A McLaren és a Ferrari kezdte a legjobban az új korszak első tesztelését
2022. február 23. 08:49
Elérkezett az a pillanat, amelyre minden F1-es szurkoló várt, hiszen szerdán megkezdődött az első előszezoni tesztelés Barcelonában. A dolog szépséghibája, hogy a sportág vezetése úgy döntött, hogy semmilyen formában nem közvetíti az új autók bemutatkozását, így pusztán a közösségi médiára és a helyszínen lévő újságírókra lehetett hagyatkozni.
Az első meglepetést a Red Bull szolgáltatta: a bikások ugyan hivatalosan már bemutatták idei versenygépüket, de valójában csak a tavalyi koncepcióautót tártak a nyilvánosság elé. Most viszont már nem titkolózhattak olyan mértékben, és ennek köszönhetően kiderült, hogy igencsak extrém kocsival várják az új szezont.
A legtöbbeknek alighanem az oldalszekrényeken található alávágások tűnhettek fel.
Sokan attól tartottak, hogy az új autók és részben új motorok miatt sok lesz a meghibásodás, de a pályán egyik autó sem állt meg, egyedül Lando Norris parkolt le a bokszkijáratnál már a délutáni órákban, de a brit pilóta szinte rögtön vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek tökéletes napja volt ezen a téren.
Leginkább a Haas és az Alfa Romeo szenvedett. Délelőtt Nyikita Mazepin 20, Robert Kubica pedig még annál is kevesebb, mindössze 9 kört tudott megtenni. Bár a hinwili alakulat először azt kommunikálta, hogy csak apróságról van szó, és minden a tervek szerint halad, végül kiderült, hogy a padlólemezzel adódtak komoly problémák.
Ráadásul ezek nem oldódtak meg egyhamar, hiszen bár Valtteri Bottas az elsők között gurult ki a pályára a délutáni órákban, utána sokat kellett várnia, és mindössze 23 körig jutott. Bár más elosztásban, de Mick Schumacher is ugyaneddig jutott, és az utolsó órában kiderült, hogy a Haasnál is a padlólemez sérült meg.
A két csapat így összesen csupán 75 kört tett meg,
és hogy ez mennyire kevés, azt jól mutatja, hogy a rajtuk kívül mindenki eljutott legalább 100-ig. A legszorgalmasabbak a Ferrari pilótái voltak: Charles Leclerc és Carlos Sainz összesen 153 alkalommal ment körbe az F1-75-össel. Persze egyénileg nem ők autóztak a legtöbbet, hiszen az ebédszünetben cseréltek egymás között: ebben a kategóriában Max Verstappen zárt az élen 147 körrel, eggyel megelőzve Fernando Alonsót.
Ami a köridőket illeti, azok jelenleg kevésbé relevánsak, hiszen a csapatok egyelőre csak tapogatóztak, és próbálták megtalálni a megfelelő beállításokat. Ami tény, hogy az utolsó órában Norris kétszer is javított, aminek eredményeképpen 697 ezredes előnyben zárt a mezőny élén, de hozzá kell tenni, hogy kizárólag ő futotta meg a leggyorsabb körét a C4-es gumikon.
A brit pilótát a délelőttöt az élen záró Leclerc követte, aki abban az időszakban Verstappennel holtversenyben a legtöbb kört is termelte, szám szerint 80-at.
A monacói versenyző után Sainz következett, aki 251 ezreddel maradt el csapattársától.
A két Ferrarit a konstruktőri címvédő Mercedes pilótái követték. George Russell 1:20.874-gyel zárta a délelőttöt, és bár az abu-dzabi események után az első hivatalos F1-es eseményén résztvevő Lewis Hamilton238 ezredre megközelítette, felülmúlni nem tudta honfitársa idejét.
A Red Bull és Verstappen egyelőre nem villogott a köridők tekintetében, hiszen a holland pilóta csupán a 9. helyen végzett. A tavalyi bajnok még a délelőtt folyamán érte el a legjobb idejének számító 1:22.246-ot, így aligha lő mellé az, aki szerint az RB18-asban ennél jóval több van. A 24 éves versenyző a nap első felében a kavicságyat is meglátogatta, de vissza tudott térni a pályára, és a jelek szerint nem sérült meg az autója.
Csapaton belül az Aston Martinnál volt a legnagyobb különbség, hiszen a délelőtt lehetőséghez jutó, végül a 6.. pozícióban záró Sebastian Vettel több mint 2 másodperccel előzte meg a 13. Lance Strollt, aki nyilvánvalóan más programon volt. Rajtuk és a már korábban említetteken kívül az Alpha Taurinál fordult még elő, hogy a délutáni pilóta nem múlta felül a délelőtti idejét, de a faenzaiaknál mindkét napszakban Cunoda Juki vezetett.
Bizonyára sok rajongó már tűkön ülve várta 2022. február 23-át, hiszen ez az a nap, amikor a Forma-1-es mezőny hivatalosan is megkezdi a pályán való felkészülést az idei szezonra. A három napos barcelonai tesztelésen mind a 10 istálló és mind a 20 versenyző pályára gurul, hogy ki folytassa, ki elkezdje az ismerkedést az idei, a 2021-estől minden ízében eltérő autójával.
A következő napok során az eseményeket élőben követjük, és igyekszünk beszámolni a legfrissebb fejleményekről, noha a szokottnál nehezebb dolgunk lesz.
A Ferrari kivételével az összes csapat megerősítette már, hogy kivel, avagy kikkel tesztel ma. A maranellóiak esetében csak azt tudni, hogy Carlos Sainz lesz szolgálatban délelőtt, azt viszont nem, hogy délutánra is marad-e, vagy átadja a helyét Charles Leclerc-nek. Az alábbi táblázatban a mai pilótafelállásokat foglaltuk össze.
délelőtt | délután | |
Mercedes | George Russell | Lewis Hamilton |
Red Bull | Max Verstappen | Max Verstappen |
Ferrari | Carlos Sainz | ? |
McLaren | Lando Norris | Lando Norris |
Alpine | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
Alpha Tauri | Cunoda Juki | Cunoda Juki |
Aston Martin | Sebastian Vettel | Lance Stroll |
Williams | Nicholas Latifi | Alex Albon |
Alfa Romeo | Robert Kubica | Valtteri Bottas |
Haas | Nyikita Mazepin | Mick Schumacher |
Ahogyan a korábbi posztunkban említettük, nem lesz egyszerű követni az eseményeket, a Forma-1 ugyanis kissé érthetetlen módon úgy döntött, hogy a barcelonai gyakorlást hivatalosan nem is tesztként, hanem "bejáratásként" kezeli, és majd csak a márciusi bahreini három napos teszt lesz hivatalosan is teszt.
