Az időmérő edzés első percei a két Williamsé és a két Haasé voltak, meglepetésre azonban George Russell és Nicholas Latifi is a bokszba hajtott első mért köre végén, a tabellára így csak Mick Schumacher iratkozott fel egy 1:33.861-es körrel, az előtte haladó Nyikita Mazepin ugyanis megforgott a 13-as kanyarban, így ő is a garázs felé vette az irányt.
Nem sokáig köthette azonban le a tévénézők figyelmét a sereghajtók csoportja, hiszen rövidesen kirajzott a pályára az egész mezőny, hogy megmutassa, mik is a valós erőviszonyok a 2021-es szezon elején.
Miután mindenki megtett egy mért kört, a 3. szabadedzéshez hasonlóan Max Verstappen állt az élen (1:30.499), mögötte azonban nem Lewis Hamilton, hanem az Alpha Taurival Cunoda Juki érkezett alig több mint 1 tizedmásodperces lemaradással. Ezzel együtt a címvédő is ott loholt Verstappen nyakán, elsőre a 3. hely lett az övé 118 ezredes hátránnyal, míg mögé Pierre Gasly jött be a másik Alpha Taurival.
Sergio Pérez és Valtteri Bottas továbbra sem tudott mit kezdeni saját csapattársával, előbbi az ötödik helyen 6 és fél tizedet, utóbbi a hatodikon 6 tizedet kapott tőle. Az első tízbe még a két Ferrari és a két McLaren fért be, míg a kieső helyeken a két Haas és két Alfa Romeo mellett Esteban Ocon neve volt olvasható.
Az utolsó percek azonban még bőven tartogattak izgalmat, a körülmények ugyanis rohamosan javultak, amit már jelzett, hogy Russell a hetedik helyre jött be a Williamsszel. Mögötte azonban még rengetegen érkeztek, többek között Nyikita Mazepin is,
aki a pilóták közötti íratlan szabályt felrúgva kielőzte a sort az utolsó kanyar előtt, majd gyorskörének elején fékhiba miatt keresztbe állt az egyes kanyar féktávján. Erre leginkább a mögötte érkező Sebastian Vettel fázott rá,
aki menet közben kieső helyre sodródott, végül pedig 4 tizeddel csúszott le arról, hogy továbbjusson a Q2-be, és csak a 18. helyet szerezte meg. Aligha ilyen kezdésről álmodott új csapatánál.
A németet ráadásul két sárga is hátráltatta: az első kanyarban a Mazepin miatt életbe lépő, majd a nyolcasban a Carlos Sainz megálló Ferrarija miatt előkerülő. A spanyol pilóta autójának motorja alighanem egy kerékvetőtől elszenvedett ütés miatt kapcsolt le, de sikerült azt újraindítania, így visszatérhetett a bokszba.
Vettel mellett egy kisebb meglepetéskieső is akadt a 16. helyen záró Esteban Ocon személyében. Az Alpine francia pilótája csak Latifit, Vettelt, Schumachert és Mazepint előzte meg. A Q1-et Verstappen zárta az élen Cunoda, Hamilton, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Alonso, Norris, Giovinazzi, Pérez, Bottas Stroll, Russell, Räikkönen, Sainz és a már említett kieső ötös előtt.
A második szakaszban jöhetett a szokásos taktikázás a gumikkal. A két Mercedes, a két Red Bull, a két McLaren és a két Alpha Tauri a közepes gumikon jött ki, hogy vasárnap előnyben legyen a versenystratégia terén, míg mindenki más lágyakon érkezett. Pérez és Ricciardo pedig rögtön bajba is került, egyikük sem tudott ugyanis érvényes kört összerakni a négyes kanyar kiszélesítése miatt, így nekik a kockázatkerülés miatt várhatóan fel kellett tenni a hajrára a piros oldalfalú Pirelliket.
