre végén azonban visszahajtott a bokszba. Jelenleg egyetlen autó sincs a pályán.
Több mint 10 perc telt már el az edzésből, eddig szó szerint semmi sem történt. Most Lando Norris törte meg a csendet, közepes keverékű gumin hajtott ki a McLarennel.
1:38.987-tel iratkozott fel a McLaren versenyzője a tabellára, ez közel 3 másodperccel lassabb Bottas tegnapi második edzésen futott leggyorsabb körénél, 1 másodperccel saját tegnapi legjobbjánál.
Sainz, a két Alfa Romeo és a két Renault is teljesített gyorskört, Ricciardo vezet 1:38.271-gyel lágy gumin, mögötte Hülkenberg, Norris, Sainz, Räikkönen, Giovinazzi a sorrend.
A tegnapi nap leggyorsabbja lágy Pirellin jelent meg, 1:37.911-es körrel kezdett egy meglehetősen sok hibával tarkított körrel. Ez az idő 1,7 másodperccel rosszabb a tegnapi legjobbjánál.
1:37.699-cel 212 ezredett adott csapattársának a hatszoros világbajnok, miközben Vettel nem tudott bemenni 1:38 alá, hátránya 471 ezred Hamilton mögött.
Lila első szektor után a második DRS-zóna végén blokkolta a bal elsőt, maradt is egy jókora nyom a felületén, a kör végén inkább visszajött a bokszba. A live timing szerint Leclerc 16 körös lágy gumin volt kint, ez indokolhatja a 1:40.3-as idejét, amivel csak Giovinazzit előzi meg azok közül, akiknek van mért köre.
Közel fél másodperccel repesztett gyorsabb kört, mint Hamilton, 1:37.202 az ideje lágy gumin.
A trükkös féktávú 17-es kanyar előtt érte utol a Renault-t, Hülkenberg azonban nem figyelt és nem húzódott le, így Albonnak ki kellett menekülnie a bukótérbe.
Elsőként ment be a mai napon 1:37 alá, 1:36.877 az új leggyorsabb idő. Bottas is javított, 1:37.189-es körével bejött Verstappen elé, aki már csak a harmadik.
1:36.640-re szorította le a lécet, van tehát még a lágy gumijában. Ezzel több mint 5 tizeddel vezet már Bottas előtt, a negyedik helyen álló Vettel lemaradása másfél másodperc.
Vettel a 4., Leclerc csak a 18., jelenleg mindkét vörös autó a bokszban, lekerült róluk a motorborítás, Vettelnél az első felfüggesztésen is állítanak, jelentette Ted Kravitz, a Sky Sports bokszutcai riportere.
Mindketten új lágy gumin jöttek ki, vélhetően meg akarják nézni, hogy mit tudnak a sárga Pirellik a lágyakhoz képest, noha a körülmények merőben eltérőek, mint amilyenek az időmérő edzésen lesznek.
Leclerc előnye több mint 4 tized volt Hamilton előtt a második szektorban, az utolsóban azonban eldobott 8 tizedet. Hasonlóan járt Vettel is, így bár a vörös autók feljöttek a második és a harmadik helyre, ezzel az idővel nem lesznek versenyképesek a folytatásban. Vettel köre 1:36.975, Leclerc-é 1:37.010.
A finn nem tudta megdönteni csapattársa idejét, de már csak 15 ezredre van tőle 1:36.655-ös körének köszönhetően, amivel feljött a második helyre. Hamilton közben a hatos kanyarban kiszaladt a bukótérbe friss lágyakon.
Ugyanott blokkolta a kerekét, ahol korábban Vettel, ő azonban nem a bal, hanem a jobb elsőt fékezte kockásra.
85 ezreddel elmaradva a hatszoros világbajnoktól a harmadik helyre zárkózott fel lágy gumikon a holland, aki kiszélesítette az első kanyart a gyorskörén és leszaladt a bukótérbe. Enélkül talán meglehetett volna az első hely.
Csapattársához hasonlóan ő is lágyakon futotta időmérős körét, 2 tizedet kapott Verstappentől, amivel jelenleg a negyedik Vettel és Leclerc előtt.
Akárcsak tegnap Ricciardo Gaslyt, a különbség, hogy a Racing Point nem robbant le, egyszerűen csak eregetett egy kis olajat a kipufogón keresztül. A 2007-es világbajnok gyorsan le is tépett egy réteget a sisakfóliából.
Itt a bizonyíték, hogy az első köre nem volt az igazi, a másodikkal ugyanis 7 századdal csak, de az élre állt, ideje 1:36.566.
A két Ferrari még visszatért használt lágy, illetve közepes gumin, de nem tudtak már javítani, a harmadik szabadedzést így Max Verstappen zárta az élen Hamilton és Bottas előtt. A további sorrend az első tízben: Albon, Vettel, Leclerc, Pérez, Ricciardo, Sainz, Gasly. Hamarosan jövünk a szöveges összefoglalóval, 13:50-től pedig az időmérő edzés élő közvetítésével, tartsanak velünk akkor is, a viszontlátásra!