A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton zárta az élen az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzését csapattársa, Valtteri Bottas előtt. Hamilton előnye váratlanul nagy, az 1:33.279-es köre 0,776 másodperccel gyorsabb a finn versenyző eredményénél, de ahogy az első két szabadedzésen, úgy a harmadik tréningen is sok volt a vezetői hiba és az elrontott kör.
Bottas utolsó próbálkozásába is beleszólt a forgalom és a finn pilóta a motorüzemmódokról is érdeklődött a rádión, azt a választ kapta, hogy csak egy alacsonyabb fokozatot használhat, ami
felveti, hogy Hamilton esetleg még egy magasabb teljesítményszinttel futhatta a mért körét.
Hasonlóan csalóka Max Verstappen eredménye is, a Red Bull pilótája abszolút leggyorsabb volt az első szektorban, de a középsőben már elvette a lábát a pedálról, ezért csak a 6. helyen rangsorolták egy korábban futott körével, ennél feltehetőleg jóval közelebb kerülhetett volna a Mercedesekhez.
A pilóták ezúttal is panaszkodtak a gyenge tapadásra, ezért sok volt az elfékezés, kicsúszás, megpördülés is adódott, de nagyobb baleset nem történt. A McLaren szerint a pálya lassult péntekhez képest, ez részben a magasabb hőmérsékletek számlájára írható. A brit csapat ettől függetlenül jó tempót futott, Carlos Sainz a korábbi első szárnnyal is a 3. helyre ért oda.
Lando Norris az új alkatrésszel csak az utolsó lett, de a mért körében ő is visszavett, a várakozásoktól szintén elmaradt Alexander Albon eredménye, őt csupán a 19. helyen rangsorolták.
Az első 10 helyezett közé hét csapat pilótái fértek be,
a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, az Alpha Tauri, a Racing Point és a Renault versenyzői küzdöttek a képzeletbeli Q3-as eredményekért. Manapság szokatlan, de Sebastian Vettel gyorsabb volt csapattársánál, Charles Leclerc-nél, Esteban Ocon, Sergio Pérez és Verstappen mögött a 7. helyre ért oda jövő évi kollégája, Lance Stroll elé. Az Alpha Tauri színeiben a hazai pályán küzdő Danyiil Kvjat szerepelt jobban, Daniel Ricciardo pedig kikapott Ocontól.
Az edzés során a legtöbbet Romain Grosjean panaszkodott a rádión, a Haas pilótája nagyon küszködött az autó balanszával, többször is kicsúszott és megpördült, ennek ellenére gyorsabb volt csapattársánál, Kevin Magnussennél, és a két Alfa Romeót, valamint George Russellt is megelőzve a 14. helyre ért oda.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében, nemsokára elindul az utolsó gyakorlás az időmérő előtt! Mielőtt azonban ez megtörténik, még gyorsan elolvashatják a pénteki edzésnapon látottak alapján készült elemzésünket arról, hogy mi várható a vasárnapi versenyen.
A szokott délutáni időpont helyett Szocsiban délelőtt, már a Forma-1-es harmadik szabadedzés előtt megrendezték a Forma-2-es főfutamot, amelyet a harmadik helyről rajtoló Mick Schumacher nyert meg a pole pozícióból induló Cunoda Juki előtt. Schumacher fő bajnoki riválisa, Callum Ilott a harmadik helyen végzett, a Prema versenyzője így tovább növelte előnyét az összetettben. A 21 esztendős Ferrari-akadémista teljesítménye Mattia Binottónak is tetszett.
Két héttel ezelőtt Mugellóban minden a gyors kanyarokról és óriási erőhatásokról szólt, George Russell belső kamerás köre azonban megmutatja, hogy az idei autókkal azért egy olyan helyszínen is mekkora terhelést kapnak a versenyzők, mint az oroszországi.
Ottani idő szerint délben 26 fokos levegő és 38 fokos aszfalthőmérséklet várja a pilótákat. Kérdés, hogy az aszfalt mennyivel lett tisztább a pénteki nap óta, vagy most is látunk jónéhány kicsúszást.
