A második szabadedzéssel folytatódott a Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéje. Az első gyakorlást némi meglepetésre a Mercedes zárta az élen Valtteri Bottasszal, a finnt pedig Lewis Hamilton követte, míg a favoritnak tekintett Red Bull-lal Max Verstappen csak a harmadik helyre ért oda. Az ebédszünetben tartott hivatalos sajtótájékoztatón azonban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy akárcsak Austinban, a Mercedes ezúttal is feltekerte a motorjait az első edzésen, így délutánra várható volt, hogy a Red Bullok átveszik az uralmat.
A második gyakorlás első tíz perce pedig igazolta is ezeket a várakozásokat, a közepes keveréken kezdő Verstappen és Pérez elfoglalta az első két helyet, a holland ráadásul toronymagasan vezetett mindenki előtt 1:17.920-as idejével, amitől csapattársa is közel 8 tizeddel elmaradt.
Eközben a kemény gumikat használó Mercedesek csak szenvedtek: Bottas a nyolcadik helyen állt 1,4 másodperces hátránnyal, Hamiltonnak pedig csak a 19. hely jutott, miután dupla sárga zászlós jelzés miatt törölték a Verstappen körétől 5 tizeddel lassabb körét, egy másik mért körében pedig átvágatott az egyes kanyar bukóterén. Viszont ezúttal legalább jó helyen tért vissza a pályára, nem úgy, mint az első szabadedzésen, amiért a felügyelők megrovásban részesítették.
A lágy gumis időmérős körökkel úgy tűnt, hogy a Mercedes közelebb kerülhet: Bottas 1 tizeddel maradt csak el Verstappen közepes gumis körétől, Hamilton pedig 1 tizeddel meg is döntötte azt, de néhány méterrel utána érkezett a holland, és 509 ezredet adott világbajnoki riválisának.
Nem volt azonban annyira egyértelmű, hogy mekkora Verstappen fölénye, a Mercedesek ugyanis kopott gumin is elég jó időt értek el,
Bottas ráadásul javítani is tudott, és 1:17.725-ös idejével úgy jött fel a második helyre, hogy már 10 körösek voltak a lágy gumik az autóján. Mindez persze jelentheti azt is, hogy alig van gumikopás és a könnyülő autónak köszönhetően gyorsult a finn, de azt is, hogy jócskán van még tartalék a Mercedesben.
A Red Bull fölénye egyébként – mondhatni szokás szerint – egyetlen autó tempójában nyilvánult meg, Sergio Pérez Hamiltontól 6 századdal elmaradva csak a negyedik lett. Mögötte Sainz, Gasly, Leclerc, Cunoda, Vettel és Alonso tette teljessé az első tízet, míg a két McLaren egyaránt nem fért be oda, jóllehet, Daniel Ricciardo váltóhiba miatt csak hét kört tett meg. Nála is rosszabbul járt George Russell, akinek csak két kör jutott, mielőtt az ő váltója is megadta magát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves olvasóinkat, akik a virrasztást és a közvetítésünket választották, igyekszünk érdekesen tudósítani a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzéséről! Bemelegítésként ajánljuk az első felvonás összefoglalóját.
Először Leclerc, aztán Pérez is a falnak ütközött a csúszós pálya miatt. Mindketten megúszták, de az autójukat javítani kellett.
A hétszeres világbajnok még az első szabadedzésen vágta le a célegyenes végi kanyart és közben nem a szabályokat betartva, a terelőbójákat megkerülve tért vissza a pályára, ezért beidézték őt a sportfelügyelők és megrovásban részesítették.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, a méréseik szerint a Mercedes az austini első tréninghez hasonlóan Mexikóvárosban is feltekert motorral kezdett, így a saját eredményeik láttán optimista volt a folytatást illetően.
Mazepin, Norris, Pérez és Vettel újított a hétvégére, sőt, Russell sisakja be sem került ebbe a gyűjtésbe, aztán pótolták.
Az égi felhőktől nem kell tartani, maximum a porfelhőtől, érdekes lesz figyelni, hogy az első tréningen megtett többszáz kör után milyen ütemben javul tovább a pálya állapota. A levegő 21, a pálya 43 fokos.
A 12-es kanyarban olaj került az aszfaltra, Michael Masi szerint ezt a lehető legnagyobb mértékben feltakarították, de ettől még csúszós lehet a felület.
Räikkönen az első a pályán, elindult a visszaszámlálás 60 percről. Gyorsan élénkül a forgalom, Ocon és Leclerc közepes keverékű gumikkal hajtott ki a továbbra is poros aszfaltra.
Ahogy az első szabadedzésen, úgy most is óriási a szórás a pilóták gumiválasztásai között, a Mercedesek most mennek keményekkel, a Red Bullok és a Ferrarik közepesekkel, de Norris például lágyakkal kezd.
Ez őrület - mondta, miután dugóba került a baseball stadionban, pedig még meg is próbálta elállni Sainz utját, majd a mért körén beszorult Räikkönen mögé.
Norrist arra kérték a McLarennél, hogy gyakorolja a szélárnyékozást, vagyis arra számítanak, hogy erre szükség lesz az időmérőn. Kérdés, hogy lesz-e motorcsere a hétvégén.
