Tesztlehetőségként használta a mezőny a Red Bull Ringen megrendezett idei hatodik szabadedzést, az Osztrák Nagydíj utolsó tréningjének első felében a csapatok szinte csak a Brit Nagydíjtól megjelenő új Pirelli-gumikat próbálgatták, a szombat délutáni időmérő edzésre csupán a második 30 percben kezdtek el készülni.
Ennek köszönhetően az első félidő eredményei nem voltak reprezentatívak, a két Red Bull pályára sem lépett, és később is csak alig néhány kört tettek meg. Max Verstappen 29 perc elteltével jelent meg először, akkor rögtön 1:04.941-et futott lágy gumikon, Lewis Hamilton csak 0,491, majd 0,336 másodpercre tudta őt megközelíteni őt.
Verstappen később 1:04.591-re gyorsult, Hamilton ezt nagyságrendileg 0,4 másodperces hátránnyal követte,
de pályaelhagyás miatt törölték a körét, így 0,686 másodperces hátránnyal a 3. helyezett lett, a világbajnoki esélyesek közé Valtteri Bottas tudott beférni, de ő is bő fél másodpercre volt a Red Bull versenyzőjétől.
Hamilton mérnöke elmondta a versenyzőnek, hogy a hátránya nagy részét a 3-as kanyarig szedi össze a két egyenesben, valamint a kanyarban, ahol túl korán fékez, de így is túl nagy tempót visz be a csúcspontra. A különbség jelentős, és akkor is a holland pilótát teszi az időmérő esélyesévé, ha a Honda-motort már most is időmérős üzemmódban járatták.
Ismét ígéretes tempót mutatott Pierre Gasly,
aki már a múlt hétvégén is versenyképes volt, de egy rajtbaleset miatt ezt nem tudta kamatoztatni, ezúttal a 4. helyezett lett a meglepően jól szereplő Antonio Giovinazzi előtt. Az olasz pilóta bizonyára a többiek eltérő programjaiból adódó tempóvesztésből profitált, de így is megelőzte mindkét Ferrarit.
Carlos Sainz 0,7, Charles Leclerc pedig majdnem 0,9 másodperces hátránnyal követte Verstappent, az AWS szerint a tempójuk reális, de a számítógép előrébb várja őket a sorrendben, ahogy Lando Norrist is, pedig a McLaren pilótája ezúttal csak a 15. helyezett lett, pont csapattársa, Daniel Ricciardo előtt.
A Ferrarik viszonylag aktívak voltak, de nem alakult eseménytelenül a szabadedzésük,
Charles Leclerc egyszer kicsúszott a kavicságyba is. Nem csak ő járt így, szokás szerint Nyikita Mazepin is kicsúszott, valamint Cunoda Juki is megúszott egy nagyobb balesetet, de egyben maradt az autója. Ez a nagy igyekezetre is visszavezethető, negyedórával a leintés előtt az 1-es szektorban ő volt a leggyorsabb versenyző.
A két Red Bull ismét eltérő programot futott, Sergio Pérez kemény keverékű gumikon lépett pályára, miközben Verstappen rögtön a lágyakon kezdett, valószínűleg a mexikói pilóta esetében alternatív taktikán dolgoznak, mert az előző hétvégéhez hasonlóan Pérez most sem tűnik versenyképesnek az egykörös tempójával, mindössze a 7. helyezett lett Fernando Alonso előtt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Az utolsó egyórás gyakorlással folytatódik az idei kilencedik versenyhétvége menetrendje, az eső egyelőre nem esik, de a továbbiakban nem kizárt, hogy fog.
A mai nap híre kétségtelenül az, hogy Lewis Hamilton 2023 végéig meghosszabbította az idei év végén lejáró szerződését a Mercedesszel, így a hétszeres világbajnokot még egy ideig látni fogjuk a mezőnyben.
Igazán szoros csata várható a második red bull ringi versenyhétvégén a két vb-aspiráns között a pénteki edzésnap alapján, legalábbis egy körön. Ami a versenyt illeti, ott továbbra is a bikások tűnnek jobbnak. A kezdésig olvassák el szokásos elemzésünket!
A négyszeres világbajnok nem hosszabbított szerződést, mint Lewis Hamilton, de neki is van oka az ünneplésre, ugyanis ma ünnepli 34. születésnapját. Isten éltesse!
22 fok a levegő, 45 fok az aszalt hőmérséklete, esőnek pedig egyelőre nyoma sincs, úgyhogy kifogástalan körülmények között kezdhetik meg a harmadik szabadedzést a csapatok.