Természetesen ettől még Barcelonában is ugyanúgy tesztelni fognak a csapatok, viszont nem lesz élő időmérés (csak a nap végén teszik közé a legjobb köridőket) és a korábbi évekkel megszokottal ellentétben élő közvetítés sem, valamint szurkolók sem látogathattak ki a Circuit de Catalunyára.
A csapatok és a helyszínen tartózkodó médiumok ugyanakkor igyekeznek majd minden eseményről beszámolni a közösségi oldalakon, így mi is igyekezni fogunk a lehető legszélesebb körű tájékoztatást nyújtani a Kedves Olvasóknak.
Persze még nem ma, hanem héffőn és kedden, a Haas, a McLaren és az Alpine ugyanis korábban még nem járatta be a 2022-es autóját, a Ferrari pedig a fioranói pályára lépése után Barcelonában is ellőtt egy forgatási napot. A Mercedes, a Red Bull, az Aston Martin és a Williams korábban Silverstone-ban, az Alfa Romeo Fioranóban, az Alpha Tauri pedig Misanóban tette meg az első köreit az idei versenygéppel.
Az előzetes hírekkel ellentétben nem a spanyol pilóta, hanem Charles Leclerc fogja ma először pályára vinni az F1-75-öt, Sainz pedig a délután 14 órakor kezdődő második szakaszban vezetheti majd az autót.
Lévén a sajtó képviselői és a televíziós stábok is ki vannak tiltva a boxutcából, hiszen "ez csak bejáraás", kisebb a nyüzsgés, mint akár egy átlagos tesztelésen, de azért a paddockot elnézve a csapatok megadták a módját ennek a három napnak is, és mindenki a legújabb motorhome-jával érkezett Barcelonába.
A Mercedes már pályára is gurult George Russell-lel, az autón hatalmas mérőkeretekkel. A csapatoknak ilyenkor az egyik első és legfontosabb feladata, hogy aerodinamikai méréseket végezzenek, és leellenőrizzék, hogy az új kocsi által produlált adatok megegyeznek-e a szimulációk során és a szélcsatornás teszek alatt kapott értékekkel.
Russell mellett Norris, Vettel, Leclerc, Verstappen és Latifi is kimerészkedett. Hamarosan jövünk az első valódi képekkel az új Red Bullról, amelyet még senki sem látott, lévén a csapat egy demóautót mutatott csak be korábban. Addig itt egy kis ízelítő: az oldalszerkények mindjárt igencsak szokatlanra sikeredtek a többi istálló autójához képest.
Alább látható, hogy a Pirelli melyik keverékeket miként jelöli, és milyen kötelező értékeket ír elő a használatuk során. A csapatok a három napra 30 slick és 3-3 szett intermediate, illetve vizes gumit kaptak. Ha nem fog esni, utóbbiakat akkor is használni fogják, mert a tervek szerint péntek délutánra fellocsolják az aszfaltot. A gumikról alább olvashatnak bővebben:
A Haas, az Alpine és az Alfa Romeo nem merészkedett még ki, a többiek már megkezdték a munkát. Íme az első képek:
Ez az autó bizony nagyon extrém lett, az oldala legalábbis mindenképpen. Egyik csapat sem vágta ennyire alá az oldalszekrények alsó részét, ami persze nem azt jelenti, hogy másnak ne lehetne gyors versenygépe, és csak teljesen más koncepciót követ.
Korábban csak rendereket tettek közzé a valós autóra csak nyomokban hasonlító modelljükről, de a barcelonai tesztelés kezdetének reggelén tartottak azért egy rendes bemutatót is, amely során Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is pózolt egy kicsit a VF-22-essel.
Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a tesztelésen a köridők haványozottan irrelevánsak, viszont ha valami fontos, az a megtett kilométerek száma. Eddig a jelenleg egyedül köröző Russell vezet mindkét értékelésben, hiszen már a 10. körét is megtette, miközben 1:25.955-ös körrel vezet a C3-as Pirelliken. Mögötte Leclerc áll egy 1:35.6-os installációs körrel a C4-es gumin, majd Verstappen jön 1:37.633-al a C2-es keveréken, de ő is alighanem még csak gurult egy kört.
Összehasonlításképpen a tavalyi pole pozíciós idő a Spanyol Nagydíjon 1:16.741 volt Lewis Hamiltontól.
Noha csak délután ül majd autóba, a hétszeres világbajnok sem akart lemaradni a tesztelés kezdetéről, és civil ruhában, a garázs kijáratában állva figyelte, ahogy újdonsült csapattársa megkezdi a munkát.
Alighanem a Red Bull autójára kíváncsi most mindenki, és egyelőre nem okoz csalódást Max Verstappen 2022-es munkaeszköze. Íme néhány fotó róla.
Miként azt a képet posztoló spanyol újságíró, Albert Fabrega is írta, ehhez a fotóhoz nem nagyon kell kommentár.
Ahogyan ígérte, az Alfa Romeo még nem a végleges festésével, hanem álcafestéssel vesz részt a teszten, de már ők is megkezdték a munkát a még a sisakját is álcázó Robert Kubicával a volánnál.
A japán versenyző 1:23.914 alatt ért körbe C3-as gumin, majd jött Verstappen C2-esen és 1:23.524-gyel megelőzte, de nem sokkal később az Alpha Tauri pilótája 1:23.471-re javított, úgyhogy ismét ő áll az élen.
Mögötte Verstappen, Vettel (1:25.007, C3), Russell (1:25.548, C3) és Leclerc (1:35.600, C4) a sorrend, a többieknek még nincs mért ideje.
Persze a motorüzemmódokat és üzemanyagmennyiségeket sem ismerjük, illetve azt sem tudjuk, melyik pilóta mennyire nyomja neki, nem beszélve arról, hogy mire jön az első futam, az autók többségén jókora változtatások lesznek. De azért elmondjuk, hogy Verstappen 1:23.038-cal visszavette a vezetést Cunodától, miközben már ő is átlépte a 10 körös határt.
Enrico Cardile, a Ferrari karosszériateljesítményért felelős mérnöke egyáltalán nem biztos benne, hogy az idei szabályok el fogják érni a kívánt hatást, és könnyebbé teszik majd a másik autó követését. Hogy miért kételkedik, arról az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben.
