Hamilton győzelemmel lett az F1 hétszeres világbajnoka
2020. november 15. 10:51
Kemény próbatétel elé állította a versenynaptárba beugró Török Nagydíj a Forma-1 mezőnyét, mivel az időmérőhöz hasonlóan a verseny is nedves pályán indult a közelmúltban történt újraaszfaltozás miatt egyébként is csúszós, gyenge tapadású aszfalton. A zavaros körülmények miatt furcsa rajtsorrend alakult ki, ez nagy kavarodást ígért a versenyre is.
Ezt alátámasztotta az is, hogy Antonio Giovinazzi és George Russell már a rajt előtt kárt tett az autójában, de végül mindketten részt tudtak venni a versenyen, de a két Williams csak a bokszutcából kezdhetett, és Pierre Gaslyt is a mezőny végére száműzték a parc fermé szabályok megsértése miatt.
A gyenge tapadás ellenére nem alakult ki tömegbaleset a rajtnál, de ez Valtteri Bottasnak nem sokat segített, a 9. helyről kezdő pilótának 8 pontot kellett volna hoznia a 6. helyről rajtoló Lewis Hamiltonon, hogy életben tartsa világbajnoki esélyeit, de Bottas már az 1-es kanyarban összeütközött Esteban Oconnal, ezért visszaesett a mezőnyben.
Nem indult jól a 2. helyről Max Verstappen sem, több pozíciót is vesztett, ezért az első 9 kör során beragadt a 11. kockából szenzációsan rajtoló Sebastian Vettel mögé. A német pilótát csapattársa után egy körrel kihívták intermediate gumikért, ekkor cseréltek a Mercedesek is, bár Hamilton úgy vélte, ez még korai volt.
Az adatok mást mutattak, az élen haladó Stroll és Pérez már keresni kezdte az esőgumikkal a pálya nedvesebb foltjait, és Leclerc szektoridői is azt mutatták, hogy az első 10 kör után érdemes a köztes esőgumikra váltani. Ezt Stroll és a Racing Point is megtette, ezért átmenetileg Pérez vette át a vezetést Verstappen és Albon előtt.
Noha az isztambuli pályán normális esetben lehet előzni, a kerékcserék előtt Bottas arra panaszkodott, hogy nem tudja áthámozni magát a mezőny sűrűjén és Verstappen is beragadt Vettel mögé, de gyorsulni kezdett, amikor a Ferrari és a Racing Pointok kiálltak előle. A rádión azt kérte, hogy ne hívják ki rögtön intermediate gumikért.
A részidők alapján úgy tűnt, hogy ez nem jó döntés, mert Vettel és Hamilton is jó tempót autózott az intermediate abroncsokon, de a holland pilóta visszajött szorosan Pérez mögé a 3. helyre, így ismét versenybe került legalább a 2. helyért, mert Stroll továbbra is megnyugtató, 10 másodperces előnnyel rendelkezett.
A 4. helyre visszacsúszó Vettel és az 5. helyen őt támadó Hamilton közben szép csatát vívott, emlékeztetve arra az időszakra, amikor ketten a győzelmekért küzdöttek egymással. Ezt átmenetileg fel kellett függeszteni, mert a 14. körben Giovinazzi feladta a versenyt az Alfa Romeo csapatát működtető Sauber 500. nagydíján, ezért VSC-fázist rendeltek el.
A rövid lassítás egy kissé, 8 másodpercre mérsékelte az élen álló Stroll előnyét, közben Verstappen utolérte a 2. helyezett Pérezt, és keményen csatázni kezdtek, egészen a 18. körig, amikor a holland pilóta támadás közben kicsúszott, megpördült, és csak Hamilton mögött a 6. helyen tudta folytatni a küzdelmet. Nem sokáig, a Red Bull a kör végén a bokszba hívta, és új intermediate gumikat szereltek a megpördülésben sérült abroncsai helyére.
Ez jól jött csapattársának, Alexander Albonnak, aki kihasználta, hogy Hamilton szintén megcsúszott a hideg fékek miatt, miközben Vettelt támadta, a thai pilóta pedig gyorsan megelőzte a Ferrarit, és Pérez nyomába eredt. Mindketten közelítettek Strollhoz, aki féltávhoz közelítve egyre inkább leadta az előnyét.
