Győzelmével és Verstappen kiesésével Leclerc óriási lépéselőnybe került
2022. április 10. 06:40
Az élről induló Charles Leclerc magabiztosan nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat és óriási lépésben növelte előnyét a tabellán, ugyanis az eddig mögötte álló csapattársa, valamint a legfőbb riválisának számító Max Verstappen egyaránt kiesett. Utóbbi képtelen volt tartani a győztes tempóját, az előző két futammal ellentétben ezúttal (az egyik biztonsági autós fázis utáni újraindítást leszámítva) elmaradt a csata közöttük, de a holland végül a 2. helyet is elvesztette műszaki hibából kifolyólag.
A rajtnál Leclerc simán az élen maradt Verstappen előtt, Lewis Hamilton megelőzte Sergio Pérezt és átvette a 3. helyet. A Ferrari másik pilótája,
Carlos Sainz azonban borzasztóan indult, több pozíciót vesztett, és a 2. körben már nem is volt versenyben, mert kipördült az egyik tempós kanyarkombinációnál.
Mick Schumachert próbálta kívülről megelőzni, de megingott a kocsija és a füvön elvesztette fölötte az irányítást, majd a kavicságy foglyává vált a megforgás után.
A 6. kör végéig így a biztonsági autó vezette a mezőnyt, az újraindítás után Leclerc, Verstappen, Hamilton, Pérez, George Russell, Lando Norris, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Fernando Alonso volt a sorrend a pontszerző helyeken.
Verstappen nem tudta támadni Leclerc-t, Pérez viszont igen a hozzá képest lassabb Hamiltont, és a 10. körben a 3-as kanyarnál sikerült is kifékeznie a Mercedest.
Verstappen hátránya már 8 másodperc feletti volt, amikor a 18. körben letudta egyetlen kerékcseréjét, a Ferrarinak így nem kellett sietnie az elévágás veszélyének elhárításával.
A 24. körben másodjára is pályára vezényelték a biztonsági autót Sebastian Vettel balesete miatt. A német szörnyű hétvégéjébe illett ez a lezárás: a 4-es kanyarból a kerékvetőn kigyorsítva megpördült és orral lekoccolta a szemközti falat, majd a pályán állt meg. Mindez Russellnek jött jól, aki ekkor még nem járt a depóban, így relatíve kisebb időveszteséggel tehette meg ezt, fel is jött a 3. helyre. Mivel a kemény gumin induló Alonso nem ment ki kerékcserére, Pérez és Hamilton visszacsúszott az 5-6. helyre. Közöttük egyébként pár pillanatra megfordult a sorrend, de a mexikói gyorsan visszaelőzte a kerékcserék során elé kerülő Mercedest.
A 30-31. körben Alonsót mindketten lehagyták, míg Verstappen az újraindításnál ugyan Leclerc mellé ért a külső íven, de előzni nem tudott, és kisvártatva ismét megnőtt a távolság a Ferrari és a Red Bull között.
Pérez a 36. körben újra elfoglalta a 3. helyet Russell legyűrésével, akinek szóltak, hogy ha a védekezés felemésztené a gumikat, inkább ne menjen bele nagyon a párharcba.
Végül azonban mindketten dobogóra állhattak Verstappen kiesésével, aki alatt a 40. körben állt meg a Red Bull, úgy tűnt, a motor romlott el.
A győztes Leclerc 71-re növelte a pontjainak számát, a tabellán meglepetésre Russell lépett a 2. helyre, de ő még csak 37-nél jár.
Hamilton a 4. pozícióban futott be a McLarenek előtt. A középmezőnyben sok izgalmas csata zajlott, a 7. helyet Ocon szerezte meg Valtteri Bottas, Gasly és Alexander Albon előtt. Néhány körrel a cél előtt Gasly még Bottas előtt járt, de az egyik féktávon kicsúszott. Az időmérőről kizárt Albon úgy jutott el pontszerzésig, hogy a kemény gumin rajtolva csak a táv legvégén ment ki kerékcserére.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszönjük Olvasóinkat a 2022-es szezon harmadik, melbourne-i futamán! Az első sorból a két világbajnoki aspiráns, Charles Leclerc és Max Verstappen indul, a hollandot pedig segítheti, hogy csapattársa, Sergio Pérez rajtol a harmadik pozícióból.
