20 helyett 19 fővel zajlott a Magyar Nagydíj időmérője, mert Mick Schumacher autóját végül nem tudták összetoldozni az edzésen elszenvedett baleset után, a német pilóta már másodjára járt így a szezonban. A Q1-ben a korábbinál kisebb hátsó leszorítóerővel Verstappen 2 tizeddel ment gyorsabban Hamiltonnál és 4-gyel Bottasnál, a nap ekkor Nyikita Mazepin, Nicholas Latifi, George Russell és Cunoda Juki számára ért véget.
A japán idén már hatodszor búcsúzott az időmérő ezen szakaszában. Russell először, és elnézést kért a Williamstől, amiért nem tudta működésre bírni az autót. Történt egy necces eset, Carlos Sainz a bokszutcából az első kanyar felé tartva útjában volt az egyik Alpha Taurinak, és hiába próbált lemenekülni egészen a fűig a belső íven, valószínűleg időveszteséget okozott riválisának, magának pedig a büntetés kockázatát.
A Q2-ben aztán saját magával tolt ki: az első gyorskörére készülve
túl nagy irammal fordult rá az utolsó kanyarra, kitáncolt alóla a Ferrari, és a bukótéren átcsúszva a kocsi bal oldalával a falnak csapódott.
Kicsit ugyan még továbbment, de végül leparkolt, néhány percre megszakították a kvalifikációt is.
Ekkorra sokan már megfutották mért körüket, az "öregek" közül Fernando Alonso és Sebastian Vettel kiváló eredménnyel jelentkezett, a világbajnokok átmenetileg a régi szép időkre emlékeztető pozíciókban, a 4-5.-ben tartózkodtak Hamilton, Charles Leclerc és Verstappen mögött.
A Mercedesek és a Red Bullok próbálkoztak továbbjutni a közepes gumin, de hamar látszott, Sergio Péreznek szüksége lesz a lágy keverékre hozzá. Bár utóbb kiderült, Verstappen kísérlete épphogy, de elég lett volna a sikerhez, végül nem kockáztattak vele, sprintelt egyet a lágy gumin is, így azon fog elrajtolni holnap. A Mercedesek ellenben a közepesen – Bottas második próbálkozásra sokat javított a sárga Pirelliken –, így az már biztos, hogy stratégiailag eltérő lehetőségekből válogat vasárnap a két csapat.
Az 50-60 fokos aszfalton sokat segíthet Hamiltonnak és Bottasnak, hogy nem feltétlenül kell használniuk a terhelést legkevésbé bíró lágy abroncsot, a rajtnál ugyanakkor Verstappen élvezheti a nagyobb tapadást.
A karambolozó Sainzon kívül az Alfa Romeo pilótái, Lance Stroll és Daniel Ricciardo nem folytathatták tovább, az ausztrál már a Q1-ben is pengeélen táncolt.
A Q3-ban Hamilton az első körében több mint fél másodpercet adott Verstappennek, aki elé Bottas is beférkőzött. A holland a második próbálkozásával javított kicsit, de csak 421 ezredre közelítette meg a címvédőt, így csak a 3. helyről indulhat. Ekkora különbség csak egyszer, Monacóban volt köztük idén.
Pérez bejött a 4. helyre, de a lemaradása már 1 másodpercre rúgott Hamiltontól (az utolsó kísérletét elvesztette, mert túl későn szelte át a rajtvonalat). Mögötte Pierre Gasly végzett, megelőzve Lando Norrist, Leclerc-t, Esteban Ocont, Alonsót és Vettelt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a magyar F1-es szurkolókáltal legjobban várt időmérő, vagyis a Magyar Nagydíj valifikációja! A harmadik szabadedzésen Hamilton végzett az élen, ám Verstappen csak minimálisan maradt el tőle. A tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Az olasz pilóta két incidensnek is a részese volt a harmadik gyakorláson, és bár semelyikről sem tehetett, az egyikárt megrótták. A 27 éves versenyző nérnöke nem jelzett időben, így feltartotta Gaslyt, amiért megrovást kapott. Később pedig úgy engedték ki a garázsból, hogy egy kicsit eltalálta Strollt, ezért az Alfa Romeót 5 ezer euróra büntették.
