Verstappen továbbra is az élen, Bottas kínos balesetbe került
2021. június 25. 14:50
Felhős időben indult a Stájer Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 22, a pályáé 43 fokos volt, miközben előzetesen 80 százalék volt az esély arra, hogy elered az eső. Az első gyakorláshoz képest egy helyen változott a mezőny összetétele, hiszen Robert Kubica visszaadta helyét Kimi Räikkönennek, aki így utolsóként mutatkozott be a hétvégén.
Miután a bokszutca kijáratánál lévő lámpa zöldre váltott, a mezőny tagjai szépen sorban pályára gördültek. Ekkor a közepes volt a legnépszerűbb gumiválasztás, néhányan a keményeken kezdtek, és egyedül csupán George Russell próbálkozott a kemény abroncsokon. Ketten azonban a bokszban maradtak,
Valtteri Bottas és Pierre Gasly ekkor még nem lépett pályára, utóbbi ráadásul szenzorhiba miatt az egész edzést kihagyta.
Az első körök után Fernando Alonso került az élre a sárga oldalfalú abroncsokon, 71 ezreddel megelőzve a C2-eseken menő Max Verstappent. Már a legelején megjelent egy vízcsepp az egyik kamerán, majd Carlos Sainz és Sergio Pérez is esőt jelentett, ám utóbbi hozzátette, egyelőre még nincs szó számottevő mennyiségről. Ennek ellenére pont ő volt az, aki elsőként kicsúszott a 3-as kanyarban, de ezt nem sokkal később Lewis Hamilton is megtette.
Az első komolyabb hibát azonban nem ők és nem ott követték el, hanem Sainz az 5-ös kanyarban, miután a kijáratnál lesodródott a pályáról és megpördült, majd a kavicságyból kellett visszatérnie. Mindezek ellenére a köridők javultak, negyedóra után Verstappen vezetett Bottas előtt,
aki ugyan kettővel lágyabb keverékeken ment, de nem sokkal korábban gördült ki a garázsból.
A holland pilótát a két Aston Martin szorította le az élről, hiszen előbb Lance Stroll, majd Sebastian Vettel vette át a vezetést, miközben az enyhe esőzés is megszűnt. Persze a négyszeres világbajnok sem volt sokáig a táblázat tetején, hiszen mindenki lágyakra váltott, így a köridők rohamosan javulni kezdtek. Hamilton a papírformának megfelelően gyorsabb volt a német pilótánál, azonban Esteban Ocon még nála is 6 ezreddel rövidebb idő alatt ért körbe. Fernando Alonso szintén jól teljesített, hiszen a 3. helyre jött fel, közvetlenül azelőtt, hogy előbb Nicholas Latifi, majd Nyikita Mazepin is megpördült.
Nem sokkal félidő előtt helyreállhatott volna a világ rendje, hiszen Hamilton és Verstappen mindenkinél gyorsabb volt. Előbbi azonban kiszélesítette a pályát, így a holland versenyző vezetett, mögé pedig Daniel Ricciardo zárkózott fel. Pérez viszont jelentősen elmaradt csapattársától a másik Red Bull-lal, hiszen csupán a 9. legjobb időt autózta, amivel 677 ezred volt a hátránya.
Hasonló helyzetben volt Bottas is, aki 455 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál.
Innentől kezdve nem változott a sorrend, hiszen a pilóták elkezdték a versenyszimulációt. Verstappen így 1:04.412 másodperccel végzett az élen, 336 ezreddel megelőzve Ricciardót és további 42-vel Ocont. Mögöttük Hamilton, Alonso, Vettel, Norris, Stroll, Pérez és Giovinazzi lett az első tíz sorrendje.
