Russell óriásit ment Hamilton helyén, de a Mercedes Pérezt tette győztessé
2020. december 06. 17:49
A múlt héten megtartott Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan ismét rajtbalesettel kezdődött a verseny a Szahíri Nagydíj alkalmával, de ezúttal közel sem alakult ki akkora baj, mint Romain Grosjean emlékezetes bukása során. A 4. rajtkockából kezdő Charles Leclerc néhány százméter után összeütközött Sergio Pérezzel, és a bukótérbe csúszó autók mellett Max Verstappen sem tudott befordulni, így a Red Bull pilótája is koccant a gumifallal, és azonnal feladta a versenyt.
Addigra már a Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell átvette a vezetést a pole pozícióból kezdő Valtteri Bottastól, ráadásul a finn pilótának védekeznie is kellett, így a brit beugró hirtelen számottevő előnyre tett szert, ezt azonban a biztonsági autó azonnal lenullázta. A romok eltakarításához 6 kör kellett, Russell életében először vezetett F1-es nagydíjat, és először várta az újraindítást az 1. helyről.
A Williamstől elkért pilóta remekül megoldotta a feladatot, olyannyira, hogy Bottasnak ismét hátrafelé kellett inkább figyelnie,
Carlos Sainz kezdte őt támadni, és mire lerázta a McLarent, Russell már ismét DRS-távolságon kívül haladt, majd 2 másodperc körüli előnyt épített ki. Bottas közben többször is elfékezte magát, és a pályaelhagyás miatt mindkét pilótát eltiltották attól, hogy a 8-as kanyarnál támadják a kerékvetőt.
A korai biztonsági autós fázis kedvezett a közepes keverékű gumikon kezdő Mercedeseknek, már a verseny elején jelezték Bottasnak, hogy legalább 9 körrel meghosszabbítják az etapot, majd az is kiderült, hogy a gumikopás jóval gyengébb a vártnál, így a Mercedesnél lehetőség nyílt egykiállásos taktika megvalósítására.
Verstappen és Leclerc korai ki- és Pérez visszaesése miatt a Mercedesek zavartalanul haladhattak az élen, Sainz és a mögötte szintén szorosan autózó Daniel Ricciardo, valamint Danyiil Kvjat lágy gumikkal rajtolt, így jóval hamarabb ki kellett állniuk a bokszba. Ez Kvjatnak kedvezett, visszaért a Renault elé, Sainz tartotta az előnyüket velük szemben, de az eltolt kerékcserék miatt átmenetileg Lance Stroll és Alexander Albon eléjük került. Ez tartotta vissza a Mercedest is attól, hogy korán kereket cseréljenek, a mérnökök nem akarták forgalomba visszaengedni az autóikat.
Russell végül a 45. kör végén kapott új, kemény keverékű gumikat, Bottast a vártnál később, csak a 49. kör végén hívták ki, ugyanúgy kemény gumikért.
A brit versenyző a kivezető körén gondokkal küzdött, mérnöke beállítások megváltoztatására kérte, ez bevált, mert rögtön megfutotta a verseny leggyorsabb körét és közelíteni kezdett Bottashoz, ennek következtében a finn pilóta 8,5 másodperces hátrányba került a kerékcsere után. A két pilótát figyelmeztették, hogy ne terheljék a futóművet a 8-as kanyarnál, mert a szenzorok túlterhelést jelentettek.
Miután mindenki teljesítette az első kerékcserét, Russell, Bottas, Sainz, Kvjat, Ricciardo, Ocon, Stroll, Pérez, Albon és Norris autózott pontszerző helyeken, Sainz kissé meglépett a 3. pozícióban Kvjattól és Ricciardótól. Az Alpha Tauri és a Renault között kezdett szoros lenni a helyzet, ekkor Kvjatot kihívták ismét kereket cserélni, majd Nicholas Latifi miatt virtuális biztonsági autós fázist léptettek életbe.