Szokatlan látvánnyal találkozhattak a barcelonai paddockban a helyszínen tartózkodók, egy új motorhome jelent ugyanis meg a csapatok "palotái" mellett. Méghozzá a Forma-1-é, amely úgy érezte, a sportág vezetőinek is kijár a kényelem az európai versenyeken, úgyhogy mostantól ez az építmény lesz az otthonuk ezeken a futamhétvégéken.
1:22.692-vel ismét a japán áll az élen Verstappen és a C3-as gumin 1:23.317-tel a harmadik helyre felkapaszkodó Fernando Alonso előtt.
A megtett körök számában Verstappen vezet 18-cal, mögötte Russel jön 14-el, majd Cunoda 12-vel.
Az Auto Motor und Sport tudósítója felhívta rá a figyelmet, hogy az Alfa szerelői mindent megtesznek, hogy a garázs előtt sorfalat állva eltakarják a C42-est a fotósok elől. A pályán azért sikerült lencsevégre kapni az álcafestéses autót.
A diffúzor és a kipufógó között elhelyezkedő beam wing, avagy derékszárny is merőben eltér bármelyik másik autón látottól. Figyelembe véve, hogy tavaly a csapat év közben jelentős energiákat volt kénytelen a 2021-es autó fejlesztésére fordítani a világbajnoki csata miatt, még elképesztőbb, hogy mennyire extrém megoldásokat alkalmaztak az RB18-ason.
A Ferrari is belehúzott Leclerc-rel a volánnál, és C2-es, azaz a második legkeményebb Pirellin 1:21.718-cal átvette a vezetést, ezzel közel 1 másodperccel megelőzve az eddig élen álló Cunodát.
Az állás egy órányi tesztelés után:
1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
3. Verstappen, Red Bull, 1:23.038, C2
4. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
5. Vettel, Aston Martin, 1:25.007, C3
6. Russell, Mercedes, 1:25.54s, C3
Russell az imént javított egy kicsit az eddigi legjobbján, de az Autosport tudósítása szerint jelentősen elemelte a gázt, mielőtt áthaladt volna a célvonalon. Lehet, hogy a csapat már most titkolni szeretné a W13-as valós teljesítményét?
A csapatok fotósai természetesen jelenleg is bőszen fényképeznek a boxutcában és a pálya mellett, hogy minél részletesebb képeket készítsenek a riválisok autójáról. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint az új szabályokkal könnyebb lesz átvenni egy-egy megoldást a riválisoktól.
„Az autók többé nem apró részletekből állnak. A másolás gyorsabb lesz a nagyobb felületek miatt” – idézi a német szakembert az Auto Motor und Sport.
A McLaren versenyzője a második helyre sorolt be 1:22.491-el C2-es, a Mercedes pilótája pedig a harmadik helyre 1:22.655-tel C3-as gumin. A Ferrari 1:21.718-as idejétől azonban jócskán elmaradtak.
Leclerc 23 körnél jár, amivel eggyel előzi Verstappent. Jelenleg jóformán csak az számít, hogy minél több kört pakoljanak a csapatok az új autóba.
A WTF1 remek összehasonlításán kitűnően látszik, hogy az RB18-as oldalszekrényeinek alávágása mennyivel extrémebb mind a Mercedes, mind a Ferrari szinte teljesen függőleges oldalú megoldásánál.
A mérőkeretek és mérőcsövek mellett az F1-es tesztelés másik fontos kelléke az áramlásjelző festék, amit mos a Ferrari is használ, és bekente vele az F1-75 Venturi-csatornájának bejáratát és az úgynevezett "teástálcát", a gyakorlatilag a pilóta alatt található nyúlványt, amiből a maranellóiak egy dupla megoldást terveztek az idei kocsira.
A hétszeres világbajnok korábban terepszemlét tartott, és minden garázst végigjárt a boxutcában, vetve egy-egy pillantást az ellenfelek autójára. Közben rendesen álcázta is magát, hiszen kapucniban, napszemüvegben és maszkban tette mindezt.
Nemcsak a Ferrari, hanem a McLaren is áramlásjelző festékkel dolgozik, csak ők az autó alja helyett az első szárnyat és az idei szezontól bevezetett, kerék fölé nyúló szárnyelemet kenték be neonzöldre.
Már ha úgy vesszük, hogy van neki olyan, hiszen pályafutása során előszeretettel váltogatta azt akár versenyről versenyre. A BWT távozásával a jelek szerint azonban már őt sem szponzorálja személyesen az Alpine-hoz "átigazoló" cég, így rózsaszín bukó helyett az először első ferraris idényében megjelenő fehér sisakot viseli a német zászlóval.
Az Auto Motor und Sport az egyik veterán mérnököt idézte, aki elmondta, az istállók a bahreini tesztre jelentősen változtathatnak majd az autójukon, aminek egyik oka az, hogy a szabályok szellemiségét megőrizni szándékozó FIA elől is titkolni akarják, hogy milyen módokon szeretnének növelni a leszorítóerőn, nehogy a szövetség már most lépjen, és betiltson ezt-azt.
Noha a várakozások szerint az E10-es üzemanyag bevezetésével némileg gyengültek a motorok, a megváltozott aerodinamika miatt a mérnökök mégis azt várják, hogy az idei autók gyorsabbak lesznek az egyenesekben az elődeiknél.
Barcelonában egyelőre nincs nagy eltérés, Verstappen repesztett eddig a leggyorsabban a célegyenesben 316 km/h-val, őt Latifi követi 314-gyel, majd jön Cunoda 312-vel.
Miután korábban csak egy demóautót mutatott be, a mai teszten vehettük először szemügyre az RB18-ast, amelyről az alábbi képre katitntva tekinthetik meg a későbbiekben frissülő galériánkat.
---- separator ----gallery-content-type:f716cc93-d064-43c9-82c6-c3af68b47f8f---- separator ----Pánikra persze még nincs ok, de korántsem jó jel, hogy a tavalyi világbajnokság utolsó két helyezettje még csak 6, illetve 4 kört tett meg, ideje pedig csak az 1:28.255-tel az utolsó helyen álló Mazepinnek van. A körszámlálót jelenleg a Red Bull vezeti a Mercedes és a Ferrari előtt, alább látható a lista.
Red Bull: 35
Mercedes: 30
Ferrari: 24
Williams: 21
Alpha Tauri: 19
Alpine: 19
McLaren: 18
Aston Martin: 14
Haas: 6
Alfa Romeo: 4
Az Alpine A522-es oldalszekrényeivel a csapat hasonló utat jár, mint a Red Bull az RB18-assal, de jóval kevésbé agresszív az alávágás.