A hétvége nagy részét a Ferrari uralta, ám általában nem volt nagy az előnyük a Red Bull-lal szemben. A semleges szurkolók nyilvánvalóan abban bíznak, hogy mindez a futamra sem változik meg.
A Pirelli alapesetben az egy kerékcserés stratégiát tartja a leggyorsabbnak, ám az esetleges biztonsági autós fázis miatt könnyen elképzelhető, hogy kettő lesz belőle. Ez esetben a megmaradt gumiszetteket látva a Ferrari a közepes-keménye-közepes, a Red Bull a közepes-kemény-kemény sorrendet alkalmazhatja.
Mind Verstappen, mind Pérez autójában kicserélték a hidraulikai rendszer egyes elemeit. A holland pilóta versenygépében cseréltek több elemet, de mindez egyikük esetében sem számít jó előjelnek.
Az Alpine megtalálta a tegnapi meghibásodás okát, és közleményük szerint azóta azon dolgoznak, hogy a spanyol versenyző valóban elindulhasson a 10. helyről. Egyelőre nem utalnak jelek arra, hogy ezt nem teheti meg, de ettől még nincs ideális helyzetben.
Mindez vélhetően az egy órával korábbi kezdésnek köszönhető. Nem sokkal a felvezető kör kezdete előtt a levegő hőmérséklete 27, míg az aszfalté 39 fokos. A páratartalom is csökkent, jelenleg mindössze 44 százalék.
Két év szünet után az Ausztrál Nagydíj idén tért vissza a versenynaptárba, és ez a nézőszámon is meglátszott. A hétvége három napja alatt 420 ezren látogattak ki a helyszínre, így ez a legnagyobb sportesemény az ország történetében. Emellett többen voltak, mint a tavalyi szezon leglátogatottabb hétvégéjén, az USA Nagydíjon.
A mezőny 20 tagjából 14-en közepes, 6-an kemény keverékeken kezdenek. Utóbbi csoportba Sainz, Alonso, Magnussen, Albon, valamint a két Aston Martin tartozik.
Leclerc magabiztosan jött el Verstappen előtt, Hamilton viszont Norrist és Pérezt is lerajtolta, előbbit Russell is megelőzte.Sainz nagyon visszaesett, csak a 13. helyen áll a keményeken.
A spanyol pilóta még egy pozíciót veszített, ezúttal Schumacherrel szemben. Vele szemben Alonso megőrizte a 10. helyét, miután csak Gasly rajtolta le. Az élen a helyzet változatlan.
Rémálomszerűen indul a verseny a Ferrari versenyzőjének: miközben próbálta visszaelőzni Schumachert, a 10-es kanyarban a fűre sodródott, majd miközben visszatért volna a pályára, megpördült, és a másik oldali kavicságyban kötött ki, és egyelőre nem is tudott kimenni onnan.
A spanyol pilótát utasították, hogy állítsa le a motort, vagyis futama hivatalosan is véget ért. A versenyirányítás eközben meggondolta magát, és safety cart rendelt el.
Legalábbis mostantól kezdve, ugyanis a kanadai versenyző gyors egymásutánban kétszer is kereket cserélt: előbb feltette a közepeseket, majd ismét keményekre váltott, így már mindkét keveréket használta, miközben időt egyáltalán nem vesztett.
A 6. kör végén vége a Safety Car-fázisnak. Emlékeztetőül, az első tíz állása: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Pérez, Russell, Norris, Ricciardo, Ocon, Gasly és Alonso.
A holland pilóta hátránya fél másodperc körüli, és Pérez lemaradása is hasonló mértékű Hamilton mögött. Ne feledjük, két körig még nem lehet használni az állítható hátsó szárnyat!
