A Red Bull nem akart első lenni az utolsó előszezoni F1-es teszten
2020. február 28. 08:49
Több csapat is azt ígérte, hogy az idei utolsó előszezoni F1-es tesztnapon elengedik a gyeplőt, és éles köröket futnak majd, délelőtt azonban nem ez történt, még a listavezetők eredményei is elmaradtak Valtteri Bottas múlt héten felállított mércéjétől, pedig Daniel Ricciardo, Charles Leclerc és Lewis Hamilton is megkapta a legpuhább, C5-ös keverékű gumikat.
Az erőforrásokat viszont továbbra is csökkentett módban járatták, erre utal, hogy a csúcssebességek terén Kimi Räikkönen vezetett (vélhetően szélárnyéknak köszönhetően), míg Hamilton és Leclerc jelentős hátránnyal csak a mezőny végére szorult. Emellett az első két szektorban mutatott tempójuk is arra engedett következtetni, hogy bőven van még tartalék az Ezüstnyílban és a Ferrariban is, de utóbbi a 3-as szektorban lassabbnak tűnt.
A délelőtt során az időjárás kegyes volt a mezőnyhöz, de az ebédszünet előtt sötét felhők kezdtek gyülekezni. A pilóták is jól szerepeltek, Romain Grosjean és Alexander Albon kicsúszásai mellett Räikkönen megpördülése említésre méltó példa, de egyikük miatt sem kellett lengetni a piros zászlót.
Komolyabb műszaki hiba sem hátráltatta a pilótákat, bár Albon és az ígéretes köröket teljesítő Sergio Pérez időt veszített az utolsó órában. A Red Bull versenyzője a kicsúszás utáni takarítás miatt vesztegelt. Bő másfél órát kellett várni az első mért körre a Williamstől, ennek oka, hogy új hátsó szárnyat tesztelt a csapat.
Délután a Mercedes és a Red Bull is pilótát cserélt, Bottas és Verstappen át is vette a vezetést a köridőtáblázaton, de ők sem törték át az 16-os határt, amit a finn az előző héten egyszer már megtett.
Noha a holland pilóta utolsó gyorskörében talán erre is képes lett volna, de a célvonal előtt szándékosan elvette a gázt.
A Red Bullt délután fékprobléma hátráltatta, de Verstappen így is megtett 45 kört, bár ennél csak Magnussen vezetett kevesebbet, 27 körrel. „Készen állok Melbourne-re, jó volt a felkészülésünk, mindent kipróbáltunk a hat nap alatt, amit akartunk, ami nagyon fontos” – értékelt Verstappen.
Alexnek és nekem is volt pár meleg pillanata, de nem aggódom, inkább a teszten akarom kitapogatni az autó határait, mint az első versenyen.
A Mercedes gyorsnak tűnik, ahogy ez várható volt, de nem foglalkozom sokat velük, senki sem tudja pontosan, hogy mit csinál a másik. Összességében a tempónk elég jónak tűnik, pozitív kezdet volt ez, remélem elég ahhoz, hogy versenyképesek legyünk Melbourne-ben.”
Magnussen is vesztegelt, a Haason a kuplung romlott el, de még a nap vége előtt visszatérhetett a dán pilóta is a mezőnybe. Ellentétben az Alfa Romeóval, amely már a leintés előtt pakolni kezdett, előtte viszont Räikkönen 115 kört megtett, bár a köridők terén csak az alsóházban, a 12. helyen szerepelt.
Az, hogy a szezon kezdete előtt mindössze két és fél napot tölthettem az autóban, köszönőviszonyban sincs azzal, amit korábban megszoktunk, de fontos volt, hogy kihozzuk a legtöbbet ebből a két hétből.
– összegzett 2007 világbajnoka. – A tesztelés talán nem csillogó, és hosszúra nyúlnak a napok, de az itt elvégzett munka alapozza meg a szezonunkat. Elvégeztük a feladatainkat, legközelebb akkor ülünk autóba, amikor igazán számít, Ausztráliában.”
Rengeteg kört futott a Ferrari Charles Leclerc-rel, szám szerint 182-t. Nem is csoda, hiszen akárcsak Vettel csütörtökön, a monacói is versenyszimulációt teljesített, a körei pedig jobbak voltak a négyszeres világbajnokéinál, a bevallottan hátrányban levő Ferrari ebből akár erőt is meríthet a szezonkezdetre.
Leclerc-ren kívül Danyiil Kvjat, Carlos Sainz és Sergio Pérez húzott még le egyhuzamban egy 66 körös képzeletbeli Spanyol Nagydíjat.
„Boldogok lehetünk az elvégzett munkával. Minden alkalommal tanulunk valamit az autóról, amikor csak pályára lépünk. Egy apró probléma pár tizedembe került a délelőtti leggyorsabb körömben, de délutánra kijavítottuk, így a terv szerint haladhattunk” – nyilatkozta Kvjat.
„Sikeres volt a szezon előtti teszt, az autó gyors és megbízható. A lehető legtöbbet kihoztuk a kevesebb tesztnapból,
volt néhány problémánk, ami normális ilyenkor, de összességében elégedettek vagyunk.
A Honda előrelépett a motorral a teljesítmény és a megbízhatóság terén is. Meg vagyok győződve róla, hogy jól felkészültünk a szezonra” – értékelt Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke.
Az erőviszonyokat továbbra is nagyon nehéz megtippelni, Pérez és Leclerc versenyszimulációját összhasonlítva utóbbié egyértelműen jobb volt, így a Ferrarinak talán nem kell annyira tartania a Racing Pointtól, a silverstone-iak a középmezőny elejére azonban mindenképpen odaérhetnek.
nem vetettek be újdonságokat, de Andy Green technikai igazgató szerint maradt még kiaknázatlan potenciál az autóban.
Megjegyezte, még csak most láttak munkához, valamint hozzátette, nem hiszi, hogy a Ferrari pénteken feltekerte a motorját, ezért további előrelépést vár a Scuderiától. Ettől függetlenül úgy vélte, a Mercedes és a Red Bull a leggyorsabb, a Ferrari és a Racing Point sorrendjéről azonban nem foglalt állást, úgy vélte, a pályák jellege is befolyásolhatja az erőviszonyokat.
„Nem tudom, mennyire tekerték le a motorjukat. Szerintem Melbourne-ben minden lehetséges.
Azt nem tudom, hogy mekkora előrelépést hoz majd nekik, de nem hiszem, hogy felfedték a lapjaikat, bár azt sem hinném, hogy sokan megtették.
