Egy kicsivel melegebb időjárási körülmények között kezdődött az Osztrák Nagydíj második szabadedzése, mint az első gyakorlás, hiszen a levegő hőmérséklete 19 fokos volt, bár a pályáé maradt 31 fok. A délelőtti tréninghez képest három helyen változott a mezőny összetétele, hiszen Csou Kuan-jü, Callum Ilott, valamint Roy Nissany átadta az ülést Fernando Alonsónak, Antonio Giovinazzinak, illetve George Russellnek.
A mezőny többsége a Pirelli C4-es prototípus abroncsain kezdte meg a körözést, a többiek pedig egy kivétellel közepeseken jöttek ki a garázsból. Az az egy Lando Norris volt, aki a keményeken próbálkozott először.
Az egy héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan ezúttal is csepegett az eső a tréning elején, de ez nem befolyásolta a versenyzőket.
Az első mért körök után Max Verstappen 1:05.773 másodperccel állt az élre a módosított szerkezetű abroncsokon, őt a közepeseket használó Cunoda Juki és a szintén a prototípusokon autózó Lewis Hamilton követte. Második mért körével Valtteri Bottasnak 9 ezreddel sikerült megelőznie a japán újoncot, és 154 ezredes lemaradással feljött a Red Bull mögé, aki azonban nem sokkal később szintén javított.
Ezt követően a másik két Honda-motoros autó is beleerősített, és Sergio Pérez közvetlenül Hamilton, Pierre Gasly pedig Bottas elé jött be. A Mercedes versenyzői azonban, immáron a sárga oldalfalú gumikon javítottak és a finn pilóta 1:05.602-vel átvette a vezetést, míg csapattársa 26 ezreddel maradt el tőle.
Hogy mennyire messze álltak az autók valós teljesítményétől ezek a köridők, azt Kimi Räikkönen mutatta meg,
aki bejött a két Mercedes közé. Ez viszont csak pár pillanatig volt elég a 2. helyre, hiszen Verstappen javított és 1:05.239-cel ismét az élre állt.
Ekkorra már jó néhányan feltették a lágyakat, többek között Pérez és Esteban Ocon is, akik ennek köszönhetően fel is jöttek közvetlenül a holland versenyző mögé, majd megérkeztek az Aston Martinok és az Alpha Taurik, akik náluk is gyorsabbak voltak, igaz, Gasly körét elvették.
Az élpilóták közül először Bottas tette fel a piros oldalfalú abroncsokat, aminek egy 1:04.712 formájában meg is lett az eredménye. Nem sokkal később a világbajnoki tabella két éllovasa is így tett, és míg Hamiltonnak 189 ezreddel sikerült megelőznie csapattársát,
addig Verstappen 28 ezreddel elmaradt a finn versenyzőtől. Igaz, a Red Bull pilótája egy minimális hibát elkövetett gyorsköre során.
Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje, vagyis Hamilton végzett az élen Bottast és Verstappent megelőzve, mögöttük pedig Stroll, Vettel, Cunoda, Gasly, Alonso, Norris és Giovinazzi az első tíz sorrendje. Pérez csupán a 11., Carlos Sainz a 13., Charles Leclerc a 16. pozícióban fejezte be a tréninget. A szabadedzés utolsó szakaszában a pilóták szokás szerint a versenyszimulációt teljesítették.
A gyakorlás első felében sokkal kevesebb volt a hiba, mint délelőtt, egyedül Leclerc futott szélesre a 9-es kanyarban és csípte meg a kavicságyat. Körülbelül 30 perccel a vége előtt azonban újra elkezdett szemerkélni az eső, aminek következtében ugyan továbbra is használhatták a slick gumikat, de Hamilton és Mick Schumacher is rontott. A 3-as kanyarban mindketten lecsúsztak a pályáról, majd a 4-esben a hétszeres világbajnok a sódert is megjárta. A legnagyobb hibát azonban nem ő, hanem az edzés végén az 1-es kanyar kijáratánál megpördülő Norris követte el.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Ilyen is ritkán van (szerencsére), már az ötödik szabadedzés közvetítésére készülünk a Red Bull Ringről, hiszen ez már a második Osztrák Nagydíj az idén, bár hivatalosan csak az első. Eddig Max Verstappen visz mindent, a múlt hétvégi verseny után az első tréningen is ő volt a leggyorsabb.
