Verstappen megelőzte a Mercedeseket, majd összetörte a Red Bullt Spában
2021. augusztus 27. 14:55
Fennállt a veszélye, hogy alig látunk autót a pályán a Belga Nagydíj második szabadedzésén, és a teljes gyakorlást elmossa az eső, az égiek azonban megkegyelmeztek. A tréning ezzel együtt (akárcsak az első szabadedzés) nedves pályán kezdődött, az intermediate gumiknak azonban túl száraz volt az aszfalt, így az első pályára hajtókat követők már nem bajlódtak a köztes abroncsokkal.
Az első mért kört most is Lando Norris teljesítette kemény gumikon, 1:48.219-es idővel foglalta el az első helyet a további neveket nem tartalmazó eredménytáblázaton. Az első negyed óra végére aztán megélénkült a forgalom, és miután mindenki megtett legalább egy mért kört, a két Mercedes állt az élre közepes gumikon Bottas-Hamilton sorrendben. Mögéjük a szintén a sárga oldalfalú Pirelli nyüstölő Verstappen iratkozott fel, de hátránya több mint 6 tizedmásodperc volt az 1:44.513-at repesztő finn mögött. Hamilton 3 századra követte a csapattársát.
A vészharangot ezzel együtt nem kezdték el kongatni a Red Bullnál, ehelyett Verstappen mérnöke nyugodt hangon közölte a holland pilótával, hogy a Mercedesek jobban feltekerték a motorjukat.
Az első félóra végén jöttek a szokásos időmérő-szimulációs körök és a lágy gumik, amelyeken Lewis Hamilton közel 4 tizeddel elmaradt Bottas közepes abroncsokon elért körétől, noha a középső szektorban azért abszolút legjobbat ért el. Szemre nem hibázott a körén a hétszeres világbajnok, így feltehetően vagy több üzemanyaggal, vagy letekert motorral ment. Könnyen lehet, hogy ez volt a helyzet Bottasnál is, aki szintén nem javított.
Árulkodóak voltak Verstappen lágy gumis körének szektoridejei is, hiszen míg a kanyargós középső szektorban ő is szárnyalt, az első és a harmadik szektorban nem villogott. Bottast azért így is megelőzte, de csak 41 ezreddel.
Az első szabadedzéshez képest jelentősen lecsökkent a vezetői hibák száma, de azért így is láttunk egy nagy megforgást, Ocon mutatta be a Fagnes-kanyarból kifelé. A Magyar Nagydíj győztese óriási szerencsével nem ütközött neki a korlátnak, így egyedül a gumijait tette tönkre.
Nem volt azonban ekkora mázlija Charles Leclerc-nek, aki nem sokkal később összetörte a Ferrariját,
előcsalogatva a piros zászlót. A monacói pilóta egy kanyarral korábban hibázott, mint ahol tette ezt az első szabadedzésen, és a 6-os kijáratán túl nagy gázt adva keresztbeállt, majd ledarálta az autó bal elejét a szemközti gumifalon.
A megszakítás nem tett jót a hosszú etapoknak, hiszen így kevesebb ideje maradt a pilótáknak a megtankolt autós körökre. Egészen pontosan 10 perc, így a mezőny egy emberként özönlött vissza a 7 kilométeres aszfaltcsíkra, amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Amikor pedig úgy tűnt, hogy szépen lecsordogálnak a percek, jött a csattanó: Verstappen is összetörte az autóját. A pontverseny második helyezettje a hetes kanyarban veszítette el az uralmat a Red Bull felett és csúszott neki a gumifalnak, amitől meg is sérült az RB16B jobb hátulja.
Az újabb piros zászlós megszakítás egyben a második szabadedzés végét is jelentette, már nem tudták újraindítani azt. Verstappen zárt az élen, de keserű lehet a szájíze a baleset miatt. A második helyet Bottas, a harmadikat Hamilton szerezte meg. A másik Red Bull-lal Sergio Pérez csak a tizedik időt autózta, a középmezőny legjobbja címet a negyedik helyen záró Fernando Alonso érdemelte ki.
Ami az erőviszonyokat illeti, a Red Bull csalóka első helyéről árulkodik az AWS szoftvere is, amely Hamiltont hozta ki leggyorsabbnak 2 tizeddel Bottas előtt, míg Verstappen hátrányát 23 századra értékelte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Jön a Belga Nagydíj második szabadedzése, remélhetőleg ebből több információhoz jutunk az erősorrendről, de a nedves pálya miatt ebben nem lehetünk biztosak. Elöljáróban ajánljuk az első tréning krónikáját.
A papírformának megfelelően a Red Bull bejelentette, hogy meghosszabbítják Sergio Pérez szerződését, így jövőre is ő lesz Max Verstappen csapattársa.
Most még nehezebbek a körülmények, az F3-as időmérő után elállt az eső, de a pálya még mindig nyirkos, így intermediate gumikra van szükség. A hőmérsékletek továbbra is alacsonyak, 19 fokos az aszfalt, 14 a levegő.
Valtteri Bottas és Lando Norris intermediate gumikkal lépett pályára, de az ideális ív száraznak tűnik, úgyhogy hamarosan váltanak majd slickekre, bár az aszfaltcsík széle még mindig nedves.
Bottas a rádión azt mondta, a csere ideje még nem jött el.
A brit pilóta szerint most csak tönkreteszik az intermediate abroncsokat, ezért visszatért a bokszba és kemény keverékű slickeket kapott az autójára.
Bottas, Räikkönen, Gasly és Vettel egyelőre intermediate gumikon van kint, Norris már váltott keményekre, a többiek még várakoznak a bokszban.