Féltávhoz közeledve felmerült, hogy újabb esőzés jön, de a Red Bull végül arról tájékoztatta Verstappent, hogy nem számítanak égi áldásra. Ezzel párhuzamosan többen is panaszkodni kezdtek az első gumik kopására, de mindenkinek azt mondták, hogy próbáljanak kitartani, mert a stratégák szerettek volna slick gumikra váltani.
Ennek ellenére a Leclerc-t behívták új intermediate szettért a 31. körben, és Hamilton is amellett érvelt, hogy nem fog eléggé felszáradni a pálya. A brit pilóta ekkor továbbra is az 5. helyen autózott Vettel mögött, az sem segített neki, hogy a 30. körtől engedélyezték a DRS használatát. Az összképet tekintve azonban nem állt rosszul, Vettellel együtt felére csökkentették a korábbi hátrányukat Stroll mögött, a 9 másodperces lemaradása azt jelentette, hogy még a győzelmi esélyét sem vesztette el.
A helyzet még jobban kezdett festeni a számára, miután Vettel és Albon is eltűnt előle, a Ferrari-pilótát kihívták kerékcserére, de az csak 5,3 másodperc alatt sikerült, Albon pedig először megpördült, majd szintén kereket cserélt. A brit pilóta ezzel feljött a 3. helyre, 2 másodpercre csökkentette a hátrányát az éllovas Stroll mögött, akit a 36. körben rendeltek a bokszba.
Ezzel Pérezre hárult a feladat, hogy feltartsa az egyre lendületesebb Hamiltont, de a brit pilóta a DRS-sel szinte rögtön megelőzte ellenfelét, ekkor már körönként 0,9 másodperccel gyorsabb volt az új gumikon haladó Vettelnél. Ennél is fontosabb volt, hogy szabaddá vált előtte a pálya, ő diktálhatta a tempót, ráadásul Stroll autóján közben szemcsésedni kezdtek az abroncsok.
A futam elején úgy tűnt, hogy ezúttal nem terem babér a Mercedes számára, ez Bottas esetében így is alakult, hiszen a finn pilóta többször is megpördült, a pontszerzésre sem volt esélye, ráadásul csapattársa lekörözte őt.
Hamilton a száradó pályán életre kelt, körönként 1 másodpercnél is nagyobb ütemben növelte az előnyét Pérez előtt, ráadásul megóvta a már kopott intermediate abroncsait is.
Miközben Hamilton átvette a vezetést, Verstappen kétszer is kereket cserélt, a korai éllovasok, Pérez és Stroll tempója visszaesett, a mexikói pilóta tartotta ugyan a 2. helyet, de a pole pozíciós pilótát a két Ferrari, a két McLaren és a két Red Bull is megelőzte, így csak a 9. helyre ért oda.
Fordult viszont a kocka Charles Leclerc esetében, az esőben a monacói pilóta sehol sem volt, 40 másodpercre is hízott a hátránya csapattársához képest, a Ferrari viszont addig taktikázott, amíg Leclerc-t Vettel elé játszották, és a Red Bullok megingásait kihasználva feljöttek Pérez mögé a 3-4. helyre.
A verseny utolsó szakaszában tovább száradt a pálya, ennek ellenére rendszeresek maradtak a kisebb kicsúszások és megforgások, ennek áldozata lett Daniel Ricciardo is, amikor Lando Norris átvette tőle a 9. helyet. A Mercedes végrehajtott egy taktikai kerékcserét Bottas autóján, ezzel megtudták, hogy a gumik jó állapotban voltak, ez lehetőséget teremtett, hogy Hamilton újabb kerékcsere nélkül célba érjen, és megnyerje a Török Nagydíjat.
Bár az utolsó körre még heves esőzést jósoltak a Ferrarinál, Hamiltont ez sem tudta megállítani. A brit pilóta pályafutása 94. nagydíjgyőzelmét érte el, és bebiztosította hetedik világbajnoki címét, amivel beérte az eddigi csúcstartó Michael Schumacher, a futamgyőzelmek és a pole pozíciók terén azonban már túlszárnyalta a sportág legendáját.
