Verstappen összetörte a Red Bullt, Hamilton az utolsó pillanatban támadt fel Bakuban
2021. június 05. 10:47
A péntekihez hasonló körülmények között kezdődött az Azeri Nagydíj harmadik szabadedzése. A levegő hőmérséklete 27, míg a pályáé 53 fokos volt akkor, amikor a bokszutca kijáratánál zöldre váltott a lámpa.
A pilóták nem siettek a pályára, egyedül a két Haas gördült ki a garázsból lágy gumikon. Mick Schumacher és Nyikita Mazepin rögtön mért kört is autózott, ami utóbbinak sikerült jobban, hiszen az általa futott 1:46.717-tel közel másfél másodperccel múlta felül csapattársát.
5 perc után Fernando Alonso is csatlakozott hozzájuk, a kétszeres F1-es világbajnok azonban közepeseken kezdett, és először csak a két Haas közé tudott bemenni.
Nem sokkal később a többiek is szépen sorban megjelentek, ám a gumiválasztás igencsak változatosnak bizonyult. A Mercedes és a Ferrari a sárga, a Red Bull a fehér oldalfalú abroncsokat tette fel, mások pedig a lágyak mellett tették le a voksukat.
A pénteki naphoz hasonlóan többen is hibáztak. Valtteri Bottas például rögtön az első gyorskörében megpördült, de Max Verstappen is szinte azonnal rontott és a bukótérben kötött ki. A holland pilóta csapattársa, Sergio Pérez viszont jól kezdett, hiszen 1:44.404 másodperccel az élre ugrott, majd 239 ezreddel tovább javított.
Ezt követően megérkeztek a Ferrarik, és Charles Leclerc, valamint Carlos Sainz is megelőzte a mexikói versenyzőt.
Azonban náluk is gyorsabb volt Cunoda Juki, aki 1:43.447-tel vette át a vezetést, igaz, a C5-ös gumikon. Később csapattársa, Pierre Gasly még őt is megelőzte, így bő 20 perc után a két Alpha Tauri volt a táblázat tetején, mögöttük Leclerc és Sainz fogta szendvicsbe Pérezt és Verstappent. A Mercedesek továbbra is szenvedtek, Lewis Hamilton arra panaszkodott, hogy nincs tapadása.
Az első komoly hibát a Red Bull holland pilótája követte el, aki a 15-ös kanyar előtt későn fékezett, és nekiment a falnak, csakúgy, mint Leclerc pénteken. A 23 esztendős versenyző megpróbálta folytatni az edzést, ám minimális tolatás után nem tudott továbbmenni, így meg kellett szakítani a gyakorlást.
A tréning szűk 10 perc után indult újra. A mezőny tagjai feltették a lágy abroncsokat, így a köridők javultak, ám az élen továbbra is a két Alpha Tauri állt. Gasly már 1:43.051-nél tartott, amivel 193 ezreddel előzte meg Cunodát.
A faenzai istálló pilótái azonban elég korán megfutották gyorskörüket, így várható volt, hogy előbb-utóbb visszaesnek. Ez így is történt, hiszen Pérez és Leclerc is megelőzte Gaslyt, csapattársa elé pedig Alonso és a nem sokkal korábban hibázó Sainz is bejött.
Itt viszont még nem volt vége, ugyanis Gasly ismét javított, ezzel ő végzett az élen Pérez előtt.
Az igazi csattanót viszont Hamilton szolgáltatta, aki a szélárnyék hathatós segítségével a 3. pozícióig jött fel. Mögöttük Leclerc, Sainz, Norris, Alonso, Cunoda, Ocon és Ricciardo lett az első tíz sorrendje, Bottas csak a 13. lett. Verstappenhez hasonlóan George Russell szintén nem tudta befejezni az edzést, mivel autója idő előtt megadta magát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdjük az Azeri Nagydíj harmadik edzésének élő közvetítését. Előtte ajánljuk az első (inkább a második) tréning alapján készített esélylatolgatásunkat!