A 10. helyezett Norris és a 11. helyezett Sebastian Vettel mérnökei gyorsan kapcsoltak, rögtön behívták őket kereket cserélni, de a Ferrarinál ismét elrontották a bokszkiállást. A McLaren rögtön behívta Sainzot is, de mire beért, már ismét szabad volt a pálya, így a spanyol pilóta csak a 7. helyre jött vissza Ricciardo és Kvjat elé, miközben Stroll megelőzésével Pérez ismét feljött a 3. pozícióba.
Miközben Russell továbbra is vezetett, de Bottas közelíteni kezdett hozzá, williamses helyettese, Jack Aitken a célegyenes bejáratánál megpördült és a falnak ütközött, a letört első szárnya pedig a pályán maradt. Először VSC-t alkalmaztak, majd a biztonsági autót is beküldték, a Mercedes ekkor a bokszba rendelte mindkét autóját.
Egymás után próbálták szervizelni először Russell majd Bottas autóját, de ritka nagy hibát követtek el: Russell kerekeit összecserélték, és visszaengedték a pályára, Bottasnál menet közben korrigáltak, de időveszteséggel tudott csak visszatérni a mezőnybe. Ekkor úgy tűnt, Russellnek nyert ügye van, de őt vissza kellett hívni, hogy megkapja a megfelelő kerekeket, ezért visszaesett Bottas mögé az 5. helyre.
A mezőnyt a 69. körben engedték ismét szabadjára, ekkor Pérez vezetett Ocon, Stroll, Bottas, Russell, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Gasly és Albon előtt.
Russell nem sokat várakozott, a 71. körben keményen megtorolta Bottas hibáját, és kihasználta azt, hogy közepes keverékű gumikkal ment tovább, míg Bottas keményeket kapott az autójára.
A 72. kör elején kifékezte Strollt is, ezzel visszatért a dobogóra, és a versenyt vezető Pérez, valamint Ocon nyomába eredt. A gumik és a tempó terén is előnyben volt, így ledolgozhatónak tűnt 3,7 másodperces hátránya.
A brit versenyző nem is hagyta annyiban, a 73. körben maga mögé utasította Ocont is, és a versenyt vezető Pérez nyomába eredt 3,4 másodperces lemaradással, de a Racing Point pilótája sem hagyta magát, eleinte mindössze körönként 0,2 másodpercet tudott hozni ellenfelén. Bottas ekkor továbbra is az 5. helyen autózott, Stroll mögé beszorulva.
A következő körök során a Mercedes lényegében összeomlott, Russellt defekt miatt újra kihívták kereket cserélni, ezért a remekül versenyző pilóta csak a 9. helyen tudott célba érni, de megszerezte pályafutása első F1-es pontjait. Bottas a kopott kemény gumikon visszaesett a 8. helyre, így
a 2012-es USA Nagydíj óta először fordul elő, hogy mindkét Mercedes célba ért, de egyik sem jutott be a legjobb 7 helyezett közé.
Ez azonban az élen egyáltalán nem befolyásolta Pérezt, aki pályafutása 194. nagydíján érett versenyzéssel, a rajt utáni balesetet feledtetve megnyerte a versenyt a visszatérése óta az első komolyabb eredményt elérő Esteban Ocon és a 3. helyezett Lance Stroll előtt, így a Racing Point rövid története első győzelme mellett első dupla dobogós eredményét is elkönyvelheti.
A sokáig a 3. helyen autózó Sainz legközelebbi ellenfele, Ricciardo előtt a 4. helyezett lett, Albon és Kvjat előtt, a két Mercedes mögött az utolsó pont Norrisnak jutott, aki szintén remekül versenyzett, és a mezőny végéről indulva is kiszorította a pontszerző pozíciókról Pierre Gasly-t, valamint Vettelt, ami azt jelenti, hogy a Ferrari pont nélkül távozik a Szahíri Nagydíjról.