A 2. helyet Pérez hozta a Racing Pointnak, Hamiltonnal együtt továbbra is ő az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki minden idei versenyen pontot szerzett, amelyen elindult, a 3. helyre az idei első dobogós helyét szerző Vettel ért oda, miután a Hamiltonhoz hasonlóan remekül felzárkózó Leclerc támadni kezdte Pérezt, de elfékezte magát, és visszaesett a 4. helyre Sainz, Verstappen, Albon, Norris, Stroll és Ricciardo elé.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Forma-1-es világbajnokság 14. futama, a Török Nagydíj. Az elmúlt percekben esett az eső, és mostanra ugyan jobb a helyzet, ez mindenképpen érdekes körülményeket teremt. Érdekesség, hogy a sokkal rosszabbnak tartott páros oldalon szárazabb a pálya.
Még el sem kezdődött a futam, máris itt az első dráma. A 10. helyre kvalifikáló Antonio Giovinazzi kicsúszott, és a kavicságyban kötött ki. Az olasz pilóta koccant a fallal, de talán nem súlyos a sérülés. A kavicságyból azonban nem tudott kijönni.
Az egész hétvége furcsán alakult, és egészen a Q3-ig rendre Max Verstappen végzett az élen. Az időmérő végén azonban jött Lance Stroll, és megszerezte pályafutása első pole pozícióját. A hétvége történéseinek összefoglalóját az alábbi linkeken olvashatják.
Egészen elképesztő jelenetek, ezúttal George Russell ment a falnak, és látszólag jobban megsérült az autója, mint Giovinazzié. Az olasz pilótát egyébként kihúzták a kavicságyból, így minden bizonnyal el tud rajtolni.
Pierre Gasly körül kisebb botrány alakult ki a mai napon. Az Alpha Tauri hivatalosan kikérte az autót a parc ferméből, majd miután már teljesen szétszedték, visszavonták. A sportfelügyelők pár perccel ezelőtt döntöttek, és a mezőny végére száműzték a 24 éves versenyzőt.
Az biztos, hogy a mezőny nedves pályán fog rajtolni, ugyanakkor az már kérdéses, hogy az esőgumi vagy az intermediate lesz a jó választás. Aztán ha nem szakad le újra az ég, előbb-utóbb száraz pályás abroncsokra kell váltani.
Russell annyira összetörte az autó elejét, hogy ez nem meglepő fejlemény. Hozzá hasonlóan csapattársa, Nicholas Latifi sem áll fel a rajtrácsra.
Könnyen lehet, hogy a verseny végére Lewis Hamilton megszerzi pályafutésa hetedik világbajnoki címét. A brit pilóta annak ellenére jó helyzetben van, hogy csak a 6. helyről indul, hiszen Bottas csupán a 9. pozícióból kezdi meg a versenyt. Ahhoz, hogy a finn versenyző életben tartsa matematikai esélyét, legalább 8 ponttal kell többet szereznie csapattársánál.
Lance Stroll életében először rajtolhat a pole pozícióból, de nemcsak ő, hanem csapattársa is egyéni csúcsot dönt, ugyanis korábban még soha nem indult a legjobb három rajtpozíció valamelyikéről.
Hamiltonnal az imént közölték, hogy a biztonsági autó mögül kezdik meg a felvezető kört, a rajt viszont a megszokott körülmények között fog zajlani.
Jó esély van arra, hogy ismét megérkezik az égi áldás. Ha bejön, akkor minden bizonnyal a futam első felében fog megtörténni.
Adam Cooper újságíró érdekes megfigyelést tett. Twitteren ugyanis azt írta, hogy a harmadik szabadedzés után egyedül Räikkönen csinált próbarajtot. Mindez azért lehet érdekes, mert akkor már esett az eső.
Azonban ellentétben a korábbi információkkal, nem a safety car mögött. Mindenki esőgumikon van, kivéve a bokszból rajtoló Williamseket. Ha bejön a választásuk, akkor sokat nyerhetnek.
Hamilton nagyon szépen eljött, és már a 3., Vettel pedig a 11. helyről a 4. pozícióba jött fel. Verstappen az 5., Bottas pedig Oconnal ütközött éskipördült.
A két Racing Point vezet, viszont Hamilton kicsúszott, és Vettel mellett a két Red Bull is megelőzte. Bottas a 17. helyre esett vissza.