Nemrég a teljes pálya a monacói versenyzőjéé volt, azóta viszont Alonso és Vettel is csatlakozott hozzá. Etapja elején Leclerc C2-es gumin 1:21.767-es kört ment, amivel csak századokkal maradt el a korábbi, nem mellesleg továbbra is mindenki másnál gyorsabb legjobbjától.
Verstappen közben 1:22.434-re javított és letaszította Russellt a harmadik helyről.
Iménti javítása után a holland pilóta 1:22.246-os kört ment, amivel Norrist is eggyel hátrébb szorította. Leclerc idejétől viszont még 5 tized a hátránya.
Az F1 célegyenes mellett készült videójából nemcsak a látványban, hanem néhány idei versenygép hangjában is gyönyörködhetünk. Hangerőt fel!
Két óra telt el, és ugyanennyi van hátra a délelőtti etapból. Továbbra is a Ferrari áll az élen az első óra végén elért időeredményével, mögötte Verstappen és Norris teszi teljessé az első hármast. Az Alfa Romeót vezető Robert Kubicának továbbra sincs mért köre.
Az állás két óra után
1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
3. Norris, McLaren, 1:22.382, C2
4. Russell, Mercedes, 1:22.655, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
8. Vettel, Aston Martin, 1:24.076, C3
9. Mazepin, Haas, 1:28.25s, C2
Ha kicsit hamarabb kijön, már a második órát az élen zárhatta volna a Mercedes, amelyben Russell C3-as gumin 1:21.403-at repesztett az imént, amivel több mint 3 tizeddel megjavította Leclerc idejét. Az abroncsai ugyanakkor egy lépcsővel lágyabbak voltak.
Mark Hughes, a The-Race.com szakírója a pálya széléről figyeli a versenyzőket, a 7-es és 8-as kanyarban állva pedig azt a megfigyelést tette, hogy Charles Leclerc „hihetetlenül agresszív és magabiztos, mindenki másnál keményebben nyomja”, míg Max Verstappen „úgy vezeti ezt az autót, mintha ő lenne Alain Prost, sokkal finomabb kormánymozdulatokat tesz, mint korábban, ezt eddig minden kanyarban megfigyeltem.”
Hughes a gyors jobbos 9-es kanyarban úgy látta, hogy az idei autók már most gyorsabban érkeznek meg oda és fordulnak el, mint a tavalyiak, amit igen lenyűgöző közelről figyelni.
Időközben a Mercedes újdonsült pilótája 1:21.039-re tornázta le a lécet a C3-as keveréken, amivel már közel 7 tizeddel előzi Leclerc-t.
Nem spórolnak a Red Bullnál és szorgalmasan pakolják a kilométerelet az RB18-asba, amit mutat, hogy Verstappen érte el elsőként az 50 körös határt.
Itt érdemes kiemelni azt is, hogy nem volt még piros zászlós megszakítás, ami jó jel annak tükrében, hogy az idei autókban jóformán csak a kormány maradt ugyanaz, és az új szabályok, illetve az E10-es üzemanyag miatt az erőforrások is jelentős változtatásokon estek át.
Az F1 News.Live volt olyan kedves, és hét autó oldalról, az utolsó sikánban készült fotóját is egymás alá tette, lehetővé téve a tökéletes összehasonlítást. Íme:
Luke Smith, az Autosport riportere jelentette a boxutcából, hogy Robert Kubica azért tett meg még csak négy kört, mert a csapat tájékoztatása szerint apróbb problémák merültek fel, de semm drámai, és követik az eredeti tervet. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy aligha az szerepelt a tervben, hogy két és fél óra alatt csak négy körig jutnak.
Barcelona a múltban is azért számított kedvelt teszthelyszínnek a csapatok körében, mert télen is jó idővel szolgált, na meg persze azért, mert ezen az aszfaltcsíkon a karakteréből adódóan előjönnek az autók gyengeségei. Jelenleg ugyanakkor mindössze 13 fokos a levegő és közel 20 fokos az aszfalt hőmérséklete, ami nem ideális, de persze lehetne rosszabb is.
Szokás szerint frissülő képgalériával is jelentkezünk a nap folyamán, íme az első képek Barcelonából.
---- separator ----gallery-content-type:3672170d-e70c-429c-90ac-6887fef73355---- separator ----Alex Kalinauckas, az Autosport szakírója az első kanyar féktávja mellett állva úgy véli, továbbra is nagyon későn fékeznek ott a pilóták, azaz nem biztos, hogy jelentősen nőni fognak a féktávok az új autókkal, ha egyáltalán fognak.
Persze a szorosabb követés esetén és DRS segítségével így is elképzelhető, hogy javul a helyzet, de egyelőre úgy tűnik, hogy a féktávok inkább a lassabb kanyarok előtt lesznek hosszabbak.
A C3-as, tehát az eddigi legjobbjának eléréséhez használt keveréknél eggyel lágyabb abroncsokot jelent meg a Ferrari pilótája, majd 1:20.165-ös időt repesztett, amivel közel 9 tizeddel javította meg Russell szintén C3-as gumikon elért idejét.
Valamivel korábban Norris is javított, ő C2-esen 1:21.866-tal áll jelenleg a harmadik helyen.
A Mercedes pilótája C3-as gumin 1:20.784-et ment, de így is több mint 6 tizedre van Leclerc-től.
Az AMuS fotósa jelentette a boxutcából, hogy az Alfa Romeo szerelői dolgoznak a kocsin, amely jelenleg darabokban pihen a garázsban. Lehet, hogy mégsem olyan aprók azok a problémák?
Közben a svájci istálló mellett csak az Alpine és a Haas nincs kint a pályán, a többiek egyaránt gyűjtik a kilométereket.
Az Autosport újságírója megfigyelte, hogy Russell direkt közel maradt korábbi csapattársához, Nicholas Latifihez az utolsó kanyarban, mint ahogy többen is igyekeznek feltérképezni az autójuk viselkedését valaki más mögött haladva. Érdekes lesz majd meghallgatni az első tapasztalatokat, hiszen már most lehet némi képet kapni majd arról, hogy mennyire váltak be az új szabályok.
Három óra telt el az első tesztnap délelőttjéből, az eredménytáblázat élén pedig a nemrég 1:20.165-ös idővel a korábbi vezetést visszaszerző Charles Leclerc áll George Russell és a nemrég ismét javító Lando Norris előtt.
