A megszokott papírformának megfelelően a Mercedes pilótái voltak a leggyorsabbak az Orosz Nagydíj második szabadedzésén, de egyikük sem futott tiszta kört a legjobb lehetőséget biztosító lágy abroncsokon. Valtteri Bottas 1:33.519-et ért el, ez 0,267 másodperccel jobbnak bizonyult Lewis Hamilton eredményénél, de egyikük sem lehetett elégedett a teljesítményével.
Hamilton a legjobb köre során a gumikat beosztva haladt az első két szektorban, majd nagy előnnyel verte Bottast az utolsó szektorban, majd újabb mért körre indult, ekkor az első két szektorban is jóval gyorsabb volt, de elfékezte magát és csak centiméterekkel kerülte el a gumifalat.
Hamilton később már hosszabb etapokat futott, így az első szabadedzéshez hasonlóan ezúttal sem derült ki, hogy az aktuális körülmények között milyen köridőre lett volna képes.
Ugyanez a helyzet Bottas esetében is, a finn pilóta fokozta a tempót az első két szektorban, miután Hamilton megelőzte, de az utolsó kanyarban megcsúszott és a füvet is megcsípve átvette ugyan a vezetést, de látványosan időt vesztett. Később gondja akadt a pilótafülkében is, egy hiba miatt nem tudott rendesen kormányozni.
A két gyári Mercedes mögött Renault-motort használó autók zártak, Daniel Ricciardo ismét jól szerepelt a franciák autójával, mögötte pedig a két McLaren zárt: az újjáépített autóval Carlos Sainz gyorsabb volt az új orrkúpot használó Lando Norrisnál, Sergio Pérez pedig legyőzte Max Verstappent, aki szintén hibázott a lágy gumikon, a Red Bull versenyzője meg is pördült.
A Ferrarik ismét befértek a legjobb 10 közé,
igaz, csak a képzeletbeli Q3 alsóházába. Charles Leclerc a 8. helyezett lett, csapattársa, Sebastian Vettel elé beékelődött Esteban Ocon a Renault-val. Szerényen szerepelt a másik Red Bullt vezető Alexander Albon is, a thai versenyző kikapott az Olasz Nagydíj győztesétől, Pierre Gasly-tól is, és csak a 12. helyre ért oda.
A továbbra is poros, csúszós aszfalton rendszeresek voltak az elfékezések és kicsúszások, de az első tréninggel ellentétben nagy baleset nem történt, a pilótáknak viszont továbbra is nehezére esett, hogy tiszta köröket teljesítsenek. Az elfékezések és a gumik terhelése miatt többen is panaszkodtak vibrációra.
Az eredmények alapján ezúttal nem lehetett egyértelműen megállapítani a Ferrari-motort használó csapatok lemaradását, noha az utolsó három helyen az olasz gyártó erőforrásaival szerelt autók szerepeltek, de csak az utolsó helyezett Romain Grosjean hátránya volt jelentősen nagyobb a többiekénél.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorláson Valtteri Bottas futotta a legjobb időt 1:34.923-mal, de a sorrend a szokottnál is kevésbé volt reprezentatív a balesetek miatt. Alább a két autótörést nézhetik meg Carlos Sainz és Nicholas Latifi előadásában.
Mivel az F3-as szezon Mugellóban véget ért, Szocsiban kicsit módosult a megszokott program, és az F2-esek időmérőjét előrehozták az F1-es második szabadedzés elé. A pole-t hatalmas csatában az Alpha Tauri jövő évi ülésére is esélyes Cunoda Juki szerezte meg, miután 6 ezreddel maga mögé utasította csapattársát, Jehan Daruvalát.
A bajnoki pontversenyt vezető Mick Schumacher a 3. rajtkockába kvalifikált a főfutamra, a nyomában pedig ott lohol a pontversenyben második Callum Ilott. A szintén bajnokaspiráns csapattárs, Robert Shwartzman csupán a hetedik időt autózta.
Először a Toszkán Nagydíj péntekén tesztelték, ma pedig Lando Norris ismét pályára viszi a McLaren új, Mercedesére hasonlító orrkúpját, amely a csapat szerint akár a hétvége további részére az autókon maradhat.
Az első edzésen láthattuk, hogy nagyon poros a pálya, vélhetően ennek is köszönhető, hogy Bottas 5 tizeddel elmaradt a tavalyi első gyakorláson futott leggyorsabb körtől, ami Charles Leclerc nevéhez fűződik.