A Haas pilótája a mai szabadedzésen szenvedett balesetet és törte össze autóját. A csapat tájékoztatása szerint a váltót ki kellett cserélni, a karosszériát viszont nem. A szerelők jelenleg is azon dolgoznak, hogy a német újonc ott lehessen a kvalifikáción.
A korábbi hírekkel ellentétben nem kellett mindkét Ferrariban erőforrást cserélni, hanem csak a spanyol pilótáéban. Büntetést viszont ő sem kap, hiszen egyik elemből sem lépte túl a maximumot.
Közel olyan meleg van, mint tegnap délután, hiszen a levegő hőmérséklete 28, az aszfalté pedig 58 fok. A páratartalom 48%, az esőre pedig a korábbi előrejelzések ellenére csupán 10% az esély.
Elindult a Q1, viszont Schumacher autója még mindig nincs kész. A Haasnál azonban bíznak benne, hogy az első szakasz leintése előtt ki tud menni a pályára.
Csupán a két Alfa Romeo, valamint Cunoda és Mazepin gördült ki a garázsból, természetesen mindannyian lágy abroncsokon próbálkoznak.
A 2007-es világbajnok 1:17.963 másodperccel nyitott, 92 ezreddel megelőzve csapattársát. Cunoda lemaradása 2 tized, Mazepiné közel 1 másodperc. Eközben egyre többen gurulnak ki a pályára, öztük a Mercedesek és Verstappen.
A holland pilóta három lila szektorral, 1:16.214 másodperccel ugrott a táblázat élére, 21 századdal megelőzve Hamiltont, és 396 ezreddel Bottast. Mögöttük Gasly és a McLaren van, de Pérez, a Ferrarik, az Alpine-ok és az Aston Martinok még nem autóztak gyorskört.
Az első mért körök után a japán és a brit pilóta, valamint Latifi és Mazepin áll kieső helyen, nem számítva Schumachert. Russell idén még nem vérzett el a Q1-ben.
A spanyol pilta ugyan próbált kitérni Gasly útjából, ám mivel mérnöke későn szólt neki, fetarthatta az Alpha Tauri versenyzőjét. Elképzelhető, hogy ennek rajtbüntetés lesz a következménye.
3 és fél perccel a vége előtt még mindig szerelik a Haast, Schumacher pedig a garázsban várakozik. Úgy néz ki, hogy a Monacói Nagydíj időmérője után a hungaroringi kvalifikáción sem tud részt venni.
Eddig is valószínű volt, ám a Haas az imént hivatalosan is megerősítette. A 11. helytől lefelé mindenki a pályán van, de a két Mercedes és Norris is újból próbálkozik.
Az Alpha Tauri pilótája 143, míg a brit versenyző további 25 ezreddel maradt el a 15. Giovinazzitól. Az idén először a Q2-ig sem eljutó Williams-pilóta Latifit ezúttal is legyőzte, míg a 19. helyen Mazepin végzett.
16. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 1:17.919
17. George Russell (Williams) 1:17.944
18. Nicholas Latifi (Williams) 1:18.036
19. Nyikita Mazepin (Haas) 1:18.922
20. Mick Schumacher (Haas) idő nélkül
Az ausztrál pilóta csupán a 14. helyen fejezte be a Q1-et, jelentősen elmaradva a 7. pozícióban végző Norristól. A 32 éves versenyzőnek mindenképpen javulnia kell, hogy ott legyen az első tízben.
Egyelőre azonban senki nem jött ki a garázsból.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a Sky Sports műsorában az imént kijelentette, meglepődne, ha a Mercedeseken és a Red Bullokon kívül bárki is megpróbálkozna a sárga oldalfalú abroncsokon való továbbjutással. A német szakembernek igaza lett, hiszsen csak Hamilton, Bottas, Verstappen és Pérez van a C3-asokon, bár Ricciardo, Giovinazzi, a Ferrarik és az Alpine-ok még a garázsban vannak.
A brit pilóta 1:16.553-at autózott, amivel 216 ezreddel volt jobb Verstappennél, és további 264-gyel Bottasnál. Az első szektor a holland versenyzőé volt, de a következő kettő a címvédőé.