– utalt a vörösökre. – Nehéz megmondani, hogy hol tartanak, de nem gondolom, hogy nagyon messze lennének az elejétől. Mi még az autó kiismerésének fázisában vagyunk, próbálunk rájönni, hogy különböző körülmények között mitől lesz gyors, hogyan változtassunk a balanszon, hogyan reagál különböző gumikra, kanyartípusokra, hogy amikor Melbourne-be érünk, ne lepődjünk meg nagyon."
Noha Green szerint maradt még tartalék a Ferrariban, a vörösök állítják, nem rejtegettek annyit, mint amennyit a riválisok hisznek. Mattia Binotto csapatfőnök elárulta, az első teszthéten a beállítások kiismerésével foglalkoztak, és az eredményeket összehasonlították a szimulációkkal. A második szakaszban versenyszimulációk és a teljesítmény optimalizálása került terítékre. A svájci szakember szerint letisztult a kép, tudják, hogy hol állnak, de ezt nem akarta nyilvánosságra hozni és
tagadta, hogy a Ferrari szándékosan leplezné a tempóját.
„Mi ismerjük a programunkat, hogy mennyi üzemanyaggal mentünk, de azt nem, hogy a többieknél mi a helyzet.
Szerintem mindenkinek eltérő elképzelései vannak arról, hogy ki, hol tart, de ahogy többször is elmondtam, nem hiszem, hogy elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy Ausztráliában a győzelemért küzdjünk.
A szezon viszont hosszú, keményen dolgozunk majd, hogy a lehető leghamarabb győzzünk. Elégedettek vagyunk az autó filozófiájával, de a teljesítményével nem."
Ami a Mercedest illeti, a címvédő délelőtt Lewis Hamiltonnal és délután Valtteri Bottasszal is az egykörös tempóra koncentrált, viszont nem teljesen reprezentatív a teljesítménye, az Auto Motor und Sportnak ugyanis megerősítették, hogy
a korábbi megbízhatósági hibák miatt letekert motorral mentek.
„Ez bizonyosan aggasztó – kommentálta Hamilton a Mercedes által produkált megbízhatósági hibákat. – Az előszezoni teszteken általában már sokkal jobb a megbízhatóságunk, most nem volt tökéletes. Már a második motort használjuk.
Elég sok problémát el kell simítani, nem tudom, hogy ez meddig fog tartani, de az sohasem baj, ha ez kiderül a tesztelésen."
Az ellenfelek versenyképességével kapcsolatban Hamilton hozzátette, nem foglalkozik azzal, hogy más csapatok mit csinálnak. „Azzal persze tisztában vagyok, hogy az emberek felnagyítják [az erőnket], az övéket meg lekicsinyítik, így adott esetben túlteljesítenek vagy meglepetést okoznak, de ez nekem nem számít. Az emberek úgy tűnik azt hiszik, ez pszichológiai csata, pedig nem az. Talán csak a gyengéknek, de minket ez nem befolyásol."
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai F1-es teszt idei hatodik, egyben utolsó napjának élő közvetítésében! Utoljára gyakorolhat a mezőny a melbourne-i szezonnyitó előtt, a legnagyobb kérdés pedig az, hogy végre mutat-e valaki bármit is abból, hogy mire képes az autója egy időmérős körön, vagy tényleg a sötétben tapogatózva kell nekivágnunk a 2020-as idénynek?
Tegnap nedves pályán kezdték meg a körözést a versenyzők, aminek senki nem örült, hiszen bő két órán át nem lehetett érdemi munkát végezni a Circuit de Barcelona-Catalunyán. Jó hír, hogy ma nyoma sincs csapadéknak, kifogástalan körülmények és napsütés várja a pilótákat.
---- separator ----gallery-content-type:c2505070-cc28-4c55-a741-f530af744aee---- separator ----Tegnap Sebastian Vettel zárta az élen a tesztelést egy C5-ös gumin futott 1:16.841-es körrel, ami a vörösök eddigi leggyorsabb köre a barcelonai gyakorlás során. Most megnézhetjük fedélzeti kamerából is, hogy miként terelgette körbe a négyszeres világbajnok sz SF1000-et a katalán pályán.
Nem javult a hangulat a Scuderia háza táján Vettel csütörtöki 1. helye láttán sem. Mattia Binotto csapatfőnök továbbra is szkeptikus a csapat formája láttán.
Räikkönen és Albon az első két pilóta a pályán, miután a Red Bull sok időt vesztett az elmúlt napok során. Gyönyörű a reggel Barcelonában, ma nem kellenek intermediate gumik.
Az elmúlt évek során a Renault volt a leginkább sérülékeny erőforrás, míg a Mercedes erősnek és szinte golyóállónak tűnt, most azonban a franciák tűnnek megbízhatónak, míg a Mercedes gyors, de sérülékeny.
Az Ezüstnyílból és a Racing Pointból is füstfelhők szálltak fel, de ez a jelenséget az elmúlt napok során többször is meg lehetett figyelni. Minden csapat futott már legalább egy installációs kört, a Red Bull egyelőre mérőkeretet visz az autóján.
A brit pilóta 1:21.027-tel kezdett, Albon is elkezdett egy mért kört, de mérőkerettel az autóján nem lett volna sok értelme befejezni, inkább be is ment a bokszba.
Barcelonában jellemző az erős szél, az előző két nap során is okozott ez gondokat, ma egyelőre lényegében szélcsend van.
Megjelent a Netflixen a Drive to Survive második évada, ami az előző szezont foglalja össze, immáron a Mercedes és a Ferrari részvételével is. Ez várhatóan meghatározza majd a következő napok szóbeszédét is F1-es körökben.
Louis Camilleri is felkereste az utolsó tesztnapot, tegnap Dietrich Mateschitz, a Red Bull első embere is meglátogatta a csapatát.
A brit pilóta 1:19.868-nál tart, Grosjean 1:18.449-et futott, ezzel egyelőre vezet. Ricciardo is befért közéjük, C2-es gumikkal fél másodperccel lassabb a francia pilótánál.
Ma élénkebb a forgalom a pályán és javulnak az idők is. Sainz átvette a vezetést 1:18.109-cel, de C4-es gumikon, így ez egyelőre nem egy komoly eredmény. 5 pilótának van már mért köre, Leclerc nincs köztük, de hamarosan ő is pályára léphet.
Leclerc még mindig a sárga jelzésű gumikkal megy, Vettel tegnap az ebédszünet előtt kapott a piros, lágy keverékekből is. A monacói pilóta egyelőre csak installációs kört futott.
A brit pilóta néhány percre kiszállt az autóból, közben a szerelők a kipufogórendszert vizsgálták, lehetséges, hogy a kezdeti körök során látott füstfelhők miatt.