A sorrend a harmadik óra végén
1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
3. Norris, McLaren, 1:21.173, C2
4. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Vettel, Aston Martin, 1:23.328, C2
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:26.455, C2
Az AMuS megtudta, hogy a Haas sem véletlenül körözött eddigi ilyen keveset, mivel nekik a benzimpumpával adódtak gondjaik, míg az Alpine-nál is felütötte a fejét egy kisebb technikai probléma: nem működött megbízhatóan a DRS, így Alonso inkább nem nyitja azt, amíg meg nem javítják.
Még a harmadik óra végén fejezett be egy 11 körös menetet a kemény gumikon, többnyire az 1:23-as tartományban autózva. A holland pilóta már 65 körnél jár, miközben a Ferrari és a Mercedes is közelíti a hatvanat.
Egyedüli csapatként használnak tesztfestést, de ez nem minden, ugyanis még csapatruházatot is gyártottak hozzá, amit Bottas és az először majd csak holnap autóba ülő kínai Csou Kuan-jü már be is mutatott a paddockban. Kubica közben továbbra is a garázsban vesztegel...
Latifi 320-at repesztett a célegyenesben, őt Leclerc követi 318-al, majd a hivalosan már nem, de továbbra is Honda-motorral hajtott Red Bull-lal jön Max Verstappen 316-tal.
Jelenleg egyedül Alonso van kint a pályán.
Korábbam a monacói tesztelhette le, hogy mennyi leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött, miután jó ideig haladt Russell nyomában. A brit végül elengedte és egy kis helyet hagyott magának a következő mért körére.
Mark Hughes a The-Race szöveges tudósításában azt fejtegeti, hogy Verstappen feltűnően lágy vezetési stílusa olyan, mintha maximalizálni akarná az autó alatt futó Venturi-csatornák hatékonyságát azzal, hogy folyamatosan a lehető legközelebb tartja az autót az aszfalthoz. Emiatt a holland pilóta korábban fékez és hamarabb áll a gázra a többieknél, és a közelében sincs annak az agresszív stílusnak, amit Leclerc képvisel. Lehet, hogy hamarosan mindenki elkezdi majd így vezetni a 2022-es autóját?
A négyszeres világbajnok 1:21.551-et autózott az imént a C3-as keveréken, amivel feljött a negyedik helyre Leclerc, Russell és Norris mögé, míg Cunoda ugyanezen a keveréken 1:21.638-ra tornázta le az idejét Ő Vettel mögött az ötödik helyen áll jelenleg.
Hét autó is pályán van jelenleg, közülök Vettel az egyik, aki 1:21.276-ra faragta le az idejét, de pozíciót nem javított. Mellette Alonso, Cunoda, Latifi, Russell, Leclerc és Norris vannak még kint, a Williams pedig szanaszét kente Latifi autójának orrát áramlásjelző festékkel.
Az egyik istálló mérnöke azt mondta az Auto Motor und Sportnak, hogy ötkörös etapok helyett inkább a tíz körös meneteket részesítik előnyben, mivel ezekkel az autókkal így többet lehet tanulni.
Már ami a megtett körök számát illeti, Verstappen ebben az összevetésben ugyanis 71 körrel áll az élen, mögötte azonban Russell csak hárommal van lemaradva, de Leclerc sincs messze a 66 megtett körével.
Siralmasan alakul eddig a hinviliek napja, lévén Robert Kubica csak 4 kört tett meg, mértet pedig egyet sem. A csapat korábbam szétszerelte a kocsit, mert valamilyen probléma adódott vele, azóta viszont nincs róluk hír, és könnyen lehet, hogy már csak a 14 órakor véget érő egy órás ebédszünet után gurulnak pályára. Délután már a tervek szerint Valteri Bottas ül majd az autóban.
Csak emlegetni kellett az Alfa Romeót, amely nemhogy megjelent, de a lengyel megtette első mért körét is vele: 1:29.516-tal az utolsó helyre sorolt be C3-as keveréken.
A kevés megtett kör ugyanakkor nem csak a csapatnak, hanem neki sem jön jól, hiszen gyaníthatóan a főszponzor nem keveset fizethetett azért, hogy egy fél napra Kubica vezethessen.
Másodjára már egy 1:26-ot ment, majd harmadjára 1:25.909-nél állította meg a stoppert, amivel megelőzte a szintén nagyon keveset, csupán 13 kört vezető Nyikita Mazepint.
Már csak tíz perc van hátra a délelőtti etapból, de a McLaren pilótája C3-as gumikon még javított egyet, és 1:20.474-gyel feljött a második helyre, 3 tizeddel Leclerc mögé.
Ők ketten várhatóan már nem javítana, mivel mindeketten több mint 15 kör óta vannak kint, Latifi a kemény, Leclerc a közepes gumikon.
Tett egy kis kirándulást a Ferrari spanyolja édesapjával, idősebb Carlos Sainz-cal a pálya mellett, hogy szabad szemmel is megnézhesse menet közben az idei autókat.
Az orosznak is ezek lesznek ma az utolsó körei, mivel délután már Mick Schumacher vezetheti a VF-22-est. Azért 1:25.139-es körrel Kubicát gyorsan visszaelőzte.
A 1:25-ös ideje után ment egy 1:24.505-öt is az orosz, amivel már jócskán Kubica előtt van, de Latifi 1:23.3-as idejétől messze elmarad.
Ennyi volt az idei előszezoni tesztelés első négy órája, de azért ne menjenek sehova, az előttünk álló, szűk egy órás ebédszünetben is jelentkezünk friss tartalmakkal, 14 órától 18 óráig pedig jön a folytatás.
A délelőttöt Leclerc zárta az élen Norris és Russell előtt, a nagy vesztesnek pedig az Alfa Romeo bizonyult, de azért a Haas sem lehet elégedett.
Az első nap délelőttjének végeredménye
1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Norris, McLaren, 1:20.474, C3
3. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
4. Vettel, Aston Martin, 1:21.276, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:21.638, C3
6. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
7. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:24.505, C2
10. Kubica, Alfa Romeo, 1:25.909, C3
Leclerc, Cunoda és Mazepin is kihasználta a lehetőséget, hogy ilyenkor a célegyenesben, a rajrácson megállva próbarajtot lehet végrehajtani, mielőtt közelezően vissza kell térni a boxutcába. Ezt szezon közben csak azokon a pályákon tehetik meg a pilóták, amelyeken a boxutca kijárata nem alkalmas rajtgyakorlat elvégzésére.
Szinte egész délelőtt úgy tűnt, hogy a Red Bull fogja megtenni a legtöbb kört az első négy órában, de Leclerc végül behozta Verstappent, és mindketten 80 körig jutottak. Mögöttük a Mercedes sincs nagyon lemaradva, Russell 77 kört tett meg. A sor végén az Alfa Romeo szerénykedik 9-cel, de a Haasnak is csak 20 forduló jött össze.