Befejezte a versenyt a mezőny két újonca is, a papírformának megfelelően Jack Aitken és Pietro Fittipaldi a két utolsó helyen ért célba, de a brit-koreai versenyző ütközésétől eltekintve mindketten sikerrel abszolválták az első F1-es bevetésüket.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
20 perc és kezdődik a Szahíri Nagydíj, a 2020-as Forma-1-es világbajnoki szezon utolsó előtti versenye. Noha a világbajnoki címek már eldőltek, így is akad bőven érdekesség a versennyel kapcsolatban! Tartsanak velünk!
A hétvége egyik nagy szenzációja George Russell beugrása Lewis Hamilton helyén a Mercedesben. A szezon eddigi részében a Williamsnél versenyző fiatal brit nagyon megszorongatta Valtteri Bottast az időmérőn, és mindössze 26 ezreddel maradt le élete első pole pozíciójáról. Kérdés, hogy a második helyről rajtolva meglesz-e élete első Forma-1-es futamgyőzelme. Toto Wolff kijelentette: szabad a verseny kettejük között, úgyhogy attól nem kell tartani, hogy a Mercedes a pontverseny második helyéért csatázó Bottas mögé parancsolja őt.
A pénteki versenyszimulációk során a ma a harmadik helyről rajtoló Max Verstappen volt a leggyorsabb megtankolt autóval, így a hollandnak is jó esélye lehet, ehhez azonban alighanem egy jó rajtra is szüksége lesz. Verstappen tegnap óvatosságra intett, mondván a múlt héten is bizakodtak, Lewis Hamiltont mégsem tudták legyőzni.
A McLaren úgy döntött, hogy az elrontott időmérője után kicseréli a 15. helyre kvalifikáló Lando Norris motorját és turbóját, hiszen csak öt pozíciót veszítenek vele, viszont a brit pilóta így ezen a versenyen és a jövő heti Abu-dzabi Nagydíjon feljebb csavarhat mindent, hiszen már nem kell olyan sokat kibírjon ez a két elem.
A mai nap egyik fontos történése, hogy Mick Schumacher a szezonzárón megnyerte az idei Forma-2-es idényt, így bajnokként léphet fel jövőre a Forma-1-be.
A másik fontos mai hír pedig az, hogy a múlt héten óriási balesetet szenvedett Romain Grosjean nem lesz ott a szezonzárón, így a francia pilótának alighanem ennyi volt a Forma-1. A helyén a ma első F1-es futamát teljesítő Pietro Fittipaldi fog ülni Abu-Dzabiban is.
A tegnapi időmérő és különösen a huplis nyolcas kanyar nem kímélte az autókat, ezért a két Alpha Taurin és Sainz McLarenjén is több karosszériaelemet kicseréltek, amire természetesen a Parc Fermé-szabályok lehetőséget adnak, így egyik versenyző sem kapott büntetést.
A gumigyártó előrejelzése szerint a közepes-kemény-közepes taktika lesz ma a leggyorsabb, utána a lágy-kemény-közepes, majd a lágy-kemény-lágy. Ez alapján a Mercedesek lehetnek előnyben, az első tízből ugyanis csak ők kezdenek közepes keverékű abroncsokon.
Bahrienben ma egész nap igen erős szél fúj, ami már az F2-esek versenyét is nehezítette, a rajt után a homokkal telefújt pályán csak úgy csúszkáltak az autók. Mindez az F1-es futamon is problémát okozhat, a szél ugyanis továbbra sem hagyott alább.
A Haasnál bemutatkozó Pietro Fittipaldiról már tettünk említést, de úgy illik, hogy szóljunk a Williamsnél debütáló Jack Aitkenről is. Az F2-es Campos csapat ülését elhagyó pilóta a Mercedeshez beugró George Russellt helyettesíti ma, és elképzelhető, hogy a jövő héten, Abu-Dzabiban is.
Az első tízből ahogy már említettük, csak a Mercedesek kezdenek közepesen, a top 10-en kívül azonban hatan is így döntöttek: Ocon, Albon, Vettel, Giovinazzi, Aitken és Räikkönen van sárga oldalfalú Pirelliken.
Mindenki rendben eljött a rajtrácsról, hamarosan kezdetét veszi a 87 körös Szahíri Nagydíj. Nagyon poros a pálya, az autók csak úgy verik fel a homokot.