A két Red Bull viszont továbbra is tartja az 1 másodpercen belüli lemaradást. Jelenleg főleg Pérez van közel a hétszeres világbajnokhoz, így könnyen lehet, hogy hamarosan előzéssel próbálkozik.
Legalábbis annyira, hogy a holland versenyző ne használhassa a DRS-t a következő körben. Pérez viszont megteheti, és minél hamarabb meg kell előznie Hamiltont ahhoz, hogy a 3. helyen kívül bármiben reménykedhessen ma.
A mexikói pilóta egyelőre nem tudott előzni, de közel maradt. Eközben Norrisszal közölték, hogy az eredeti tervekhez képest 5 körrel tovább maradnak kint, ami a biztonsági autó miatt érthető.
A mexikói pilóta közel tudott maradni, és a 3-as kanyarnál maga mögé utasította a brit versenyzőt. Igaz, lemaradása máris közel 5 másodperc Verstappenhez képest. Hátrébb Vettel hibázott, és a kavicságyba sodórdása után visszaesett az utolsó helyre.
Pontosabban az egyikkel, hiszen a bal elsőre mondta azt, hogy szemcsésedik. A címvédő hibázott is az utolsó előtti kanyarnál, és hátránya már közel 5 másodperc Leclerc mögött.
Az ifjabbik brit pilóta hátránya 1 másodperc körüli csapattársa mögött, de egyelőre nem hallottunk rádiózást, hogy gyorsabb lenne nála tiszta pályán. Schumacher elkövetett egy apró hibát, de pozíciót nem vesztett, és továbbra is a 15. helyen autózik.
Strollt leszámítva Latifi az első, aki kiállt a bokszba, és az időpont az élmezőny szempontjából is fontos lehet. A kanadai versenyző a közepesek után természetesen keményeket kapott.
Leclerc-rel ugyanazt közölték, mint pár körrel korábban Norrisszal, vagyis az eredeti tervhez képest 5 körrel tovább kint maradnak. Jelenleg úgy néz ki, hogy Verstappen nem jelent rá komoly veszélyt, hiszen hátránya már 7 másodperc feletti.
A finn pilóta megelőzte Cunodát, aminek köszönhetően feljött a 11. pozícióba. Hamilton eközben ellépett Russelltől, és előnye már 2 és fél másodperc feletti.
A dán pilóta Csout támadta, ám a Ferrari versenyzőjéhez hasonlóan a fűre sodródott. Szerencséjére ő nem pördült meg, így csak némi időt vesztett.
Ocon is kereket cserélt, vagyis egyre közelebb kerülünk az élmezőnyhöz ezen a téren. A francia pilóta a 17. helyre jött vissza a keményeken.
A holland pilóta kiállása 2,9 másodpercig tartott, és a 8. helyre tért vissza a C2-eseken. Igaz, ez lehetett volna rosszabb is, ugyanis közvetlenül Gasly és Alonso elé tért vissza, akik helyet cseréltek.
Könnyen lehet, hogy a mexikói versenyzőnek is hamarosan jönnie kell, mert Hamilton visszazárkózott rá. A McLarenek pedig egyelőre nem reagáltak Ocon kerékcseréjére.
A mexikói pilóta kiállása 4 tizeddel gyorsabb volt, mint Verstappené, de nyilvánvalóan így is ALonsóék mögé tért vissza, sőt, még Bottas is megelőzte. Norris szintén kiállt, a keményeken jelenleg a 12. pozícióban áll.
Ezúttal Ricciardót és Gaslyt hívták ki, előbbi csapattársa mögé, de épphogy Stroll és Albon elé a 10. helyre, utóbbi a 15. pozícióba, Ocon mögé tért vissza.
A mexikói versenyző nem futott elég gyors köröket kiállása után, ennek következtében virtuálisan visszaesett a 3. helyre. Persze a valóságban vannak előttük néhányan.