A sárga feliratú gumik Hamiltonnak feküdtek a legjobban, a hétszeres világbajnok állt az élre 1:30.085-ös körrel, mögötte 23 századra Verstappen, közel fél másodpercre pedig Bottas tette teljessé a top 3-at. Norris bejött a negyedik helyre, Sainz pedig ismét gyorsabb volt Leclerc-nél, noha 7 tizedes hátránya a lágyabb gumival nem festett jól Hamiltonhoz képest. A két Alpha Taurinak is igyekeznie kellett, elsőre csak a 8. és 9. helyet csípték meg.
Ennek ellenére mindketten friss közepeseket kaptak a Q2 végére, miként a Red Bull is kockáztatott Pérezzel. Nem úgy a McLaren Ricciardóval, neki feltettek egy friss lágy szettet.
Végül a McLarennek lett igaza (Norrist is kiküldték új lágyakkal és mint kiderült, kellett is), Pérez ugyanis hiába javított, megint nagyot gyorsult a pálya, és 6 tizedes hátránya ellenére csak a 11. helyet szerezte meg, azaz kiesett a Q2-ben.
Csak félig jött be a közepesekhez való makacs ragaszkodás az Alpha Taurinak is, akik a 13. helyen végző Cunodát "veszítették el", miközben Gasly a nyolcadik lett. A Q2-ben a két Ferrari zárt az élen lágy gumin Sainz-Leclerc sorrendben, mögöttük Hamilton, Norris, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Gasly, Alonso és Stroll lett az első tíz sorrendje, ezek a pilóták jutottak be tehát a Q3-ba. Pérez mellett kiesett még a két Alfa Romeo és a 15. helyen záró George Russell is.
A mindent eldöntő Q3-ban természetesen már nem volt helye taktikázásnak, mindenki a maximumra csavarta a motort (ha addig nem tette volna meg) és lágy gumikat pakolt az autóra. Az első csörtét Verstappen nyerte 1:29.526-os körrel, de csak egy hajszállal, egészen pontosan 23 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. A holland azonnal jelezte a rádióban, hogy nem futott jó kört.
Úgy tűnt, hogy a pole pozíciójért ők ketten fognak meccselni, a harmadik helyen Gasly hátránya ugyanis már öt, a negyediken Bottasé pedig közel hét tized volt. Utánuk Sainz, Ricciardo és Norris volt a sorrend, Strollnak, Leclerc-nek és Alonsónak pedig még nem volt mért köre.
Az utolsó nekifutást a két Mercedes kezdte az élen, Bottas javított is, de 6 századdal elmaradt Verstappentől. Utána érkezett a hétszeres világbajnok, aki közel 2 tizedddel lenyomta Verstappent, az utolsó szó azonban a hollandé volt, aki három lila szektorral pörkölt oda és ellentmondást nem tűrő körrel hódította el a pole pozíciót, a tavalyi szezonzáró után zsinórban másodszor. Ilyen még soha nem történt vele a pályafutása során. Előnye közel 4 tizedre rúgott a második helyet megszerző Lewis Hamiltonnal szemben.
A harmadik helyre Bottas ért oda, a negyedik pedig a végére magát összekapó Leclerc lett a Ferrarival. A monacói pilóta Gaslyt, Ricciardót, Norrist, Sainzot, Alonsót és Strollt előzte meg.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan indul a Bahreini Nagydíj időmérője. Ha minden jól megy, magyar idő szerint délután 5 órára sok kérdésünkre választ kaphatunk. A legtöbben arra kíváncsiak, hogy kié lesz a pole pozíció, de a középcsapatok közötti csata is érdekesnek ígérkezik a Q3-ba kerülésért. Vélhetően a képen látható Esteban Ocon is azt a célt tűzte ki magának, hogy bejusson az utolsó szakaszba.
Legalábbis ezen a hétvégén, de a teszteken is ő autózta a leggyorsabb kört. A harmadik szabadedzésen mindhárom szektorban ő volt a legjobb, de hozzá kell tenni, hogy az időmérőt ls a futamot is éjszaka rendezik, így az a gyakorlás nem igazán tekinthető mérvadónak. Összefoglalónkat és percről percre tudósításunkat az alábbi linken olvashatják.
