Az elsőnél jóval reprezentatívabb körülmények között zajlott az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 31 fokos volt a gyakorlás kezdetén. A magyar idő szerint délelőtti tréninghez képest egy változás történt a mezőny összetételét illetően: ezúttal már George Russell vezette a Williamst Jack Aitken helyett.
A bokszutca kijáratának megnyitását követően Kimi Räikkönen vezetésével kirajzottak a pilóták a pályára. A legtöbben a közepeseken kezdtek, a finn versenyzőnek a keményeket tették fel először, Lando Norris pedig a lágyak mellett döntött.
A mezőnyből egyedül Daniel Ricciardo maradt hosszabb ideig a garázsban, de 5 perc után már ő is pályán volt, és csapattársához hasonlóan a lágyakon gördült ki.
Az első körök után Lewis Hamilton állt az élre, aki 1:25.127-es körével 26 ezreddel előzte meg Norrist és további 186-tal Valtteri Bottast. A két Red Bullnak ennél jóval nagyobb volt a lemaradása, Max Verstappen 502, míg Sergio Pérez 539 ezredet kapott a hétszeres világbajnoktól.
A második próbálkozások során a holland pilóta és csapattársa is javított, igaz, utóbbi csak minimálisan. A bajnoki éllovas azonban 46 ezreddel feljött a szintén gyorsuló Hamilton mögé, de az első szabadedzéssel ellentétben most az ő körét törölték pályaelhagyás miatt. Bottasnak más jellegű problémái voltak, a finn pilóta jobb hátsó kereke ugyanis találkozott a fallal a 14-es kanyarban, de a Mercedes nem sérült meg súlyosan.
Nem sokkal később Nicholas Latifi is hibázott: a kanadai versenyző kiesett a bukótérbe, és megrongálta a hátsó szárnyát a 13-as kanyarban. Pár másodpercen keresztül állt a pálya szélén, de aztán vissza tudott térni a bokszba.
Verstappen aztán érvényes kört autózott, és feljött a 2. pozícióba, de Hamilton rengeteget javított, és 1:24.126 másodperces idejével 939 ezredre növelte előnyét riválisával szemben.
Az időközben lágyakra váltó Bottas feljött a 2. pozícióba, a holland versenyzőt pedig még Ricciardo, majd a két Alpine és Charles Leclerc is megelőzte, mielőtt a bajnokaspiránsok is feltették a piros oldalfalú abroncsokat. Igaz, Fernando Alonso körét elvették.
Amire Hamilton és Verstappen visszajöttek, Bottas 1:24.083-mal átvette a vezetést. És azután is az élen maradt, hogy mindkét vetélytársa teljesítette első gyorskörét a lágyakon. Hamilton az első szektorban nem javított, aminek következtében 21 ezreddel elmaradt csapattársa körétől, Verstappen pedig 249 ezreddel volt lassabb a finn pilótánál.
Ezt követően azonban jött Esteban Ocon, és 49 ezreddel Bottasnál is gyorsabbnak bizonyult, aki két lila szektor után a 12-es kanyarban csúnyán elfékezte, így nem tudta visszavenni a vezetést. Hamilton és Verstappen szintén nem gyorsult: előbbi a második szektorban elvette, utóbbi 49 ezreddel elmaradt addigi legjobbjától. Csapattársa, Sergio Pérez ellenben javított és feljött az 5. helyre.
Hamilton azonban egy körrel később ismét élre állt, ráadásul jelentős különbséggel, 343 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Oconnál.
Ezzel pedig ki is alakult a második szabadedzés végeredménye, Pérez mögött Alonso, Cunoda Juki, Leclerc, Carlos Sainz és Pierre Gasly lett az első tíz sorrendje.
Ezt követően az ilyenkor megszokott módon a versenyszimulációk következtek. Az élcsapatok pilótái közül egyedül Verstappen kezdett lágy gumikon, a többiek közepeseken. A holland versenyző ennek megfelelően etapjának elején gyorsabb is volt Hamiltonnál, de nyilvánvalóan nem lehet pontosan tudni, hogy a keverékek között mekkora a különbség.
Már leintették az edzést, amikor Räikkönen elvesztette a falnak csapta az Alfa Romeót, ami jelentős mértékben összetört. A finn pilóta sértetlenül kiszállt az autóból, ám a szerelőknek lesz dolguk a harmadik szabadedzésig.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Ez az idei utolsó alkalom, hogy a pilóták naplemente után gyakorolhatnak, holnap az időmérő és vasárnap a futam már tétre megy, nem is akármilyenre! Max Verstappen és Lewis Hamilton között eldől a világbajnoki cím sorsa, így a máskor rutinszerű szabadedzések jelentősége is felértékelődik. Kövessék velünk az eseményeket percről percre!
Bosszantotta, hogy jobbra húz a kormány, de így is Max Verstappen volt a leggyorsabb az első szabadedzésen. Az események krónikája alább olvasható.
A korábbi próbálkozások után ezúttal Charles Leclerc sisakjába szereltek kamerát, a Sky Sports közvetítésében Jenson Button azt mondta, ez a legközelebbi élmény ahhoz, mint amikor ő vezetett F1-es autót.
Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari ezúttal a régi erőforrását használja, holnap szerelik be az aktuális specifikációt, így a ma megspórolt kilométerekért cserében magasabb teljesítményszinttel járhathatják az erőforrást.