A négyszeres világbajnok megállt a pálya szélén, de nem technikai hiba miatt, hanem azért, mert előtte összetörte az autó orrát. Ennek következtében ismét beküldték a Safety Cart, Vettel pedig vélhetően igyekszik elfelejteni ezt a hétvégét, illetve ezt az évkezdetet.
A brit pilóta gyorsan teljesítette a kiállását, és mivel kevsebb időt vesztett, csak Verstappen tudta visszaelőzni. Alonso viszont hiába halad a 4. helyen, neki kifejezetten rosszul jött a biztonsági autó, hiszen a körülötte lévőkkel ellentétben neki még kereket kell cserélnie.
Pillanatokkal a biztonsági autó beküldése előtt a mexikói versenyző elment a Mercedes pilótája mellett, így ő áll az 5. helyen. Nem említettük, de időközben természetesen Leclercis teljesítette a kiállását az élen.
Ugyanakkor nem tudott elmenni Leclerc mellett. Nem sokkal korábban, még az újraindítás előtt Schumacher kis híján felöklelte a váratlanul lassító Cunodát, de pont elment mellette.
Sőt, egy ideig Russellhez is közel maradt. Persze könnyen lehet, hogy DRS-sel Pérez és Hamilton is könnyedén ki fogja kerülni. Magnussen a spanyol pilóta cipőjében jár a 7. helyen, hiszen ő sem váltott még, a dán versenyzőt a McLarenek támadhatják.
Vélhetően szándékosan nem támadta meg Alonsót, hanem csak próbált közel maradni hozzá, hogy a következő körben, immáron DRS segítségével el tudjon menni mellette. Leclerc előnye máris közel 3 másodperc.
A mexikói pilóta a 3-as kanyarban ment el a kétszeres F1-es világbajnok mellett, és a Mercedes versenyzőjének sem kellett sokáig várnia: Hamilton a célegyenesben utasította maga mögé Alonsót.
A Haas versenyzőjét még mindig nem tudták megelőzni a McLarenek, hiába autóznak közel hozzá. Rádión meg is dicsérték, hogy jó köröket autózik.
A Red Bull pilótájának lemaradása 6-7 tized körül mozog riválisával szemben. Kérdés, hogy mennyi ideje lesz előzni, mert a Red Bull gumikezelése egyelőre nem tűnik jónak.
Valóságos vonat alakult ki a dán pilóta mögött, hiszen egészen a 13. helyen haladó Bottasszal bezárólag mindenki DRS-en belül van az előtte lévőhöz képest.
Norris már a célegyenesben elment mellette, majd nem sokkal később Ricciardo is maga mögé utasította a dán versenyzőt. Ő és a közvetlenül mögötte haladó Albon hiába állnak pontszerző helyen, még ki kell állniuk.
Meglepő üzenetet hallgathattunk meg, ugyanis a brit versenyzővel közölték, hogy feladhatja a pozíciót. Persze nem csak úgy, hanem akkor, ha a Pérezzel történő csatázás a gumikezelés rovására menne.
Russell valóban nem fejtett ki nagy ellenállást, de nem is biztos, hogy tudott volna. A mexikói pilóta ugyanis a DRS segítségével kikerülte riválisát a 9-es kanyar előtt.
A Ferrari versenyzője 5,5 másodperccel vezet Verstappen előtt, így jelenleg senki és semmi nem veszélyezteti a győzelmét. Ahogyan Verstappen is magabiztosan őrzi a 2. pozíciót.
Verstappen hirtelen lelassult, majd mérnöke arra utasította, hogy állítsa le az autót. Vélhetően motor- vagy hidraulikai probléma lépett fel. Virtuális Safety Cart rendeltek el.
A VSC-nek köszönhetően kevesebbet buktak, de így is csak a 13., illetve a 17. helyre jöttek vissza. Albon viszont maradt kint, így ő még többet fog bukni.