Stroll már 5 másodperccel vezet Pérez előtt, míg a mexikói pilóta 6 és féllel Vettellel szemben. Verstappen viszont közel volt Vettelhez, de hibázott, ezért közel 2 másodpercre nőtt a lemaradása.
A holland pilóta sokkal gyorsabb Vettelnél, de megelőzni egyelőre nem tudja. A Racing Pointok továbbra is nagyon vezetnek.
A lassításokból látszott, hogy a finn pilóta összeért Oconnal, és ez okozta mindkettőjük vesztét. A finn pilóta jelenleg a 16., amivel Hamilton mindenképpen világbajnok lenne.
Az első négyeből Vettel a leglassabb, azonban Verstappen hiába autózik közvetlenül ögötte, még csak megtámadni sem tudja. Stroll előnye 5 és fél másodperc, míg Pérez már majdnem 10 másodperccel van a négyszeres világbajnok előtt.
A brit pilóta rádión keresztül jelentette, hogy az első fékek nem működnek megfelelően. Eközben a 15. helyről rajtoló Sainz már a 8. pozícióban halad, miután megelőzte Räikkönent.
A Ferrari kockáztatott, és a monacói pilóta autójára intermediate gumikat tettek fel még az előző kör végén. Csapattársa továbbra is tartja a 3. helyet, Verstappen egyszerűen nem tud mit kezdeni vele.
A Mercedesnél is úgy döntöttek, hogy kihozzák a hátrébb lévő pilótájukat, és a zöld oldalfalú abroncsokra váltanak. A finn versenyző a 19. helyre, Leclerc mögé jött vissza, aki jó szektoridőket produkált.
A Ferrarinál és a Mercedesnél úgy látszik, Leclerc, illetve Bottas hamar meggyőzta a mérnököket és a stratégákat. Vettel a 7., Hamilton a 8. helyre jött vissza, és a 9. kör végén Stroll is kiállt.
Most látszik igazán, hogy Verstappent mennyire feltartotta Vettel, hiszen a 9. kör végén megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Erre Leclerc reagált, de a következő körben a holland pilóta visszavette azt. Pérez és Ricciardo kiállt, Verstappen azonban figyelmeztetett, hogy ne váltsanak túl korán.
A Red Bull is a váltás mellett döntött, azonban a holland pilóta kerékcseréje 4 másodpercig tartott. Ennek ellenére Vettel elé jött vissza, és alig több mint 1 másodperccel van Pérez mögött.
A thai versenyző életében először vezetett F1-es futamot, de ez nem sokáig tartott, hiszen őt is kihívták. Ezzel visszaállt a valós sorrend, Stroll és Pérez mögött Verstappen, Vettel, Hamilton és Albon autózik.
Az olasz pilóta versenyének technikai hiba vetett véget, és a 9-es kanyarnál a pálya szélére húzódott. Ezen a szakaszon jelenleg virtuális biztonsági autó van érvényben.
A két pilóta felidézheti a pár évvel ezelőtti időszakot, amikor az első helyért csatázhattak. Vettel előnye fél másodperc a most még hatszoros világbajnokhoz képest.
Mostantól újra teljes sebességgel haladhatnak a pilóták. Stroll 8 és fél másodperccel vezet, Verstappen azonban ismét utolérte Pérezt, miután pár körrel ezelőtt hátránya 3 másodperc fölé nőtt.
Hamilton Vettelt támadta, azonban lecsúszott az ívről, így Albon előzte meg őt. Nem sokkal később a thai versenyző Vettel mellett is elment, és elhúzott a világbajnok párostól.
A brit versenyző azonban továbbra sem tudja megelőzni a Ferrarit, Vettel egyelőre hősiesen védekezik.
A holland pilóta Pérezt támadta, azonban megpördült, és visszaesett a 6. pozícióba. Sőt, a bokszba is kénytelen volt kiállni, ezért Ricciardo és Sainz is megelőzte.
Verstappen szerepét a thai versenyző veheti át, aki megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és 3 és fél másodpercre van Péreztől. Stroll előnye 7 másodperc alá csökkent.
A brit versenyző továbbra sem tud előzni, így az 5. pozícióban halad. Eközben arra panaszkodik, hogy elfogynak a gumijai. Albon már csak 2 és fél másodperccel autózik Pérez mögött.