A McLaren pilótája 1:17.508-ra gyorsult, hideg aszfalton, a második legkeményebb, C2-es gumikkal. Ez jó körnek tűnik, bár valószínűleg nem vitt sok üzemanyagot.
A Ferrari nem sieti el ma a mért körök teljesítését, már csak nekik, a Williamsnek és az Alpha Taurinak nincs mért köre. Hamilton ismét pályára lépett a Mercedesszel, C3-as gumikkal.
Claire Williams az F1 TV-n elmondta, több különböző motorproblémájuk is akadt a tesztelésen, de nem panaszkodnak, mert a Mercedes mérlege eddig hibátlan volt és biztos abban, hogy nem lesz gond Ausztráliában sem.
A Mercedes C3-as gumikon fut, de a lassú szektorban így is a leggyorsabb volt, összességében egyelőre 0,479 másodperccel elmarad Sainztól.
Elkezdték kiteríteni a szurkolók a Monzában is gyakran látott hatalmas Ferrari-címert, erre Leclerc pont kiszállt az autóból. Lassan eltelik egy óra, de az olaszoknak nincs még mért köre.
A Ferrari pilótája futott végre egy mért kört, de egyelőre csak a 8. helyre ért oda másfél másodperces hátránnyal. Már csak Russellnek nincs ideje, de ő is kint van a pályán.
A McLaren pilótája továbbra is vezet, 1:17.255-re javította a mai legjobb eredményt. Az előnye most 0,732 másodperc Hamilton előtt, de a Mercedes még nem eresztette szabadjára a lovakat.
A monacói versenyző feljött 1:18.297-re, ez egyelőre a 4. helyre elég. Újabb mért kört nem próbált meg, inkább elengedte a közelgő Hamiltont. Grosjean csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén.
Az első öt tesztnap összesítése alapján az első szektorban Lance Stroll, a másodikban Valtteri Bottas, a harmadikban Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb. Ez aligha marad így.
Íme az állás az első óra végén:
1. Carlos Sainz (McLaren), 1:17.255, 19 kör
2. Romain Grosjean (Haas), 1:17.860, 16 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.987, 27 kör
4. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.259, 16 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.297, 12 kör
6. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.446, 17 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.513, 22 kör
8. Alexander Albon (Red Bull), 1:18.906, 18 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.415, 15 kör
10. George Russell (Williams), idő nélkül, 10 kör
A grove-i istálló a második óra kezdetén egy új hátsó szárnyat szerelt fel, flow-viz festékkel is bevonták, a mért körök helyett egyelőre ezt az alkatrészt elemzik.
Az Auto Motor und Sport lejegyezte a köridőket:
1:17.9 - 1:24.9 - 1:23.0 - 1:20.8 - 1:20.3 - 1:20.1 - 1:19.5 - 1:19.6 - 1:19.8 - 1:19.9 - 1:20.0 - 1:20.6 - 1:20.8 - 1:20.8
Az F1 TV kommentátorai burkoltan rákérdeztek, hogy tényleg rosszabb volt-e tavaly Robert Kubica autója, mint George Russellé, de Claire Williams lecsapta a magas labdát: "Tényleg azt hiszik, hogy abban a helyzetben voltunk, hogy két különböző autót csináljunk?"
Tovább gyorsul a McLaren, Sainz már 1:16.822-nél jár, Kvjat közben feljött a 2. helyre 1:17.358-cal. Egyelőre csak a McLaren hajt igazán gyors körökre.
Zak Brown szerint a paddockban Copy Pointnak csúfolják a tavalyi Mercedesre hasonlító autót, viszont egyelőre gyorsnak tűnik. Sergio Pérez feljött a 2. helyre 1:17.256-tal, C3-as gumikon.
A mai első képadagunk már megtekinthető a galériában!
---- separator ----gallery-content-type:7281454b-a4db-494d-aa6e-202e053c259c---- separator ----A spanyol pilóta nemrég futott egy 1:17.0-t is, ami a teljes kört tekintve nem a legjobb eredmény, de a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt.
A finn pilóta a sikánból kifelé vesztette el az uralmát az Alfa Romeo felett, de némi hezitálás után folytatta az útját, így továbbra is zavartalanul folyik a tesztelés.
C4-es gumival szerelték a McLarent, ami 1:16.820-ra gyorsult, vagyis 0,002 másodpercet javított a köridőn. Sainz a középső szektorban megint abszolút leggyorsabb volt, a kör végén viszont visszavett a tempóból.
Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője a pálya szélén állva úgy véli, a Ferrari alulkormányzottnak tűnik és Leclerc később tud rálépni a gázpedálra, ez azt sejteti, hogy alaposan megtankolták az autót.
Tegnap több újítást bevetettek az autó különböző részein, melyek közül az oldalsó légterelők (bargeboard-ok) változtak leginkább. Edd Straw, a The Race szakírója kifejtette, hogy felraktak egy új fésűszerű elemet, amivel a korábbinál több levegőt tudnak felrántani a padlólemez első sarkai felől. Ez egyrészt közvetlenül növeli a leszorítóerőt, másrészt a légáramlás útja is változik az oldaldoboz körül, magasabban kerüli meg a mögötte lévő részt. Emellett az orrkúpon és a tükrökön is módosított a Red Bull.
A köridők az alábbiak szerint alakultak:
A Racing Point pilótája abszolút leggyorsabb volt az első két szektorban, a harmadikban viszont hátrányba került, végül 1:17.128-at teljesített C3-as gumikon. A McLarenhez képest ez ígéretes eredmény.
A Williams 104 perc után futott egy mért kört, de továbbra is csak az utolsó 1:18.766-tal, C4-es gumikon. Sainz továbbra is kint van, legutóbbi körében 0,025 másodperccel volt lassabb korábbi legjobbjánál.
Messze nincs akkora közönség, mint amikor Fernando Alonso is tesztelt, de így is sokan kilátogattak a tesztelésre, sokan a paddockban vannak.
A brit pilóta C3-as gumikkal két egyéni legjobb szektorral kezdett, a kör végén viszont lassított, íg összességében nem javított.
A Ferrari pilótája C3-as gumival megy, Sainz C4-essel érte el az eredményét. Az állás 2 óra után:
1. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 34 kör
2. Charles Leclerc (Ferrari), 1:17.064, 36 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:17.102, 30 kör
4. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.128, 29 kör
5. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:17.297, 28 kör
6. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 36 kör
7. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.987, 46 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.199, 44 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.204, 25 kör
10. George Russell (Williams), 1:18.766, 23 kör
Új leggyorsabb kör született, a pink Mercedes 1:16.658-ra gyorsult C3-as gumikkal, 0,162 másodpercet verve Sainzra.