Miután Sainz után Verstappen is elvérzett, a brackley-iek ismét lecsaphatnak a lehetőségre. Ezúttal viszont nem Hamiltonnak, hanem Russellnek áll a zászló, legalábbis egyelőre.
Ennek köszönhetően a finn pilóta Gaslyval szemben is pozíciót vesztett, nem véletlen, hogy azonnal panaszkodni kezdett a rádióban. Kérdés, hogy a versenyirányítás, illetve a sportfelügyelők hogy látják a helyzetet.
A mexikói pilóta megkérdezte, hogy mi történt csapattársával, ám mérnöke nem mondta meg neki, helyette arra utasította, hogy ne vele foglalkozzon. Strollt közben megbüntették 5 másodpercre, mert cikázott az egyenesben.
Csak az imént előzte meg Schumachert, pedig már korábban is közel volt hozzá. Igaz, Bottas, Gasly és Stroll is közel van hozzá, úgyhogy akár a 9. helyet is megszerezheti.
Legalábbis az élmezőnyben. Leclerc folyamatosan növeli előnyét, nemrég a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, de Russell sem tud közeledni Pérezhez. Hamilton viszonylag közel van csapattársához, de egyelőre nem tud DRS-távolságon belülre kerülni.
Gasly hiába támadta a kanadai pilótát, nem tudott előzni. Neki, valamint a 14. helyen álló Csouval bezárólag mindenkinek 1 másodpercen belüli a hátránya az előtte lévőhöz képest.
Ezzel csupán annyi a gond, hogy jelenleg is az övé. Persze ez a tény nem kell, hogy zavarja a monacói pilótát, aki tovább javította az eddigi legjobb időt.
Elsőre ez furcsán hangzik, hiszen a francia pilóta két pozícióval előtte autózik. A kétszeres F1-es világbajnok azonban azért fakadt ki, mert az Alpha Tauri versenyzője nem tudta megelőzni Strollt.
Nem feltétlenül azért, mert jelentősen lelassult volna, hanem mert az utolsó előtti kanyarban túl mélyre ment. Eközben Gasly és Bottas is megelőzte Strollt, Alonso viszont nagyon lemaradt tőlük.
Nincs más magyarázat arra, hogy miért esett vissza ennyire. A spanyol versenyzőt már a két Haas is megelőzte, így csupán a 15. pozícióban halad.
A monacói pilóta továbbra is a leggyorsabb körrel foglalkozik, ám mérnöke szerint senki nem fogja tudni megverni őket, ebben a tekintetben sem.
A hétszeres világbajnok kijelentette, hogy nehéz helyzetbe hozták. Hogy pontosan mire célzott, azt nem tudni, mindenesetre jelenleg 1,9 másodperc a hátránya Russell mögött.
A thai versenyző alighanem egy virtuális vagy valós biztonsági autóban reménykedik, de már csak három kör maradt. Jelenleg a 7. helyen áll, de nyilvánvalóan nem maradhat ott.
Mármint Albon megelőlegezett kiállását leszámítva. Jelenleg egyedül Magnussen van DRS-en belül Schumacher mögött, de a két Haas a 13., illetve a 14. pozícióban halad. A két pilóta egyébként az imént cserélt helyet.
A monacói versenyző előnye közel 20 másodperc, de Péreznek és Russellnek sem kell féltenie a pozícióját.
A monacói pilóta diadala lényegében egy pillanatra sem volt kétséges. Mögötte sem változott a sorrend, így Pérez idén először feállhat a dobogóra, Russell pedig megszerezte első mercedeses pódiumát.
A Ferrari pilótája a végén is javított, és kellett is, mert a végén kiálló Alonso megverte volna ebben a tekintetben.
A Williams pilótája az utolsó előtti körben állt ki, de így is behozta a 10. helyen az autót. A McLaren pedig idén először szerzett pontot mindkét autójával. Russell mögött tehát Hamilton, Norris, Ricciardo, Ocon, Bottas, Gasly és Albon lett az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg a figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!