A C5-ös, C4-es és C3-as keveréket hozta el Oroszországba a Pirelli, ennek ellenére a lágy gumi tegnap két mért kört is simán kibírt. Az alábbi grafikon megmutatja, hogy az olsz gyártó szerint mekkora a különbség az egyes keverékek között.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de egyelőre senki nem hagyta el a garázst.
A német Sky-nak Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke megerősítette, hogy Lando Norris az új, Mercedesére hajazó orrkúppal és új első szárnnyal folytatja a hétvégét, Carlos Sainz esetében azonban a régebbi változatot fogják használni.
Valtteri Bottas tegnap előszeretettel rongyolt át a kerékvetőn és a műfüvön az utolsó kanyar kijáratnál, majd később azt mondta, egy kicsit ralis stílusban vezetett. Mától ezt sem ő, sem más nem teheti meg, az FIA ugyanis azonnal törli annak a köridejét, aki négy kerékkel elhagyja a pályát ezen a ponton.
A két McLaren törte meg a csendet, Norris és Sainz is megkezdte a munkát, mindketten közepes keveréken vannak.
1:33.519, ez volt Bottas tegnapi ideje, egyben a nap legjobbja. Tavaly a harmadik szabadedzésen Leclerc volt a leggyorsabb 1:32.733-mal. Ezektől az időktől Norris egyelőre jelentősen elmaradt, 1:36.423-mal kezdett, miközben csapattársa visszatért a bokszba.
1:33.519, ez volt Bottas tegnapi ideje, egyben a nap legjobbja. Tavaly a harmadik szabadedzésen Leclerc volt a leggyorsabb 1:32.733-mal. Ezektől az időktől Norris egyelőre jelentősen elmaradt, 1:36.423-mal kezdett, miközben csapattársa visszatért a bokszba.
Egyre többen jönnek ki, Norrishoz csatlakozott Ricciardo, Grosjean, Magnussen és Bottas is, utóbbi három pilóta lágy gumin van, míg az ausztrálnak közepeseket tettek fel.
A hetes kanyarban hibázott a finn és kirongyolt a poros bukótérbe. Úgy tűnik, ma sem leszünk híján a vezetői hibáknak. Közben Ricciardo vette át a vezetést 1:35.672-vel.
Ez már jobban sikerült, noha csak az utolsó szektorban volt az övé az abszolút legjobb idő. 1:35.183-as idejével 489 ezredet adott Ricciardónak.
Bottashoz hasonlóan a hetes kanyarral gyűlt meg a baja, ráfutott a hurka alakú kerékvetőre, ami úgy megvezette, hogy alig tudott visszatérni az aszfaltra. Ennek ellenére nem vette el a gázt, 1:35.928-as körrel bejött a harmadik helyre, 745 ezreddel Bottas mögé.
1:35.713-at ment lágy gumin a 2007-es világbajnok, amivel 2 tizedet adott a Mercedes hatszoros viláágbajnokának, és bejött a 3. helyre. Nyolc pilótának van már mért köre, a sorrend: Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Magnussen, Norris, Giovinazzi, Grosjean.
A finn korábban azt jelentette, hogy nagyon alacsony a pálya tapadása, mindez azonban nem akadályozta meg, hogy a rövid időre 1:34.9-es körrel az élre álló Gaslyt hátrébb taszítsa eggyel, és 1:34.289-cel visszaálljon a tabella élére.
A hatszoros világbajnok is összerakott egy rendes kört, de nem tudta megelőzni vele csapattársát, tőle 2 tizedre lemaradva viszont bejött a második helyre.
A két Ferrari közben közepes gumikon jött ki, Leclerc jelenleg a hatodik, Vettel a tizenharmadik.
Mondhatni kivan a Haas francia pilótája, aki igen érdekes hangot adott ki a rádióban, majd közölte, hogy semmit nem tud kezdeni az autóval, az annyira rossz.