A Mercedes pilótája sokáig nem tudott tiszta kört futni, csak a 18. helyen szerepelt, igaz, kemény gumikon. Most Räikkönen akadályozta, Hamilton kézjelekkel fejezte ki a nemtetszését. Jelenleg a 3. helyezett a két Red Bull mögött.
Elvették Hamilton 3. helyet érő körét azért, mert nem lassított dupla sárga zászlós szektorban, így továbbra is csak a 18. helyen szerepel. Egyelőre nem megy Bottasnak sem, alaposan elfékezte magát és kicsúszott, így csak a 6. helyen áll.
A holland pilóta tovább javította az eddigi 1:18.2-es körét 1:17.920-ra, 0,764 mp-es előnnyel vezet Pérez előtt közepes keverékű gumikon.
Megjelent Russell is a pályán, de még mindig nincs mért köre.
A brit pilóta is kicsúszott, miután elfékezte magát, majd jelezte a rádión, hogy tönkrementek az abroncsait. Ezzel a szettel csak bukdácsolt a pályán.
A Williams pilótája csak nagy küszködéssel tudott visszatérni a bokszba feltehetőleg váltóhiba miatt, de betolták az autóját a garázsba, ahol megkezdődhet a javítása. Valószínűleg az egyik szerelő hibázott az egyik visszajátszás szerint.
A Mercedes pilótája lágy keverékű gumikkal teljesített időmérő szimulációt, a 3-as szektorban abszolút leggyorsabb volt, de összességében így is 0,112 mp-et kapott Verstappen közepes keverékű gumikkal futott körétől.
Az Aston Martin pilótája véletlenül a Red Bullhoz állt be, ezt kuncogva nyugtázta a rádión. Russell nem ilyen boldog, ő kénytelen volt kiszállni az autójából és feladni az edzést, valószínűleg váltócserét végeznek a Williamsnél.
A brit pilóta 1:17.810-re gyorsult lágy gumikkal, ezzel átvette a vezetést, de nem sokkal később Verstappen is célba ért szintén lágyakkal, 1:17.301 alatt. Fél másodperc a különbség a két éllovas között.
A Sky Sports riportere szerint a McLarennél is váltóhiba merült fel, az ausztrál pilóta ezért aligha tud előrébb jönni a 13. helyről.
A másik Red Bullt vezető hazai pilóta 0,06 mp-cel lassabb volt Hamiltonnál, de felzárkózott a 3. helyre. Ha ez így marad holnap is, a pole pozícióért nem lesz nagy verseny, de a további helyekért igen.
Ez csak egy tét nélküli szabadedzés, de érdemes megjegyezni, hogy Mick Schumacher jelenleg a 15. helyen áll, miközben Nyikita Mazepin ismét csak az utolsó azok közül, akik futottak mért kört.
Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője felhívta a figyelmet, hogy Valtteri Bottas 10 körös lágy gumikon jött fel 1:17.725-re, 0,424 mp-es hátrányra Max Verstappen mögé, ami neki azt jelenti, hogy a Mercedesben van még tartalék.
Az Alpine pilótája a rádión azt mondta, ugyanaz a problémája, mint Austinban, mert az autó "magától kanyarodik". Ezt még a Sky Sportsnak dolgozó Jenson Button és Karun Chandhok sem tudta dekódolni, a szervokormány hibájára gyanakodnak.
A Sky Sports értesülése szerint Hamilton elégedetlen az autó balanszával, elsősorban az első futómű körül sürget változtatásokat a beállítások terén, közben Bottas jobban összhangba került az autójával.
A McLaren megerősítette, hogy váltóhiba miatt Ricciardo kénytelen idő előtt befejezni a második szabadedzést, de jó hír a számára, hogy pénteki váltót használt, így nem kap büntetést a továbbiak előtt.
A kanadai pilóta kénytelen volt tolatni a 3-as szektorban pont ott, ahol az első tréningen Pérez és Leclerc összetörte az autóját, de a rádión megnyugtatta a szerelőit, hogy nem ért hozzá semmihez. Ennek biztosan örülnek, miután Russell autójában kénytelenek váltót cserélni.
Előkerült egy újabb visszajátszás Hamilton egyik lágy gumis köréről, a brit pilóta látványosan csúsztatja az autót és driftel kifelé a kanyarból, ez szemet gyönyörködtető részlet, de az F1-ben nem igazán hatékony, nem csoda, ha holnapra változtatni akar a beállításokon.
Pillanatnyilag a Red Bull keményebb gumikon is sokkal gyorsabb a Mercedesnél, de ez persze csak egy adat, a háttérről többet olvashat majd a holnap délelőtt megjelenő Esélylatolgatásunkban.
A bokszba befelé a rádión azt mondta, nagyon küszködik az erőforrással, de ettől függetlenül kiküldték még egy körre az edzés utolsó percében is.
Viszont a holland pilóta tempója 10 körös közepesekkel is ígéretesnek tűnik. Lesz mit elemezni az időmérő előtt!
Ez még csak péntek, de a második szabadedzésen Max Verstappen 1:17.301-gyel 0,424 mp-et vert Valtteri Bottasra, így egyelőre ő várhatja a legjobb helyzetben a folytatást. Ezzel most lezárjuk a ma esti közvetítésünket, de jövünk még hírekkel! Köszönjüj a figyelmet!