Ideális körülmények közt, száraz időben folytatták a csapatok a felkészülést a Török Nagydíjra péntek délután. Az aszfalt ugyan már közel sem volt annyira csúszós, mint tavaly, de változatlanul feladja a leckét a pilótáknak a tapadás megtalálására: többen panaszkodtak problémákra, köztük a két bajnokaspiráns is. Lewis Hamilton egy ponton azt mondta, a gumik nem kapcsoltak be, Max Verstappen pedig a kanyarok közepén tapasztalt furcsa viselkedést az autójától.
Ennek ellenére ritkán hagyták el a kijelölt nyomvonalat a versenyzők, a tréning első felében csak Nicholas Latifi és Carlos Sainz követett el látványosabb hibát. Előbbi megpördült a hátsó egyenesre vezető középgyors bal-jobb kombinációba befordulva, a ferraris a célegyenes végén sodródott ki a bukótérbe.
Verstappen később sem kapta el a ritmust, a lágy gumis sprintek során csak az 5. helyet szerezte meg az első kanyarban vétett hibája után.
Előtte csapattársa, Sergio Pérez és a mercedeses Valtteri Bottas zárt, míg a két leggyorsabb Lewis Hamilton és Charles Leclerc volt. Ebben természetesen a Ferrari pilótájának szereplése feltűnő, aki korábban a közepes gumikkal futott etapok során a legjobb időt érte el, és a lágy keverékkel is 2 tizedmásodpercen belül maradt Hamiltonhoz. Bottas hátránya már meghaladta a 4 tizedet, a Red Bulloké az 5-öt.
Az edzés második felében szokás szerint versenyszimulációkat teljesített a mezőny, ez nagyjából zavartalanul zajlott. Pierre Gaslynak ekkor volt egy nagyobb megforgása, miután a jobb hátsó kerekével a kigyorsításnál megcsípte a rázókövet.
Akit a legkülönösebb akadály hátráltatott, az Kimi Räikkönen volt: az italvezetéke szivárgott, sajátos stílusában szitkozódva jelentette az Alfa Romeónak, hogy a sisakjába, majd a lábára csöpög a folyadék.
Az üldözőbolyt Lando Norris vezette, őt a jó formában maradó Alpine párosa, majd Gasly követte.
A másik McLaren vezető Daniel Ricciardo azonban nem szerepelt jól, csak a 14. helyen végzett. Az utolsó percekben Latifi megpördült még egyszer, ahogy Nyikita Mazepin is a 8-as kanyarban, leradírozva gumijait az etapja végén.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Török Nagydíj második szabadedzése. Az első gyakorláson Lewis Hamilton viszonylag nagy előnnyel végzett az élen Max Verstappen előtt. A tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Még az első szabadedzés alatt hivatalossá vált, hogy a hétszeres világbajnok megkapta a negyedik belső égésű motorját, aminek következtében tíz hellyel hátrasorolják a rajtrácson. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elmondta, hogy miért csak egy elemet cseréltek az erőforrásban, egyúttal leszögezte, hogy további komponensek cseréje nem várható.
Az első szabadedzés leintése óta további fotókkal bővült a Török Nagydíj pénteki napját összefoglaló galériánk. Képválogatásunkat az alábbi fotóra kattintva tekintheti meg.
---- separator ----gallery-content-type:9a48156e-b34a-40f0-94a1-f29982d79140---- separator ----Az istállók természetesen igyekeznek alkalmazkodni a pálya adottságaihoz a beállításokkal. Albert Febrega spanyol újságíró a Twitteren képekkel alátámasztva jelenti, hogy mind a Red Bull, mind a Mercedes kisebb leszorítóerős csomaggal próbálkozik.
Továbbra is remek az idő Isztambulban. Hasonlóan az első gyakorlás kezdetéhez a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 29 fokos.
Elindult a második szabadedzés, Giovinazzi és Schumacher máris pályára gördült, őket pedig többen is követték.
Még két perc sem telt el a bokszutca megnyitása óta, és már kijelenthető, hogy az összes pilóta elhagyta a garázst. A gumiválasztás ezúttal is változatos, de a legtöbben a közepeseken kezdenek. Így tesznek többek között az élcsapatok pilótái is.
Alonso és az egyik Aston Martin annyira lelassított, hogy kissé veszélyes helyzetet teremtett, hiszen a Red Bull sokkal gyorsabb tempóban érkezett mögöttük. Ami a köridőket illeti, Pérez kezdett az élen Alonso, Latifi és Verstappen előtt, de a két Mercedes egy második melegítő kört is autózott.
Latifi hibáázott a 9-es kanyar előtt, aminek következtében megpördült. A Williams pilótája tovább tudott menni, és szabályosan hajtott rá ismét az aszfaltcsíkra.