Safety Car, Verstappen összeakadt Leclerc-rel és Pérezzel, Russell pedig lerajtolta a csapattársát.
Elsőre Leclerc hibázott, elfékezte a négyes kanyart, nekiment a Racing Pointnak, a külső íven Verstappennek pedig már nem volt hová mennie. Pérez kijött új első szárnyért, az utolsó, 18. helyre jött vissza.
Leclerc elmérte a féktávot, nekiment Péreznek, Verstappen pedig gázt adott a külső íven, hogy ne találja el őt a Racing Point, viszont utána ráment a bukótérben a kavicsra és nem tudott megállni a falig. Hátrébb is volt gond, Räikkönen forgott meg a kettes kanyarban.
Továbbra is bent a biztonsági autó, a sorrend pedig Russell, Bottas, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Stroll, Gasly, Ocon, Vettel, Norris az első tízben. Norris tíz helyet javított a rajtnál.
Továbbra is Safety Car mögött a mezőny, innen pedig nagyon úgy néz ki, hogy a két Mercedes ezt egymás között meccseli le. A kör végén kimegy biztonsági autó!
Kihasználta a lágy gumikat a spanyol és a célegyenes végén kifékezte a Mercedest, Bottas azonban azonnal visszavette a második helyet. Russell meglépett.
Leclerc, Pérez és Verstappen esetéről van szó természetesen, lehet, hogy Leclerc nem ússza meg utólagos büntetés nélkül. Norris közben megelőzte Vettelt és feljött a 9. helyre.
Újabb helyet veszített a német, de nem sokáig maradt Albon mögött, gyorsan visszaelőzte az állva maradt Red Bullt. Az élen Russell 1,5 másodperccel vezet Bottas előtt.
Már közel 2 másodperccel van Bottas előtt, de az a távolság még akár betudható annak is, hogy a finn vigyáz a gumikra.
Räikkönen, Aitken és Fittipaldi gyepálják egymás a 16. helyért. A finn legalább taníthat valamit a két újoncnak. Albon közben elment Vettel mellett, aki elfékezte magát és így Pérez is megelőzte. Vettel már csak a 12. helyen halad.
Bottas 1,8 másodpercre követi Russellt, Sainz hátránya azonban már 4,6 másodperc. Mögötte azonban szép kis vonat alakult ki a harmadik helyre pályázó pilótákkal.
A 14. kör elején elfékezte magát a célegyenes elején, nőtt is a hátránya 2,1 másodpercre. Ricciardo közben tapad Sainzra, de nem tud előzni.
Több pilóta is azt jósolta, amit éppen látunk, azaz hogy nem fognak tudni előzni, csak egymás mögött haladnak majd nyitott DRS-sel. Azért reméljük, hogy nem ez lesz végig.
Mérnöke azt mondta neki, hogy kilenc körrel tovább tud kint maradni, mint az előzetesen eltervezett. Ez mondjuk mindenkinél hasonló lehet a Safety Car miatt. Meglátjuk.
A rádióban azt mondta, hogy nagyon lassú az egyenesekben. Ez nem jelent jót, mert Pérez már ott van mögötte a 11. helyen és a támadási lehetőséget keresi.
Még a 17. körben futotta a finn, de továbbra is 2,2 másodpercre van Russelltől.
A célegyenes végén bement mellé kívülről, de Albon jól védekezett, és közben Norrist próbálta becserkészni, aki eddig segítette, mivel miatta nyithatta a DRS-t.
Előre menekült a thai, a négyes kanyarban körbeautózta a McLarent és feljött a 9. helyre. Szép megmozdulás volt!
Albon után azzal a lendülettel Pérez is megelőzte őt, így inkább kijött és megkapta a közepes gumikat.
Ő is a négyes kanyar külső ívét választotta, Albon tehetetlen volt, már Pérez a kilencedik.
Sainz hátránya már 11 másodperc Russell-lel szemben, Bottas azonban tartja magát 2 másodpercen belül.
Ott maradt a Racing Point sarkában, de az előzéshez kissé túl messze van.
