Óriási csatában Hamiltoné a pole pozíció a Stájer Nagydíjon
2020. július 11. 14:50
Azok után, hogy az F1-es Stájer Nagydíj harmadik szabadedzését törölték a mostoha időjárási körülmények miatt, sokáig fennállt annak a veszélye, hogy az időmérőt vasárnap délelőttre halasztják. Az eső viszont egy időre elállt, de negyed órával a tervezett kezdés előtt ismét eleredt, ezért a Q1-et elhalasztották, de 15:46-kor végül zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén.
Néhány autó már jóval a kezdés előtt felsorakozott, mivel az előrejelzések azt jósolták, hogy az eső újra rá fog kezdeni. A mezőnyt a két Ferrari vezette, a Mercedesek és a Red Bullok azonban nem voltak elég gyorsak, így csak a sor végére tudtak felsorakozni.
Természetesen mindenki extrém esőgumival gördült pályára, és a kivezető körök után megkezdődtek a gyorskörök.
Romain Grosjeannál rögtön akadtak problémák, még a mért köre előtt kicsúszott a kavicságyba. A francia pilóta vissza tudott jönni a pályára, de a kör végén bement a bokszba.
Az első kör után George Russell került az élre, de a pilóták rögtön futottak még egyet, és mindenki javítani tudott. Második nekifutásra Charles Leclerc vette át a vezetést, és ugyan Sebastian Vettel pár másodpercre megelőzte, harmadik körében visszaszerezte az első helyet.
Ezután megérkezett a Mercedes, és Lewis Hamilton került az élre, de Leclerc nem hagyta magát. Utána jött Valtteri Bottas, majd Max Verstappen, és 10 perccel a Q1 vége előtt az elején még a látási körülményekre panaszkodó holland pilóta 1:20.621 másodperces idővel vezette a mezőnyt.
Ezek után várható volt, hogy a köridők még tovább javulnak, ami így is történt, és Verstappent Bottas, majd Hamilton is megelőzte. Közéjük Esteban Oconnak sikerült befészkelnie magát a Renault-val, de ekkor még hátravolt a Q1 utolsó harmada.
6 perccel a vége előtt Bottas visszavette a vezetést, de csak addig, amíg Lando Norris, majd Hamilton megelőzte őt. 4 perccel a vége előtt Verstappen a 7., Vettel a 8., Leclerc a 9. helyet foglalta el. A kieső pozíciókban Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi, Sergio Pérez, Pierre Gasly és az idő nélküli Grosjean állt.
Két perccel a vége előtt az olasz pilóta az utolsó kanyarban kicsúszott a pályáról, és az autója eltalálta a falat. Az Alfa Romeo versenyzője vissza tudott jönni a pályára, így nem volt szükség a piros zászlóra, legalábbis ezt hittük. Giovinazzi azonban megállt, így 13 másodperccel a vége előtt leintették a Q1-et.
Ez azt jelentette, hogy Kimi Räikkönen, Pérez, Latifi, Giovinazzi és Grosjean esett ki, akik vasárnap ebben a sorrendben foglalhatják el a rajtrács utolsó helyeit.
Az időmérő első szakaszát Hamilton 1:18.188 másodperccel zárta az élen Verstappen előtt. Bottas az 5., Vettel a 11., Leclerc a 13., Alexander Albon a 14. helyen végzett. Utóbbi három közé az a Russell ékelődött be, aki pályafutása során először jutott be a Q2-be. A Williamsnek a 2018-as Brazil Nagydíj óta nem jött össze ez az eredmény.
A Q2-ben az első szakaszhoz hasonlóan Vettel ment ki először a pályára, még mindig esőgumival. A nyitókörök után Bottas 1:19.006-os idővel került az élre, megelőzve Verstappent. Hamilton csupán a 11. pozíciót szerezte meg, de a következő körben már átvette a vezetést. Azonban csak pár másodpercig, mielőtt Verstappené lett volna a leggyorsabb kör.
Félidőnél Vettel és Leclerc csupán a 9. és a 10. helyen tartózkodott, tehát az Osztrák Nagydíj időmérőjéhez hasonlóan ismét veszélyben voltak. Sőt, Gasly miatt eggyel hátrébb csúsztak, így ugyanaz volt a felállás, mint egy héttel ezelőtt, csak fordított sorrendben.