Nem is teketóriáznak sokat a csapatok, folyamatosan özönlenek ki a pályára a bokszutca végi lámpa zöldre váltása után.
Érdekes, hogy az edddig pályáró lépők kivétel nélkül még közvetlenül az időmérő előtt is a Silverstone-ban debütáló új hátsó gumikat tesztelik, de nyilvánvalóan úgy érzik, hogy van még mit tanulniuk ezekről az abroncsokról.
Ne felejtsük el, hogy ezekből az abroncsokból két szettet kaptak pilótánként a csapatok, és mivel már tegnap mindkét szettet használták, van, aki 8-9 körös gumin hajtott most ki, de például Gasly, Ricciardo vagy Cunoda csak most kapta meg először a második szettet, így az ő gumikjuk új.
Jelenleg Gasly vezet 1:06.282-vel, mögötte Cunoda, Norris, Leclerc, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Mazepin, Schumacher a sorrend.
Tegnap több versenyző is nehéz helyzetbe került amiatt, hogy nagyon lassan haladó autókkal találkozott az utolsó előtti és utolsó kanyarban, így az FIA mára lépett, és megtiltotta, hogy a versenyzők a 9-es kanyar bejárata és a 10-es kijárata közötti részen hagyjanak helyet maguk előtt a gyorskörön, vagy itt álljanak félre egy gyorsabb autó elől. A bokszutca bejáratában sem lehet majd lassan haladni, hogy a hátulról érkező ne találja magát egy autó mögött a 9-es kanyar ideális ívén. A pályaszélesítést a teljes körön a 9-es és 10-es kanyarban monitorozzák.
Verstappen, Pérez, Hamilton és Bottas továbbra is a garázsban ücsörög, miként a két Aston Martin is. Rajutk kívül mindenki a pályán és mindenki kísérleti gumin köröz, már Cunoda vezet Gasly, Norris és Sainz előtt.
Gumikat összehasonlítani különböző beállításokkal nem igazán lehet egyetlen mért körön, így nem csoda, hogy a prototípusokat mindenki körökön át nyüstöli. A legszorgalmasabb az imént a bokszba hajtó két Haas-pilóta eddig 11-11 körrel, de 8-nál és 9-nél is már többen tartanak.
A hétszeres világbajnok az első az eddig kör nélkül álló hatosból, aki kijött, és az ő autóján is a Pirelli új fejlesztésű prototípus gumijai van, méghozzá egy olyan szett, amibe tegnap már hat kört pakolt a címvédő.
Alonso közben az első olyan pilóta, aki a hétvége további részében is használatos keveréken jelent meg (a prototípusokat az időmérőtől már nem lehet feltenni), az Alpine kemény gumin küldte őt ki.
3 tizeddel maradt el Cunodától és 1:06.414-gyel a 6. helyre iratkozott fel a hétszeres világbajnok, miközben Bottas is kint van már jelöltetlen Pirellin.
A négyes kanyarban megcsípte egy kicsit a kavicságyat, amitől majdnem keresztbe állt, de sikerült megfognia az autót. 855 ezredre Cunodától a 12. helyre jött be, azaz csak a két Haast előzte meg a mért körrel rendelkező pilóták közül.
Vettel és Stroll is a piros oldalfalú Pirelliken jött ki, így ők eltekintenek a prototípus gumik használatától, miközben Pérez a Red Bulltól keményeket kapott (Verstappen egyedüliként még mindig nem járt a pályán). Már a két McLaren és Russell is megkapta a lágy gumit, Norris az élre is állt vele 1:05.762-vel.
Räikkönen az imént közepes gumin bejött a második helyre és mindössze 68 ezreddel maradt el Norris lágy gumis körétől, ami arra utal, hogy sikerült átmenteni a pénteki tempót szombatra. Ricciardo közben több mint 5 tizedet kapott a csapattársától és csak a 6. helyre sorolt be a lágyakon.
Nem lehetett hallani semmiféle technikai gondról, a Red Bull valószínűleg egyszerűen nem tartotta szükségesnek, hogy fél óránál hamarabb pályára küldje Verstappent, aki az imént lágy Pirelliken elhagyta a garázst és utolsóként megkezdte a gyakorlást.
Közben Cunoda bejött a második helyre, Gaslynak pedig elvették a gyorskörét a 10-es kanyar kiszélesítéséért. Az élen továbbra is Norris van, mögötte Cunoda, Räikkönen, Vettel, Gasly, Latifi, Russell, Leclerc, Pérez, Ricciardo az első tíz sorrendje.