A holland pilóta átléphette a fehér vonalat, amikor első kiállása után visszajött a pályára. Bottas a futam során harmadszor pördült meg, így visszaesett a 17. helyre.
Az élete első győzelme felé haladó pilóta előnye 5 másodpercre csökkent, miközben Albon már 1 másodpercen belül van Pérezhez képest. Hamilton egy kicsit leszakadt Vettel mögött, több mint 2 másodperccel követi a német pilótát.
A Red Bull versenyzője Sainzot üldözte, amikor kicsúszott, így 2 másodpercre nőtt a hátránya. Csapattársa, Albon lemaradása 1 másodperc körül mozog, Stroll előnye pedig 3,7 másodperc Pérezzel szemben.
Stroll előnye folyamatosan fogy, Albon pedig továbbra is nyomás alatt tartja Pérezt. Hamilton majdnem 4 másodpercre van már Vetteltől, vélhetően tényleg elfogytak a gumijai.
Hamiltonnal közölték, hogy minél tovább kint kell maradnia, hogy aztán száraz pályára alkalmas abroncsokra váltsanak. Ezzel együtt lehet, hogy a verseny vége felé ismét elered az eső.
Legalábbis az első négyesből mindenképpen. A négyszeres világbajnoknak azonban több mint 6 másodperces hátrányt kell ledolgoznia ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélye a dobogóra.
Párkörrel korábban közel 4 másodperc volt a hátránya Vettelhez képest, most viszont már alig több mint 2 másodperc.
A sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy a holland pilóta esetét a leintés után vizsgálják, így csk akkor dől el, hogy kap-e büntetést.
Albon hátránya Pérezzel szemben hirtelen 3 másodperc fölé nőtt, miközben Vettel másfél másodpercre megközelítette, és Hamilton sincs messze. A Red Bull pilótája közölte, hogy elfogytak a gumijai.
A monacói pilóta a 9. helyről másodszor is kereket cserélt, de a Ferrari nem kockáztatott, és intermediate-et rakott vissza. Hamilton úgy véli, nem szárad fel annyira a pálya, hogy érdemes legyen száraz gumikra váltani.
Az elmúlt körökben tapasztalható stagnálás után Stroll előnye ismét 4 másodperc felett van Pérezzel szemben. Vettel nem tudott 1 másodpercen belülre kerülni Albonhoz képest.
A spanyol pilóta ezzel feljött a 6. helyre, a Renault pedig úgy döntött, hogy kihozza Ricciardót. Az ausztrál pilóta új intermediate-eket kapott.
A kanadai pilóta most már csak alig több mint 2 másodperccel vezet csapattársa előtt. Vettel kiállt, de a cseréje lassú, csupán 5,3 másodperc volt.
A thai pilóta a 3. helyen haladt, így viszont visszaesett a 4. pozícióba, majd kiállt, és a 6. helyre jött vissza. Ezzel Hamilton jött fel a dobogóra.
A mexikói pilóta hátránya már csak 1 másodperc csapattársa mögött. Hamilton megkérdezte a rádióban, hogy meddig kell ezeket a gumikat használnia, de nem kapott egyértelmű választ.
Pérez 1 másodpercen belülre került Strollhoz képest, aki megkérdezte, hogy miért kell kint maradnia. Magnussen kiesett, a boksz végén állt meg, vélhetően rosszul rögzítették a kerekeket.
A kanadai versenyző kívánsága teljesült, és még az előző kör végén kereket cserélhetett. A 4. helyre jött vissza, 5 másodperccel Vettel elé.
Mindkét Racing Point pozíciót vesztett. Pérezt Hamilton előzte meg, így átvette a vezetést, Verstappen pedig Stroll mellett ment el. A kanadai versenyző máris hólyagosodásra panaszkodik. Hamilton előnye a kör végére 3 és fél másodpercre nőtt.
Érdekes a helyzet, hiszen Hamilton folyamatosan növeli az előnyét, de Verstappen még nála is gyorsabb lehet a 10 körrel frissebb gumikon. A brit pilóta győzelem esetén mindenképpen világbajnok lenne, de Bottas 13. helyét elnézve ez egyébként is biztosnak tűnik. Latifi megpördült a 4-es kanyarban.
A kanadai pilóta így már csak a 6. pozícióban halad. Hamilton előnye már 7 másodperc feletti.