Leclerc számára ráadásul rossz hír volt, hogy az eső ismét intenzívebbé vált, így esélyei tovább csökkentek a továbbjutásra. Ez ugyan csak pár percig tarthatott, mert a végén a mezőny egy része tudott javítani, de a Ferrari pilótájának nem volt esélye. A rádión arra panaszkodott, hogy az autó nehezen vezethető. Leclerc-t ráadásul büntetéssel is sújthatják, miután feltartotta Danyiil Kvjatot.
Rajta kívül Russell, Lance Stroll, Kvjat és Kevin Magnussen esett ki. A Q2-ben megint Hamilton futotta a legjobb kört, a brit pilóta 1:17.825-ös idővel 113 ezreddel előzte meg Verstappent.
A Q3-ban még mindig az extrém esőgumikat használták a pilóták. Az első körök után Verstappen futotta a legjobb időt, 2 tizeddel megelőzve Hamiltont, és 4-gyel Bottast. A holland pilóta aztán javított, így már közel fél másodperc volt az előnye. Egészen addig, amíg Hamilton nem tette meg ugyanezt, és át nem vette a vezetést, majdnem 3 tizeddel.
Verstappen és Bottas közé bejött Gasly és a 3 rajthelyes büntetéssel sújtott Norris is, de pár máodperccel később a finn pilóta olyannyira javított, hogy még Hamiltont is 2 tizeddel megelőzte. 4 és fél perccel a vége előtt viszont Hamilton visszavette a vezetést, Albon pedig bejött Verstappen elé a 3. helyre.
2 perccel a vége előtt aztán Verstappen került az élre, de ennek nem örülhetett sokáig, mert Hamilton három lila szektorral közel 8 tizeddel visszavette a vezetést. Fél perccel a vége előtt Ocon bejött a 3. helyre, de a figyelem a két éllovasra összpontosult. Verstappen próbálkozott, és a második szektor után csak 78 ezred volt a hátránya, de az utolsó kanyar előtt megcsúszott, és kis híján a falban kötött ki.
A végére Hamilton még tovább javított, és újra három lila szektort ment, amivel több mint 1 másodperccel végzett a mezőny előtt. A nap pozitív meglepetését (Russell mellett) Sainz szolgáltatta, aki a 3. legjobb időt futotta. Mögötte Bottas, Ocon, Norris, Albon, Gasly és Ricciardo a sorrend. Vettel csupán a 10. pozícióban fejezte be az időmérőt.
Trükkös nap volt, az időjárási körülmények nyilvánvalóan megnehezítették a dolgunkat
– nyilatkozta Hamilton a leintés után. – Sokszor azt sem látja az ember, hogy merre megy. Volt egy necces pillanatom az utolsó előtti körömben, akkor a szívem a torkomban dobogott, de az utolsó köröm tiszta volt, és sikerült javítanom. Szeretem az ilyen napokat!”
„A Q3-ban sokkal jobban esett, emiatt nem volt könnyű dolgunk – magyarázta Verstappen. – Jobb is lehetett volna, de szerintem Lewis ellen az sem lett volna elég. Az ember semmit nem lát, még a fékezési pontokat sem, de ez mindenkire ugyanúgy érvényes. Úgy vélem, száraz körülmények között jó eredményt érhetünk el.”
Nagyon boldog vagyok, hogy pályafutásom során először megszereztem a 3. helyet
– értékelt Sainz. – Nagyszerű érzés, már csak ezért is, mert az egyik legkeményebb időmérőn vagyok túl. Az autó rengetegszer úszott meg, őrület volt. A versenyszimulációkon a kocsi jobb volt, mint gondoltuk, így magabiztosan várjuk a holnapot. Alex és Valtteri lesz mögöttem, úgyhogy az első néhány kör nehéz lesz, de remélem, hogy meglesz a tempóm.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Zavaros a mai nap a Stájer Nagydíj helyszínén, a Red Bull Ringen, mivel szakadó eső érte el a pálya térségét, ezért az F3-as futamot leállították, az F1-es harmadik szabadedzést pedig meg sem tartották. Az eső elállt, a pálya száradni kezdett, de nem kizárt, hogy visszatér az égi áldás. Tartsanak velünk, remélhetőleg fordulatos edzésünk lesz!
Az autók a garázsokban maradtak, de a helyszíni fotósok így is látványos fotókat készítettek. Frissülő galériánkat a képre kattintva láthatják!
---- separator ----gallery-content-type:4cc04332-eb68-4a0d-adaa-5f6a1331318a---- separator ----A McLarennél szárítják a bokszutcai szerelőállást, a csapatnál abban reménykednek, hogy így is marad az időjárás.