Előbbi kijelentette, hogy a kanyar közepén furcsán viselkedik az autója, utóbbi szerint pedig nem űmködnek az első abroncsai. A címvédő jelenleg Leclerc mögött a 2., míg riválisa a 6. pozíciót foglalja el.
Nem Verstappen, hanem Pérez lassította a címvédőt, aki egy kézmozdulattal ki is fejezte méltatlankodását. Sainz szintén hibázott, a Ferrari versenyzője az első kanyarban blokkolta a kerekeket.
A monacói pilóta 1:24.102 másodperces idővel áll az élen, amivel 99 ezreddel előzi meg Hamiltont. Az első tízből csupán Ricciardo, az imént pályára guruló Norris és a pár pillanattal ezelőtt a 7. helyre felzárkózó Alonso van a pályán.
Ennek következtében Hamiltontól és Bottastól is jelentős gyorsulásra lehet számítani, miközben a Red Bullok és a Ferrarik egyelőre a bokszban maradtak. Vettel szerint az autó igencsak alulkormányzott.
A brit pilóta 292 ezreddel múlta felül a Ferrari versenyzőjét, miközben Bottas közel 2 és fél perces kört autózott. A monacói pilóta azonban már újra a pályán van, mint ahogyan a két Red Bull is.
Mind a Red Bullok, mind Bottas javított, de a sorrend változatlan maradt közöttük. A finn pilóta továbbra is a 3. Leclerc mögött, míg az 5. Verstappent még Pérez is megelőzi. A holland versenyző hátránya 932 ezred Hamiltonhoz képest, aki 1:23.804-et autózott az imént.
A finn pilóta közölte, hogy szivárgás miatt a víz egy része a cipőjében kötött ki. A finn pilótának nem először akad gondja ezzel a pályafutása során.
A 24. születésnapját jövő hét szombaton ünneplő pilóta lemaradása ezzel 166 ezredre csökkent. A körülötte lévők már aligha fognak javítani, ugyanis legközelebb vélhetően már a versenyszimulációra jönnek vissza. Az első tíz sorrendje jelenleg Hamilton, Leclerc, Bottas, Pérez, Verstappen, Alonso, Norris, Gasly, Giovinazzi és Cunoda.
A kétszeres F1-es világbajnok alatt a 4-es kanyar előtt bicsaklott meg az autó, de sikerült megfognia, így megúszta a megpördülést. A spanyol versenyző jobb első fékje igencsak füstölt.
Az Alpha Tauri versenyzője kijelentette, hogy túlságosan rövidek a karjai ahhoz, hogy elfordítsa az autót. A francia pilóta jelenleg a 9. pozíciót foglalja el.
A finn pilóta feltette a költői kérdést, hogy miért annyira nehéz megoldani az egyszerű dolgokat. Mérnöke elkezdte neki magyarázni, hogy a folyadékot adagoló rendszer vaéahogyan le lett választva a sisakjáról, mire 2007 világbajnoka kijelentette, hogy ő volt az, aki leválasztotta, miután a sisakjába folyt a víz.
A pilóták nagy része már megkezdte a versenyszimulációt, a többiek pedig a bokszban várakoznak, hogy aztán megtegyék ugyanezt. A pár perccel ezelőtti bejegyzésben közölt állás két ponton változott azóta: Norris megelőzte Aloonsót, Ocon pedig feljött közvetlenül mögéjük.
A francia pilóta a 6-os kanyarnál hibázott, aminek következtében megforgott. A rontás miatt be kellett mennie a bokszba, ahol kemény keverékeket kapott.
Az állás ugyan már nem változik, de a hosszú etapok alakulását érdemes figyelni. A Mercedes, a Red Bull, valamint a Ferrari versenyzői egyaránt a közepes keverékeken kezdték meg a versenyszimulációt. Hamilton legutóbb 5 és fél tizeddel volt gyorsabb Verstappennél, aki arra panaszkodik, hogy a jobb első guminál nagy a vibráció.
A Ferrari pilótája mindenkinél korábban kezdte meg a versenyszimulációt, és már hosszú ideje gyűri a közepeseket. Persze esetében indokolt, hogy nem nagyon törődik az egykörös tempóval, hiszen mindenképpen a mezőny végéről rajtol. Eközben Mazepin szélesre futott, majd megjegyezte, hogy az első gumijai már teljesen elfogytak.
Véget ért a második szabadedzés, ami Hamilton elsőségével zárult. Az utolsó másodpercekben még Latifi elkövetett egy hibát, de ahogy eddig egyik rontásnak sem, úgy ennek sem lett jelentősebb következménye. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!