Ferrari: 80
Red Bull: 80
Mercedes: 77
Williams: 66
Alpine: 54
Aston Martin: 52
McLaren: 50
Alpha Tauri: 44
Haas: 20
Alfa Romeo: 9
A The-Race.com-nak azt mondta a csapat, hogy egy kevésbé jelentős alkarész törött el az autóban, ezért remélik, hogy a cseré követően délután már zavartalanul körözhetnek.
„A gyűjtött adatok alapján az autó azt csinálja, amit vártunk tőle. Úgy tűnik, hogy képesek vagyunk változtatni rajta, elvégeztük a szokásos nagy beállítás-változtatásokat, hogy megnézzük, miként reagál rájuk a kocsi. Első naphoz, az alacsony hőmérsékletekhez, teljesen új gumikhoz és azokhoz kapcsolódó működési paraméterekhez képest elég jól” – nyilatkozta Jody Egginton a The-Race-nek.
Cunoda Juki 44 megtett körrel az ötödik helyen zárta a délelőttöt
Míg a szerelők és a délelőtt vezető pilóták (kivéve Latifit) ebédelnek, Csou Kuan-jü, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Sergio Pérez és Nicholas Latifi a sajtó képviselőinek kérdéseire válaszol.
Bár a hétszeres világbajnok még nem ült autóba, délelőtt szemügyre vette, hogy mit alkottak az ellenfelek. Korábban úgy fogalmazott, hogy nem tudja, mire számítson az erősorrendet illetően, és az elmúlt órák nem változtattak ezen az álláspontján.
„Hihetetlenül izgalmas időket élünk – idézi a brit pilótát az Auto Motor und Sport. – Látható, hogy a csapatok különböző utakat követnek a tervezésnél, és senki nem tudja, hol tart az autójával."
Korábban beszámoltunk róla, hogy a grove-iak pilótája, Nicholas Latifi produkálta a legnagyobb végsebességet, és azóta sem taszították le a ranglista éléről. A kanadai versenyző egészen pontosan 320,7 km/h-val repesztett, őt Cunoda (319 km/h) és Leclerc (318,8 km/h) követte. A leglassabbnak az Alpine bizonyult, Alonso csupán 294,3 km/h-ra volt képes.
Az Autosport számolt be róla, hogy a délelőtti etap közepén a holland pilóta lesodódott a pályáról, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. A Red Bull vélhetően nem sérült meg súlyosan, hiszen Leclerc-rel és a Ferrarival holtversenyben a legtöbb kört teljesítette.
Képválogatásunk újabb fotókkal bővült. A galériát az alábbi képre kattintva tehet megnyitni.
---- separator ----gallery-content-type:3672170d-e70c-429c-90ac-6887fef73355---- separator ----Az ausztrál pilóta elárulta, az új autóknál előfordul, hogy a rivális kiesik az ember látóteréből, ekkor szerinte megérzés alapján kell vezetni. Ez igazolja azokat a feltételezéseket, hogy az új gumik miatt kevesebbet lehet látni a kocsiból.
Miután véget ért a pilóták sajtótájékoztatója, következnek a csapatvezetők. A Mercedest, illetve a Red Bullt irányító Toto Wolff és Christian Horner egyaránt részt vesz az eseményen, de utóbbi miatt van egy kis csúszás, mert megfeledkezett a maszkról. Hozzájuk csatlakozik AAndreas Seidl és Franz Tost, a McLaren, illetve az Alpha Tauri csapatfőnöke, valamint Laurent Rossi, az Alpine márkaigazgatója.
A sajtótájékoztatón természetesen szóba került a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj, illetve az ennek kapcsán bejelentett FIA-intézkedések. Scott Mitchell, a The-Race.com újságírójának jelentése alapján Hamilton úgy véli, hogy néhány sportfelügyelő túlságosan jóban van egyes pilótákkal, és örülne, ha a helyükre kevésbé elfogult szakemberek kerülnének. Hozzátette, szívesen látna több nőt a sportfelügyelők között.
Nemsokára kezdődik a délutáni etap, ezért érdemes összeszedni, hogy kikkel is találkozhatunk. A Red Bullnál, a McLarennél, az Alpine-nál és az Alpha Taurinál nem lesz változás, vagyis Verstappen, Norris és Cunoda folytatja a körözést. Ellenben a Mercedesbe Hamilton, a Ferrariba Sainz, az Alpine-ba Ocon, az Aston Martinba Stroll, a Williamsbe Albon, az Alfa Romeóba Bottas, a Haasba pedig Schumacher ül be.
Megkezdődött a barcelonai tesztelés első napjának második fele. Egyelőre azonban senki nem merészkedett ki a pályára, a csapatok nem sietik el a dolgokat.
A délelőtti időszakhoz képest nőtt a hőmérséklet, így a levegő jelenleg 17,6, a pálya 28,8 fokos. Mindez azt jelenti, hogy a körülmények jobban hasonlítanak egy átlagos F1-es hétvégére, vagyis a csapatok relevánsabb adatokat gyűjthetnek az autóról.
10 perc elteltével még senki nem hagyta el a bokszutcát. Természetesen az alábbi videó sem most készült, hanem még délelőtt, hiszen a Williamst figyelő Mick Schumacher jelenleg már arra készül, hogy hamarosan ő is bemutatkozzon a teszten.
Az Autosport arról számolt be, hogy motorzaj hallható valamelyik garázs irányéból, de hogy kiről van szó, azt egyelőre nem tudni. Mint ahogyan azt sem, hogy ez azt jelzi-e, hogy hamarosan autó lesz a pályán, hiszen ők is csak reménykednek ebben.
A holland, majd utána a finn versenyző is kigördült a garázsból, ezzel érdemben is megkezdve a délutáni etapot. Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy az Alfa Romeo számára produktívabban telhetnek a következő órák, mint a délelőtti időszak.
A Red Bullra a C1-es, míg az Alfa Romeóra a C2-es abroncsokat tették fel. Bottas fel is iratkozott az eredményjelzőre, de 1:26.043-as köre az utolsó helyre jó.
A címvédő 1:26.5-tel kezdett, majd 1:25.7-et és 1:25.0-t autózott. Úgy tűnik tehát, hogy nem az eddigi leggyorsabb körét akarja megjavítani, hanem hosszú etapot szeretne teljesíteni.