Leclerc így Vettel elé került, és jelenleg a 4. helyen áll. Strollt Albon is megelőzte, Bottas pedig negyedszer is megpördült. Latifi és Grosjean összeakadt, így ők is megforogtak.
A brit pilóta már több mint 12 másodperccel vezet Pérez előtt, a rádióban pedig azt jelenti, hogy sötét felhők közelednek. Stroll még egy pozíciót veszít, ezúttal Sainzcal szemben.
A kanadai versenyző autóját betolták a garázsba. Eközben Magnussen mégis tudta folytatni a versenyt, igaz, kétkörös hátrányban van az éllovashaoz képest.
A holland pilóta az előző kör végén harmadszor is kiállt, és a 7. helyre jött vissza. Stroll közben arra panaszkodik, hogy annyira lassú, hogy még esőben is jobb köröket autózott.
Leclerc egyelőre a harmadik, sőt, egyre inkább közeledik Pérez felé, igaz, a mexikói versenyzőnek egyelőre közel 10 másodperces előnye van.
Ha hivatalosan nem is, de jelképesen talán most került pont a világbajnokság végére. Bottas ráadásul nem optimális módon engedte el csapattársát.
Annak ellenére, hogy csupán a 7., a holland pilótát nem lehet leírni dobogó szempontjából. Az előző körben például mindenkinél gyorsabb volt. Persze nehéz dolga lesz, hiszen 11 körrel a vége előtt 18 másodperc a hátránya Leclerc-hez képest.
A monacói pilóta már csak 6 másodperccel van Pérez mögött. Bottas ismét kiállt, így visszaesett a 15. pozícióba.
A francia pilóta miatt néhány másodpercig sárga zászló volt. A két Haas az utolsó, 17. és 18. pozícióban halad.
A Renault versenyzőjét Norris támadta a 9. helyért, és végül hibázott leendő csapattársával szemben. A McLaren pilótája így üldözőbe veheti Strollt, bár hátránya 13 másodperc.
A monacói pilóta kicsúszott a pályáról, így hátránya jelentősen nőtt Pérezzel szemben. Verstappen utolérte Albont, lehet, hogy a thai versenyző fülére nemsokára rászólnak, hogy engedje el.
A két Red Bull utolérte az éppen megforgó Räikkönent, és és a holland versenyző szintén hibázott. Sokat nem vesztett, hamarosan ismét utolérte csapattársát.
Vettellel közölték, hogy az utolsó körben leszakadhat az ég. Leclerc hátránya 5 másodperc öt körrel a vége előtt, Norris pedig megfutotta a leggyorsabb kört. Grosjean feladta a futamot.
Hirtelen 6 másodperc fölé nőtt a mexikói pilóta és Leclerc közötti különbség. Eközben Verstappen megelőzte Albont, és feljött a 6. helyre.
A Ferrari pilótájának hátránya 4 másodperc alá csökkent. Verstappen ismét hibázott, de ezúttal csak lecsúszott a pályáról, nem forgott meg.
A Mercedesnél szó volt róla, hogy Hamilton biztonsági okokból kiáll, hiszen akkora az előnye, hogy ezt megteheti. A brit pilóta viszont úgy döntött, hogy ezt mégsem teszi meg. Stroll lecsúszott a pályáról, ezért Norris feljött a 8. helyre.
Leclerc továbbra is közeledik, de a különbség nem csökken elég gyorsab, hogy legyen esélye az előzésre. Hamilton egy körre a hetedik világbajnoki címétől.
A brit pilóta végül több mint fél perces előnyt autózott össze, és beérte Schumacher legfontosabb rekordját. A brit pilóta immár hétszeres világbajnoknak mondható.
Az utolsó körben Leclerc megelőzte Pérezt, miután a mexikói pilóta túl mélyet fékezett. Utána viszont a monacói versenyző hibázott, aminek következtében nemhogy Pérez, de még Vettel is elment mellette. Ezzel mindketten megszerezték szezobeli első dobogójukat.
Sainz végzett az 5. helyen, mögötte Verstappen, Albon, Norris, Stroll és Ricciardo volt az első tíz sorrendje. A leggyorsabb kört a brit pilóta autózta 1:36,806 másodperccel. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, valamint Hamilton hetedik világbajnoki címéről is megemlékezünk!