Hamilton győzött a Nürburgringen, beérte Schumachert az örökranglistán
2020. október 11. 13:50
Lewis Hamilton pályafutása 91. F1-es nagydíjgyőzelmét érte el a Nürburgringen rendezett Eifel Nagydíjon, ezzel a Mercedes pilótája beérte az örökranglista eddigi listavezetőjét, Michael Schumachert. A brit pilóta nagy lépést tett pályafutása 7. világbajnoki címe felé is.
Hamilton jobban kapta el a rajt pillanatát, az 1-es kanyarban a külső ívre szorította Bottast, de a finn pilóta nem hagyta magát, a következő balos már neki jött ki jobban, és visszaszerezte a vezetést, majd az első kör végére lélegzetvételnyi előnyhöz jutott csapattársával szemben. A két Mercedes rajtját senki sem veszélyeztette, Verstappen később igyekezett tapadni Hamiltonra, de támadni nem tudta a pontverseny éllovasát.
A hideg és a gyenge tapadás miatt a mezőny óvatosan kezdett, a balesetet provokáló hajtűkanyarban is gond nélkül elfordultak, Leclerc megtartotta a 4. helyet, az 5. kockából viszont Albon visszaesett a 6. helyre Ricciardo mögé. A pontszerzők további sorrendje Norris, Pérez, Ocon és Sainz volt, Vettel még a rajthelyét sem tudta megtartani, csak a 12. helyen haladt.
Ennek az is az oka, hogy a német pilóta bemozdult a rajtnál, de a sportfelügyelők nem büntették meg, mert a rajtkockáját nem hagyta el. Nem kezdődött jól a futam,a rajtok terén rekordot felállító Räikkönen számára is, elkerült egy ütközést a rajtnál, de a bukótérbe hajtott, és csak a 19. helyen haladt az utolsó helyre visszacsúszó Grosjean előtt.
A táv első tizede során az élmezőnyben nem történtek komoly változások, Bottas 1 másodperc fölötti előnybe került és Hamilton sem tudta lerázni Verstappent, a három versenyző egymásnak adta a leggyorsabb kört, miközben Leclerc egyre inkább feltartotta Ricciardót. Többkörös csata után a Renault pilótája a 9. kör elején körbeautózta a Ferrarit és átvette a 4. helyet.
Addigra már Albon megjárta a bokszot, a Red Bull szerelői a 7. kör végén elsőként szerelték fel az autójára a közepes keverékű gumikat, Leclerc és Räikkönen a 10. kör végén követte a példáját, Vettel közben kicsúszott a pályáról, de folytatni tudta a versenyt a 13. helyen. A visszajátszás alapján úgy tűnt, Vettel egyszerűen elfékezte magát, majd ő is korai kerékcserére kényszerült, pedig a közepes keverékű gumikon kezdte a futamot. A Ferrarinál kockáztattak, kemény keveréket szereltek az autójára, ezzel ő lett a mezőny kísérleti báránya, hiszen a hidegben senki más nem használta még ezt az abroncsot.
A 13. körben változott a sorrend, Bottas nagyon csúnyán elfékezte magát az 1-es kanyarban, ki is csúszott, ez lehetőséget nyújtott Hamiltonnak, hogy átvegye a vezetést, ráadásul Bottas elkezdte feltartani Verstappent, így Hamilton kisebb előnybe került, mielőtt a finn pilóta is kiállt kereket cserélni.
Bottasnak nagyon rosszul jött ki a kerékcsere, a visszatérése után meg kellett előznie Ricciardót a pályán, ezzel időt vesztett, miközben Hamilton és Verstappen zavartalanul haladt az élen, igaz, a különbség köztük 5 másodpercre nyúlt, miután Verstappen is elvétett egy féktávot a célegyenes végén.
Ha ez még nem lett volna elég baj a finn pilóta számára, a 16. körben virtuális biztonsági autós fázist léptettek életbe, mert a sportbíróknak a pálya közelébe kellett menniük, hogy eltávolítsák George Russell autóját (miután a Williams pilótáját Kimi Räikkönen erősen meglökte). Ez pont elég sokáig tartott ahhoz, hogy Hamilton és Verstappen is elvégezze az első kerékcseréjét, és megtartsák az első két pozíciót.