Már az első szabadedzés során is készültek olyan képek, amelyeken a torlódó forgalom látható a pályán, ez várhatóan továbbra is gyakori jelenség lesz.
---- separator ----gallery-content-type:671483db-3a12-49fa-ac8e-258d8745db88---- separator ----Kisebb konfliktusokat okoz a labdarúgó Európa-bajnokság, főleg akkor, ha az angolok játszanak egy adott versenyző csapata ellen. Ez volt a helyzet a Haasnál, ahol Mick Schumacher szomorkodhatott a németek veresége után, az angol szerelők viszont örültek, és az Aston Martinnál is, ahol a szerelők még cukkolták is egy kicsit Sebastian Vettelt, de a sajtótájékoztatón azt mondta, bár szomorú hazája kiesése miatt, annak örül, hogy a közvetlen környezetében sokan boldogok az angolok továbbjutása után.
Általában Sebastian Vettel és újabban Mick Schumacher szokta látványosan nézegetni az autókat, most Lewis Hamilton is belépett a klubba. Ez persze nem újdonság, a Mercedesnél korábban elárulták, hogy a hétszeres világbajnok hasznos észrevételeket tesz.
A német pilóta a szponzorával közösen a méhek jelentőségére hívja fel a figyelmet, a két versenyhétvége között gyerekekkel méhlegelőt is telepített Ausztriában.
A McLaren pilótáját az első szabadedzésen nem zavarta, hogy felesleges kockázatokat vállalni, és keményen beszúrt a Red Bull versenyzője mellé.
A Sky Sports szakértője, Karun Chandhok szerint a lágyabb gumik az élmezőnyt a két kerékcserés taktika felé tolják majd, a középmezőnyben, ahol nem feltétlenül kell olyan éles tempót diktálni, mint az élen, maradhatnak egynél.
Carlos Sainz vezeti el a mezőnyt, rögtön jönnek a pilóták, nem várakoztatják a népes közönséget. Most a versenyre való felkészülés van a középpontban, így általában a keményebb keverékeken jönnek a pilóták.
Erről Sainz is beszámolt, de a mérnöke szerint minden rendben lesz. 60% az eső valószínűsége, de csak nagyon enyhe csapadékra számítanak.
Räikkönen, Sainz, Giovinazzi, Russell, Alonso, Latifi, Ricciardo, Hamilton, Leclerc, Bottas is a jelöletlen Pirellivel kezdte meg a munkát.
Máris torlódnak a versenyzők a mért körök előtt, mindenki jobbra húzódott, így nem lett baj, de Charles Leclerc szerint így is veszélyes volt, ahogy Fernando Alonso elhúzott mellettük versenytempóban a pálya bal oldalán.
A Mercedesk továbbra is tesztgumikkal mennek, Bottas a 2. helyezett Verstappen mögött, Hamilton csak Cunoda mögé ért oda a 4. helyre. Bottas közben megcsípte a kavicságy szélét is.
Egyre több a gond a bokszbejáratnál lelassuló autók miatt, nemrég Alonso ért Schumacher mögé. Stroll is összeveszett a mérnökével, mert szerinte nem kap egyértelmű utasításokat a forgalommal kapcsolatban, ezért Ocon utolérte őt.
Kezdenek megszabadulni a pilóták a Brit Nagydíjra szánt tesztgumiktól, Valtteri Bottas az 1:05.602-t már közepessel futotta, Max Verstappen még mindig tesztgumival a 2. helyezett, de ő is váltott már a sárga jelzésű abroncsokra.
