Nappali szabadedzéssel folytatódott a felkészülés a napnyugta után zajló időmérőre és versenyre Katarban. Ennek megfelelően sokáig kivártak a csapatok, hogy ismét pályára lépjenek, ráadásul rögtön meg is kellett szakítani az edzést, mert Nyikita Mazepint arra utasította a mérnöke, hogy álljon meg.
A Haast az éjszaka teljesen újjáépítették egy másik vázra, ez a munka nem sikerült tökéletesen, ennek köszönhetően az orosz versenyző nem is tudott részt venni a szabadedzésen. Problémák merültek fel a Red Bullnál is, az előző versenyhétvégékhez hasonlóan a hátsó vezetőszárnyat kellett sokáig és több alkalommal is javítani.
Ebből adódóan a Mercedesek hamarabb megjelentek és rögtön az élre is álltak,
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas első etapjára Max Verstappennek még volt válasza, a második, lágy gumis etappal viszont Bottas és Hamilton átvette a vezetést, a finn pilóta 1:22.573-as tempójához képest Hamilton 0,082 mp-et, Pérez 0,273 mp-et, Verstappen 0,412 mp-et kapott. A Red Bull holland pilótája a második próbálkozás során nem tudott javítani.
Ennél több lehet bennük, Pierre Gasly 0,142 mp-re megközelítette Bottast, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, ahogy több más pilótáét is, és akadtak kicsúszások is az utolsó 60 perces felkészülés során. Egyebek mellett az 5. helyezett Carlos Sainz is átugratott a kerékvetőkön, majd azt kérte a szerelőitől, hogy vizsgálják meg a padlólemezét, Charles Leclerc pedig a kavicságyban is járt.
A Red Bullnál is akadt teendő, a szerelők eleinte sorfalat állva takarták el az autókat, amelyek hátsó szárnyán dolgoztak, majd Pérez egy kicsúszás során alulkormányzottságról számolt be.
A hajrá kezdetén Hamilton 1:22.388-cal átvette a vezetést, Bottas erre 1:22.310-zel reagált, mindketten kaptak szélárnyékot más versenyzőktől. Verstappen hosszú várakozás után ismét megjelent a pályán, de már az első szektorban 0,28 mp-et kapott, ezt a középsőben 0,142-re faragta, végül 0,341 mp-es lemaradással a 3. helyre jött fel, Pérez hátránya már bő fél mp volt, ráadásul Gasly 0,011 mp-cel gyorsabb volt nála, így a 4. helyezett lett.
Az AWS elemzése szerint a Mercedes tényleges előnye ennél is nagyobb, Verstappen hátrányát 0,51 mp-re becsülte a számítógép, Pérez 0,8-et kaphat az éllovastól, Gasly 0,88-at. Ez a Mercedes fölényét ígéri az időmérőn, és a középmezőnyben lehet igazi csata Gasly, Sainz, Leclerc és Alonso részvételével, ami a konstruktőri helyezések szempontjából is érdekesnek ígérkezik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Katari Nagydíj harmadik szabadedzése! Mivel ezt a gyakorlást az időmérővel ellentétben még viszonylag világosban tartják, nem lehet egyértelmű következtetéseket levonni a kvalifikációra nézve. Ezt leginkább a második tréning alapján lehetett megtenni, amit az esélylatolgatásunkban meg is kíséreltünk.
A hétvége első napja részben arról is szólt, hogy a versenyzők minél jobban megtisztítsák és felgumizzák a pályát. Nos, ez utóbbit, ha nem is teljes mértékben, de részben ki lehet dobni, ugyanis a mai nap folyamán volt egy kis csapadék a helyszínen. Hogy ez ilyenkor mennyire ritka arrafelé, azt jól mutatja, hogy novemberben mindössze 3 mm az eső átlagos mennyisége Katarban.
