Az Orosz Nagydíj második szabadedzése az első tréninghez hasonlóan szeles, ám napsütéses időben zajlott, a szombatra teljes bizonyossággal ígért ítéletidőnek még nyoma sem volt. Várhatóan vasárnap sem fog esni, így a csapatok ismét nagy szorgalommal vetették bele magukat a munkába (a 3. szabadedzés minden bizonnyal esőben zajlik majd, így egy órával kevesebb száraz pályás gyakorlásuk lehet).
Akárcsak az első tréningen, most is a két Mercedes diktálta a tempót, legalábbis ami a közepes gumin autózókat illeti, Charles Leclerc ugyanis ismét lágyakon kezdett, így 15 perc elteltével ő állt az élen 1:34.925-ös körrel. A "valódi" sorrendet mögötte Bottas vezette több mint 2 tizeddel Hamilton és Pérez előtt, míg Verstappen csak az ötödik helyen szerénykedett.
És ha már Verstappen,
a második edzés során vált hivatalossá, hogy a holland pilótának minden erőforrás-elemből újat szerelnek az autójába, így bármi történjék is az időmérőn, mindenképpen a mezőny végéről rajtol majd.
A Red Bull tehát úgy döntött, hogy a monzai ütközés miatt eleve három helyes rajtbüntetést cipelő pilótájánál Szocsiban lépi meg az elkerülhetetlent.
Hamilton és a Mercedes előtt tehát nagy esély kínálkozik ezen a hétvégén, a hétszeres világbajnoknak már csak élnie kell vele. Ehhez pedig kicsit nagyobb koncentrációra lesz szüksége, mint a második szabadedzésen az egyik bokszutcába hajtásnál, amikor bekapcsolva felejtette a "brake magic" gombot, ami miatt nem sikerült időben megállnia a garázs előtt, és olyan erővel ment neki az emelőnek, hogy az azt tartó szerelő hanyattesett. Hamilton nem győzött elnézést kérni, a szerelőnek pedig szerencsére nem lett baja.
A csapatok annak rendje és módja szerint az edzés első felére időzítették a lágy gumis időmérő-szimulációkat, amelyek során Leclerc természetesen nem tudta megtartani az első helyet. Azt Bottas vette át 1:33.593-as idővel, mögé pedig Hamilton ért oda hajszállal lemaradva. A harmadik helyet meglepetésre Pierre Gasly kaparintotta meg, jóllehet, később futotta a körét az élmenőknél, így valamivel jobb állapotú pálya várta.
A negyedik helyre Lando Norris, az ötödikre pedig Esteban Ocon iratkozott fel, míg Verstappen kerek 1 másodperccel ment lassabban Bottasnál, és csak hatodik lett. Ebbe nagy valószínűséggel az is belejátszik, hogy a Red Bullnak nincs értelme az időmérőre készülnie, habár Pérez esetében ez nem igaz, a mexikói pedig csak a 11. lett.
Az első gyakorlással ellentétben, ahol csak kisebb pályaelhagyásokat láthattunk, ezúttal egy komoly baleset is borzolta a kedélyeket. Elsőként Charles Leclerc volt az, akinek meggyűlt a baja a nyolcas kanyarral: a monacói pilóta a kijáraton elcsípte a rázókő mögötti műfüvet, amitől bemutatott egy takaros kis piruettet. Szerencséjére nem csapta oda az autót, így tovább tudott menni.
Nem volt ugyanez elmondható Antonio Giovinazziról, aki 25 perccel az edzés vége előtt eljátszotta ugyanezt, csakhogy ő nemcsak megpördült, hanem háttal nekivágódott a védőfalnak, ripityára törve az Alfa Romeót.
A kerekek azért a helyükön maradtak, az olasz pedig továbbgurult, mérnöke azonban hamarosan rászólt, hogy álljon félre, mert szakadnak le az alkatrészek a kocsiról.