Bottas versenye a VSC után még rosszabbra fordult, lecsökkent a motorja teljesítménye, ezért visszaesett az 5. helyre. Eleinte a pályán maradt, de Norris és Pérez elment mellette, a 18. kör végén viszont behívták a bokszba, és feladta a versenyt. Érdekesség, hogy a Mercedesek a hétvége előtt kaptak teljesen új erőforrásokat.
Közben bajba került Kvjat is, ő a 10. helyért csatázva Albonnal akadt össze pont a bokszbejáratnál. A Red Bull pilótája letörte az Alpha Tauri első szárnyát, ráadásul az orosz pilótának egy teljes kört meg kellett tennie, így bő 1 perces hátránnyal az utolsó helyre esett vissza.
Bottas kiesésével Ricciardo vált a dobogós hely elsőszámú várományosává, főleg azután, hogy a 23. körben Ocon is kiesett hidraulikus hiba miatt, a 26. körtől pedig Norris is küszködött a motorjában. A McLaren szenzorhibát észlelt, a pályán tartották a brit pilótát, aki egyre jobban küszködött, majd a 44. körben félreállt az autójával.
Nem sokkal Norris kiesése előtt jelezték Péreznek, hogy 0,7 másodperccel gyorsabb körönként Ricciardónál, majd a füstölgő McLaren miatt beküldték a biztonsági autót. Hamilton és Verstappen vezetésével mindenki ismét lágy gumikra váltott, Pérez eleinte a pályán maradt, de végül ő is a kerékcsere mellett döntött, és a 4. helyen folytatta a Renault üldözését.
A pontszerzők között haladt Sainz, Leclerc, Grosjean, Gasly, Hülkenberg és Giovinazzi szerepelt, köztük a Ferrari közepessel, a Haas pedig keménnyel haladt, ez elsősorban Gaslynak és a Racing Pointtal az utolsó helyről nagyot autózó Hülkenberg számára volt ígéretes, hiszen mindketten új lágy gumikkal haladtak a pályán.
Verstappen és Hamilton is noszogatta a biztonsági autót a rádión, mert nehezükre esett fenntartani a gumik üzemi hőmérsékletét, de a mezőnyt végül csak az 50. körben indították újra. Hamilton ekkor simán faképnél hagyta Verstappent, akinek Ricciardo ellen kellett védekeznie, őt pedig hamarosan Pérez kezdte támadni. Gasly és Hülkenberg gyorsan feljött a 7-8. helyre.
A jól sikerült újraindítás után Hamilton rákapcsolt, egymás után futotta a pályacsúcsokat. Verstappen és Ricciardo nem tudta tartani vele a lépést, egymásra sem voltak veszélyesek és az 5. helyezett Sainz-cal bezárólag a sorrend sem változott. Mögöttük Gasly megelőzte Leclerc-t is, Hülkenberg pedig a 8. helyen ment, 12 helyet javítva a rajtpozíciójához képest.
Vettel nagyot csatázott Räikkönennel majd Magnussennel, de végül be kellett érnie a 11. hellyel, nem maradt már elég ideje, hogy támadja a kemény gumikkal is 9. helyezett Grosjeant, valamint az Alfa Romeóval pontot szerző Giovinazzit. Ők ketten idei első pontjaikat szerezték, ami a jövőjüket is befolyásolhatja, hiszen egyiküknek sincs még szerződése a következő szezonra.
A középmezőnyben zajló események nem befolyásolták Hamiltont, a brit pilóta lényegében zavartalanul haladt a cél felé. Az utolsó körök során kissé közelebb engedte Verstappent, de az utolsó előtti körben ismét pályacsúcsot futott (ezt Verstappen az utolsó körben felülmúlta), kétséget sem hagyva afelől, hogy megszerzi pályafutása 91. nagydíjgyőzelmét, amivel beérte Michael Schumacher korábban megdönthetetlennek vélt rekordját.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az első Eifel Nagydíj élő szöveges tudósításában! Még 20 perc van hátra a rajtig, de témánk van bőven, úgyhogy vágjunk is bele! Először kukkantsanak bele rendhagyó esélylatolgatásunkba, amelyben a hétvége egyetlen szabadedzése alapján próbáltuk meg megjósolni, hogy mi várható a versenyen!