Több fronton is zajlik a Mercedes és a Red Bull csatája, többek között utóbbi hátsó szárnyával kapcsolatban is. Az energiaitalosok szerint látszanak a légterelők hajlásának nyomai ellenfelük autóján, és ezt bármikor megóvhatják, míg a címvédő istállónál nem is értik a vádakat.
Damon Hill nem először kritizálta Max Verstappent az év során, ezúttal Christian Hornernek vetette fel, hogy a holland pilóta helytelenül járt el a brazíliai esetnél, ám a Red Bull csapatfőnöke megvédte versenyzőjét 1996 világbajnokától, és kijelentette, hogy Verstappent nem támadni, hanem támogatni kellene.
A levegő hőmérséklete 27,5, az aszfalté 38,2 fokos. Utóbbi rohamosan fog csökkenni, és az időmérőn már jóval kevesebbet fog mutatni a hőmérő.
Elindult a harmadik szabadedzés, de egyelőre még nem hajtott ki senki a pályára.
A német pilótát hamarosan követte csapattársa, Nyikita Mazepin is. Utóbbinak kellenek a kilométerek, hiszen a második szabadedzést teljesen kihagyta.
Mazepin autója miatt szakították meg a gyakorlást, de most semmi köze nincs a történtekhez. Már a bokszkijáratnál megkérték, hogy állítsa le az autót, később pedig ő is úgy fogalmazott, hogy a motor furcsán szólt.
Ebből a szempontból még időben észrevették a bajt, és ha nem igényel túl sok időt ennek orvoslása, akkor Mazepin akár még vissza is térhet.
Schumacher azonnal vissza is tért a pályára a közepeseken, de más egyelőre nem követi a Haas versenyzőjét.
A francia pilóta volt a következő, aki kigördült a garázsból, a Haas versenyzőjéhez hasonlóan közepeseken. Nem sokkal később viszont utóbbi visszament a bokszba, így most Ocon az egyetlen a pályán.
Az Alpine pilótája 1:24.864 másodperccel kezdett. Nem sokkal korábban Norris is elhagyta a bokszutcát, a brit versenyző ráadásul a lágyakon kezd.
A 825 ezredes különbség azért érdekes, mert eggyel lágyabb abroncsokon autózik, mint riválisa. Persze ezekből az időkből semmilyen következtetést nem érdemes levonni.
Hirtelen jó néhány autó megérkezett a pályára, köztük Hamilton és Bottas is, akik lágyakon kezdenek, hasonlóan a két Alfa Romeóhoz, és Schumacher is a C3-asokon jött vissza. Cunoda ellenben a közepeseket választotta.
Bottashoz képest mindhárom szektorban 1 tizeden belül volt a különbség. Az elsőben a hétszeres világbajnok, a másik kettőben a finn pilóta volt a gyorsabb, de végül Hamilton ideje 69 ezreddel jobbnak bizonyult. Az időközben javító Ocont 63 századdal előzi meg.
A kétszeres F1-es világbajnok 46 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál, honfitársa, Carlos Sainz pedig a 4. helyre jött be. Pérez ellenben csak a 6., 69 századdal lemaradva Alonsótól, igaz, gyorsköre során hibázott, amikor kiszélesítette a pályát.
A francia pilóta autója egy teljes fordulatot tett meg és rögtön irányba is állt, ez viszont nem vigasztalta tulajdonosát, aki nem értette, mi történt.
Előbb Bottas, majd Hamilton vette át a vezetést, utóbbi három lila szektorral, így 1:23.152 másodperces idejével 235 ezreddel előzi meg csapattársát, és további517-tel Alonsót. Verstappen utolsóként jött ki a mezőnyből, nemsokára ő is feliratkozhat az eredményjelzőre.
A holland pilóta két lila szektort autózott, érdekes módon ez pont a másodikban nem sikerült neki, ami nem tartalmazza a célegyenest. Összességében 31 ezreddel volt jobb Hamiltonnál.