Az incidenst szűk 10 perces piros zászlós megszakítás követte, majd miután eltakarították a romokat, folytatódhatott a körözés. A hátralevő negyed órában már mindenki a hosszú etapokra készült, a köridők így már nem javultak, Bottas végzett az élen Hamilton, Gasly, Norris, Ocon, Verstappen, Sainz, Alonso, Leclerc, Pérez, Räikkönen, Russell, Giovinazzi, Stroll, Latifi, Ricciardo, Cunoda, Mazepin és Schumacher előtt.
Azért a végére is maradt még egy kis látnivaló: Pierre Gasly már a leintés után olyan szerencsétlenül lovagolta meg a kettes kanyar bal oldali kerékvetőjét, hogy az Alpha Taurijáról leszakadt az első szárny, így lassú tempóban volt kénytelen megtenni a bokszba visszavezető körét.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj második szabadedzésének közvetítésében! Eddig az égiek kegyesek voltak az F1-hez, az első tréningen nem esett az eső. A 60 perces edzés krónikáját itt foglaltuk össze.
Több csapat is gyakorolt a mai szabadedzések előtt, erről és a nap további érdekességeiről a galériánkban láthat képeket.
---- separator ----gallery-content-type:6a49cca7-1c19-4a21-b9d6-acdc2b59932b---- separator ----A kockás zászló előtt nem sok említésre érdemes baki történt, utána viszont Norris megpördült és koccant a bokszutca bejáratával. Szerencséjére, az autója csak kisebb sérüléseket szenvedett.
A szombatra várt nagy eső miatt az F3-asok első versenyét nem szombaton, hanem már pénteken megrendezik, ez az első komoly jele annak, hogy felborulhat a második nap programja.
A holland GPToday.net értesülése szerint új erőforrást építettek be Max Verstappen autójába, ez azt jelenti, hogy a Red Bull versenyzője a mezőny végéről rajtolhat.
Egyelőre tökéletesek a körülmények, de holnapra továbbra is heves esőzést várnak, így várhatóan ismét mozgalmas lesz az előttünk álló 60 perc.
A Sky kommentátorai egyelőre nem erősítették meg, hogy Verstappen új motort kapott, így még nem tudni, hogy a holland pilóta mekkora büntetést kap a monzai kihágásáért járó 3 rajthelyet is figyelembe véve.
A pilóták munkához láttak, 14-en rögtön pályára léptek. Bottas és Verstappen közepeseket kapott az autójára, a többieknél elvétve előfordul lágy és kemény is.
A tréning elején a Red Bull csapatmenedzsere, Jonathan Wheatley és az F1 versenyigazgatója, Michael Masi arról beszélgetett, hogy elhalasztják-e vasárnapra az időmérőt. Masi szerint lehetséges, hogy szombaton délután meg lehet majd tartani a kvalifikációt, de érdemes hozzátenni, hogy ha egyáltalán nem lesz időmérő, akkor akár a 2. szabadedzés eredménye is döntő lehet.
A Ferrari az előző tréninghez hasonlóan kezdi a programját, Charles Leclerc lágyakkal az élre állt, miközben a mezőny nagy része közepesekkel megy. A monacói pilóta 1:35.508-cal indított.
Erről Adam Cooper szakújságíró is beszámolt a Twitteren:
Ricciardo is hasonlóan járt, ő viszont használt motort kapott, így egyelőre nem kap büntetést.
Azausztrál pilóta értékes perceket veszít, lehetséges, hogy vasárnapig ez az utolsó esélye, hogy autóba üljön. Leclerc közben 1:34.925-re gyorsult, Bottas, Hamilton, Pérez és Verstappen jön mögötte.
Egymást húzták a célegyenesben és az utána következő törésben, Leclerc adott szélárnyékot a régi erőforrást használó csapattársának. Sainz egyelőre a 7. helyezett.
A Red Bull pilótája az utolsó helyről rajtol, miután az FIA megerősítette, hogy minden erőforrás összetevőt kicseréltek az autójában. Ez újabb - bár várható - fordulat a világbajnoki küzdelemben.
A Mercedes pilótája elsodorta az egyik szerelőjét, mert a "fékvarázs" miatt nem tudott a megfelelő helyen megállni. Ez a baki már az Azeri Nagydíjon is előfordult vele, ott a győzelmébe került.