Az első helyről Valtteri Bottas kezdheti majd meg a 60 körös futamot, miután a tegnapi időmérőn 256 ezredmásodperccel jobb kört futott a második rajtkockába kvalifikáló Lewis Hamiltonnál. Az alábbi videóban a két Mercedes-pilóta körének összehasonlítása látható, a képernyő közepén levő grafika pedig segít megfigyelni, hogy a pálya melyik részén melyikük volt a gyorsabb.
Lando Norris autójában a Renault valamilyen problémára lett figyelmes, ezért a McLaren elővigyázatosságból inkább kicserélte a V6-ost az MGU-H-val és az MGU-K-val együtt, büntetés azonban egyik új elemért sem jár, mivel Norris még mindegyikből a limiten belül volt.
A Mercedesnél versenyző finnek a mai lesz a 150. Forma-1-es futama, míg az Alfa Romeo finnjének a 323. rajtja, amellyel átveszi a vezetést az összetettben a 322 futamon induló Rubens Barrichellótól.
A jelek szerint kisebb problémák hátráltatják a Mercedest. Bottasnak az FIA engedélyével ki kellett cserélni a bal hátsó kerekét annál a szettnél, amelyiket a rajtnál fogja használni, míg Hamilton a rajtrácsra vezető körében a kormányra panaszkodott. A hatszoros világbajnok megkérdezte rádión a mérnökét, hogy sikerült-e megoldani a tegnapi gondokat, mire azt a választ kapta, hogy nem, mert az FIA nem adott rá engedélyt. Kérdés, hogy ez mennyire fogja hátráltatni őt a versenyen.
Közben Sergio Péreznek a rajtrácson adódtak gondjai, a szerelők lázasan nézegetnek valamit a pilótafülkében, miközben a mexikói az autója mellett áll.
Jelenleg száraz a pálya, és a hőmérséklet is valamivel melegebb, mint tegnap, 3 és 4 óra között azonban 40% az eső valószínűsége, úgyhogy akár még egy káoszfutamba is belefuthatunk.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere kiderítette, hogy túl nagy a holtjáték Hamilton kormányában, az FIA ezt azonban a pilóta és a csapat problémájának minősítette, aminek semmi köze a biztonsághoz. Ezért nem engedélyezték a cserét.
Amennyiben végig száraz marad az idő, a Pirelli a lágy-közepes taktikát tartja a leggyorsabbnak a 25. kör környékén megejtett kerékcserével. Második leggyorsabbnak a lágy-közepes-lágy, immár kétcserés megoldást tartják, míg harmadik opciónak a közepes-kemény, egycserés verziót. A hideg miatt azonban a szemcsésedés igencsak megboríthatja a taktikázást.
Ne feledjük, hogy Kimi Räikkönen rekorddöntése mellett egy rekordbeállításnak is szemtanúi lehetünk ma: amennyiben Hamilton nyer, 91. sikerével utoléri Michael Schumachert a futamgyőzelmek ranglistájának tetején.
Az első tízből ahogyan azt tudni lehetett, mindenki lágy gumin van, hátrébb azonban Vettel, Grosjean, Gasly és Kvjat is megpróbálkozik a közepeseken futott első etappal. A többiek a második tizesből is lágyakat választottak.
Hamilton lerajtolta őt, de a második kanyarban a finn vissza tudta előzni a csapattársát. Leclerc egy pillanatra feljött harmadiknak, de tőle meg Verstappen vette vissza a pozíciót. Mindenki eljött baleset nélkül.
Bottas, Hamilton, Verstappen, Leclerc az állás az első négy helyezett az első kör végén, őket Ricciardo követi Albonnal a nyomában. Hülkenberg három helyett javított az utolsó helyről, neki sikerült a legtöbbet előrelépni.