Ott maradt a Racing Point sarkában, de az előzéshez kissé túl messze van.
Azt tudakolta, hogy mennyire használja a kerékvetőket a finn, mert ő is tudna 1-1,5 tizeddel gyorsabban menni, ha szükséges.
A nyolcas kanyarban ment túl szélesen, ezt még kétszer teheti meg, mielőtt figyelmeztetést kap.
Csupán nem tud versenyezni vele, mondta a rádióban. Nyilvánvalóan azért, mert nem elég gyors a Red Bull az egyenesekben.
A mezőny vége már 50 másodpercre van Russelltől, azaz ha nem jön ki a két Mercedes, hamarosan a lassabb autók kerülgetése is bekavarhat nekik.
57,975-tel autózta meg a leggyorsabb kört az élen álló Mercedes, 2,3 másodperc az előnye Bottas előtt. Közben Magnussen, Latifi, Giovinazzi, Räikkönen és Kvjat is kint járt a bokszban kerékcserén.
A lágy gumisok eddig bírták, a Mercedesek többen is kint voltak, most Ricciardo, Stroll, Ocon a sorrend a második helytől lefelé.
Ő is megkapta a közepes gumikat, de nem tudta megelőzni Sainzot, mögé jött vissza.
Már 20 körrel többet tud elmenni Bottas 9 helyett az előzetesen tervezettnél, azaz még jócskán kint maradhatnak. Azt is mondták neki, hogy mindkét autót arra utasították, hogy maradjon távol a nyolcas kanyar kerékvetőjétől.
A harmadik helyen Stroll, valamint a 14. helyen Fittipaldi tart még ki, miközben Vettel bejött a közepeseken. A Ferrarin az eggyel keményebb gumi fogy úgy, mint másoknak a lágy...
Az új gumikon időközben Danyiil Kvjat lett a leggyorsabb kör birtokosa, de ez vélhetően legfeljebb addig lesz így, amíg a Mercedesek nem állnak ki friss abroncsokért.
A kerékcserék során került elé az orosz, de Ricciardo tempóját elnézve nem sokáig lesz ott. A 8. helyért megy a csata.
2,6 másodperccel vezet Bottas előtt, de ez még mindig olyan távolság, hogy a kerékcserék során bármi megtörténhet.
Illetve biztosan fogynak, csak nagyon lassan, Russell ugyanis azt jelentette, hogy „rendben vannak.”
Rádión közölte ezt a finn, kérdés, hogy Russell-lel mi a helyzet. Ha jobban bánik a gumikkal, mint a finn, az hatalmas meglepetés lenne tekintve a tapasztalatának hiányát a Mercedesszel.
Egyikük sem volt még kint, Stroll a harmadik lágyakon, Ocon mögötte jön közepeseken és kevesebb mint 2 másodpercre van.
Hamarosan a két Mercedes is meglátogatja a szerelőit, kérdés, hogy melyikük jön előbb. A pályán elfoglalt pozíció alapján Russellnek kéne.
Nagyon jól bírja a kanadai a harmadik helyen, már mindenki rég lecserélte a lágyakat, hamarosan valószínűleg neki is le kell.
Nem sikerült elkapnia Strollt, a Renault előbb kihívta és feltette neki a kemény gumit. A Pirelli előrejelzése nem nagyon jön be, az egy kiállás bőven kivitelezhető ma.
Egyből reagáltak Oconra, közvetlenül elé jött vissza a kanadai a közepes gumikon, de a négyes kanyarban tehetetlen volt, a francia megelőzte őt.
Peter Bonnington közölte vele, hogy addig mennek, amíg nem érik utol a forgalmat. „Vettem, nem gond” – felelte Russell, aki 3 másodperccel vezet Bottas előtt.
Mégsem ment valami sokat, inkább letudta vélhetően egyetlen kerékcseréjét. Keményeket kapott, 2,4 másodperc volt a kerékcseréje.
