Hamilton kiszúrt Verstappennel, dühös rádiózás és mutogatás lett belőle
2021. október 22. 21:49
Az első szabadedzésen látott, kiváló időjárás, de feszültebb légkör közepette zajlott az USA Nagydíj második tréningje, elsősorban a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton és Max Verstappen között. A két éllovas között szokatlan módon egy versenyszituáció is kialakult az edzés elején, amikor a két versenyző a felvezető körben előzgetni kezdte egymást.
A pilóták között közmegegyezés, hogy a tét nélküli szabadedzéseken nem rontják el egymás mért körét azzal, hogy megelőzik egymást, amikor az elöl haladó autó megpróbál mozgásteret hagyni maga előtt. Verstappen körülbelül fél körrel a mért kör kezdete előtt megelőzte Hamiltont, ő viszont ezt nem hagyta annyiban és a célegyenesre fordulva kiszorította ellenfelét a pályáról.
Gyorsulási versenybe kezdtek, végül Verstappen a külső ívre szorult,
„hülye idiótának” nevezte ellenfelét a rádión és a nemtetszés egyezményes kézjelét használta. Főnöke, Christian Horner a Sky Sports műsorában diplomatikusan fogalmazott, és a Mercedes rejtélyes gyorsulására vonatkozó kérdést is elhárította azzal, hogy nem látnak gyanús megoldást az ellenfél hátsó futóművén.
A holland pilóta a későbbiek során sem lett nyugodtabb, mérnökét is kérdőre vonta, hogy miért forgalomba engedték ki őt az időmérő szimuláció során, ezért úgy döntött, inkább visszamegy a bokszba, ennek is köszönhető, hogy a leggyorsabb körök listáján csak a 8. helyen szerepel 0,878 másodperces hátránnyal Sergio Pérez mögött.
Horner szerint Pérez jól rátalált az autó balanszára a beállításokkal,
ennek is köszönhető, hogy 1:34.946-tal a leggyorsabb tudott lenni, igaz, Hamiltonnak volt egy pályaelhagyás miatt törölt 1:34.842-es köre is, és érdemes megjegyezni, hogy Valtteri Bottas az első tréningen 1:34.874-et tudott, így feltételezhető, hogy a Red Bull gyorsult, de a Mercedes nem adott bele mindent a második szabadedzésen.
A McLaren ezúttal jobban szerepelt a Ferrarinál, Lando Norris 2. helyet hozott a wokingi csapatnak, Daniel Ricciardo is feljött az 5. helyre, míg Charles Leclerc és Carlos Sainz csak a 7-9. helyen zárt. Nagy volt a különbség az Aston Martin két autója között, Lance Stroll a 6. lett, Sebastian Vettel viszont csak a 15. helyet érte el, ő feltehetőleg csak a futamra készült a rajtbüntetése miatt.
Figyelemre méltó Mick Schumacher szereplése.
Miután megúszta büntetés nélkül az első szabadedzés végén történt ütközését Pérezzel, a második tréningen megelőzte csapattársát és a két Williams-pilótát is, valamint megközelítette Cunoda Jukit is, így a 17. helyen zárt. Nyikita Mazepinnek ismét nem volt eseménytelen az edzése, kis híján összeütközött az egyik bokszból kihajtó Aston Martinnal.
Több pilóta is küzdött a felszerelésével: Lance Stroll és Mazepin a sisakjával bajlódott, Norris pilótafülkéjében a bal vállánál meglazult valami, Leclerc-nél és Esteban Oconnál a pedálszett vált instabillá, de ezeket a problémákat gyorsan orvosolták.
Bár az eredményekből nem látszik az AWS elemzése és Hamilton törölt köre alapján továbbra is úgy tűnik, hogy a Mercedes diktálja a tempót, a brit pilóta előnyét a számítógép 0,33 másodpercre becsülte Pérez előtt, bár a további eredmények csalókák lehetnek, mivel feltehetőleg Bottas és főleg Verstappen nem adott bele mindent az időmérő szimulációja során.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorlás a Mercedes jókora fölényét hozta, ami még úgy is aggodalomra adhat okot a Red Bullnál, hogy csak szabadedzésről van szó. Hamarosan kiderül, kitart-e a címvédő istálló jó formája a második pénteki 60 percre is.