Elkezdődött a második szabadedzés, amelynek elsősorban a második fele lesz hasznos a körülmények miatt, ennek ellenére Schumacher, Giovinazzi és Bottas rögtön pályára lép.
Az első szabadedzésen szinte mindenki csak lágy gumikkal ment és a legjobb kört mindenki a piros jelzésű abronccsal teljesítette, de ezúttal közepesekkel jönnek a pilóták, elvétve találni kemény és lágy keveréket is.
Leclerc továbbra is használja a kamerával felszerelt sisakját, egyelőre naplementében, napnyugta után lehet, hogy sisakot vagy rostélyt cserél.
A brit pilóta 1:25.127-tel a leggyorsabb kört futotta, 0,026 másodperccel megelőzve Lando Norrist, ő viszont lágy gumikkal lépett pályára. Ocon közben a rádión a fejtámlájára panaszkodik.
A McLaren pilóta átmenetileg visszavette a vezetést, de Hamilton 1:24.943-ra gyorsult, Verstappen feljött 1 tizeden belülre, de törölték a körét, így Norris továbbra is a 2. helyezett 0,2 másodperces hátránnyal, lágy gumikon.
A rádión azt mondta, hogy volt egy kisebb koccanása, kívülről úgy tűnt, hogy nagy tempóval nekiment a jobb hátsó kerekével a szalagkorlátnak. Visszatért a bokszba és ellenőrzik az autóját.
A kanadai pilóta a 13-as kanyarban a hátsó szárnnyal nekiment a falnak, az alkatréz megsérült, de az autó szerencsére lábon visszajutott a bokszba, így nem kellett leállítani az edzést.
A holland pilóta végre értékelhető kört futott, de Hamilton még mindig vezet 1:24.126-tal. Verstappen 1:25.065-öt futott, így a 2. helyezett Ocon, Norris, Ricciardo és Leclerc előtt.
A finn pilóta visszajött a pályára a néhány perccel ezelőtti koccanása után, lágy gumikkal 1:24.272-vel felkapaszkodott a 2. helyre, de lágy abroncsokkal sem tudott gyorsabb lenni Hamilton közepes gumis körénél.
Az Alpine versenyzői már korábban is tesztelték az újítást, Abu-Dzabiban is betekinthetünk a versenybe a kétszeres F1-es világbajnok szemszögéből.
A finn pilóta 1:24.083-mal, lágy gumikon átvette a vezetést, korábban Alonso futott egy 2. leggyorsabb kört, de azt pályaelhagyás miatt törölték.
Az új lágy gumiszettel Lewis Hamilton csak megközelíteni tudta Valtteri Bottast, a különbség 0,021 mp, de a finn pilóta sem az első körében volt a leggyorsabb. Max Verstappen mindhárom szektorban egyéni leggyorsabb volt, de így is 0,249 mp-es hátrányt szedett össze, elsősorban a 3-as szektorban.
A francia pilóta 1:24.034-re gyorsult, Alonso törölt körével együtt ez azt sejteti, hogy az Alpine jó formában van, a Mercedeseket és Red Bullokat viszont valószínűleg letekerték.
Alaposan elfékezte magát, vissza is tért a bokszba, ma várhatóan újabb időmérős kört már nem fut.
Az első négy helyezett versenyző eddig egyaránt 13-13 kört tett meg a második szabadedzésen, de ez már növekedett Hamilton esetében, ráadásul a brit pilóta 1:23.691-gyel átvette a vezetést.
Egyre több komment bukkan fel a közösségi médiában, amelyben arra buzdítják egymást a szurkolók, hogy vasárnap a visszavonuló Kimi Räikkönent válasszák meg a verseny legjobbjának.
Eltérő gumikat próbálgatnak most az éllovasok, Verstappen maradt lágy gumikon, Pérez és a két Mercedes viszont közepeseket használ a hosszabb etapokra.
A jelenlegi tempó alapján Verstappen 1:28.1-re, Hamilton 1:29.2-re képes, a különbséget a lágy és a közepes keverékű gumik adják, illetve nem ismerjük az üzemanyagszinteket és a motorüzemmódokat sem.
A finn pilóta feljött 1:28.8-ra közepes keverékű gumikon, Verstappen továbbra is 1:28.1-et tud a lágyakon. Izgalmas lesz a holnap reggeli esélylatolgatásunk!
A finn pilóta ismét hibázott, megúszta egy pályaelhagyással, de úgy tűnik, egyelőre nem forrt össze az autójával. Hamilton esetében a tempója furcsa, egy körön gyors volt, de a hosszabb etapokon egyelőre nem kiemelkedő a tempója, persze, lehetséges, hogy csak altatnak. Hamilton 1:28.6-ot tud közepeseken.
A finn pilóta a 14-es kanyarban totálkárosra törte az autóját, piros zászló miatt leállították az egyébként is véget érő edzést.
A finn pilóta ugyanúgy csúszott meg, ahogy honfitársa is, de nagyobb tempót próbált átvinni, és a koccanás után nem tudta megfogni az autót, a jobb oldala összetört szalagkorlátnál. Nem volt nagyon súlyos eset, de rengeteg dolga lesz a szerelőknek.
Egy körön Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Esteban Ocon, Valtteri Bottas és Max Verstappen előtt, de a hosszabb etapok alakulása lesz majd igazán érdekes. Erről holnap reggeli esélylatolgatásunkban olvashatnak bővebben, addig köszönjük a figyelmet, és jövünk további hírekkel!