Elhamarkodottan mondtuk, hogy hamarosan megelőzi az oroszt, mivel még mindig be van szorulva mögé, de most lehet, hogy eljött az ő ideje, mivel Kvjatnak nincs DRS-e.
„Nincs motorerőm” – mondta Russell, mire mérnöke beállításváltoztatásokat javasolt neki. Kérdés, hogy ez megoldja-e a problémát.
Mindketten kemény gumit kaptak, Albon a 11., Pérez a 9. helyre esett vissza.
Ő is kemény gumit kapott, Russellhez hasonlóan 2,4 másodpercet állt és jócskán Russell mögé jött vissza.
Nem kell aggódnia a britnek, a jelek szerint nem áll meg alatta az autó, előnye 8,3 másodperc Bottas előtt. Bono figyelmeztette, hogy a hetes kanyar csúcspontján és a 8-as kijáratán kevesebb kerékvetőt használjon. Bottasnak ugyanezt mondták.
Keményeken ment el a közepesen haladó McLaren mellett a célegyenes végén és feljött a 9. helyre.
„Kevés az erő az egyenesben” – jelentette a rádión. Előnye 7,7 másodpercre csökkent.
Stroll Ocont támadja az 5. helyért, mögötte 7 tizeddel pedig Pérez nézelődik.
A nyolcas kanyarban parkolta le a megnyitáshoz az autót, szemre elég jó helyre.
Többen azonnal kijöttek a bokszba, a Ferrari szokás szerint elrontotta Vettel kerékcseréjét, az élmezőnyből Sainz és Ricciardio is kiállt.
A kanadai keményen védekezett a négyes kanyar előtt, de rajta vesztett, csúnyán elfékezte magát, Pérez pedig elment belül és feljött a negyedik helyre.
Ocont is lenyomta a mexikói és már ő a harmadik, hiszen Ricciardo és Sainz is kiállt előle. Sainz közepeseket, Ricciardo keményeket kapiott.
Három másodpercet faragott a kerékcsere óta a finn, már csak 5,6-re van a csapattársától.
Pérez kicsit ellépett a Renault-tól, Oconnak pedig már hátrafelé kell tekintgetnie. Sainz nagyot veszített a VSC alatt, mert már zöld jelzés alatt tudta le a kerékcseréjét.
Megfutotta a leggyorsabb kört is a finn és folyamatosan lopja a távolságot Russellhez képest.
Sainz a hetedik, Norris a 11., mindkettejüknek azt mondták, hogy mehetnek, ahogy a csövön kifér.
Az utolsó kanyarban állt keresztbe és lekoccolt a falat, amitől az első szárnya az út közepén maradt letörve. Aitken gyorsan be is jött és kapiott egy újat, ismét virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.
Kihívták mindkét pilótát, Bottas kerékcseréjét azonban nagyon csúnyán elrontották, 27 másodpercet állt a bokszban, de nem ment fel a bal első, így leszedték az új közepeseket és visszatették a használt keményet. Bottas visszaesett az ötödik helyre.
Közben bejött a rendes biztonsági autó, a Mercedes pedig behívta Russellt, mert mint kiderült, összekeverték a gumijait, ami szabálytalan, így azonnal kihívták újra és kapott még egy közepes szettet. Hihetetlen hibasorozat a világbajnok istállótól!
Pérez, Ocon, Stroll, Bottas, Russell az első öt sorrendje. Hihetetlen, a Racing Point megnyerheti a versenyt!
Russellt eközben azzal nyugtatják, hogy nincs minden veszve, mert az új gumikon jó lehet a tempója.
Húsz kör van hátra, továbbra is bent a Safety Car, a lekörözöttek még veszik vissza a körüket. „Nagy a gumielőnyünk” – mondta Russellnek Bonnington, és valóban, Bottas előtte 17 körös keményeken van, Stroll 24 körös lágyakon, Pérez pedig 20 körös keményen.
A kör végén kijön a biztonsági autó.
Még az újraindítás előtt fékezte el magát a kanadai, de el tudta kerülni a Renault-t. Mindenki eljött, egyelőre nem történt előzés.