Érdekes lesz figyelni, hogy a második tréningen tudnak-e majd 1:33.162-nél gyorsabb kört autózni, Max Verstappen tavaly ugyanis ezzel az idővel zárta az élen a második edzést.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, mostantól 90 perc áll a csapatok rendelkezésére, hogy minél jobban felkészüljenek a holnapi időmérőre és a vasárnapi futamra.
Romain Grosjean jött ki először a pályára a Haasszal kemény gumikon.
Ezúttal nem tétlenkednek sokáig a csapatok, a Haas mellett már a McLarennek is van mért köre Norris révén. Grosjean keményeken 1:39.093-as, Norris közepeseken 1:36.130-as kört ment.
Carlos Sainz pár perccel ezelőtt helyet foglalt az első szabadedzésen összetört McLarenjében, így ő valószínűleg nem fog időt veszíteni a második gyakorláson. Ugyanez nem mondható el Latifi Williamséről, amely még bakokon van és nincs rajta a padlólemez sem.
A szokottnál valóban eseménydúsabb az edzés eleje, az imént Bottas ment egy 1:36.065-ös kört kemény gumin, amivel átvette a vezetést. Mögötte Norris, Kvjat, Magnussen, Giovinazzi, Grosjean a mért körrel rendelkező sorrendje, de a többiek is a pályán, mindössze négy pilóta, Ricciardo, Latifi, Ocon és Verstappen van már csak a garázsban.
Lando Norris fékezte el magát a célegyenes végén és szaladt ki a bukótérbe. Vajon most is össze fogja törni valaki az autóját előbb-utóbb?
Bottasszal ellentétben ő közepes gumin jött ki, ami meg is látszik az idején, csapattársánál 1,1 másodperccel volt gyorsabb, és 1:34.890-nel átvette a vezetést.
Lila utolsó szektort repesztett az ausztrál és mindössze 451 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál közepes gumin. Közben újabb hiba a mezőnyben, Stroll forgott meg a 13-as kanyarban, ugyanott, ahol az első edzésen Grosjean.
Valamilyen fehér törmeléket szedett össze a monacói a bal első kerekével, ami miatt arról érdeklődött, hogy az adatokon minden normálisnak látszik-e, mivel a fehér volt nem akar eltűnni a gumijáról. Megnyugtatták, hogy igen, minden rendben.
A tempójáról mondjuk ugyanez már nem mondható el, közepes gumival csak a 12. helyen áll 1,4 másodpercre lemaradva Hamiltontól. Vettel keményekkel a 14. helyen áll, az ő hátránya 1,6 másodperc.
Az üléspozíciójára panaszkodó holland a 3. helyre jött be közepes gumin, majd egy újabb gyorskörével sikerült tovább faragnia az idején, de 669 ezredes lemaradással Hamilton mögött maradt a harmadik, azaz nem tudta megelőzni a második helyen álló Ricciardót.
Hamilton és Bottas jött ki elsőként lágyakon, hogy időmérős kört teljesítsen. Bottas ért körbe előbb, és 1 másodperccel megverte Hamilton korábbi idejét, csapattársa azonban úgy is gyorsabb volt nála, hogy a második szektorban még 3 tizedes lemaradása volt. Hamilton ideje 1:33.786, Bottas 97 ezreddel van mögötte.
Ugyanolyan fehér festék ragadt rá a kerékvetőről, mint Leclerc Ferrarijára. A monacói még a garázsba tolásakor is azt ecsetelte, hogy soha nem maradt festék ilyen sokáig a gumiján, mivel a súrlódástól rendszeresen lekopik. Lehet, hogy az oroszok más festéket használnak.
A jelek szerint két mért kör is van a lágyakban, a két Mercedes ugyanis egy rövid garázslátogatás után ismét kijött. Hamilton már több mint 5 tizeddel volt gyorsabb előző idejénél, amikor nagyon elfékezte a 13-as kanyar előtti féktávot, és kis híján a falnak ment.
Bottas az első két szektorban még nála is gyorsabb volt, közel 8 tizedes előnye volt a második mért ponton, az utolsó szektora azonban ismét borzasztóra sikeredett, és végül csak 267 ezreddel javította meg Hamilton korábbi körét. A legjobb idő tehát jelenleg 1:33.519 Bottastól.
A többiek is jönnek lágy gumis időmérős körre, a két Racing Point már meg is tette a maga körét, de Pérez is 1,3, Stroll pedig több mint két másodpercet kapott Bottastól. Előbbi a harmadik, utóbbi a hatodik jelenleg.