Sainz összetörte a Ferrarit az utolsó kanyarban, és bár pár métert még megtett a becsapódás után, nem tudott visszaevickélni a bokszba. Az időmérőt félbeszakították.
Nem csupán a becsapódás szempontjából, hanem abban a tekintetben is, hogy a Q1-ben a 4. helyen végzett, most viszont idő nélkül áll, vagyis minden bizonnyal legjobb esetben is a 15. helyről indul a futamon. A spanyol pilóta egyébként nem szállt ki rögtön, valószínűleg megpróbált visszahajtani a bokszba, de az autó nem mozdult már többet.
Leclerc Verstappent megelőzve a 2., míg rajta kívül Alonso, Vettel és Gasly is a finn és a mexikói versenyző előtt van. Így felmerül a kérdés, hogy kockáztassanak, vagy lágyakon küldjék vissza őket a valószínű továbbjutás érdekében.
Kevesebb mint 5 perc van hátra, így valószínű, hogy mindenkinek csak egy dobása van hátra. Ennek megfelelően a pilóták és a csapatok kivárnak.
A Mercedes úgy döntött, hogy mindenképpen a sárga oldalfalú abroncsokon akarják továbbjuttatni a finn pilótát, míg a Red Bull nem kockáztat. Hamilton és Verstappen vélhetően nem fog javítani. Jelenleg Norris, Stroll, Räikkönen és Giovinazzi van veszélyben, Sainz pedig már nem iratkozhat fel az eredményjelzőre.
Vettel 77 ezreddel volt gyorsabb az ausztrál pilótánál. Rajtuk kívül a két Alfa Romeo vérzett el. Érdekes módon Verstappen mégis javított, így a lágyakon kezdheti meg a holnapi futamot, mint ahogyan a két Mercedest leszámítva mindenki, aki továbbjutott.
11. Daniel Ricciardo (McLaren) 1.16.871
12. Lance Stroll (Aston Martin) 1:16.893
13. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 1:17.564
14. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 1:17.583
15. Carlos Sainz (Ferrari) idő nélkül
Ahogyan már említettük, a Red Bullok a lágy, míg a Mercedesek a közepes keverékeken kezdik meg a holnapi versenyt. A Sky Sports szakkommentátoraként dolgozó Nico Rosberg szerint egykori csapata döntött jól.
Elindult a Q3. amelyben kiderül, hogy ki szerzi meg a pole pozíciót.
Mármint egyelőre nem az eredményt tekintve, hanem a pályán, fizikailag. Azonban nem ő vezeti fel a mezőnyt, hiszen Pérezt és a bokszban lévő Vettelt leszámítva mindenki ott van előttük.
A brit pilóta 1:15.419 másodpercet autózott, amivel 315 ezreddel verte meg Bottast, Verstappennél pedig 565 ezreddel volt gyorsabb. A holland pilóta arra panaszkodott, hogy ezek a gumik nem nyújtottak elég tapadást. Pérez lemaradása már 1 másodpercnél is nagyobb a 4. helyen, mögötte pedig Leclerc, Ocon, Gasl, Alonso és Norris a sorrend, Vettel nemrég kezdte meg gyorskörét.
Lényegében egyedül autózott a pályán, és 1:16.750-es köre a 8. pozícióra volt j. Más kérdés, hogy ennél többre nem lesz ideje, hiszen kevesebb mint 2 perc van hátra. Ennek megfelelően a többiek ismét kijöttek a garázsból.
Már a kivezető körön is zajlik a taktikai csata, hiszen ezúttal fordított sorrendben kezdik meg a gyorsköröket.
Ugyan az első hármasból csak Verstappen javított, ez sem volt elég ahhoz, hogy akár csak Bottast megelőzze. Ennek következtében a Mercedesé az első sor, a hétszeres világbajnok pedig megszerezte pályafutása 101. pole-ját.
A Q3-at ugyanis már leintették, mielőtt átszelte volna a rajt-célvonalat, de így is maradt a 4. helyen. Mögötte gasly, Norris, Leclerc, Ocon, Alonso és Vettel lett a sorrend.
A hétszeres világbajnok nagy esélyt kapott arra, hogy történelmet írjon. ráadásul az egy pályán szerzett diadalok rekordját is megdöntheti. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!