Ahogyan a második szabadedzésen, úgy ezúttal is a spanyol pilóta van feljebb a táblázaton. Sainz ugyanis a Mercedeseket elválasztva a 3., 238 ezreddel lemaradva Verstappentől, míg Leclerc további 222 ezredes hátrányban csak a 7. pozíciót foglalja el.
Mindezt a Haas erősítette meg, így az alkatrészt ki kell cserélni. Könnyen lehet, hogy az orosz pilótát legközelebb az időmérőn látjuk.
Ezúttal Bottas vezet, elképzelhető, hogy részben az Ocontól kapott szélárnyéknak köszönhetően. A finn pilóta 1:22.573-nál tart, amivel 82 ezreddel előzi meg Hamiltont. Verstappen szintén javított, de hátránya így is 412 ezred.
Mérnöke közölte vele, hogy a 15-ös kanyarban megrongálódott az első szárnya. Eközben Gasly feljött volna a 3. pozícióba, de 1:22.721-es körét törölték, ám így is megmutatta, hogy az élcsapatok autóiban minden bizonnyal még bőven van tartalék.
A mezőny minden tagja visszahajtott a bokszba, de Gasly csak rövid időre. Rajta kívül Norris az egyetlen, aki már visszatért a pályára, így jelenleg csak ők ketten köröznek.
Ezúttal a DRS-sel akadt probléma, azon belül is az indítószerkezettel. Az elmúlt időszakban ez már a sokadik alkalom, hogy valamelyik Red Bull hátsó szárnyát javítani kell.
A spanyol pilóta lesodródott a pályáról a 15-ös kanyarban, majd megkérte a csapatot, hogy ellenőrizzék a padlólemezt. Az alapján, hogy már ismét a pályán van, talán nincs gond a Ferrarival.
A mexikói versenyző feljött a 3. helyre, lemaradása pedig 273 ezred. Figyelembe véve, hogy csapattársa egy körön általában jóval gyorsabb nála, ez talán adhat némi reményt Verstappennek.
A Ferrari versenyzője a 2-es kanyarban vesztette el az autót, aminek következtében az autó befordult és oldalra kezdett el csúszni. A monacói pilóta annyit mondott, hogy nem volt elég tapadása.
Hamilton ideiglenesen visszavette a vezetést, de Bottas 1:22.310-es körével 78 ezredes különbséggel ismét maga mögé utasította. Verstappen továbbra is a garázsban tartózkodik, és könnyen lehet, hogy a leintésig már nem is jön vissza.
Méghozzá friss lágy abroncsokon, vagyis újra felveheti a harcot a Mercedesekkel. Eközben Stroll csúszott le az utolsó kanyarban, amiért a kanadai versenyző az autót hibáztatta.
Schumacher pörgött meg, és pár másodpercig a pálya mellett állt, aminek láttán felmerült a piros zászló veszélye. A német versenyző azonban végül tovább tudott menni.
Az első és a harmadik szektorban rengeteget kapott Bottastól, amit a középsőben nem tudott kompenzálni. Ennek következtében 341 ezredmásodperces lemaradásban áll a 3. helyen.
Vége a harmadik szabadedzésnek, és úgy tűnik, hogy senki nem fog már javítani. Gasly feljött a 4. helyre Pérez elé, mögöttük pedig Sainz, Alonso, Ocon, Leclerc és Cunoda lett az első tíz sorrendje.
Mindez a puszta köridőkből is látszik, ám az Amazon Web Services algoritmusa még nagyobb különbséget jósol. Ennek értelmében Verstappen tempója 51 századdal rosszabb, mint Hamiltoné és Bottasé, akik ebben a tekintetben holtversenyben állnak.
Ez lesz az időmérő legfontosabb kérdése. A Sky Sports értesülései szerint Verstappen szárnyproblémáját még nem oldották meg teljesen, de persze nem tudni, hogy ha ez megtörténik, akkor ez mekkora időnyereséget jelent. Ami a harmadik szabadedzést illeti, mostanra megköszönjük figyelmüket, nemsokára olvashatják az összefoglalót!