A szerdai eseményekhez képest komótosabban indult a csütörtöki tesztnap Barcelonában, ahol a csapatok a 2020-as F1-es szezonra készülnek. A legtöbb csapat pilótát cserélt az előző naphoz képest, de legalábbis a sorrendjüket megváltoztatták, így ismét autóba ült a délelőtt folyamán Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, valamint George Russell, mielőtt átadják a helyüket csapattársuknak.
Az Alpha Tauri, a Haas, a McLaren, az Alfa Romeo és a Red Bull ma először biztosított lehetőséget Pierre Gaslynak, Romain Grosjeannak, Lando Norrisnak, Kimi Räikkönennek és Alexander Albonnak, hogy éles körülmények között is teszteljék a 2020-as autójukat, sőt, Albon korábban még filmforgatás alkalmával sem vezethette az autóját.
---- separator ----gallery-content-type:e6cac16c-e48e-4dd9-a5bd-c9fb4d4f66f7---- separator ----
Ennek meg is lett a böjtje, a thai pilóta fájlalta a vállát az autóban ülve, de végül így is majdnem egy versenytávval, 59 körrel a háta mögött zárta a délelőttöt, miközben több istálló is akadt, ami az 50 kört sem érte el az ebédszünetig. Látványos műszaki hiba ezúttal sem történt, nem robbant le senki a pályán és baleset miatt sem volt szükség a piros zászlóra.
A Renault, a Ferrari és a McLaren ettől függetlenül 50 kör alatti futásteljesítménynél maradt, miközben Hamilton 106 kört ment a Mercedesszel.
Az Ezüstnyíl adta a mai nap és az eddigi tesztelés legnagyobb szenzációját azzal, hogy egy Twitter-felhasználó a fedélzeti kamera képén észrevette, hogy a brit pilóta képes mozgatni a kormányoszlopot. Az innováció működési mechanizmusát és a szabályosságát cikkünk írásakor még csak találgatják a csapatok is, de komoly felfordulást okozott a paddockban.
---- separator ----gallery-content-type:e6cac16c-e48e-4dd9-a5bd-c9fb4d4f66f7---- separator ----
A Mercedes újítása mellett természetesen továbbra is beszédtéma a délelőtti szakaszt az élen záró Racing Point új autója, ami feltűnően hasonlít a tavalyi Mercedes W10-re. Andrew Green technikai igazgató elismerte, hogy a tavalyi Mercedes-sebességváltó van az autójukban, ami meghatározza a hátsó futómű kialakítását is, de kategorikusan tagadta, hogy lekoppintották a tavalyi Ezüstnyilat.
A tempót Sergio Pérez diktálta a délelőtt során 1:17.347-tel, a 2. helyezett Daniel Ricciardo bő 4 tizedmásodpercet kapott tőle,
miközben az ausztrál pilóta a nap folyamán többször is időt vesztett, egyszer a garázsajtót is lehúzták a Renault-nál, ami kizárólag akkor engedélyezett, ha leszerelik az autó padlólemezét is. Az idén is megpördüléssel kezdte a tesztelést Pierre Gasly, de a kavicságyon átcsúszva visszatért a pályára, a reggeli, hűvös aszfalton Romain Grosjean is többször elfékezte magát.
---- separator ----gallery-content-type:e6cac16c-e48e-4dd9-a5bd-c9fb4d4f66f7---- separator ----
Majdnem két órát kellett várni arra, hogy mért kört fusson a Williams, ennek oka, hogy a csapat különböző konfigurációkat használva aerodinamikai méréseket végzett, utána George Russell gyorsan beugrott a középmezőnybe a tempó és a délelőtt folyamán teljesített körök tekintetében is.