Az előző három év során szerencséje volt a mezőnynek, nagyrészt napsütéses időben zajlott a Belga Nagydíj, most viszont olyan a helyzet, amilyennek lennie kell: a pálya egyik részén fenyegető felhők vonulnak át, a másikon süt a Nap.
Az F1 jogtulajdonosa lényegében szeptember végéig tud tervezni, az Orosz Nagydíjjal bezárólag, utána csak a közel-keleti versenyek tűnnek csak biztosnak. Ennek oka, hogy Törökszország továbbra is szerepel a britek utazási korlátozásokat tartalmazó listáján, Japánt és Ausztráliát pedig már törölték is a naptárból.
Norris a rádión üzent a csapatnak, hogy hol talál még nedves foltokat, kifejezetten azért, hogy Ricciardónak segítsen. Egyelőre 1:47.138-cal ő a leggyorsabb a mezőnyben.
Bottas kisebb, Hamilton nagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnnyal megy, ezzel a Mercedes arra próbál rájönni, hogy a középső vagy az első és a harmadik szektorra érdemes-e optimalizálni az autót. A rádióüzenetek alapján az első tréningen úgy tűnt, Hamilton nem lelkesedik az egyenesben lassabb a autó láttán.
Gasly a Les Combes kanyarokban elvétette a fékpontot és a menekülőúton tért vissza, a 9-es kanyart pedig Sainz szélesítette ki az aszfaltozott bukótéren, a jutalma pedig a kör törlése lett.
A Mercedes pilótája 1:44.513-mal átvettea vezetést közepes keverékű gumikkal, még úgy is, hogy a buszmegállóban alaposan megúszott a Mercedes hátulja, de Verstappen így is csak 0,6 másodpercre tudta őt megközelíteni.
A brit pilóta 0,031 másodpercet kapott, vagyis a Mercedes mérnök csapata egyelőre nagyon hasonló eredményre jut a két autó eltérő beállításaival, Bottas viszont tudna előzni is, úgyhogy az alacsonyabb szárnyállás praktikusabbnak tűnik.
Verstappen mérnöke arról tájékoztatta a pilótát, hogy Bottas magasabb teljesítményszinttel megy, ennek köszönhető, hogy egyelőre 0,6 másodperccel gyorsabb nála.
Megjelent a Forma-1-ben is a más bajnokságokban már régen használt sisakkamera, rendkívül látványos felvételeket mutat. Külön meglepetés, hogy teljesen jól kivehető Alonso kormányának kijelzője, az értő szemek az összes beállítást leolvashatják róla.
A holland versenyző 0,084 másodpercre van Bottastól a szezon leghosszabb pályáján, ez egyelőre csak a 3. helyre elég, pedig igen hasonló tempó összevetve a Mercedesekkel. A hátterét persze egyelőre nem ismerjük, ez a Mercedes és a Red Bull számára is lehet ígéretes eredmény.
Félidőhöz közelítve a Williams nem vár tovább az időmérő szimulációval, többen is ezt a példát követik, köztük Bottas is.
A középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, az első és az utolsóban viszont lassabbnak bizonyult, így bő 0,3 másodperccel elmaradt az eddigi legjobb eredménytől.
A Red Bull pilótája 1:44.472-re gyorsult, ez 0,041 másodperccel jobb Bottas eredményénél, amit még közepesekkel ért el, míg a holland versenyző már lágyakkal ment. Biztos, hogy játszadoznak az erőforrások üzemmódjaival.
Miközben Fernando Alonso éppen a garázsban üldögélve beszélgetett a rádión, csapattársa, Esteban Ocon nagy tempónál elvesztette az uralmát az autója fölött, de a gumik elkoptatásán túl nem esett baja az autójának.
Leclerc összetörte a Ferrarit, de jól van, már kikászálódott az autóból, de műszaki mentésre lesz szükség.
A pálya állapota végre alkalmas lenne arra, hogy reprezentatív köröket fussanak a versenyzők, erre Leclerc pont a versenyszimulációk közepén piros zászlót és időveszteséget okozott, hiszen a szabadedzéseken nem állítják le az órát.
Érdemes fenntartásokkal kezelni, de az AWS kimutatása szerint a Red Bull az elméletileg leggyorsabb autó az idei mezőnyben, és a Ferrari, valamint a Haas kivételével mindenki közelített hozzájuk a szezon kezdete óta.
Szűk 10 perce maradt a pilótáknak, hogy teljesítsék a versenyszimulációk hátralévő részét. Alonso lágyakkal megy ki.
Nem ma, hanem vasárnap, legalábbis Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, hogy szinte biztosan esőt várnak a versenyre, és ha mégis száraz lesz a pálya, akkor ez az egyetlen lehetőségük, hogy szimulálják azt az állapotot.
A holland pilóta is összetörte a Red Bullt, az autó hátuljával ütközött a gumifalnak. "Ennek annyi" - mondta a rádión.
A Red Bull pilótája Silverstone-ban, a Hungaroringen és már Spában is összetört, ezúttal ennek csak mentális következményei lehetnek és a szerelőknek lesz mozgalmasabb az estéjük, de folytatódik a holland pilóta vesszőfutása.
Max Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen lágy gumikkal, de az AWS elemzése alapján ténylegesen Lewis Hamilton diktálja a tempót, ő 0,2 másodperccel gyorsabb Bottasnál és 0,23-mal Verstappennél. A B ligát ezúttal Gasly vezeti 0,83 másodperces hátránnyal.
Hogy ez így marad-e vagy egyáltalán számít-e a várhatóan esős időjárási körülmények között, majd a holnapi nap folyamán derül ki, előtte viszont most megköszönjük a figyelmet, de jövünk még további hírekkel!