A Ferrari továbbra is lassúnak tűnik az egyenesekben, Lando Norris viszont a harmadik tréning alatt egy Twitch-közvetítésben azt mondta, a Scuderia autói nagyon gyorsak a kanyarokban. Lehetséges, hogy a nedves pálya enyhítheti a Ferrari problémáit.
A mérnökök rémálma: szűk negyedórával a kezdés előtt ismét esik az eső a Red Bull Ringen!
Nem tudni, meddig engedik a körülmények az időmérő megrendezését és azt sem, hogy az időjárás hogyan alakul. Lehet, hogy egyre nedvesebb lesz a pálya, ebben az esetben a korán teljesített körök sorsdöntőek lehetnek.
Nem kezdődik meg 15 órakor a Q1, de a versenyirányítás egyelőre nem közölte, hogy meddig kell várakozni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta a Sky Sports műsorában, gyorsan romlik a pálya állapota, ezért elhúzódó délutánra számít.
Délelőtt ilyen állapotok közepette nem tartották meg az edzést:
Úgy tűnik, az érintettek sem tudják, hogy mire számíthatnak, mivel Max Verstappen beült az autóba, Lewis Hamilton meg kiszállt, a pályán közben áll a víz.
A versenyirányítás nem adott támpontot a csapatoknak, hogy mikor lehet kezdés, csupán annyit közöltek, hogy 10 perccel előtte szólnak.
...a biztonsági autó. Az ilyenkor megszokott protokollok szerint Bernd Mayländer folyamatosan ellenőrzi a pálya állapotát, ez alapján döntik el, hogy lesz-e edzés vagy sem. Az jó hír, hogy az operatőrök helikoptere felszállhatott.
A pályán (nem) zajló események mellett természetesen az átigazolási piac is lázban tartja az F1-es közvéleményt. A hét legnagyobb híre Fernando Alonso visszatérése. Korábbi csapattársa, a 2009-es világbajnok Jenson Button is üdvözölte őt a mezőnyben.
"Fernando kemény ellenfél. Nem a pályafutásaink legjobb időszakában voltunk csapattársak a McLaren-Hondánál, de az előrevitt minket, hogy egymással küzdöttünk. Volt néhány remek csatánk" - idézte fel a Sky Sports szakértője.
"Fernando igazi bajnok. Lényegében mindent megnyert, ahol elindult, és ad némi perspektívát, amikor az ember kicsit eltávolodik a Forma-1-től. Segít felismerni, hogy ez a motorsportok csúcsa."
Két pilóta is fájdalmakkal bajlódott a pénteki edzések során. Daniel Ricciardo összetörte az autóját, Lando Norrist pedig mellkasi fájdalmak gyötörték. A friss információ szerint mindketten jól vannak.
A várakozás idejére ajánljuk híreinket és egy átfogó elemzésünket Fernando Alonso visszatérése kapcsán.
Az előző hétvége óta fénypaneleket szereltek a célegyenes mögötti lelátóra. Ezen annak a pilótának a hashtagje jelenik meg, akiről a legtöbbet tweetelnek a közösségi oldalon.
A csapatnál kimerészkedtek a garázsból, és megállapították, hogy szakad az eső. Kérdés, hogy mi lesz ebből, de egyelőre nem fest jól a helyzet.
A Renault pilótája pénteken csúnyán összetörte az autóját, de a Renault szerelői megjavították azt, ráadásul nem kellett olyan alkatrészeket beszerelniük, amelyek cseréje büntetést eredményez.
A Sky Sports szerint a pályához közel lévő zeltwegi repülőtér tájékoztatása alapján lassan, de mozog a vihar a pálya térségében, viszont enyhe a szél, ami nem segíti ezt a folyamatot. Az F1-es autók nagyon érzékenyek a szélre, ezért általában nem örömteli, ha erős lökésekkel találkoznak, de most hasznos lenne. Jó hír, hogy a mentőhelikopter továbbra is repülhet, ezért csak a pálya állapotának javulására kell várni.
Már nem csupán a dél körüli, hanem a délutáni esőzésről is tudunk fotókat mutatni!
---- separator ----gallery-content-type:4cc04332-eb68-4a0d-adaa-5f6a1331318a---- separator ----Nem csupán a gyári istálló küszködik a Ferrari idei motorja miatt. Norris is az erőforrást tartja az ellenfél gyenge pontjának.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint 15:46-kor elkezdődik az időmérő. Aztán majd meglátjuk, meddig tart.