A Mercedes világbajnoka futotta a leggyorsabb kört, nem akar leszakadni Bottastól, miközben Verstappen pedig rá tapad. Leclerc eközben elkezdett lemaradni a vezető hármastól.
Tolja le a Ferrait az ausztrál, miközben Leclerc hátránya már 6,5 másodperc Verstappen mögött. Úgy tűnik, hogy versenyben közel sem olyan jó a Ferrari, mint az időmérőn volt.
Lehet nyitni az állítható hátsó szárnyat, a hatszoros világbajnok azonban 1,5 másodpercre van Bottastól, míg őt ugyanennyire követi Verstappen. Ricciardo azonban támadhatja majd Leclerc-t a 4. helyért.
Legutóbbi köre 2 másodperccel volt rosszabb Bottasénál, rendes vonat kezd kialakulni a Ferrari mögött. Bottasé volt közben a leggyorsabb kör, Grosjeant pedig eltalálta a Räikkönen által felvert kavics és megütötte az ujját.
Az első kanyarban benézett a Ferrari mellé, Leclerc el is fékezte magát, de a Renault előtt tudott maradni. Az élen Hamilton vette át a leggyorsabb kört Bottastól, de Verstappent így sem tudják leszakítani. Leclerc hátránya már 12 másodperc a Red Bull mögött.
Carlos Sainznak mondta a mérnöke, hogy rövid zápor várható 5 perc múlva. Állítólag nagyon enyhe lesz, lehet, hogy megússzák kerékcsere nélkül. A gumiját a rajt után elfékező Albon közben kijött a bokszba és feltette a közepes gumikat.
Az előző körben az övé volt a leggyorsabb kör, nem nagyon akarja elengedni Hamiltont, akitől 1,8 másodpercre van. Közben a 8. kör már a hatszoros világbajnok teljesítette a leggyorsabban.
Ezúttal már nem menekült a monacói, akit a Renault pilótája a célegyenes végén, külső íven támadott meg, majd oldalt váltva a kettes kanyarban autózott végül körbe. Nagyon szép manőver volt!
Hamarosan újabb helyeket veszíthet a Ferrari versenyzője, mert a McLaren és a Racing Point is ott van a nyakán, de Norris és Pérez egymást is gyepálja. Közben Ricciardo már szinte a láthatáron sincs.
Miután a 10. kör végén kiállt közepes gumikért a monacói, hirtelen az egyes kanyar bukótérében forgó Sebastian Vettelre váltott a kamera. Mondhatni nem volt szokatlan látvány... A négyszeres világbajnok a 13. helyre esett vissza.
A visszajátszásból kiderült, hogy Giovinazzit támadta a német a célegyenes végén, és fékezés közben tört ki alatta az autó. Be is jött lecserélni a lekoptatott gumikat és megkapta a kemény gumikat. Leclerc a kiállásával egyébként a 17. pozícióba esett hátra.
Hibázott a versenyben vezető finn, elfékezte az első kanyart, Hamiltonnak pedig több sem kellett, simán elment mellette. Ez a hiba Bottas győzelmébe kerülhet, ki is hívták a kör végén a bokszba.
Hátrébb Russell is bemutatott egy piruettet az első kanyarban.
A visszajátszásból kiderült, hogy az egyes kanyarban megcsúszó Räikkönen ütötte őt ki, meg is sérült a Williams oldala, Russell pedig most jobb hátsó defekttel poroszkál körbe a pályán. Bottas a negyedik a kerékcseréje után Ricciardo mögött a közepes gumikon.
Leparkolta a Williamst a fiatal brit, így talán nem fog jönni a Safety Car a törmelék miatt. Hamilton és Verstappen továbbra sem cserélt kereket, a holland 4,3 másodperccel van a vezető Mercedes mögött. Bottas közben feljött a harmadik helyre, a 3. szektorban levő sikánban fékezte ki Ricciardót.
Russell Williamsét kell menteni, így most mindenki lelassíthat, Hamilton és Verstappen pedig ezt kihasználva bejött a bokszba. Közben megtudhattuk, hogy Verstappen elrontotta az egyes kanyart korábban, azért nőtt 4 másodperc fölé a hátránya Hamilton mögött.