A nyolcas kanyarban körbeautózta a csapattársát, szenzációs manőver volt!
Hamarosan meglehet a Racing Point is, a Mercedes ott van a rózsaszín autó váltóján.
Elképesztően agresszív a brit, a célegyenes végén kifékezte Strollt és Ocon után eredt!
Hihetetlen, már a második helyen áll a brit, a 4-es kanyar előtt előzött, 3,4 másodperc választja el Péreztől.
A kopott kemény gumikon neki nincs olyan könnyű dolga, nem tudja lenyomni a Racing Pointot egyelőre.
Csak pár tizedet hoz körönként Pérezen, de már csak 12 kör van hátra, a hátránya pedig három másodperc. Sainz a hatodik helyen közben nem érti, hogy Bottas előtte miért nem tudja megelőzni Strollt.
Megfutotta a leggyorsabb kört, 2,4 másodpercre van már csak Péreztől. Nagyon szoros lehet a vége.
Ugyanott, ahol Russell, a nyolcas kanyarban ment el a szenvedő Mercedes mellett. Bottas tehetetlen a kopott gumikon.
Ricciardo a 77. kör utolsó, Albon pedig a 78. kör első kanyarjában bújt be a Mercedes mellé, Bottasnak ki kellett állnia kerékcserére.
Hihetetlen, óriési pech, Russellnek nem bírták a gumijai, visszaesett a 15. helyre. Elképesztő!
„Nem tudom mit mondjak” – mondta a rádióban, mire mérnöke együttérzően azt felelte, csak szegd le a fejed.
8,6 másodperc az előnye Ocon előtt, miközben Bottas a 8., Russell pedig csak a 14.
Még a korábbi rossz kerékcsere miatt, amikor rossz gumikat kapott. A pontszerzés még meglehet neki, már a 13. helyen halad.
Míg Bottas azt mondja, hogy borzasztóak a lágy gumik, Russell szárnyal rajtuk, már a 12. helyen van Vettel mögött.
Szinte biztosan meglesz neki a pontszerzés, Norris 2 másodpercre van tőle. Közben Pérez előnye már közel 10 másodperc az élen.
Nagyon idegesek a szerelők, de hamarosan valószínűleg megnyugodhatnak. Közben rosszul mondtuk, Bottas új keményeket kapott, így érthetőbb, hogy szenved.
A négyes kanyarban megelőzte Gaslyt, meglehet élete első F1-es pontja, de egy pillanatig se higgyük, hogy örülni fog neki.
Megvan a győzelem, Péreznek és a Racing Pointnak is ez az első futamgyőzelme, amelyet egy hihetetlenül kaotikus versenyen értek el. A második helyen befutó Esteban Ocon először állhat dobogóra, Stroll lett a harmadik.
Sainz, Ricciardo, Albon, Kvjat, Bottas, Russell, Norris az első tíz sorrendje a harmadik helytől lefelé, Russell három pontot is szerzett, mivel a leggyorsabb kör is az övé lett.
„Nem találom a szavakat, srácok” – mondta elcsukló hangon a rádióban, miután végre meg tudott szólalni. Óriási érzelmi hullámvasút volt neki ez az év, amelynek végén Sebastian Vettelnek utat adva távoznia kell a csapattól.
A Renault francia pilótája hasonlón mehet keresztül, mint Pérez, ő az első dobogós helyezésének örülhet. Pérez egyébként rekordot döntött, élete 190. F1-es versenyén aratta első győzelmét, amivel megdöntötte Mark Webber 130 futamos rekordját. Erre mondják, hogy jobb később mint soha.
Legutóbb a 2012-es USA Nagydíjon fordult elő, hogy mindkét Mercedes célba ért, de egyik sem volt benne a legjobb hétben. Ne felejtsük el, hogy ez még a hibrid korszak előtt volt, amikor Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel inkább számítottak közép, mintsem élcsapatnak.
Reméljük, jól szórakoztak, hiszen ismét parádés futamot láthattunk. Ne menjenek messzire, hamarosan jövünk a reakciókkal. A viszontlátásra!