Christian Horner a Sky Sportsnak elmondta, nem számít arra, hogy a teljes 60 percet le tudják futni az időmérőn, de a Q1-Q2 alapján is meghatározhatónak tartja a rajtsorrendet. Az edzés elején megpróbáltatásra számít, gyaníthatóan a nehéz körülmények és a nagy forgalom miatt.
A Mercedesek és Verstappen extrém esőgumikkal hajtott ki, Vettel, Giovinazzi, Leclerc és Räikkönen áll a sor elején, szintén extrém esőgumikkal.
Albon a garázsban maradt, tovább melegítik a gumikat, de közben ismét esni kezdett az eső.
Vettel vezeti fel a sort, ő az egyetlen, aki rendesen lát a pályán. Mérnöke szólt neki, hogy ismét erősödni fog az eső.
A Haas pilótája még felvezető körön volt, amikor Vettel már mért kört futott, lehetséges, hogy akadályozta a német pilótát. Leclerc is rontott, de folytatja az útját.
Vettel és Giovinazzi volt a leggyorsabb az első mért körök során, utána viszont Leclerc az élre ugrott, mögötte Bottas és Giovinazzi ismét javítani tudott. A pálya állapota úgy tűnik, nem romlik jobban annál, ahogy a gumik melegednek.
A Scuderia autóinak jól jön az eső, kevésbé számít a nagy légellenállás és a gyenge erőforrás, viszont jó az autó tapadása és gyors a kanyarokban. Leclerc, Ocon, Vettel a sorrend.
Gyorsulnak az eddig csak a középmezőnyben szerénykedő Mercedesek, Hamilton majd Bottas vette át a vezetést, Leclerc egyelőre közéjük ékelődik. Mire azonban ezt összefoglaljuk, már Verstappen vezet.
Bottas ugyan most majdnem 0,9 másodpercre meglépett Verstappentől, a verseny nagyon szoros és hirtelen változik a sorrend a pálya állapotának függvényében. Aki most az élen áll, nem engedhet ki, mert simán kieshet bárki annak függvényében, hogy gyorsul-e a pálya.
Hamilton 0,047 másodperces előnnyel, vagyis egy hajszállal vezet honfitársa, Norris előtt. Bottas, Ocon és Sainz az első 5 helyezett sorrendje.
A brit pilóta 1:18.188-cal vezet, Norris és Sainz egyelőre most 3-4 tizedre van tőle. Hamilton azt kérte a mérnökétől, hogy hagyja koncentrálni és ne beszéljen hozzá.
A továbbjutás szempontjából Giovinazzi ígéretes körön volt, de az utolsó kanyar előtt kicsúszott. Vissza tudott térni, elkezdett még egy kört, majd félreállt az autójával. A műszaki mentés miatt leállították az edzést.
A piros zászló ellehetetlenítette a javítást az utolsó pillanatban, de a kiesők között csak Sergio Pérez személye meglepő.
16. Kimi Räikkönen
17. Sergio Pérez
18. Nicholas Latifi
19. Antonio Giovinazzi
20. Romain Grosjean (idő nélkül)
A legénység tagja lesz George Russell is, aki a 2018-as Brazil Nagydíj óta először a Q2-be vitte a Williams autóját. Neki pályafutása során ez lesz az első Q2-es szereplése az F1-ben.
A Mercedes ezúttal jobban résen volt, Bottas sorakozott fel a Ferrari mögött. A Red Bullnál kicsit tovább melegítették a gumikat. Érdemes lesz figyelni, hogy miként alakul a Ferrari formája, a Q1 elején jól kezdtek, de utána ismét visszaestek a középmezőnybe.
A finn pilóta 1:19.006-tal kezdett, Vettel ment előtte a pályán, a német pilóta csak 1:21.078-at ért el. Közben sorra furakodnak be közéjük a többiek, de Verstappen hátránya is 1 mp a 2. helyen.
10 perc van hátra, de a Ferrari versenyzőjének gyorsulnia kell, különben megint kiesik a Q2-ben. Vettel egyelőre csak a 14. helyezett. Verstappen vezet Hamilton, Bottas és Ricciardo előtt.
A német pilóta a 7. helyre ugrott, továbbra sincs biztonságban, de a 11. helyezett Leclerc-rel ellentétben pillanatnyilag továbbjutó.