Alulkormányzottnak tűnnek a Ferrarik, ez Sainz autóján is látszott és Leclerc is nagy tempóval kicsúszott a 10-es kanyarnál.
Bottas után átmenetileg Hamilton is megelőzte őt, de 1:05.239-cel Verstappen átvette a vezetést, abszolút legjobb középső szektorral, ez bő 0,3 másodperccel jobb Bottas eddigi eredményénél.
A Red Bull és az Alpine pilótája a 2-3. helyre ugrott fel, de ők a többiekkel ellentétben lágyakkal mennek, ez nem sok jót ígér Péreznek, de Oconnak se.
Az élcsapatok még nem váltottak lágy gumikra, a lassabbak viszont már igen, így az 1. helyezett Verstappen és a 7. helyezett Bottas között Vettel, Cunoda, Stroll, Pérez és Ocon lágyakkal szerezte meg a helyezését.
Megérkezett Bottas is lágyakkal, és 1:04.712-vel át is vette a vezetést. Érdekes megjegyezni, hogy Pérez ettől 0,8 másodpercre van, szintén lágyakkal.
Hamilton 1:04.523-mal átvette a vezetést Bottas előtt, Verstappen 0,217 másodperces hátrányban van. Több kisebb hibája is volt a kör során, de így is meglepő a Mercedes formája.
Vettel jelezte, hogy erősebben szemerkél az eső, a mérnöke azt felelte, hogy a radarkép nem tiszta, úgyhogy nem tudják, mennyi eső várható.
Egy szurkoló pont most tette el az esernyőt, Leclerc-től viszont érkezett egy rádióüzenet, amiben arról beszél, hogy a szemerkélő eső már árt a köridőnek.
A holland pilóta közepes keverékű gumikkal ment ki, a rádión jelezte, hogy a pálya állapota miatt szerinte már nem hasznos, hogy rója a köröket, de a mérnöke szerint hasonló lehet a helyzet vasárnap is, úgyhogy jól teszi, ha tapasztalatokat szerez.
A versenyirányítás is kiírta, hogy esik, így már biztosan nedves pályára kell számítani. Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, a 2-3-as kanyarnál erősödik az égi áldás, de még "pont kezelhetőnek" tartja a helyzetet.
A brit pilóta a 4-es kanyarban fékezte el magát, korábban kicsúszott a 3-asban is, de ott aszfaltozott a bukótér. Folytatni tudta az útját.
Hamilton és Bottas első két helyezése meglepetés, de a Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak nyugodtan nyilatkozott, szerinte eddig sem becsülték le az ellenfelet. Verstappen a 3. helyezett Stroll és Vettel előtt, majd Cunoda, Gasly, Alonso, Norris és Giovinazzi következik a top 10-ben. Az eső és az eltérő tesztprogramok miatt nehéz lesz kibogozni az eredményeket.
A mexikói pilóta nemrég a felváltásokra panaszkodott, a bár a helyezés önmagában nem sokat jelent, csak a 11. helyezett a második szabadedzésen és a múlt hétvégén sem tudott lépést tartani egyik Mercedesszel sem.
A japán pilóta szerint az előtte haladó "idióta" állandóan DRS-t használ, így nem lehet őt megelőzni. Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint egyszerű a megoldás, le kell maradni az ellenfél mögött, mert nagy tér volt mögötte, nem akadályozott volna senkit.
Az edzés derekán megfutották a pilóták az időmérős mért köröket, utána a pálya állapota is romlani kezdett az eső miatt, így nem volt igazán fordulatos a második szabadedzés. Lewis Hamilton 1:04.523-mal a leggyorsabb volt, Valtteri Bottas hátránya 0,189 másodperc, Max Verstappené 0,217 másodperc.
Ezzel most zárjuk a közvetítésünket, nagyon köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk vissza további hírekkel, holnapra pedig készülünk az esélylatolgatással, bár ahogy a csapatoknak, úgy nekünk is nehéz dolgunk lesz.