Az Alpha Tauri pilótája a héten érzelmes bejegyzéssel jelentkezett a The Players' Tribune honlapján. A francia versenyző arra az időszakra emlékezett vissza, amikor előbb a Red Bull lefokozta, majd a Belga Nagydíj hétvégéjén elvesztette barátját, a Forma-2-ben induló Anthoine Hubert-t. Gasly elárulta, ezáltal lekerült némi teher a válláról.
A Haas két pilótája, Mick Schmacher és Nyikita Mazepin most esik át a tűzkeresztségen. Tőlük már a Q2-be jutás is kisebbfajta csoda lenne, ellenben a harmadik újonc, Cunoda Juki sokkal jobb eredményre számíthat.
A legnagyobb kihívással vélhetően az újoncok néznek szembe, rajtuk kívül a visszatérő Fernando ALonsónak sincsen könnyű dolga. Azonban a négy átigazoló pilótának sem lesz egyszerű feladata a számukra még mindig viszonylag új autóval. Így aztán érdekes lesz figyelni, hogy mire megy Sergio Pérez a Red Bull-lal, a képen látható Daniel Ricciardo a McLarennel, Sebastian Vettel az Aston Martinnal, valamint Carlos Sainz a Ferrarival.
Az nem meglepő, hogy a hőmérséklet jelentősen csökkent a harmadik szabadedzésen tapasztalthoz képest, viszont valamivel melegebb van, mint tegnap ilyenkor. Egészen pontosan a pálya 35, míg a levegő 30 fokos. Nem feledkezhetünk meg a szélről sem, ami most is megnehezítheti a pilóták dolgát.
Elindult a Q1, és a két Williams, valamint Haas máris kirajzott a pályára, egyaránt lágy gumikon, azonban a többiek egyelőre várnak.
A hétszeres világbajnok fia 1:33.861-gyel kezdett, miközben mindenki más behajtott a bokszba. A Williamsek esetében nem tudni a pontos okot, Mazepinnél viszont egyértelmű, ugyanis a 13-as kanyarban megpördült.
Az egész mezőny a pályára gurult, és mindenki lágyakon kezd. Jelenleg 19 pilóta van az aszfaltcsíkon, mivel Schumacher időközben visszament a bokszba.
A holland pilóta két lila szektorral állt az élre, de nem Hamilton, hanem Cunoda előtt vezet 108 ezreddel. A hétszeres világbajnok a 3., mögötte Gasly, Pérez és Bottas a sorrend. Jelenleg Ocon, a két Williams és a két Haas a kieső.
A holland pilóta mégsem örülhet annyira, ugyanis elkövetett egy hibát, aminek következtében elképzelhető, hogy megsérült a padlólemeze. Ez egyelőre nem biztos, de meg kell vizsgálni.
Jön a Q1 hajrája, 2 perccel a vége előtt csupán Verstappen, valamint a két Alpha Tauri maradt a bokszban. A többiek kivétel nélkül lágy abroncsot tettek fel az autóra.
Vége a Q1-ne, és hatalmas meglepetésre Vettel a 18. helyen végzett. A négyszeres világbajnoknak borzasztóan nagy balszerencséje volt, ugyanis az 1-es kanyarban Mazepin ismét megpördült, neki pedig a sárga zászló miatt lassítnia kellett. Hasonlóan járt Esteban Ocon is, aki a 18. helyen végzett, ellenben Russell a 13. pozícióban továbbjutott.
Az orosz pilóta a kivezető körben többeket is megelőzött, például Vettelt is. Ráadásul a hétvége során negyedszer pördült meg, amivel többek időmérőjét is tönkretette.
A Q1 végén megállt a Ferrari motorja, így nem csupán Mazepin miatt volt sárga zászló. Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elmondta, Vettel kiesését ez utóbbi okozta.
A Q2-ben jöhet a taktikázás, ugyanis aki továbbjut, azon a gumin kell rajtolnia, amelyen a leggyorsabb körét futotta a Q2-ben. Ez alapján érdemes feljegyezni, hogy a Red Bullokon és a Mercedeseken kívül a McLarenek és az Alpha Taurik is közepeseken próbálkoznak. Sainz egyébként végül visszajutott a bokszba, és már újra a pályán van.