Leclerc javított, de továbbra is csak a 11. helyezett, Vettel egyelőre a 10., vagyis az utolsó továbbjutó helyen áll.
A Red Bull pilótája jelenleg csak a 9. helyezett, miután a versenyirányítás törölte a legutóbbi körét. Az élen Verstappen, Hamilton és Norris az első 3 helyezett, Bottas a 4. helyezett.
Egyelőre nem tudni, hogy mi történt, de Leclerc-t és Kvjatot vizsgálni fogják az időmérő után. A 9-es kanyarban történhetett, feltartást.
Leclerc kint akart maradni a pályán, végül visszatért egy új extrém esőgumi-szettért, de pont rossz helyre, Vettel elé ért vissza.
Ez rossz hír Leclerc-nek, mert hiába kapott új gumit, lehet, hogy nem tud javítani a 11. helyezésén. Vettelt viszont megmentheti.
Bottas és Albon futott egyéni legjobb szektorokat, Hamilton pedig átvette a vezetést, de Leclerc elsőre 2 másodperccel lassabb kört futott, és továbbra is kieső.
Lejárt az idő, de a monacói pilóta elmehetett még egy körre. Mérnöke azt mondta, hogy nyomja "mindig".
Volt még egy köre, de a Ferrari pilótája elengedte, csak a 11. helyezett lett, Vettel a 10. helyen megmenekült, ez pont fordított helyzet, mint a múlt héten volt.
11. Charles Leclerc
12. George Russell
13. Lance Stroll
14. Danyiil Kvjat
15. Kevin Magnussen
Megkegyelmez az időjárás, úgy tűnik, teljes időmérőnk lesz a Stájer Nagydíj hétvégéjén. Verstappen kockáztat, már kint áll a bokszutca végén, így profitálhat, ha erősödik az eső, viszont a gumihőmérséklete nem lesz ideális.
Verstappen vezeti fel a mezőnyt, most mintha ismét szürkébb lenne az összkép és nagyobb az esőfüggöny az autók mögött.
Miközben a pilóták a felvezető körön vannak, érdemes megjegyezni, hogy Lando Norris egy pénteki szabálytalansága miatt 3 rajthelyes büntetést kap.
Romlott a pálya állapota, de Verstappen az első a sorban és a sorrendben is: 1:21.800-val vezet Hamilton és Bottas előtt. Ocon, Ricciardo, Albon, Vettel, Norris, Gasly és Sainz a további sorrend.
Hamilton remek tempót futott a középső szektorban 1:21.272-re gyorsult, Verstappen 0,298 másodperces hátrányba került. Gasly, Norris, Ocon, Bottas, Sainz, Ricciardo, Sainz, Albon, Vettel a további állás.
A finn pilóta 1:21.036-ra gyorsult, ismét a két Mercedes áll az élen Verstappen, Ocon, Norris, Gasly, Albon, Ricciardo, Sainz és Vettel előtt. 5 perc van hátra, plusz a ráadás.
A brit pilóta már 1:21 alá jutott, 1:20.649-cel vezet, egyelőre ő az egyetlen. Verstappen küszködik, most nem tud gyorsulni, a gumijai hhőmérséklete is visszaesett. Ő is visszacsúszott Albon mögé a 4. helyre.
Egy pillanatig ismét Verstappen vezetett, aztán jött Hamilton és mindhárom szektorban abszolút leggyorsabb volt, elsőként lement 1:20 alá, 1:19.702-es körrel ismét az élre állt.
Verstappen az utolsó körben nagyon igyekezett, de a végén majdnem összetörte az autóját. Hamiltont ez nem érintette, mindhárom szektorban új legjobb eredményt ért el, és 1:19.273-mal megszerezte a pole pozíciót. Verstappen a 2. helyezett lett 1,2 másodperces hátránnyal, a további sorrend Sainz, Bottas, Ocon, Norris, Albon, Gasly, Ricciardo, Vettel.
Noha ez hivatalosan nem az Osztrák Nagydíj, ez 2016 óta Hamilton első pole pozíciója a Red Bull Ringen. A hatszoros világbajnok akkor győzött utoljára ezen a pályán.
Charles Leclerc a Q2-ben kiesett és csak a 11. helyezett lett, Sebastian Vettel pedig mindössze a 10. helyet érte el a Q3-ban. A múltheti eredmények után a Scuderiánál javulásban reménykedtek, de az időmérő eredménye nem ezt tükrözi.