A Red Bull pilótája 1,028 másodpercre tudta csak megközelíteni Bottas 1:33.593-as körét, lágy gumikkal ment, így elég valószínű, hogy a Red Bull már a vasárnapi nagydíjra készül, hiszen számukra az időmérő lényegében tárgytalan.
A brit pilóta az első szektorban a leggyorsabb volt, végül mégis 0,044 másodperces hétrányba került. Bottast közben a bokszban tologatják, feltehetőleg mérlegelésen volt.
Lando Norris 0,561 másodperces hátránya abszolút értelemben sok, de jelenleg a McLaren pilótája áll a legközelebb a Mercedesekhez a 3 . helyen. Ricciardónak van már mért köre, de továbbra is csak a 19. helyezett.
A Ferrari pilótája a 8-as kanyarban vesztette el uralmát az autója fölött, a rádión azt mondta, hogy a gumik nagyon furcsán viselkedtek. Leclerc túlságosan ráfutott a rázókőre és a műfűre, majd nem sikerült a kigyorsítás.
Leclerc jelenleg 1,3 másodperces hátránnyal csak a 9. helyezett, Sainz is gyorsabb nála a 6. helyen 1 másodperccel lemaradva. Persze, a pilóták programjai mindig eltérők lehetnek, de a Ferrari egyelőre nem villog.
Antonio Giovinazzi nekiment a falnak, megpróbált tovább menni, de végül kénytelen volt leparkolni. Javítani kell a védősávot is. Az olasz pilóta lényegében ugyanúgy járt, mint néhány perce Charles Leclerc, csak kevésbé volt szerencsés.
A baleset pont azután történt, hogy a pilóták végeztek az időmérő szimulációval, most kezdődnének a hosszú etapok. 21 perc van hátra, ha gyorsan elháríthatók a problémák, akkor még lehet idő néhány etapra.
A finn pilóta a rádión arra panaszkodott, hogy valami irritálja a szemét, ezzel már a délelőtti tréningen is küzdött. Mérnöke szerint van ideje megnézetni, hogy mi a probléma.
Verstappen vezeti fel a mezőnyt, a két Haas és Pérez is beállt a sorba, valamint Russell is. Bő 15 percük maradt.
A két Mercedestől és a két Alfa Romeótól eltekintve általában elég nagy a különbség a csapattársak között, ez eltérő programokra is visszavezethető lenne, de inkább úgy tűnik, hogy kevés istállónál tudják mindkét pilótával kihozni az autóban rejlő teljesítményt. Gasly például a 3. helyezett az Alpha Taurival, míg Cunoda csaka 17. helyezett, Norris és Ricciardo (4-19.) és Vettel-Stroll (9-15.) viszonylatában is hasonló a helyzet.
A két brit versenyző is túlságosan nagy nagy tempóval próbált elfordulni, ráfutottak a hurkára, ami végig súrolta az autójuk padlólemezét.
Latifi mögött haladva bejátszottak egy rádióüzenetet Verstappentől, arra panaszkodott, hogy lehetetlen előzni a leszorítóereje jelenlegi szintjével. Ez nem jó ómen vasárnapra.
Az edzés vége felé járunk már, de a pilóták továbbra is igyekeznek, ennek jele, hogy Vettel megcsúszott, Schumacher pedig alaposan elfékezte magát, de mindketten folytatni tudták a munkát.
Az egyik kerékvető letörte az első szárnyat Pierre Gasly autójáról, ezért sárga zászló van érvényben az 1-es szektorban. A francia pilóta átugratott a célegyenes végi sikánon, agresszívan, de akkor sem kellene a hurkának letépnie a szárnyat.
Valtteri Bottas továbbra is remek formában halad, az egykörös tempó terén egy hajszállal, de Lewis Hamiltonnál is gyorsabb. A Mercedes egyelőre érinthetetlennek tűnik Szocsiban, a további sorrend Gasly, Norris, Ocon, Verstappen, Sainz, Alonso, Vettel és Leclerc.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk további hírekkel!