A brit pilóta 1:30.085 másodperccel került az élre, 233 ezreddel megelőzve Verstappent és további 241-gyel Bottast. Pérez és Ricciardo körét törölték, Russell ki sem ment, rajtuk kívül a két Alfa Romeo áll kieső helyen jelenleg.
A Williamsnél úgy döntöttek, hogy teljesen üres pályára küldik ki állva maradt pilótájukat. A brit versenyző lágyakon próbálkozik, ugyanakkor gyorskörében már lesznek mások is az aszfaltcsíkon.
Russellnek nem sikerült a gyorsköre, így az utolsó helyre került.Másfél perccel a vége előtt már mindenki visszatért a pályára a többiek közül. Érdekes, hogy egyedül a két McLaren és Verstappen váltott lágyakra, de utóbbi vélhetően nem fogja befejezni körét.
Sainz 1:30.009-cel végzett a Q2 élén, mindössze 1 ezreddel megelőzve Leclerc-t. Mögöttük Hamilton, Norris, Bottas, Ricciardo és Verstappen a sorrend. Holnap a két Mercedesen és Verstappenen kívül Gasly rajtolhat a közepeseken. Pérez azonban kiesett, mint ahogyan a két Alfa Romeo, Cunoda és Russell is.
Pérez mindössze 35 ezreddel maradt el a továbbjutástól Stroll mögött.
11. Sergio Pérez (Red Bull) 1:30.659
12. Antonio Giovinzzi (Alfa Romeo) 1:30.708
13. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 1:31.203
14. Kimmi Räikkönen (Alfa Romeo) 1:31.238
15. George Russell (Williams) 1:33.430
Elindult a Q3, ahol kiderül, kié lesz a szezon első pole pozíciója. Sokan rögtön pályára gördültek, de Leclerc, Alonso és Stroll egyelőre a garázsban maradt.
Ahogyan az várható volt, akik kijöttek, a lehető leggyorsabb keverékeken autóznak. Leclerc-ék egyelőre még mindig a bokszban, vélhetően üres pályárn akarnak menni.
Elképesztően szoros volt az első forduló, a holland pilóta 1:29.526-tal került az élre, mindössze 23 ezreddel megelőzve Hamiltont. A 3. helyen ráadásul nem is Bottas, hanem Gasly található, a finn versenyző a 4., mögötte pedig Sainz, Ricciardo és Norris a sorrend.
Úg néz ki, Leclerc és Alonso csak a végére kapcsolódik be, ellenben Stroll kijött. A kanadai versenyző természetesen lágyakat kapott.
Az Aston Martin pilótája 1:30.601-et autózott, amivel feljött Sainz mögé a 6. helyre. Nemsokára kiderül, kié a pole, másfél perccel a Q3 vége előtt mindenki a pályán van.
A holland pilóta három lila szektorral rukkolt elő, és 1:28.997-es köre 388 ezreddel volt jobb Hamiltonénál. Bottas javított, így a 3. helyről kezdheti meg a futamot, míg Gaslyt Leclerc is megelőzte. Mögöttük Ricciardo, Norris, Sainz, Alonso és Stroll a sorrend.
Verstappen elsősége azt jelenti, hogy a hibrid korszak 2014-es kezdete óta először fordul elő, hogy a szezonnyitót nem egy Mercedes kezdheti meg az élről. Az első hat évben egyaránt Hamilton állt a pole pozícióban, míg tavaly mindez Bottasnak jött össze.
Azzal, hogy Verstappen indul az élről, Pérez viszont nagyon távol lesz tőle, kifejezetten izgalmas lehet a Bahreini Nagydíj. A Mercedesek akár két különböző taktikával is támadhatnak, persze csak akkor, ha legalább tudják tartani a tempót a Red Bull-lal.
Ezzel utoléri Mike Hawthornt, Didier Pironit, Jarno Trullit és Giancarlo Fisichellát az örökranglistán. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, holnap pedig a 17:00-kor kezdődő futam előtt várjuk Önöket percről percre közvetítésünkkel!