A VSC miatt Hamilton és Verstappen sem veszített annyit a cserével, így Bottas 12 másodperccel lemaradva csak a 3. helyen áll a cserék után, míg Verstappen kicsit több mint 2 másodperccel van Hamilton mögött.
Kvjat közben Albonnal csatázva levágta az utolsó sikánt, majd a célegyenesre fordulva elhagyta a teljes első szárnyát.
Bottas jelentette rádión, hogy elment az erő a motorjából, el is kezdett visszaesni, Norris és Pérez is megelőzte, úgyhogy már csak az ötödik helyen halad. Kvjat ezalatt körbeért és kapott egy új első szárnyat és kemény gumikat, majd visszaállt az utolsó helyre.
A 18. kör végén begurult a bokszba a 77-es rajtszámú Mercedes és feladta az Eifel Nagydíjat. Tragédia a pole-ból rajtoló finnek, aki egy ideig zavartalanul haladt a győzelem felé. Hamilton az élen 2,2 másodperccel vezet Verstappen előtt.
A csapatrádión közölte, hogy elkezdett működni az autóján a közepes keverék, aminek a Red Bullnál valószínűleg nem örülnek.
George Russell kiütéséért tíz másodperces időbüntetést kapott a finn, amit vagy a következő cserénél (ha lesz ilyen) kell letöltenie, vagy a verseny végén hozzáadják az idejéhez. Egyébként Albon is aggódhat a büntetés miatt, mert Kvjat szárnya nem a pálya levágásától tört le, hanem attól, hogy a visszajövetele után az őt előző Albon ráhúzta a kormányt és a bal hátsó kerekével letörte az elemet.
Albon bevetődött a francia mellé a célegyenes végén, és miközben elfékezte a jobb első gumiját, majdnem nekiment elődjének. A thai-brit pilóta ezután a rádión közölte, hoy „olyan keményen versenyeznek ellenem.”
A fék és a váltó is megszűnt működni a pontszerző helyen haladó franciánál, aki a 22. kör végén begurult a bokszba, és feladta a versenyt. Russell és Bottas után ő a harmadik kieső.
Ennyi volt a verseny a Red Bull thai-brit versenyzőjének, akit megbüntettek 5 másodpercre a Kvjattal történt ütközésért, de ahogy ezt kiírták, Albon behajtott a bokszba és feladta a versenyt. Ha így folytatjuk, nem sokan fognak célba érni.
Térjünk kicsit vissza az élre, ahol Hamilton már 4 másodperccel vezet a holland előtt. Őket a még lágy gumin, kerékcsere előtt álló Norris, Pérez, Sainz hármas követi több mint 30 másodperccel lemaradva, míg a már kereket cserélt Ricciardo a hatodik helyen halad.
Vadonat új Renault-motor ide vagy oda, Norris azt jelenti a rádión, hogy motorerőt veszít, és a motor vezethetősége is borzasztó lett. A csapat próbálja megoldani a gondot azzal, hogy különböző beállítás-változtatásokat javasolnak neki, de egyelőre nem javul a helyzet. Közben Pérez már ott lohol a nyakán.
Míg a küszködő Norrist Pérez, addig az ötödik helyen haladó Sainzot Ricciardo kezdte el idegesíteni hátulról. Ugyanezt teszi a 13. helyen Räikkönen a kemény gumin haladó Vettellel.
Norris egyelőre lassú tempóban, de tartja a negyedik helyet, mögé viszont a Racing Point és a másik McLaren kiállásával Ricciardo jött fel a 4. helyre, mögötte 3 másodperccel lemaradva pedig Leclerc az új ötödik helyezett.
Azt mondta, hogy egyre rosszabb a helyzet, szinte már nincs erő a motorban. Ennek ellenére a 2,4 másodperces kerékcsere után a McLaren útjára engedte, így visszaállt az 5. helyre.
A harmadik helyen autózó Ricciardo lemaradása már 1 perc, miközben Hamilton és Verrstappen között 6 másodperc a különbség. Pérez közben megelőzte a küszködő Norrist és feljött az ötödik pozícióba.