Daniel Ricciardo jó fél kört csak araszolva tett meg a pályán, majd kihajtott a bokszba. Lehetséges, hogy valami nem stimmel a Renault-nál, ami az erőforrás megbízhatósága terén jól áll, de az autóval akadtak gondok.
Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója szerint az adatokból az látszik, hogy a Ferrari még mindig letekert motorral megy, de nem tudja, hogy mennyivel tudna gyorsabb lenni a Scuderia autója. Green elárulta, a Racing Point sem fedte még fel a lapjait, és kételkedik abban, hogy bárki más megtette volna.
Green az F1 TV-nek és az Auto Motor und Sportnak is azt mondta, ígéretes a helyzetük, Melbourne-ben akár a Ferrarit is befoghatónak tartja.
Green többszöri felszólításra sem volt hajlandó megerősíteni vagy cáfolni, hogy a Racing Point gyorsabb a Ferrarinál. A brit szakember azt mondta, nem tudja, hogy a visszafogott erőforrás-üzemmódok miatt mennyit gyorsulhatnak az ellenfelek, de arra számít, hogy szoros lesz a verseny Melbourne-ben.
Vezetői hibák kapcsán Vettelre és Grosjeanra általában lehet számítani, a német pilóta ma nem tesztel, a francia viszont már kétszer is kicsúszott.
A Mercedesnél egyelőre nincs motorhiba, a brit pilóta az utolsó tesztnapján már 55 körnél jár és másfél órája maradt a napból.
A monacói pilóta az első szektorban egyéni legjobb eredményt ért el, a középsőben abszolút leggyorsabb volt, a kör végén pedig visszavett. Egyértelmű, hogy a Ferrari nem akar mindent beleadni.
Az Autosport úgy tudja, az az erőforrás került vissza, amelynek energiavisszanyerő-rendszere Bottas alatt csődöt mondott, de megjavították. Hamiltonnak egyelőre látszólag problémamentes a délelőttje.
Utoljára tavaly júliusban volt 38 dollár körüli szinten az F1 részvényárfolyama a NASDAQ-on, a papírok erősödésnek indultak, amikor bejelentették a 2021-es szabályokat és a csapatok sem keltettek botrányt. A koronavírus miatti bizonytalanság és a várhatóan elmaradó nagydíj(ak) azonban rontják a kilátásokat.
Az Auto Motor und Sport szúrta ki, hogy Hamiltonnak volt egy 26.1-es hármas szektora, ami kiemelkedően jó, főleg C3-as gumikkal. Akad még tartalék a Mercedesben is.
A brit pilóta 0,36 másodpercre megközelítette a listavezető Pérezt, a szoros sorrendről sokat elmond, hogy ezzel is csak a 6. helyre ért oda. C5-ös gumival ez nem kifejezetten erős tempó a Williamstől.
Így alakultak a thai pilóta körei C3-as gumikkal.
Csütörtökön nedves pályán kezdődött a tesztelés, vissza is vetette a munkát, hasonló történne most is, ha a nap második fele során elkezdene esni az eső.
A monacói pilóta 1:16.457-tel az élre állt, de csak a középső szektorban volt abszolút leggyorsabb. Az előnye 0,201 másodperc Pérez előtt.
A thai pilóta nem tudta megdönteni korábbi legjobbját sem, marad a 9. helyezett. Úgy tűnik azonban, hogy a csapatok végre elkezdenek láthatóan kísérletezni.
1. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.456, 62 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:16.658, 42 kör
3. Daniel Ricciardo (Renault), 1:16.707, 59 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 53 kör
5. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:16.914, 43 kör
6. George Russell (Williams), 1:17.018, 40 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:17.037, 47 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.205, 70 kör
9. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 57 kör
10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:18.199, 47 kör
Nagy szerencséje van, a Red Bull mélyen beásta magát a kavicságyba, de vissza tudott jönni. Kérdés, hogy lesz-e szükség piros zászlóra takarítás miatt.
Rosanna Tennant, az F1 riportere azt mondta, Chase Carey, a sportág elnök-vezérigazgatója arra számít, hogy az idei összes versenyt megrendezik majd. Nagy kérdés, hogy hova teszik a már elhalasztott Kínai Nagydíjat, és utazik-e a mezőny Bahreinbe és Vietnámba.
A monacói pilóta továbbra is vezet, a középső szektorban abszolút leggyorsabb, a kör végére 1:16.230 jött össze. Ricciardo 0,214 másodpercre van tőle, miután szintén C5-össel javított, Russell is fél másodpercre van a Ferraritól, ugyancsak C5-össel. Hamilton is megkapta a leglágyabb keveréket, de egyelőre nem sziporkázik.
Nem úgy tűnt, hogy nagy lesz Hamilton köre, de azért a hármas szektorban abszolút leggyorsabb volt és 0,14 másodperces hátránnyal feljött Leclerc mögé. Az első két szektorban Pérez sokkal gyorsabb volt nála, úgyhogy a Mercedes még mindig le van tekerve.
Alex Albon nem sokkal ezelőtti kirándulása után szétszedték a Red Bullt, ezért előkerültek a paravánok is. Mivel az autó látható sérüléseket nem szenvedett, talán van esély arra, hogy a thai pilóta még az ebédszünet előtt visszatérjen.
George Russell nemrég jelentette, hogy feltámadt a szél, Albon utána rögtön a kavicságyba is csúszott és most már a közönség lobogóin is látható a légmozgás.
A brit pilóta az első két szektorban kevésbé maradt le a Ferrari mögött, mint korábban, de nem is hozott annyit a hármas szektorban, így 0,050 másodperces hátránnyal a 2. helyre ért oda. Bottas múltheti, 1:15.7-es eredménye még messze van.
A fekete Renault-t vezető Ricciardo egyik szektorban sem volt abszolút leggyorsabb, de jól összerakta a kört, és 1:16.276-tal, C5-ös gumikon átvette az 1. helyet Leclerc-től.
Lehetséges, hogy használt gumikkal ment ki, mert közelében sem volt az eddigi legjobbjának. Közben egyre sötétebbek a felhők a horizonton.
A McLaren tehetsége azt mondta, a változékony időjárás miatt valószínűleg most adnak bele mindent, délután pedig inkább hosszabb etapokat futnak majd.
Paravánokkal takarják el a garázst, lehetséges, hogy Sainz a maradék 20 percben már nem tér vissza.
Ennyi volt a délelőtt az enstone-i istálló számára, még 18 perc maradt, ha valaki javítani szeretne az eddigi eredményén.