Egyelőre valóban jobban megy az Alfa Romeónak, mint délelőtt, hiszen a finn pilóta már most jobb időre volt képes, mint Kubica. A tízszeres futamgyőztes előbb 1 ezredre megközelítette a lengyel versenyző idejét, majd 1:25.120 másodpercet autózva át is vette tőle a 10. helyet.
A hétszeres világbajnok az abu-dzabi események óta először ül autóba hivatalos F1-es eseményen. A Mercedes versenyzője a C3-as abroncsokon kezd, amelyeken Russell megfutotta saját leggyorsabb körét.
A finn versenyző 1:24.981 másodperc alatt ért körbe, ami továbbra is a 10. pozíciót jelenti, de ennek most még nincs nagy jelentősége. Hamilton után nem sokkal Sainz is pőályára merészkedett a Ferrari F1-75-össel.
A 2014 és 2018 között a Forma-1-ben versenyző Marcus Ericsson igencsak jó véleménnyel van az idei Ferrariról. A svéd pilóta szerint a maranellóiaknak már most oda lehet adni a vb-címet, hiszen a legjobban kinéző autó mellett övék volt a legjobb idő is. Persze az egyik szubjektív, a másikkal meg nyilvánvalóan viccelt.
A brit pilóta 1:23.994-gyel kezdett, hogy aztán 1:23.539-re, majd 1:23.382-re javítson, amivel már csak 3 ezredre van Latifi 8. helyet érő körétől. A Ferrari versenyzője 1:24.526-tal nyitott, de aztán visszatért a bokszba, így jelenleg csupán a hétszeres világbajnok tartózkodik a pályán.
A 37 éves versenyzőnek eddig tartott az első etapja a C3-as abroncsokon. A pálya azonban nem vált üressé, sőt, megkétszereződött a köröző autók száma, ugyanis Verstappen visszatért, míg Cunoda a délután során először hajtott ki a bokszból. Előbbi a C1-es, utóbbi a C2-es gumikat használja.
Piros oldalfalú, vagyis a C4-es vagy a C5-ös abroncsokon gurult ki ismét a bokszból a spanyol pilóta. Könnyen lehet, hogy jó időt fog autózni, de ne feledjük, hogy eddig mindössze egy mért kört tett meg, vagyis óriási javulás egyelőre aligha várható tőle.
Bár saját magához képest jelentősen gyorsult, abban nem tévedtünk, hogy az 1:22.666 másodperces idő a 7. helyre elég. A 27 éves versenyző 4 tizeddel marad el a közvetlenül előtte álló Verstappen eddigi legjobb körétől, amit még délelőtt autózott.
A Ferrari versenyzője 1:22.516 másodpercnél tart, amivel tovább közeledett Verstappenre. Stroll személyében pedig egy újabb olyan pilótát köszönthetünk a pályán, akit ma még nem láttunk.
Stroll után Norris is visszatért a pályára az ebédszünetet követően. Rajtuk kívül Oconm Albon, valamint Schumacher is autóba ült, mindhárman először vezethetik autójukat a mai nap folyamán.
Az Auto Motor und Sport jelenti, hogy a McLaren nem jutott el a pályáig, hiszen Norris megállt a bokszkijáratnál. Hogy mitől, azt nem tudni, de mindez aligha jelent jót a wokingiak számára.
A brit pilóta már vissza is tudott térni a pályára, úgyhogy a a McLaren gyorsan orvosolni tudta a gondokat. Sainz időközben tovább javított, és már 1:22.134-nél tart, ráadásul a C2-es-eken.
A hétszeres világbajnok 1:21.197-et autózott, amivel feljött a 4. pozícióba, közvetlenül csapattársa mögé. Az idősebbik brit versenyző 413 ezreddel marad el Russell legjobb idejétől.
Schumacher korábban 1:29.257-tel iratkozott fel az eredményjelzőre, most pedig Ocon futotta meg első mért körét. A francia versenyző 1:24.456-ot autózott a C1-eseken, ami jelenleg a 11. helyre elég.
Bár Verstappen 99 körnél tart, jelenleg nincs a pályán, így a Ferrari lehet az a csapat, amelyik elsőként éri el ezt a határt. Jelenleg a Mercedeshez hasonlóan 96 körrel rendelkeznek.
Albon volt az utolsó, aki ezt nem mondhatta el magáról, ám most már az ő esetében is megtört a jég. A thai pilóta ráadásul nem is kezdett rossz idővel, a C3-asokon rögtön 1:22.938 másodpercet autózott, amivel a 9. helyen találta magát.
A közvetítés hiányának az átka, hogy még a legtapasztaltabb újságírók is belefuthatnak olyanba, hogy összekeverik a csapat két pilótáját. Ez történt az Autosport tudósítójával, akit állítása szerint a kijelző viccelt meg, és azt hitte, hogy Alonso helyett Ocon van a pályán. Mindez azért fontos, mert így mi is belefutottunk ugyanebbe a tévedésbe. Szóval még egyszer: Alonso maradt a pályán, Ocon csak holnap mutatkozik be.
Talán nem meglepő, hogy a tavalyi konstruktőri bajnokság első három helyezettjéről van szó. A Ferrari 105 (Leclerc 80, Sainz 25), a Mercedes 102 (Russell 77, Hamilton 25) körnél tart, míg Verstappen egymaga autózott 101 kört a Red Bull-lal.
Schumacher 8 kört tett meg első etapja során, de azóta már egy ideje bent várakozik a garázsban, hogy visszatérhessen a pályára. Hasonló a helyzet Bottasszal, aki még a délutáni műszak legelején jutott el 10 körig, de azóta nem jelentkezett. Úgy néz ki, hogy a Haast és az Alfa Romeót nem csak a nap első flében érték megpróbáltatások...
Albert Fabrega osztott meg közeli képet a tavalyi idény két élcsapatának első felfüggesztéséről. Ebből egyértelműen látszik, hogy különböző megodást alkalmaztak, ugyanis a W13-asnál a nyomórudas, míg az RB18-as esetében a vonórudas változatot használják.
Az Alpine megosztott egy videót, amely bizonyítja mind az Autosport, mind a mi tévedésünknek az okát. A jelenleg nem autózó Ocon jól láthatóan mutatja saját nevét a kijelzőn, majd mosolyogva széttárja a kezét.
Az idei szezontól kezdve 13 helyett 18 colos felnire szerelt abroncsokat használnak az F1-ben, aminek eredménye szemmel is jól látható. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy az alábbi képeken az autók hátuljának különböző megoldásait is érdemes figyelni.
A hétszeres világbajnok 165 ezredet javítva 1:21.032 másodpercre faragta le az idejét a C3-as gumikon, de még mindig csapattársa mögött van a 4. helyen. Szűk két órája van megelőzni, de jelenleg aligha ez a prioritás.