Nem tetszik a fiatal britnek, hogy még mindig csak nézik a szenvedését és újabb beállításokat javasolnak neki. „Nem csinál semmit” – kiabálta a javasolt módosításra, mire a mérnöke mondta, hogy nem rossz a tempója, a kanyarokban pedig jól megy. Egyelőre a hatodik helyen van, a pontszerzésre tehát még mindig nem szállt el minden esélye.
Nem ritka látvány az idén, de az embernek minden alkalommal furcsa látnia, ahogy az elmúlt években egymással csatázó két világbajnok most csak ilyenkor találkozik a pályán. Közben Leclerc nyakára megjött Pérez és nagy erőkkel támadja a Ferrarit.
Az utolsó sikánban bújt be a Ferrari mellé, majd a kigyorsításnál megelőzte, Leclerc azonban visszatámadott a célegyenes végén, és visszavette a negyedik helyet. Szép oda-vissza előzés volt. Közben Norris már csak a hetedik, miután Sainz is átugrotta.
Ezúttal már a sikán elején megvolt neki a pozíció, úgyhogy a célegyenesre el tudott annyira lépni Leclerc-től, hogy a monacói már ne tudjon válaszolni. Pérez ezzel a negyedik, Leclerc visszacsúszott ötödiknek.
A jobb első egész pontosan, de egyelőre nincs hatással a tempójára, hiszen 8 másodperccel vezet Verstappen előtt. Hátrébb Räikkönen hagyott el egy darabot az első szárnyából, Leclerc pedig kijött a második kerékcseréjére, amely során ismét közepes szettet kapott, majd a 10. helyre, pont Räikkönen mögé állt vissza.
A hideg gumikon levő Ferrarit egyből megtámadta az Alpha Tauri versenyzője, Leclerc-nek azonban egyelőre sikerült megtartania az utolsó pontszerző helyet.
Újabb változtatást mondtak neki, mire megint ingerülten reagált, hogy „próbálom.” A hatodik helyen halad, Vettel 7 másodpercre követi.
A célegyenes végén vetődött be az Alfa Romeo mellé, szép tiszta manőver volt. A monacói ezzel feljött a 9. pozícióba, most már Vettelt támadja.
Ugyanúgy a célegyenes végén támadott, mint Räikkönennél, de ezúttal agresszívebb volt és kicsit leszorította Vettelt a pályáról. Nem értek össze, de nem Leclerc-en múlt. Gasly egyébként próbál menni utána, már ős is megelőzte Räikkönent.
A célegyenes végén megkezdett manővert végül a 3. kanyarban tudta lezárni a francia, aki a négyszeres világbajnokhoz hasonlóan kemény gumin halad.
Ezúttal Nico Hülkenberg érte utol és fékezte ki simán közepes gumin a célegyenes végén. Vettel azt jelentette, nem maradt sok a bal elsőjéből, így nem biztos benne, hogy végig tud menni ezen a szetten.
Gyorsabb is az ausztrálnál, így az utolsó körökre akár láthatunk egy csatát a dobogóért, noha 11 másodpercet előbb le kell dolgoznia a mexikóinak.
Egy menetrendszerűen elrontott kiállás során a négyszeres világbajnok megkapta a lágy gumikat, majd a 15., jelenleg utolsó előtti helyre tért vissza. Az élen továbbra is Hamilton halad, Verstappen már 10 másodpercre van tőle.
Eddig bírta a szenvedést a Renault-motor, Norris a második szektor elején gurult ki a kavicságyba. A hatodik helyen haladt.
Ez most megkavarhatja a sorrendet, Norris autójának mentéséhez beküldték a Safety Cart!
Hamilton és Verstappen is bejött új lágy gumiért a hátralevő 15 körre, Pérez azonban kint maradt 16 körös közepeseken, ami hátrányba hozhatja az új rajtra, mivel a 3. helyről cserélő Ricciardo ott lesz mögötte új lágyakon. A Racing Point kockáztat a dobogóért.