Az Alfa Romeo versenyzője jóval gyorsabb volt a többieknél a traffipax szerint, miközben a két élcsapat pilótái a lista végén szerepelnek.
Az 1-es és a 2-es szektorban sárga zászló van érvényben, nincs veszély, csak az FIA teszteli a rendszert, ami ilyen esetben letiltja a DRS használatát.
A brit pilóta elrajtolt a bokszutca végétől, de utána nem hajszolta az autót. A belső kamera képén ismét nem látható, hogy használná a DAS-t, ahogy a Mercedes az egész héten hanyagolta az innovációt, legalábbis akkor nem használták a pilóták, amikor láttuk a belső kamera képét.
A brit pilótának ezek az utolsó kilométerei az idénynyitó előtt, Leclerc marad délután is a pályán a Ferrari színeiben.
1. Daniel Ricciardo (Renault), 1:16.276, 65 kör
2. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.360, 76 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.410, 90 kör
4. Sergio Pérez (Racing Point), 1:16.658, 43 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 65 kör
6. George Russell (Williams), 1:16.871, 43 kör
7. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:16.914, 59 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:17.037, 86 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.415, 62 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 59 kör
Több csapat is azt ígérte, hogy az idei utolsó előszezoni F1-es tesztnapon elengedik a gyeplőt, és éles köröket futnak majd, délelőtt azonban nem ez történt, még a listavezetők eredményei is elmaradtak Valtteri Bottas múlthéten felállított mércéjétől, pedig Daniel Ricciardo, Charles Leclerc és Lewis Hamilton is megkapta a legpuhább, C5-ös keverékű gumikat.
Az erőforrásokat viszont továbbra is csökkentett módban járatják, erre utal, hogy a csúcssebességek terén Kimi Räikkönen vezet, míg Hamilton és Leclerc jelentős hátránnyal csak a mezőny végére szorult, és az első két szektorban mutatott tempójuk is arra enged következtetni, hogy bőven van még tartalék az Ezüstnyílban és a Ferrariban is, de utóbbi a 3-as szektorban lassabbnak tűnik.
A délelőtt során az időjárás kegyes volt a mezőnyhöz, de az ebédszünet előtt sötét felhők kezdtek gyülekezni. A pilóták is jól szerepeltek, Romain Grosjean és Alexander Albon kicsúszásai mellett Räikkönen megpördülése említésre méltó példa, de egyikük miatt sem kellett lengetni a piros zászlót.
Komolyabb műszaki hiba sem hátráltatta a pilótákat, bár Albon és az ígéretes köröket teljesítő Sergio Pérez időt veszített az utolsó órában. A Red Bull versenyzője a kicsúszás miatti takarítás okán vesztegelt. Bő másfél órát kellett várni az első mért körre a Williamstől, ennek oka, hogy új hátsó szárnyat tesztelt a csapat, ami az idén megpróbál elmozdulni a mezőny végéről.
Ma ünnepli 80. születésnapját az eddigi utolsó amerikai F1-es világbajnok, Mario Andretti. Az olasz származású veterán lényegében mindenféle pályaautóval versenyzett és győzött is. Alább egy galériában és egy portrécikkben is összefoglaltuk a pályafutását.
---- separator ----gallery-content-type:15995091-4a2e-4259-acf3-d8310a17a805---- separator ----
Az ebéd mellé nem csak a ma 80 éves Mario Andrettiről dukál galéria, hanem az utolsó előszezoni tesztnapról is, amelybe most néhány friss fotó került a délelőtti körözésről, többek között a Ferrari és a Red Bull bargeboardjáról.
---- separator ----gallery-content-type:7281454b-a4db-494d-aa6e-202e053c259c---- separator ----A Pirelli szokásos táblázatának segítségével összegezzük, hogy ki, melyik keveréken érte el a legjobb köridejét. A csapatok az utolsó napra hagyták az időmérős köröket, de amellett, hogy többen vélhetően a lágy abroncsokkal sem hoztak ki mindent az autóból, két csapat nem is azokon futotta legjobb idejét.
Noha Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója korábban elmondta, őket is beleértve szerinte még senki sem fedte fel a lapjait, Jan Monchaux, az Alfa Romeo technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, egyértelműen a Racing Point lépett a legnagyobbat előre a középmezőnyből a tél folyamán, ezért őket a topcsapatok és a középmezőny csapatai közé helyezi. Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke úgy gondolja, hogy a középmezőny nagyon szoros lesz az idén, előfordulhat, hogy valaki hetedik lesz, majd a következő versenyen már a 14. helyen találja magát.
Négy csapat is versenyzőt cserélt az ebédszünetben, így a tesztet tegnap befejezőkhöz Hamilton, Albon, Grosjean és Ricciardo is csatlakozott, délután a helyükre Bottas, Verstappen, Magnussen, illetve Ocon érkezik.
Már a délelőtti szakasz végére is igen sok sötét felhő jelent meg a pálya fölött, a helyzet azonban azóta még fenyegetőbb lett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke reméli, hogy megússzák édi áldás nélkül, és munkával tölthetik a tesztelés utolsó négy óráját.
Délelőtti kicsúszása miatt nem tudott időmérős kört megtenni lágy keveréken a thai-brit pilóta, de a GPblog.com riporterének azt nyilatkozta, nem frusztrálja, hogy enélkül kellett befejeznie a tesztet. Majd Melbourne-ben!
Elkezdődött a 2020-as előszezoni tesztelés utolsó 4 órás szakasza, többen máris kijöttek, vélhetően az esőtől tartanak.
Ricciardótól vette át a Renault-t a fiatal francia, 1:19.650-et, majd 1:19.571-et autózott C2-es gumin, egyelőre az utolsó helyet foglalja el.
A 2007-es világbajnokot felesége és két gyerneke, Robin és Rianna is meglátogatta a tesztelés utolsó napján.
A köridők alapján Russell és Kvjat már el is kezdte saját versenyszimulációját, előbbi C3-as, utóbbi C2-es gumin van, mindketten 1:24 körüli időket autóznak. A jelek szerint Pérez is csatlakozott hozzájuk C3-ason, legutóbbi köre 1:23.9 volt.
Leclerc az imént hajtott ki a pályára C2-es gumin, vélhetően most kezdi versenyszimulációját, előtte azonban a Ferrari a tegnap látott módszerrel takarta el az autót a kíváncsiskodók elől. Mivel a paravánokat idéntől már tilos indokolatlanul használni, van egy olyan érzésünk, hogy ha tovább tartana a teszt, előbb-utóbb az egész bokszfalat leköltöztetnék a garázs elé.