Az imént Leclerc 1:05.627-tel átvette a vezetést lágyakon, de jött mögötte a holland és 1:04.941-gyel megmutatta, hogy a Red Bull azonnal gyors tud lenni.
Eközben Cunoda bemutatott egy óriási megpördülést a gyors 9-es kanyarban, de hatalmas szerencsével elkerülte a falakat.
Az utóbbi egy hétben többeket is megtréfáló négyes kanyarban volt egy kicsit sok a monacóitól, aki megcsípte a kavicságyat a kijáraton, majd nagyon beszitált alatta az autó. A körének természetesen ezzel annyi volt, úgyhogy el is vette a gázt.
Eközben Sainz a 10-es kanyarban ment szélesre és futott ki a bukótérbe.
Lewis Hamilton 5 tizedet kapott Verstappentől első lágy gumis mért körén, Bottas hátránya pedig ennél is nagyobb, 644 ezred. A finn Leclerc-t sem tudta megelőzni.
Mérnöke azt közölte a hétszeres világbajnokkal, hogy lemaradása nagy részét a célegyenesben és az egyes és hármas kanyar közötti egyenesben szedte össze, mire Hamilton közölte, hogy az egyes kanyart eléggé elrontotta, majd megkérdezte, hogy minden rendben van-e a motorral, mire azt a választ kapta, hogy igen.
Lila utolsó szektorral 1:05.277-et ment még mindig ugyanazon a lágy szetten, amivel 336 ezredre közelítette meg Verstappent. Ez még mindig rengeteg.
Carlos Sainz az imént a 3. helyre hozta be az autóját, 4 tizedre Verstappentől, így a vörös autók jelenleg a 3. és a 4. helyet foglalják el. A spanyol úgy érte el az idejét, hogy a négyes kanyarban hatalmas porfelhővel találkozott az előtte kicsúszó, éppen mélyen a bukótérben evickélő Mazepin miatt.
Az utolsó kanyarban nem találta meg a pályát a McLaren britje, aki ezzel elszalasztotta az esélyt, hogy jó kört autózzon a friss lágy szettjén. A két McLaren egyelőre csak a 9. és a 10. helyen áll.
Az imént kapott egy friss lágy szettet az eddig csak a kemény keveréket használó mexikói, és ment egy 1:05.489-es kört, amivel a két Ferrarit sem tudta elkpani és 548 ezredes hátránnyal csak az ötödik helyre jött be.
5 századdal maradt csak el Verstappen korábbi legjobbjától egy új lágy szetten, de a holland pilóta is megkapta az utolsó lágy szettet erre az edzésre, amivel ismét adott több mint 3 tizedet Hamiltonnak. A címvédő ráadásul el is bukta ezt a körét a 10-es kanyar kiszélesítése miatt, így visszacsúszott a 3. helyre, a lágyakon szintén javító Bottas mögé.
Az ötödik helyen villant fel az olasz neve, aki mindössze 7 és fél tizeddel maradt el Verstappentől, ez pedig igencsak szép teljesítmény tőle és az Alfától. Räikkönen eközben csak a 17. helyen áll.
Gasly is nagyot ment az Alpha Taurival, ő a negyedik jelenleg, de Alonso 7. helye sem lebecsülendő.
Peter Bonnington elárulta neki, hogy lemaradása jelentő részét a 3-as kanyarban szedte össze Verstappennek szemben, mire Hamilton megkérte, hogy akkor segítsen neki és mondja el, mit nem csinál jól. A mérnöke szerint túl korán fékez, majd túl nagy tempót visz be a fordulóba.
Verstappen toronymagas fölényét hozta tehát az imént leintett harmadik gyakorlás, amelyen a holland pilóta több mint fél másodperccel verte a második helyen végző Valtteri Bottast és közel 7 tizeddel a harmadikként záró Lewis Hamiltont.
Az AWS kalkulációja alapján azonban a hétszeres világbajnok a második legggyorsabb és hátránya kevesebb mint 4 tized a hollandhoz képest, míg a Mercedesek mögött nem Gasly, hanem a valóságban mindössze a 15. helyet megszerző Norris következik.
Az első tíz sorrendje a következőképpen alakult: Verstappen, Bottas, Hamilton, Gasly, Givinazzi, Sainz, Pérez, Alonso, Leclerc, Vettel.
Ne felejtsék, még nincs vége a mai F1-es programnak, hiszen 15 órától jön a vasárnapi rajtsorrendről döntő időmérő edzés, amelynek élő szöveges tudósításával már 14 óra 50 perctől jelentkezünk! Várjuk Önöket akkor is, viszontlátásra!