A Red Bull az utóbbi időben, és főleg a Török Nagydíj után előszeretettel hangoztatta, hogy mekkorát javult a Mercedes egyenesbeli tempója. Az energiaitalosok azt gyanítják, hogy mindez egy trükkös szerkezetnek köszönhető, amellyel riválisuk az egyenesekben lejjebb tudja engedni az autója hátsó részének magasságát.
A Belga Nagydíj óta az F1 több versenyhétvégén is tesztelte a még mindig csak kísérleti fázisban levő sisakkamerát. Ezen a hétvégén Esteban Ocon sisakjában helyeztek el egy ilyet, alább pedig megnézhetik, milyen a Circuit of the Americas a francia pilóta szemszögéből.
Nem sokan mondhatják el magukról, hogy Kimi Räikkönen ledudálta őket az útról, miközben sétáltak. Illetve egészen pontosan Antonio Giovinazzi volt a tettes, aki az anyósülésről átnyúlva rádudált néhány előttük sétáló drukkerre ma reggel a pályára érkezve. Räikkönen egyből a sétálók mellé hajtott és szabadkoztt, hogy „az őrült olasz volt”, a szurkolók pedig vették a lapot és gyorsan lőttek néhány szelfit a jó kedvű Alfa-pilótákkal.
Egy kisebb baleset is tarkította az első szabadedzés utolsó utáni másodperceit: Sergio Pérez és Mick Schumacher ütközött össze, amikor utóbbi nem vette észre a 12-es kanyarban őt előző mexikóit.
Szinte a teljes mezőny kiözönlött a pályára, a legtöbben pedig közepes gumin vannak, eddig csak Alonso autóján láthatun lágy keveréket.
Egész pontosan a bal könyöke alatt, amitől nem tud rendesen kanyarodni, mert zavarja a karja mozgásában. A McLaren egyből vissza is hívta a bokszba, hogy megnézzék, mi történt.
A közepes gumin Bottas állt az élre 1:35.887-tel, de jött Pérez, és négy, azaz négy ezreddel megelőzte. Verstappen sorolt be a harmadik helyre, mindössze 31 ezredre csapattársától, míg Hamilton hátránya is csak 36 ezred a negyedik helyen. Elképesztően szoros, az első négy helyezett fél tizeden belül van, miközben Sainz hátránya már közel egy másodperc az ötödik helyen.
A felügyelők indoklása szerint az első szabadedzés végén összeütköző két pilóta egyetértett abban, hogy egyiküket sem lehet teljes mértékben hibáztatni a csattanásért, ezért egyikükre sem róttak ki büntetést.
1:35.764 az új etalon, de ezzel is csak 119 ezredet adott a továbbra is második Péreznek.
Elképesztő jelenetek, a két vb-aspiráns fej-fej mellett gyorsított ki az utolsó kanyarból, majd egymás mellett haladva száguldottak az egyes kanyarig, ahol Hamilton volt belül, így végól "ő nyert". Verstappent viszont felúzta, a holland ugyanis közölte a rádióban: „hülye idióta”, majd a középső ujját mutatta az ellenfelének.
Verstappen alighanem azon húzhatta fel magát, hogy Hamilton nem sorolt be mögé a gyorskör előtt, miközben ő helyet hagyott maga előtt, hanem megelőzte.
Amíg Hamilton és Verstappen csatározásával voltunk elfoglalva, Pérez 1:35.716-tal visszaszerezte az első helyet és 48 ezredet adott az időközben a bokszba hajtó Bottasnak.
108 ezredre zárkózott fel Pérezre, de Bottast nem tudta megelőzni vele. A sorrend jelenleg: Pérez, Bottas, Verstappen, Hamilton, Norris, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Vettel és Gasly az első tízben.
Leclerc autójában közben a pedálnál mozog valami, ez pedig soha nem jó, így be is hajtott a bokszba a monacói.
Az első szabadedzésen az utolsó kanyarban "kockázott le" egy lágy szettet, majd most ugyanezt megtette egy közepes szettel a 11-es kanyarban.