Leclerc kihajtott a bokszból, a versenyek felvezető körét szimulálva gumit melegítve ment egy kört, majd visszatért a bokszutcába, hogy a végéről elrajtolva megkezdjen egy 66 körös virtuális Spanyol Nagydíjat. Russell eközben visszatért a garázsba, így ha minden igaz, jelenleg Kvjat, Pérez, és Leclerc van versenyszimuláción.
Sem ők, sem a Red Bull nem járt még a pályán délután, sőt, mindkét csapat garázsa előtt paravánok vannak. A The Race rákérdezett a bikásoknál, hogy az autóval van-e gond, „minden rendben”, jött a válasz.
Leclerc 1:22 végi körökkel kezdte a versenyszimulációját, rajta kívül Kvjat és Sainz rója még a köröket, a McLaren is versenyszimuláción lehet. Pérez 11 kör után eltűnt a Racing Point garázsában, így ő vagy nem versenyszimuláción volt, vagy valamilyen probléma lépett fel.
Utolérte a szintén versenyszimulációt futó oroszt, a célegyenesben DRS-sel felzárkózott rá, majd a következő körben ugyanott megelőzte az Alpha Taurit. Meg is látszott a köridején, hogy Kvjat feltartotta, 1:24.0-t autózott, majd utána egyből lement 1:22.7-re.
Zandvoorti kísérleti gumikon futotta első mért körét a Haasszal a dán, 1:19.616-tal az utolsó helyre sorolt be Ocon mögé.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a mexikói nem volt elégedett valamivel, ezért a csapat behívta, állítanak az autón, és újrakezdik az egész versenyszimulációt. Meglátjuk, Pérez mindenesetre azóta nem jött ki.
Most már csak egyedül a Mercedes nem tett meg mért kört délután, a Red Bull ugyanis az imént C2-es gumin jött ki és tett meg 2 kört. Leclerc versenyszimulációja 12. körében jár, Kvjat a 23.-ban, az orosz az imént volt kint kerékcserén, használt C2-es cserélt új C2-esre.
Videón is megnézhetjük, ahogy Leclerc korábban megelőzte Kvjatot. Nem ellenkezett az orosz, ő sem akarta, hogy csorbát szenvedjen a versenyszimulációja.
Egyelőre nem kezd versenyszimulációba a Red Bull, a holland 2 kör megtétele után visszatért a bokszba, jelenleg sapkában beszélget a garázsban, miközben a szerelők dolgoznak a kocsin.
Közel 45 perccel a délutáni etap kezdetet után a Mercedes is megjelent, Bottas C3-as gumin jött ki. Közben Russell és Räikkönen is versenyszimuláción, előbbi 7, utóbbi 9 körnél tart. Pérezhez hasonlóan korábban Sainz is megszakította megtankolt autós etapját, de most mindketten visszatértek a pályára, jelenleg hatan vannak kint.
Ez nem versenyszimuláció lesz, a finn Magnussen elé sorol be első mért körével. Már csak Verstappen adós mért körrel
Most csak ő, Ocon és Magnussen nincsenek a pályán, azok közül, akik épp köröznek, egyedül Bottas nem versenyszimulációt fut, a többiek alighanem mind éppen egy 66 körös Spanyol Nagydíj különböző szakaszán járnak.
Könnyen lehet, hogy Bottasszal is dolgozik egy kicsit az egykörös tempón a Mercedes, C3-ason 1:17.790-et ment a finn, amivel átugrotta Albont a rangsorban.
22 körös volt az első etapja, tehát pont a 66 körös képzeletbeli versenytáv egyharmadánál járt a bokszban, hogy kapjon egy friss szett C2-es gumit. A legelőrébb Kvjat tart, ő már 35 kört fogyasztott el a 66-ból.
Íme Leclerc első etapja. Többnyire 1:22 végi időket ment, nem romlottak az idejei az etap eleje és vége között.
Szép fényes C3-as szetten küldte ki a Mercedes a finnt, nézzük, mire képes vele. Közben Leclerc 1:22 végi körökről 1:21 végére gyorsult a kerékcsere után. Kvjat 1:23 elejében, Pérez 1:23 végében, Sainz és Russell 1:24 fölött autózik.
1:17.438-at autózott a friss C3-as szetten, ezzel Ocont is átlépte, Ricciardo C5-ösön elért 1:16.2-es körétől azonban még messze van. A visszajátszásból kiderült, hogy a felvezető körében használta a DAS-t. Hogy a gyorskörön is így tett-e, azt nem tudjuk.
Következő gyorskörén két egyéni legjobb szektorral kezdett Bottas, a harmadik szektorban azonban veszített, 1:17.474-gyel 4 századdal elmaradt az előző körétől.
A versenyszimulációknak jótékony hatása van a körszámra, Leclerc már 111 körnél tart, míg Kvjat 104-nél, ezzel jelenleg ők a két legszorgalmasabb pilóta.
Nemrég kijött pár körre a holland C2-es gumin, 1:18.261-gyel feliratkozott Albon mögé és Magnussen elé az utolsó előtti helyre, majd újra eltűnt a Red Bull garázsában. Bottas eközben sorra futja a legjobbjától alig lassabb köröket a C3-as keveréken.
Második 22 körös etapját is befejezte az orosz a C2-es gumin, most C3-ast kapott, amivel szintén 22 kört fog megtenni, hogy ezzel zárja a 66 körös versenyszimulációját. Szépen elosztották az Alpha Taurinál a kerékcseréket, de hasonlóan cselekdetek a Ferrarinál is, hisz Leclerc is 22 kör után jött ki először. A McLaren kissé más utat jár, Sainz 20 körös első etappal kezdett C3-as gumin, az imént pedig C2-est kapott a folytatásra.
Az imént leírtuk, hogy miként osztják el a 66 körös versenytávot a csapatok. Azóta a Racing Pointnál is történt egy kerékcsere, Pérez mindössze 18 kör után lecseréltette a C3-as gumikat és C2-esre váltott. Ez eddig a legrövidebb első etap, még a C2-esen 19 kört autózó Räikkönenénél is rövidebb. A finn Leclerc-hez és Kvjathoz hasonlóan C2-C2 eloszlással megy eddig.
1:17.438-ról 1:17.414-re faragta az idejét a Mercedes finnje C3-as gumin, amivel feljött honfitársa elé a 9. helyre. Ocon is javított C3-ason, 1:17.505-tel mindkét Red Bullt és Magnussent megelőzve most a 11. pozícióban van.
Ted Kravitz szerint a bal első fékkel van probléma, Verstappen a garászban sincs, a szerelők lázasan dolgoznak a kocsin. Eddig csak 8 kört tudott megtenni a holland.