Gasly ment rá a 15-ös kanyarban található huplira és forgatta meg az Alpha Tauriját, de a falat elkerülte, így mehetett tovább.
Kis híján Bottast is megelőzte, mindössze 17 ezreddel maradt el tőle egy lila utolsó szektor kíséretében. Albon elközben csak a 12. helyre jött be, noha ő a közepes gumikon van kint.
A Renault francia pilótájának az utolsó előtti kanyarban volt egy komoly megcsúszása, nem volt messze a megpördüléstől ő sem, de egy nagy ellenkormányzással és bukótérbe kifutással megmentette a gumikat.
Ma is bírják a lágy gumik, a holland második gyorskörén két egyéni legjobb szektorral kezdett, az utolsóban azonban másfél tizedet kapott, így nem tudott javítani saját korábbi körén.
Verstappen centikre, vagy inkább milliméterekre volt a garázs oldalától, amikor kihajtott pár perccel korábban. Alighanem szép kis megforgás lett volna belőle, ha eltalálja a falat.
Bottas már kint is van friss lágy gumin, így ő lesz az első, aki időmérős kört teljesít a harmadik szabadedzésen.
Ahogyan az várható volt, a finn három lila szektort repesztett, de javítani viszont nem javított sokat, 1:34.055 az új ideje a korábbi 1:34.289-hez képest.
Bakokon van a Racing Point, a szerelők pedig lázasan dolgoznak a kocsi alsó részén. Hiába vannak a kanadai autóján az új aerodinamikai fejlesztések, eddig mindhárom edzésen lassabb, mint Pérez.
Az első szektorban még lassabb volt nála, a másodikban azonban 4 tizedet adott, neki, a kör végére pedig 776 ezredre nőtt az előnye, így 1:33.279-cel átvette az első helyet.
A két Ferrari is megejtette az időmérős körét, és egyelőre nagyon jó helyen állnak, Vettel 1:34.594-gyel az ötödik, Leclerc 1:34.806-tal a hetedik helyet foglalja el.
Sorra jönnek a lágy gumis időmérős körök, Sainz 1:34.0-val feljött a harmadik helyre, mögötte Pérez áll 1:34.2-vel. A mexikói 5 tizeddel ment jobbat Strollnál, aki a hetedik helyre jött be Vettel mögé.
33,9-es lila első szektorral kezdett a holland, de a második szektorban több mint 20 másodpercet veszített egy hiba miatt. Albon ellenben körbeért lágyakon, de csak a nyolcadik helyre jött be Vettel mögé, noha az első kanyart ő is elrontotta.
Ezúttal azonban nem Ricciardo, hanem Ocon kezei között, aki a negyedik helyre jött be Sainz mögé. Az ausztrál ezzel szemben csak a tizedik időt autózta.
Verstappen közben elment egy második gyorskörre, de nem tudott javítani az idején.
A pálya kiszélesítése sokban került neki, habár a köre nem sikerült olyan jól, így viszont visszaesett a 19. helyre. Rajta kívül Norris nem futott reprezentatív kört, így ő áll a 20. helyen.
Nem ment rossz lágy gumis kört a korábban panaszkodó francia, aki a 14. helyen áll két pozícióval csapattársa előtt, de másodjára kicsit túlfeszítette a húrt és megforgott a 15-ös kanyarban. „Erre nincsenek szavaim, ennyire egyszerű” – közölte a rádióban.
Ennyi volt az időmérő előtti 60 perces gyakorlás, amelyen a két Mercedes zárt az első két helyen Hamilton-Bottas sorrendben. Mögöttük azonban már izgalmasabban alakultak a dolgok, Sainzé lett a harmadik, Oconé a negyedik hely.
A további sorrend: Pérez, Verstappen, Vettel, Stroll, Kvjat, Ricciardo, Gasly, Leclerc, Russell, Grosjean, Latifi, Magnussen, Giovinazzi, Räikkönen, Albon, Norris.
Mostanra megköszönjük a figyelmüket, 13 óra 50 perckor jövünk vissza az időmérő edzés élő közvetítésével, a viszontlátásra!