Érdemes feljegyezni, hogy a hosszú etapot a két Mercedes és Pérez lágyakon, Verstappen viszont még csak nem is közepeseken, hanem keményeken kezdte. Bő negyedórával a vége előtt Bottas az év eddigi egyik, ha nem a legbizarrabb incidensét szolgáltatta. A finn pilóta autóján kereket cseréltek, de alighogy újra elindult, a McLaren garázsa előtt megpördült, és a wokingiak szerelőinek kellett irányba állítaniuk. A sportfelügyelők a leintés után vizsgálják az esetet, amit a McLarennél „teljesen röhejesnek” tituláltak.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Nemsokára kezdjük az F1-es Stájer Nagydíj második szabadedzésének közvetítését, addig ajánljuk az első összefoglalóját!
Rövid a pálya, ezért előfordul, hogy torlódnak a versenyzők, néhány ilyen pillanatot is láthat a pénteki galériánkban.
---- separator ----gallery-content-type:e5e107c2-2cfa-49b3-b5ff-034eb646bebd---- separator ----Az előző állítást is alátámasztja, hogy Valtteri Bottas az első szabadedzésen le is szorította Antonio Giovinazzit, aki a rádión kérdőre is vonta ellenfelét.
Az első szabadedzésen a száraz pálya ellenére sok volt a kisebb-nagyobb pályaelhagyás, Pérez meg is pördült, de nem lett ebből komolyabb baj.
Pierre Gasly kénytelen vesztegelni a bokszban, a Honda problémát fedezett fel az adatokban, egyelőre nem tudni, hogy az egész tréninget ki kell-e hagynia vagy csak késve kezdhet.
A pálya 49, a levegő 24 fokos, egyelőre nem esik az eső, de a Sky Sports szerint a fenyegetés adott. Mozgalmas edzésünk lehet!
A francia pilóta autója bakokon áll, a szerelők dolgoznak rajta, nem úgy tűnik, hogy 60 percen belül végeznek a munkával. Ez egyébként a Honda leghosszabb győzelmi sorozata az 1991-es szezon óta, akkor zsinórban négyszer nyertek, most háromnál járnak.
Az első edzéshez hasonlóan közepes és kemény gumikkal jönnek ki a pilóták, lehet, hogy most rögtön hosszabb etapokkal kezdenek.
Hamilton keményekkel gördült pályára, pont akkor, amikor egy vízcsepp jelent meg a bokszutcánál lévő kamerán, majd a 2-es kanyarnál is.
A Ferrari pilótája szerint egyre erősebben esik az eső, közben egyre több pilóta próbál mért köröket futni, Gasly nincs köztük, ő a bokszfalon figyeli az eseményeket.
Pérez is csatlakozott hozzájuk, Bottas még nem. A mexikói pilóta szerint kissé esik az eső, de nem vészes a helyzet, jelenleg Alonso vezet közepesekkel 1:06.651-gyel. Verstappen 0,071 másodperces hátrányban van, Leclerc 0,206, Norris 0,36.
1:06.358-cal a Mercedes pilótája az élre állt, Verstappen 0,285 másodperccel lassabb nála. A 3-as kanyarban küszködnek a versenyzők, egyre többen csúsznak ki.
Sainz megpördült, a kavicságyból tért vissza az egyre nedvesebb pályára, közben Hamilton ismét kicsúszott a 3-as kanyarban. Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője rámutatott, hogy egyre nehezebb megtalálni a tapadás szintjét, ezért ilyen sok a hiba.
1:06.192 az aktuális leggyorsabb kör, ami rámutat, hogy milyen sok tartalék van még az autókban, ennél alig volt gyorsabb a délelőtt folyamán lágy gumikon, száraz pályán.
A Mercedes pilótája az első két szektorban megint abszolút leggyorsabb volt, a harmadik szektorban viszont időt vesztett, ezzel 0,059 másodperces lemaradással a 2. helyezett.
Verstappen mérnöke szerint "nincs közvetlen veszély" az időjárás miatt.
Rachel Brookes, a Sky Sports riportere a bokszépület tetejéről azt jelentette, hogy elállt az eső.
Ezt a pillanatot most biztosan elmentik az Aston Martinnál, Vettel 1:05.934-gyel az élre állt, Stroll a 2. helyezett 0,145 másodperces hátránnyal, ezt a lágy gumiknak köszönhetik, de most kezdi a körét Hamilton is.