Apró lépésekkel javít az idején, most 1:17.279-re módosította a legjobbját, továbbra is a kilencedik. Eközben Leclerc megkezdte versenyszimulációja utolsó etapját, 23 kör után lecserélte a használt C2-eseket új C2-esekre. Kvjatnak még 9 köre van a saját "versenyéből", ő fog ma a leghamarabb a Spanyol Nagydíj végére érni, ha nem jön közbe semmi váratlan.
Leclerc második etapja kevésbé volt egyenletes, mint az első, 12 kör után kiszúcszott az 1:21-es tartományból, az etap végére viszont visszatért oda. Ez egyértelműen jobb versenyszimuláció, mint tegnap Vettelé.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Mercedes nem csinál ma versenyszimulációt, a rövidebb etapok uttán Bottas most rajtokat gyakorol a bokszutca végéről.
Miután végzett délelőtt, a hatszoros világbajnok a sajtónak elmondta, hogy elég sok gondjuk van még, amiket ki kell javítani és jó lett volna több kört megtenni, amikor ő volt szolgálatban, de amúgy unja a tesztelést. „A tesztelés unalmas számomra – mondta, majd arról kérdezték, hogy mikor utazik Amszterdamba, ahol holnap a Tommy Hilfiger szponzoreseményén lesz jelenése. – Nem tudom, hogy ma este vagy holnap reggel megyek, vannak embereim, akik a beosztásommal foglalkoznak. Azt sem tudom pontosan, hogy mit fogok csinálni holnap.”
Persze csak képzeletben, az orosz ugyanis elsőként teljesítette a 66 körös Spanyol Nagydíjat, ami mondjuk akkor lenne igazán nagy szó, ha mindenki egyszerre kezdte volna a versenyszimulációját. Az Alpha Tauri három 22 körös etapot ment C2-C2-C3-as gumielosztással. Hamarosan Leclerc is végez, 8 köre van még hátra.
Végeztek az első fék javításával, C2-es gumin hajtott ki az aszfaltcsíkra a holland.
Az Auto Motor und Sportnak erősítette meg a csapat, hogy a korábbi motorhibák miatt ma visszafogták a teljesítményt a V6-osban, hogy biztosan sokat tudjanak körözni. Ez megmagyarázhatja, hogy Hamilton délelőtt miért nem közelítette meg Bottas korábbi 1:15.7-es idejét.
A finn C3-ason faragott le egy keveset az idejéből és ment egy 1:17.121-es kört, a holland pedig C2-esen sorolt be mögé a 10. helyre 1:17.340-nel.
Robin Räikkönent kivitte a csapat egyik alkalmazottja, hogy nézze kicsit az autókat. Jelenleg az ötös kanyarban álldogál, az apukáját azonban most nem láthatja, Räikkönen ugyanis a bokszban várakozik.
Magnussen jelenleg a bokszban vesztegel, 16 kört tett csak meg, a csapat ugyanis a kuplunggal kapcsolatos probléma kijavításán dolgozik.
Kvjat után ő a második, aki lenyomta a 66 körös versenytávot, ő C2-C2-C3 helyett C2-C2-C2-es gumielosztással ment.
Ez egy kimondottan ígéretes versenyszimuláció volt a Ferraritól, erős harmadik etappal, íme a köridők:
A délutáni szakasz féltávja előtt a Mercedes versenyzője megjelent C4-es keveréken, és felugrott a hetedik helyre egy 1:16.873-as körrel.
Az állás 2 órával a 2020-as előszezoni tesztelés vége előtt:
1. Daniel Ricciardo (Renault), 1:16.276, 65 kör
2. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.360, 144 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.410, 90 kör
4. Sergio Pérez (Racing Point), 1:16.658, 110 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 131 kör
6. George Russell (Williams), 1:16.871, 81 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.873, 34 kör
8. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:16.914, 127 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:17.037, 86 kör
10. Esteban Ocon (Renault), 1:17.188, 38 kör
11. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.340, 17 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.415, 115 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 59 kör
14. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.460, 16 kör
C2-es keveréken autózott egy 1:16.805-os kört a holland, amivel csak fél másodperccel maradt el Ricciardo C5-ösön futott délelőtti idejétől. Jelzésértékű eredmény a Red Bulltól.
Kvjat és Leclerc versenyszimulációjának összevetése remekül szemlélteti, hogy szakadéknyi a különbség a két autó között. Természetesen nem az Alpha Taurival akarnak versenyezni a vörösök, de talán a ma délutáni etapokból erőt meríthetnek Melbourne-re.
Ment egy időmérős kört a francia a C5-ös gumin, 1:16.713-mal pedig előrelépett az ötödik pozícióba. Csapattársától viszont 4 tizedet kapott.
1:16.637-re javított C4-es gumin a finn, amivel már csak 2 tizedre van Hamilton délelőtti C5-ös idejétől, 361 ezredre a vezető Ricciardótól.
Ne felejtsék el csekkolni mai képeinket, hiszen egyre bővül a galéria, ami az alábbi képre kattintva nyílik!
---- separator ----gallery-content-type:7281454b-a4db-494d-aa6e-202e053c259c---- separator ----A McLaren spanyolja C3-C2-C1 gumielosztással ment végig egy 66 körös Spanyol Nagydíjat, íme a körei:
C5-ös gumin sikerült javítania a franciának, 1:16.433-mal felugrott a negyedik helyre és 157 ezredre megközelítette Ricciardót.
Újra a pályán a Ferrari, amelyet azóta nem láttunk, hogy Leclerc befejezte a versenyszimulációját. A monacói Vettel példáját követve most is szorgalmasan jegyzetelt valamit a noteszébe, mielőtt újra beöltözött.
Korábbi meggyőző C2-es köre után most a C3-ason jött ki a holland, és repesztett egy 1:16.444-es időt, amivel az ötödik helyre jött előre. Mindössze 168 ezredre van a nap eddigi legjobb körét két lépcsővel lágyabb gumin elérő Ricciardótól.
A Mercedestől is látunk javulást? Valtteri Bottas a leglágyabb keverékkel hagyta el a bokszutcát, vajon tud javítani 1:16.637-es idején?
Noha jókora farolással kezdte a gyorskörét a célegyenesre kigyorsítva, és az első szektorban még 3 tizedre volt Ricciardótól, egyéni legjobb második és abszolút legjobb harmadik szektorral sikerült átvennie a vezetést az ausztráltól. 1:16.226-os köre 5 századdal volt jobb az ausztrál idejénél.