Lassan beindulnak a lágy gumis időmérőszimulációs körök, a kanadai pedig már túl is van rajta és 1:35.561-gyel átvette a vezetést, 155 ezreddel előzve meg Pérezt.
Hamilton és Bottas is felpakolta a lágy gumikat, és rendesen a lovak közé csaptak velük. Hamilton vette át a vezetést 1:34.842-vel, miközben a finn fél másodperccel elmaradt tőle, és Strollt is csak 2 tizeddel verte meg.
Kiszélesítette a 19-es kanyart a címvédő, így előbbi ideje ugrott, ő pedig visszaesett az ötödik pozícióba. Valószínűleg meg fog próbálni egy újabb gyorskört.
Verstappen közben forgalomba került, így az első mért köre ugrott. Nem úgy a monacóinak aki javított, és 2 tizedre feljött Bottasra, de maradt a továbbra is második Stroll mögött.
1:34.946-ot ment a mexikói, amivel 414 ezreddel verte a második gyorskörén levő Bottast. Hamilton is nekivágott még egy próbálkozásnak.
Második nekifutásra összerakott egy lila első szektort, majd a jelek szerint elege lett abból, hogy egyfolytában forgalomba került, és inkább visszatért a bokszba, mondván koncentráljanak a hosszú etapokra.
Hamilton közben ment egy 1:35.3-as kört, ami 5 tizeddel lassabb a korábban törölt idejénél, jelenleg a harmadik vele Pérez és Norris mögött.
Az orosz éppen gyorskörön volt, amikor Vettel vagy Stroll kihajtott a bokszból és ügyet sem vetett az egyes kanyarba fékező Haasra. Mazepinnek nyitnia kellett a kormányszögön, miközben dühösen rádiózott. „Mi volt ez, ember? Most kerültem el egy balesetet” – mondta.
Az alábbi felvételből az is kiderül, hogy Hamilton valószínűleg azon rágott be, hogy Verstappen a felvezető kör során megelőzte őt és besorolt elé, így úgy döntött, hogy az utolsó kanyarban visszaveszi a helyet. Verstappen viszont nem akarta elengedni, majd jött a gyorsulási verseny. Mivel Hamilton volt kedvezőbb helyzetben, a holland kénytelen volt engedni, majd dühében a középső ujját mutatta a hétszeres világbajnoknak.
Mindkét Williamst és csapattársát is megelőzi a német, és mivel jelenleg mindenki megtankolt autóval köröz, szinte biztosan előttük is marad. Mazepinnek kerek egy másodpercet adott, ami rengeteg.
Azt mondta neki a mérnöke, hogy továbbra is ő a leggyorsabb a Mercedesek és Red Bullok közül. Pontos képet a versenytempóról persze csak a köridők áttanulmányozása után fogunk kapni, és itt emelnénk ki, hogy holnap délután jelentkezünk szokásos esélylatolgatásunkkal, amelyben előrevetítjük, hogy mi várható a vasárnapi versenyen.
Norris és Leclerc után Ocon is arra panaszkodik, hogy van valami oda nem illő tárgy, ami a pilótafülke végében hozzáért a lábához. Talán a huplis pálya az oka.
A 19-es kanyarban szállt el a kétszeres világbajnok és úgy tűnik, meg is sérült az autójának bal hátsó felfüggesztése, de vissza tudott kecmeregni a bokszba.
Le tudott eléggé lassulni Alonso a falig, miután nagyon nagy tempónál úszott el az autójának a hátulja, így csak a hátsó szárny véglapja bánta a találkozást.
Lepörgött az óra, és szép lassan mindenki befejezi az utolsó körét, mi pedig mai élő tudósításunkat. Pérez zárta az élen a második szabadedzést Norris, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Stroll, Leclerc, Verstappen, Sainz, Giovinazzi, Ocon, Gasly, Alonso, Räikkönen, Vettel, Cunoda, Schumacher, Latifi, Russell és Mazepin előtt.
Még maradt egy fura kis incidens a végére, Giovinazzi megállt a pálya szélén a bokszbejárat és az utolsó kanyar között, majd várt egy kicsit és végül a bokszba hajtott.
Ennyi volt tehát mára, legközelebb holnap, 19 óra 50 perckor jövünk a harmadik szabadedzéssel, a viszontlátásra!