Újabb fotókkal egészült ki az első tesztnapról készült képválogatásunk, az alábbira kattintva meg is lehet tekinteni.
---- separator ----gallery-content-type:3672170d-e70c-429c-90ac-6887fef73355---- separator ----A holland pilóta eddig 114 kört tett meg a nap folyamán, és ez a szám most nőni fog, mert az imént tért vissza a pályára. Mindez azt jelenti, hogy nemsokára alighanem eléri a két versenytávot.
A The-Race.com egymás alá rakta a csapatok első szárnyáról készült képeket, így remekül lehet látni a különbségeket, illetve az egyedi megoldásokat.
Az utóbbi percekben senki nem tudott javítani, Cunoda behajtott a bokszba, Sainz és Stroll viszont visszatért a pályára. És ha már a kanadai pilóta, közvetítés hiányában be kell érnünk olyan videókkal amilyet az Aston Martin nemrég közzétett a kanadai versenyzőről.
A Ferrari pilótája az utóbbi körökben 1:22 végét vagy 1:23 elejét autózott a C2-es gumikon. Legutóbb, amikor a célegyenesbe ért, Verstappent üldözte.
A spanyol versenyző közel maradt Verstappenhez, akadt, hogy 1,2 másodpercre csökkentette a távolságot. Ezzel alighanem kipróbálta, hogy az új autóval mennyire tudja követni az előtte haladót. Nem jó jel, hogy az utolsó szektorban 3 tizedet vesztett a címvédőhöz képest...
A két pilóta közötti különbség 8 tizedre csökkent, ami azt jelenti, hogy a 27 éves pilóta akkor is használhatta volna az állítható hátsó szárnyat, ha nem tesztelésen lennének, hanem versenyen. Mindezek ellenére nem tudott előzni, de nem tudni, hogy azért, mert a középső szektorban túl közel került Verstappenhez, vagy mert csak nem akart. Ezt követően mindketten bementek a bokszba, így jelenleg Hamilton, Albon és Stroll tartózkodik a pályán, de messze vannak egymástól.
A brit pilóta minden korábbinál rövidebb idő alatt teljesítette a pálya első szakaszát, de nem tudtuk meg, hogy a Mercedes valójában mire képes, ugyanis ezt követően elemelte a gázról a lábát. Délelőtt Russell is tett egy hasonlót.
Azok után, hogy Hamilton 27 perces szünet után gurult újra a pályára, honfitársa 34 perces várakozás után tette meg ugyanezt. A McLaren versenyzője továbbra is a 2. helyet foglalja el a délelőtt futott 1:20.474-es idejével.
Na nem köridő, hanem végsebesség tekintetében, a hatszoros dobogós ugyanis 323 km!h-val száguldott, így letaszította Latifit a vonatkozó ranglista éléről. Sokan feltették a kérdést a széles oldalszekrényekkel rendelkező Ferrari F1-75-ös láttán, hogy nem lesz-e túl nagy a légellenállás, de a fentiekből ítélve ez nem okoz gondot a maranellóiaknak.
A harmadik órában senki nem javított eddigi legjobbján, ám Albonnak köszönhetően megtört a jég. A Williams versenyzője az első és a harmadik szektorban is egyéni legjobb időt autózott, aminek köszönhetően 178 ezreddel gyorsult a C3-asokon, és már 1:22.760 áll a neve mellett.
Sainz 1:20.416 másodpercet autózott a C3-asokon, aminek köszönhetően feljött a 2. helyre, 251 ezreddel elmaradva Leclerc mögött. Ezzel jelenleg a két Ferrari áll az élen, de ne feledjük, ez még csak a tesztelés első napja!
Bottas az előző óra végén kijött, és azóta teljesített egy 14 körös etapot, ráadásul az idején is jelentősen javított. A finn pilóta 1:22.572 másodperc alatt ért körbe, amivel feljött a 9. pozícióba.
Adam Cooper, az Autosport újságírója jelenti, hogy a Mercedesnél az első felfüggesztés beállításain változtatnak, de a fél csapat az autó előtt áll, így nem lehet látni, hogy pontosan mi zajlik. A Red Bullnál az oldaldobozok lekerültek az autóról, és a holland versenyző kiszállt az autóból, de nemsokára visszatérhet.
Az amerikai istálló az imént közölte Twitteren, hogy az autó alja rongálódott meg, ezért tart Schumacher még csak 8 körnél. Ugyanakkor hozzátették, hogy a szerelők dolgoznak azon, hogy ez a szám ma még növekedjen.
A McLaren pilótája félórával a vége előtt 1:19.951-re tornázta le a nap legjobb idejét. Hozzá kell tenni, hogy a többiekkel ellentétben a C4-es abroncsokon autózott.
A Haas szerelői elvégezték a munkát, így a német versenyzőnek jut még egy kis pályaidő, már ha nem üti fel a fejét újabb probléma. Bottashoz hasonlóan Schumacher is javított, és a C3-asokon autózott 1:23.009-es idejével jelenleg a 12. pozíciót foglalja el.
A 22 éves versenyző mindössze 4 kört tett meg, mielőtt visszahajtott a bokszba. Persze nem tudjuk, hogy ennek mi az oka, de az biztos, hogy az amerikai istálló számára továbbra sem alakul ideálisan a nyitány.
Bár még világosabb van, mint Magyarországon, nem véletlen, hogy negyedóra múlva befejezik a körözést, hiszen a látási viszonyok a katalán fővárosban is romlanak. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet látványos képeket készíteni, épp ellenkezőleg.
A McLaren pilótája tovább faragta a legjobb köridőt, és már 1:19.568 másodpercnél tart, de továbbra is a C4-eseken autózik. Rajta kívül Stroll is gyorsult, a kanadai pilóta 1:23.327-es idejével feljött a 13. pozícióba.
Ezek szerint pár perce nem műszaki probléma miatt ment be a bokszba, hanem vélhetően a beállításokon módosítottak. A német pilóta jelenleg 16 körnél tart, ehhez már csak néhányat lesz ideje hozzáadni.
Véget ért az első tesztnap Barcelonában, Lando Norris 1:19.568 másodperccel zárt az élen. A brit pilóta a két Ferrarit és a két Mercedest előzte meg, Verstappen a 9. pozícióban végzett.
Ezzel tehát véget ért a barcelonai tesztelés első napja. Köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, holnap pedig ugyanúgy várjuk Önöket nem sokkal 9 óra előtt!