Tavaly a koronavírus miatt elmaradt az Azeri Nagydíj, a pénteki edzésnap így nagy visszatérés volt a tűz városába. Tekintse meg a pénteki galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:3e03b177-eb8f-425e-b1b0-5dd09bb21c4a---- separator ----Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a pénteki szabadedzések után inkább lemondta a tévés interjúit, a Red Bullt irányító Christian Horner azonban így is talált fogást rajta.
A két héttel ezelőtt megtartott Monacói Nagydíjhoz hasonlóan ismét utcai pályán versenyeznek a pilóták, de Bakuban igen más jellegű a feladat: a pálya középső szektortól eltekintve tágasabb és gyorsabb, a pilóták többet pihenhetnek, de a falak itt is kíméletlenek, ha valaki hibát követ el.
Jó hír a pilótáknak, hogy kevésbé fúj a szél Bakuban, ez kissé kiszámíthatóbbá teheti az autók viselkedését. A pálya 54, a levegő 28 fokos, ideális az időjárás.
A Ferrari gyorsnak tűnt, de gyorsan elkoptatta az abroncsait, a Mercedes pedig nem tudta működésre bírni a gumikat. Mára virradóan biztosan változtattak a beállításokon, kérdés, hogy mi lett az eredménye.
A két Haas töri meg a csendet, gyorsan pályára léptek, lágy gumikat szereltek fel az autókra.
Hamilton még csak sétál a garázs felé, egyelőre csak a két Haas van a pályán. Nyikita Mazepin rádióüzenete alapján ez lehet, hogy egy ideig így is marad, az újonc versenyző szerint eléggé piszkos a pálya felülete, pedig nemrég még F2-es futam zajlott az aszfalton.
A Sky Sports információja szerint a Mercedes mára visszateszi az autóra a korábban használt kétpilléres hátsó szárnyat. Az autók egyelőre a garázsban várakoznak, de hamarosan kiderül, hogy így tesznek-e.
A csapatoknak évente kétszer engedik meg, hogy túlórázzanak és meghosszabbítsák az előírt munkaidőt, az Alpine elhasználta az egyik lehetőséget arra, hogy ellenőrizzék Esteban Ocon sebességváltóját. Nem jár érte büntetés, de már csak egy ilyen alkalmuk maradt.
Eddig Mazepin, Alonso és Schumacher futott mért kört, a két Haas lággyal, az Alpine pilótája közepessel, Hamilton és Bottas is pályára lépett közepesekkel és valóban a régi-új hátsó szárnnyal.
A Mercedes pilótája az első mért körén rögtön a bukótérben találta magát, de gyorsan megforgatta az autóját és ment is tovább.
A Red Bull pilótája, Sergio Pérez vezet 1:44.404-gyel kemény gumikon, csapattársa, Max Verstappen kicsúszott, de egyben maradt az autója. A holland pilóta első futóművét flow-vis festékkel vonták be.
A Mercedes pilótája is nagyon gyenge tapadásra panaszkodott, egyelőre közepes keverékű gumikkal csak a 13. helyezett. Később hozzátette, hogy az első és a hátsó tengelyen sem elégedett a tapadással. Nem hangzik jól az ő szempontjából.
Cunoda vezet 1:43.447-tel, átvette a vezetést, mögötte Leclerc és Sainz következik a Ferrarikkal. A spanyol pilóta szerint lassult a pálya tegnap óta, mérnöke úgy vélte, 1 másodperc a különbség, de az edzés végére ezt ledolgozhatják. Pérez pénteken 1:42.115-tel zárta az élen az edzést.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint jelentősen átalakították a Mercedesek beállításait, de úgy tűnik, hogy ez nem vált be, és lehetséges, hogy inkább visszaállnak majd a pénteki változatra. Ez a világbajnok istállótól szokatlan tétovázás.
A francia pilóta 1:43.187-re gyorsult természetesen lágy gumikkal, ez átmeneti állapot lesz addig, amíg a többiek elő nem kerülnek a piros jelzésű abroncsokkal.
A holland pilóta a 15-ös kanyarban nekiment a falnak, a jobb első lengőkara biztosan eltört, kérdés, hogy önerőből vissza tud-e térni a bokszba.