A papírformának megfelelően Hamilton 1:05.796-tal az élre állt, aztán jött Ocon és 0,006 másodperccel gyorsabb volt nála. Leclerc autójára felakadt valami, ami egy sisakrostély-fólia maradványának tűnik.
Mindkét pilóta látványosan rontott, a kavicságyban is jártak, de el tudtak evickélni a bokszig.
1:05.335 a leggyorsabb kör, Verstappen 0,077 másodperccel felzárkózott mögé, az 1:02-es körrekord még mindig messze van. A visszajátszás szerint Hamilton az utolsó kanyarban kiszélesítette a pályát, törölték is a körét.
A kanadai pilóta néhány perccel ezelőtt pördült meg, jelenleg mindössze a 19. helyezett, a két Haasnál is lassabb.
A finn pilóta kihagyta az első szabadedzést, mert Robert Kubica ment az autójával, egyelőre 0,8 másodperces hátránnyal a 14. helyezett, de csak 0,15 másodperccel lassabb a 10. helyezett Giovinazzinál.
A törölt köre miatt jelenleg csak a 4. helyezett, Bottashoz hasonlóan még mindig lágy gumikkal megy, de jóval lassabb, feltehetőleg most a versenyre készül.
Úgy tűnik, lejárt az időmérős szimulációk ideje, Verstappen vezet Ricciardo, Ocon, Hamilton, Alonso, Vettel, Norris, Stroll, Pérez és Giovinazzi előtte. A listavezető kemény keverékű gumikkal lépett pályára, ezekkel aligha a csúcstámadás lesz a célja.
A finn pilóta a szerelőállásból próbált kigyorsítani, de elvesztette az uralmát az autója fölött és keresztbe fordult a bokszutcában. A McLaren szerelői állították irányba.
Az F1-ben ilyennek nem kellene előfordulnia, az FIA az edzés után meg is vizsgálja a történteket, nem lenne meglepő, ha Bottas büntetést kapna.
A McLaren sportigazgatója "teljesen röhejesnek" nevezte, hogy Bottas megpördült a szerelők közelében, Michael Masinak azt mondta, bárkit elüthetett volna.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Sky Sports műsorában azt mondta, "van ilyen", ha ők kerülnének ilyen helyzetbe, arra törekedne, hogy a lehető legkisebb probléma nélkül megoldják az esetet.
Úgy tűnik, az első szabadedzéshez hasonlóan ismét Verstappen lesz a leggyorsabb, de az AWS akkor Bottast, most pedig Hamiltont hozza ki elméleti leggyorsabbnak. A törölt kör miatt a brit pilóta jelenleg csak a 4. helyezett, de a mesterséges intelligencia szerint 0,1 másodperccel gyorsabb tudna lenni ellenfelénél.
Egyre sötétebb az égbolt, de úgy tűnik, az eső még nem kezdett el újra esni, viszont egymást érik a visszajátszások a kisebb-nagyobb kicsúszások miatt.
Max Verstappen zárta az élen a második szabadedzést is, de az elsőhöz hasonlóan csak azért, mert ezúttal Hamilton legjobb körét törölték. Ennek köszönhetően Ricciardo és Ocon is befért a vb-címért küzdő pilóták közé, ami ígéretes lehet a továbbiakra nézve.
Pierre Gasly végül nem tudott részt venni az edzésen, a Honda-motor hibája miatt az egész 60 percet a bokszban töltötte.
Papíron hasonló a helyzet a Mercedes és a Red Bull között, mint általában lenni szokott, de úgy tűnik, ezúttal a Mercedes egy körön is az ellenfél kihívója lehet, de az eredményeket alaposan befolyásolhatja a pálya állapota is.
Az F1 hivatalos Twitter-csatornáján azt írják, Bottas "nagyon jól megőrizte az uralmát az autója fölött és elkerülte a falat." A sportfelügyelők ezzel lehet, hogy vitatkoznak majd.
...legalábbis a közvetítésünk! Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!