A negyedik időt autózta a négyszeres világbajnok, és bár 1,6 másodpercet kapott Bottastól, Péreztől mindössze 3 tizeddel maradt el.
Csak az ötödik időt autózta a lágy gumikon, a két Mercedesen kívül a 3. helyre feljövő Ricciardo és Pérez is előtte van, de a második kanyarban nagyot rontott, közepes gumis körének első szektorához képest is 3 tizedet veszített, így jött össze a 1,5 másodperces lemaradása Bottashoz képest.
Norris bejött a 4. helyre Ricciardo mögé az áramlásjelző folyadékkal bekent McLarennel, noha 3 tizedet kapott az ausztráltól.
Nekifutott egy újabb gyorskörnek a holland, az első két szektorban egyéni legjobbat is ment, a lassú harmadik szektor elején azonban elveszítette az uralmat az autó felett és megforgott.
Közben Leclerc szintén biztató kört futott a Ferrarival és bejött a 7. helyre, miközben Vettel a 9. pozíciót foglalja el.
Az első szabadedzésen történt balesetből a jelek szerint felállt a spanyol, hiszen Norrist is megelőzte lágy gumis körével, Ricciardót azonban már neki sem sikerült. Hátránya 1,2 másodperc Bottas, 1,5 tized az ausztrál mögött.
Mindenki túl van lágy gumis időmérős körén, a csapatok mostantól a megtankolt autós etapokra koncentrálnak és a versenyre készülnek, így a jelenlegi állás akár véglegesnek is tekinthető.
Bottas a lágy, Hamilton a közepes gumikon fut megtankolt autós etapot, a finn pedig már 18 körnél jár, amennyit senki más nem tett meg eddig a mezőnyből. Csapattársa sincs sokkal lemaradva, ő 16 kört ment eddig.
Mostanra beindult a nagyüzem, ami a megtankolt autós etapokat illeti, mindenki a futamra készül, kivéve Alex Albont, aki jelenleg a garázsban van.
Nem ízlik ma a 13-as kanyar előtti nagy féktáv a hatszoros világbajnoknak, aki – noha jóval kevésbé drámai módon – de a közepes gumin is elfékezte magát és kiszaladt a bukótérbe. Körben Albon is visszajött a pályára, így most tényleg mind a 20 autó köröz.
George Russellnek a forgalommal gyűlik meg a baja, azt mondta, hogy olyan, mintha időmérőn lenne, a többiek annyira visszalassítanak az utolsó szektorban, hogy helyet hagyjanak maguknak a zavartalan körözésre.
Rádión közölte, hogy a bal karjánál valami beszorult mellé, és valamit kellene csinálni vele. A finn ezután bejött a bokszba, a csapat pedig a jelek szerint megoldotta a gondját, mert ismét kihajtott a pályára.
1:39.8-as átlagot megy a brit közepes gumin, míg a második legjobb Ricciardóé 1:40,1-gyel lágyakon, őket követi 1:40,3-mal Verstappen szintén lágyakon.
Akárcsak az első edzésen, a francia most is a 13-as kanyart rontotta el, de most nem forgott meg, simán csak kiszaladt a bukótérbe kemény gumis hosszzú etapján.
Kétségtelenül a pálya legnehezebb féktávjáról van szó, hiszen 300 km/h fölötti tempóról lassítanak a versenyzők, miközben enyhén kanyarodniuk is kell. Ez a trükkös féktáv most Bottason fogott ki, aki egy az egyben lemásolta Grosjean iménti hibáját.
Leclerc a hátsó gumik tapadásvesztésére panaszkodik, amit a lágy gumis tempója mellett az autó viselkedése is alátámaszt, az imént nem tudta bevenni az utolsó előtti kanyart, és inkább kiment a bukótérbe. Mugellóban a vörösök szintén a hatalmas mértékű gumikopással küzdöttek.
Az edzés utolsó perceiben a kemény gumikon haladó Bottasé a legjobb körátlag 1:38,5-tel. Utána Verstappen jön szintén keményen 1:39,4-gyel, majd Gasly közepeseken 1:39,6-tal, a negyedik pedig a keményeken autózó Hamilton 1:39,7-tel.
Lepörgött az óra, a versenyzők pedig befejezik utolsó körüket, majd visszaszállingóznak a garázsba. Mi a mai napra köszönjük a figyelmüket, legközelebb holnap jelentkezünk a 3. szabadedzés élő közvetítésével. A viszontlátásra!