Mégsem kockáztatnak, feltették a lágyakat Péreznek, aki így visszaesett a negyedik helyre, de legalább lesz esélye Ricciardo ellen. Aki viszont tényleg nem jött ki, az a hatodik helyen közepesen haladó Leclerc, a mögötte keményeken haladó Grosjean, illetve a sorrendben a 10., 11. és 12. helyen közepeseken autózó Giovinazzi, Magnussen és Latifi.
A hatszoros világbajnok szeretné, ha gyorsítana a biztonsági autó, mert annyira lehűlnek a gumijai, hogy az nem lesz biztonságos. Hasonlót jelentett Verstappen is, aki azt mondta, nem maradhat sokáig a pályán az utcai Mercedes, amely most elengedte a lekörözötteket, hogy visszavegyék a helyüket.
Verstappen azt mondta, nem maradhat még egy kört, mert a többiek, akik most mehetnek egy kört gyorsabb tempóban, hatalmas előnyben lesznek a melegebb gumik miatt. A 49. kör végén fog újraindulni a küzdelem.
Hamilton nagyon meglógott tőle az újraindulásnál, őt pedig megtámadta Ricciardo, de vissza tudta verni a Renault-t. Hátrébb Gasly feljött a hetedik, Hülkenberg pedig a 8. helyre.
Hamilton előnye 1,6 másodperc a Red Bull előtt, Verstappen pedig nagyjából ennyivel megy Ricciardo előtt, az ausztrált azonban szorongatja a dobogóra pályázó Pérez. Gasly közben Leclerc-t is megelőzte és feljött a 6. helyre.
1 másodpercen belül van Ricciardóhoz képest, így nyithatja majd a DRS-t, míg Ricciardo már leszakadt Verstappentől. A hetedik helyen haladó Leclerc-t már Hülkenberg támadja.
Legalább van egy kis sikeréménye a németnek, aki friss lágyakon tudta le a használt közepeseken levő Williamst, és feljött a 12. helre. Az élen Hamilton előnye már 3 másodperc Verstappen előtt, a holland nemn tudja tartani a lépést a Mercedesszel. Ricciardo is lélegzetvételhez jutott, 1,6 másodpercre leszakította Pérezt.
Ehhez az előtte levő Grosjeant és Giovinazzit kell megelőznie, ami nem lehetetlen, mivel mindketten keményebb gumin vannak.
Ehhez az előtte levő Grosjeant és Giovinazzit kell megelőznie, ami nem lehetetlen, mivel mindketten keményebb gumin vannak.
A dán elfékezte magát és pozíciókat veszített, majd a kettes kanyarban Vettel bebújt mellé és leterelte, a két autó össze is ért. Ez nem tetszett a dánnak, aki két kanyarral később bevetődött a Ferrari mellé, de nem tudta visszavenni az elveszített helyet.
Kevesebb mint 2,5 másodperc most a hátránya, de Hamilton valószínűleg csak menedzseli az előnyét. Pérez továbbra is 1,5 másodpercre van Ricciardótól, az ausztrál lassan készülhet első Renault-s dobogójára.
A legutóbbi körben 2 tizedet adott Verstappennek és visszaállította a 3 másodperces előnyt.
Eddig is az övé volt, de most 1:28.145-tel megerősítette ezt, így már aligha veszi el tőle bárki is az ezért járó extra pontot. Valószínűleg a korábbi tempóvesztés is emiatt volt, Hamilton vélhetően az akkumulátorokat töltötte maximumra.
A 10. helyért lehet már csak csata, Vettel másodpercen belül van Giovinazzihoz képest, míg mögötte Räikkönen jön pár tizednyire.
Leintették a versenyt, Lewis Hamilton nyert, pályafutása 91. győzelmével pedig beérte az eddigi csúcstartó Michael Schumachert. A második helyen Max Verstappen ért célba, a dobogó legalsó foka pedig Daniel Ricciardóé lett. A további sorrend: Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Hülkenberg, Grosjean, Giovinazzi, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Latifi, Kvjat.
Most befejezzük élő közvetítésünket, köszönjük a figyelmüket, de ne menjenek messzire, hamarosan jelentkezünk a reakciókkal! Addig is a viszontlátásra!