Mérnöke közölte a C3-as gumin pályán levő Russell-lel, hogy egyre csökken a pálya hőmérséklete, már csak 19 fokos. Ez nem csoda, hiszen jelenleg egyáltalán nem süt a nap a Circuit de Barcelona-Catalunya felett a sok felhő miatt, a napnak ebben a szakaszában pedig már egyébként is egyre hűvösebb van.
1:16.226-ról 1:16.196-ra tornázta lejjebb a lécet a C5-ös keveréken úgy, hogy nem is autózott lila szektort, helyette az első és a második szektorban ért el egyéni legjobbat.
Korábbi gyorsköréhez hasonlóan megint egy szett C3-as gumin jelent meg a holland, amivel feljött a negyedik helyre, miután 1:16.384 alatt ért körbe. Mindössze 188 ezredre van Bottastól, kettővel keményebb gumin.
Kevin Magnussen mindössze 16 kört tett meg ma, paravánok vannak az amerikai csapat garázsa előtt, Rachel Brooks, a Sky Sports riportere szerint viszont még megpróbálnak futni pár kört a kuplunghiba kijavítása után.
Ennyi volt a tesztelés a svájciaknak, a C39-est kitolták a garázs elé, és jelenleg kerékcseréket gyakorolnak. Kimi Räikkönen 115 kört tett meg.
Utolsó órájába lépett a 2020-as előszezoni teszt, továbbra is az elmúlt órában élre álló Bottas vezet Ricciardo és Leclerc előtt. Vajon látunk további gyorsköröket a nap vége előtt?
Az állás 1 órával a vége előtt:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.196, 52 kör
2. Daniel Ricciardo (Renault), 1:16.276, 65 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.360, 155 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:16.384, 31 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.410, 90 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:16.433, 51 kör
7. Sergio Pérez (Racing Point), 1:16.658, 136 kör
8. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 144 kör
9. George Russell (Williams), 1:16.871, 104 kör
10. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:16.914, 142 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:17.037, 86 kör
12. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.415, 115 kör
13. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 59 kör
14. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.460, 16 kör
Senki nem az egykörös tempóval van elfoglalva, Leclerc, Ocon, Pérez, Sainz és Russell is jóval 1:20 fölötti köröket autózik, Bottas pedig csak a bokszból járkál ki és be.
A kerékcseregyakorlást is befejezték, az autó kerekek nélkül árválkodik a garázsban, a felszerelést pedig már elkezdte elpakolni a csapat.
A bikások 90 kört tettek meg eddig, ennél mindenki többet futott, még a szinte a teljes délutánt a garázsban töltő Haas is. A listát a Ferrari vezeti 165-tel, utána jön a McLaren 151-gyel, majd a Mercedes 146-tal és a Racing Point 145-tel.
C4-es keverékkel hajtott ki Verstappen az imént a bokszutcából, úgyhogy ne lepődjünk meg, ha nemsokára javítani fog az idején.
Igazi időmérős kör volt, az ötös kanyarból kifele és a pálya legtöbb részén csak úgy dobálta a rázókőre az RB16-ost a holland, a célegyenes előtti sikánból kifelé viszont már túl sok volt, a hurka annyira megvezette a kocsit, hogy Verstappennek el kellett vennie a gázt, pedig a második szektor végén gyorsabb volt Bottasnál.
Még van rá esély, hogy Verstappen megjelenik mondjuk C5-ös gumin és bemegy akár 1:16 alá. Ehhez csak az eddigi sormintát kellene folytatnia, időmérős etapjait ugyanis C2-esen kezdte, utána jött a C3-as, majd most a C4-es.
Egy adag áramlásjelző folyadékot kentek Bottas autójának hátuljára, a többnyire használt neonzöld/neonsárga helyett ez azonban most lila. Lewis Hamilton biztos irigykedik.
De már vissza is tették azt a szerelők, miközben Leclerc az autóban ül. Az utolsó fél órát is igyekeznek kihasználni a maranellóiak, noha 166 körrel így is ők tették meg eddig a legtöbb kört ma.
Ismét C4-es gumin jött ki a Red Bull, Verstappen ezúttal jobb kört rakott össze, de 73 ezreddel elmaradt az idejét C5-ösön elérő Bottastól. A holland köre 1:16.269 volt.
Egy hűtőkör után elment egy újabb gyorskörre a C4-es gumin, a második mért ponton csak 8 század volt a hátránya Bottasszal szemben, de megcsúszott a 13-as kanyarban, majd kifutott az aszfaltozott bukótérbe.
Ismét a pályán Magnussen, az utolsó fél órában tehát még bepótolhat egy keveset az elvesztegetett órákból. C4-es gumin van, 1:17.495-tel már előre is lépett egy helyet, Albont lökte vissza az utolsó pozícióba.
Vicces jelenetet játszottak vissza az imént, a bokszutcán végighajtó Verstappen lelassított a McLaren bokszfala előtt, és a középső ujját mutatta az ott ücsörgő Lando Norrisnak. Jóban vannak, egészen biztos, hogy csak tréfáról van szó. Hogy mi volt az előzmény, remélhetőleg a tesztnap leintése után megtudjuk.
Vadonatúj C4-es gumi van fent a Red Bullon, most fordult ki a garázsból. Megdönti végre Bottas idejét?
Két tizeddel volt gyorsabb Bottasnál, a célvonal előtt azonban szándékosan beleemelt a holland, hogy ne mutassa meg a kocsi valós tempóját, több mint 5 tizedes hátrányban fejezte be a kört. Meglehetősen szükségtelennek tűnik az ilyesmi, de ez van.
A Red Bull nem akarta az élen zárni a mai napot, Verstappen nem jön többet, a C5-ös gumit pedig fel sem tették neki. Néhányan még kint vannak, de az érdemi munkát lassan mindenki befejezi.
Az utolsó pillanatokban már nem változott a sorrend, ezzel pedig befejeződött a 2020-as előszezoni tesztelés, a mai napot Bottas zárta az élen Verstappen és Ricciardo előtt, a legtöbb kört a Ferrari tette meg 182-vel. Köszönjük a két hetes figyelmet, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal. Viszontlátásra!
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.196, 79 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:16.269, 45 kör
3. Daniel Ricciardo (Renault), 1:16.276, 65 kör
4. Charles Leclerc (Ferrari), 1:16.360, 182 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.410, 90 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:16.433, 76 kör
7. Sergio Pérez (Racing Point), 1:16.658, 154 kör
8. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.820, 163 kör
9. George Russell (Williams), 1:16.871, 147 kör
10. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:16.914, 160 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:17.037, 86 kör
12. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.415, 115 kör
13. Kevin Magnussen (Haas), 1:17.495, 30 kör
14. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.803, 59 kör