A visszajátszás szerint Verstappennek esélye sem volt befordulni, ki kellett volna engednie az autót a bukótérbe. Így lemondhat az edzés második feléről és a többiek is időt vesztenek.
Leclerc monacói bukása után egyértelmű, hogy kisebb balesetben is megvan egy esetleges büntetés vagy kiesés kockázata, talán emiatt is bosszús Verstappen az ütközés után.
Kontrasztos a sportbírók munkája a Monacói Nagydíjhoz képest, ott pillanatok alatt eltüntetik a roncsokat a pályáról, most még mindig szerencsétlenkednek Verstappen autójának kiemelésével. Közben fogy az idő, ilyenkor nem áll az óra.
Bő 24 perce maradt a pilótáknak, hogy felkészüljenek az időmérőre, valószínűleg most sokan jönnek majd lágy gumikkal, rövid etapokra. A Mercedes pont nincs köztük, maradtak a közepeseknél.
A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Paul di Resta és Anthony Davidson is csodálkozik a Mercedesek eredményein, olyan időket futnak, mintha versenyszimuláción lennének, de ez a hétvégének ebben a szakaszában teljesen szokatlan. Hamilton közben majdnem nekiment Strollnak.
Kezdődik a hajrá, Pérez és a Ferrarik is feltették a lágy gumikat, hamarosan kiderül, hogy a nyers tempó terén ki, mire lehet képes a délutáni időmérőn.
A kanadai pilóta kicsúszott, átmenetileg sárga zászló volt miatta érvényben, ezért Leclerc is kénytelen volt lassítani. Erre az időmérőn is lehet számítani.
Verstappenhez hasonlóan ő is a 15-ös kanyarban hibázott, viszont legalább nem törte össze a Ferrarit. Nagy a tempó és gyenge a tapadás, de így is sok a hiba.
Ma sem múlik el a nap Mazepin-hiba nélkül, a rádión jelezte, hogy súrolta a falat, de legalább lábon visszavitte az autóját a szerelőkhöz. Már az edzés elején is volt egy meredek helyzete, de azt megúszta.
A zűrzavaros helyzet közepette a vártnál később, de Pérez átvette a vezetést 1:42.595-tel, Leclerc 0,183 másodperccel lassabb nála. Gasly, Alonso és Sainz a további sorrend.
Az időmérőn döntő lehet az, hogy ki használhatja valamelyik ellenfele szélárnyékát, most Bottast érdemes figyelni, beküldték Vettel mögé a pályára. A finn pilótának jól jön egy kis segítség, mert a legutóbbi módosítások nem váltak be nála, eléggé tanácstalannak tűnt a rádión.
Lerobbant George Russell alatt a Williams, valamilyen folyadék is a pályára került. A műszaki mentés során VSC volt érvényben, ami újabb köröket tett tönkre.
A francia pilóta 1:42.251-re gyorsult, ezzel átvette a vezetést, Bottas viszont csak a 13. helyre jött fel. Hamiltonnak némi reményt adhat, hogy 0,446 másodperces hátránnyal feljött a 3. helyre, de nagy szélárnyékot kapott Péreztől.
Bottas mérnöke szerint Hamilton 0,6 másodpercet nyert azzal, hogy beállt Pérez szélárnyékába. Jelenleg 1 másodperccel gyorsabb Bottasnál, aki úgy véli, szélárnyék nélkül ennyi van az autójában.
A Red Bull két autója zárta az élen a harmadik szabadedzést, de meglepetésre Pierre Gasly zárt az élen az Alpha Taurival, a 2. helyen pedig Sergio Pérez zárt. Lewis Hamiltonnak reményt adhat, hogy ha jól helyezkedik, szélárnyékkal megmentheti a hétvégéjét.
Ember legyen a talpán, aki most megmondja, mi lesz a sorrend az időmérőn, ezért nem is bocsátkozunk jóslásba, inkább arra biztatunk mindenkit, hogy tartson velünk a kvalifikáció élő közvetítésében is! Most köszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk vissza!