Ismét borult idő fogadta a mezőnyt az Ausztrál Nagydíj utolsó edzésén, de a sok felhőből nem hullott csapadék az utolsó, egyórás tréningen sem. Bejelentettek egy lényeges változást péntekhez képest: a négy DRS-zónából az egyiket (a 8-as és 9-es kanyar köztit) eltüntették biztonsági okból, mert nem akarták, hogy a nyitott szárnnyal, azaz a kisebb leszorítóerővel valamelyik autó megcsússzon és összetörjön.
Ez kihatott az első negyedóra aktivitására, mert amíg a csapatok módosították a beállításokat, a vártnál kevesebb akció zajlott a pályán.
De ahogy egyre jobban használni kezdték, az sem tartott sokáig, mert 20 perc után Sebastian Vettel összetörte az autója elejét a lendületes 9/10-es kanyarnál, a romeltakarítással nagyjából 10 percet vesztett a mezőny a felkészülésből. Pár másodperccel előtte Lewis Hamilton ugyanott hibázott, de neki szerencséje volt, a kavicságyon átbaktatva elkerülte a palánkot.
A lágy gumival több gyors kört meg tudtak tenni a versenyzők, és a sorrend igen sűrűn változott, ahogy mindenki egyre jobban gyorsult. A tabella tetején a Ferrari és a Red Bull pilótái mellett/helyett viszont olyan nevek is feltűntek, akikre nem számítanánk, hiába szerepeltek jól pénteken: a legjobb időt Lando Norris futotta meg a McLarennel, a 4. Fernando Alonso lett az Alpine-nal, utóbbi többször átmenetileg elfoglalta a P1-et is.
Az első négy helyezett 2 tizedmásodpercen belül végzett egymáshoz, a névsor Charles Leclerc-rel és Sergio Pérezzel egészült ki.
Ebből is látszik, hogy a címvédő Max Verstappen nem szerepelt jól az időmérőre készülve, csak a 7. helyen végzett.
Többször hibázott, egyszer meg is pördült, az utolsó percekben az alulkormányzottságra panaszkodott.
Néhány perccel a leintés előtt aztán teljessé vált az Aston Martin kálváriája, Lance Stroll is a falban kötött ki. A kanadai sok időt vesztett egy műszaki hibából kifolyólag, aztán a 11-es kanyart nem tudta rendesen bevenni, és hiába kormányzott, nekiment a palánknak.
Az időmérőt magyar idő szerint 8 órától rendezik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük korán kelő Olvasóinkat, akik velünk tartanak az Ausztrál Nagydíj utolsó edzéséről készített tudósításunkban! Pénteken a Ferrari volt a leggyorsabb, de a Red Bull nem sokkal volt lemaradva. Ajánljuk felvezetésként ez első és a második edzés összefoglalóját.
Új borítást kapott a melbourne-i pálya, így még a szokottnál is fontosabb megállapítás, hogy az aszfalt állapota folyamatosan javulni fog, amit a csapatoknak követni kell a beállításokkal. Esélylatolgatásunkban emellett megnéztük, hogy a Ferrari és a Red Bull milyen szemléletet választott a szárnyállással pénteken:
Néhány perccel az egyórás tréning megkezdése előtt a levegő 24, az aszfalt 32 fokos. Ismét süt valamennyire a Nap, de sok a felhő.
Ami a DRS-zónák számát illeti egy adott pályán, a négyből ugyanis csak három maradt szombatra: a 8-as és 9-es kanyar köztit biztonsági okból megszüntették. Itt gyors tempónál kanyarodik a pálya, és nem akarták kockáztatni, hogy valaki elszálljon nyitott hátsó szárnnyal. Mármint bele a falba.
Elindult az egyórás tréning, az Alfa Romeo újonca merészkedik ki először a pályára.
Elvesztett egy Mercedes-motort az éves keretéből és a második edzésen nem is tudott gyakorolni, így egyelőre egy sportbírótól kölcsönkapott robogóval járt utoljára a pályán, azzal tért vissza a garázsba. Állítása szerint engedélyt kapott a használatára, amit a közönség hatalmas ovációval jutalmazott, de az FIA pénzbüntetést osztott ki neki.
Még csak bemelegítő körökig jutottunk, mértet senki sem futott. Most a McLarenek jöttek ki, a nagyok kivárnak.
No, szűk 24 óra után ismét vezethet. Norris közben egy szoid 1:21.2-vel mért kört jegyzett.
Az F1TV riportere jelentette az Aston Martinra hivatkozva, hogy mivel az említett DRS-zóna eltüntetése miatt változtatni kell a beállításokon, egyelőre kevesebbet jöttek ki az autó a pályára, mint vártuk volna.
Még mindig csak három versenyző rendelkezik eredménnyel, a Red Bullok a közepes gumin is 1:21.2-vel nyitottak.
Sainz fedélezeti kamerája alapján nem tűnne a jó helyzet, de a spanyol az élre állt. Leclerc a két Red Bullból csak Verstappenét előzi meg.
Összesen tizenegy vb-cím gazdája hibázott a lendületes 9/10-es kanyarnál néhány másodperc különbséggel. Hamilton a kavicságyon átcsúszva súrolta a palánkot, Vettel viszont beleállt. Piros zászló.
Ez nagyon nem Vettel hétvégéje. Az időmérőre biztos összefoltozzák az autóját, de nagy teljesítményt ne várjunk tőle az eddigiek alapján.
Amíg tart a romeltakarítás és pereg tovább az óra, térjünk vissza a Ferrari erősödő pattogására. Mivel ők alapból nagyobb leszorítóerőt választottak, ez nagyobb vibrációt okoz azon a szakaszon, ahonnan kivették a leszorítóerőt csökkentő DRS-zónát.
Sok időt vesztett a mezőny, pedig kellettek volna az adatok. Ez mondjuk jó lehet nekünk, növelheti az izgalmakat.
Pillanatnyilag ő áll az élen, Ricciardo is 3. De most jönnek az élmenők, a sorrend bizonyára mindjárt változik.
Az utolsó előtti kanyarnál megforgott, de a fű megmentette. Ő a közepes gumin vezet, sokan viszont már a lágyon.
De még mindig mögötte áll. Norris feljött a 3. helyre, a hátránya neki sem haladja meg az 1 tizedet Alonsótól.
Kerülgetnie kellett a gyorskörre készülő autókat, de 186 ezreddel gyorsabb Alonsónál.
Mindössze a két Aston Martint előzi meg, akik közül Vettel ugye balesetet szenvedett, Strollt pedig valamilyen műszaki hibából kifolyólag nem tett meg mért kört. A Williamsek sem gyorsak.
Visszavette az 1. helyet Péreztől, 60 ezreddel. Russell a 11. a Mercedesszel.
1:19.419 az ideje, őt Pérez, Alonso, Leclerc és Verstappen követi, míg Russell egy szép 6. hellyel jelentkezik. Negyedóra van hátra az edzésből.
Russellt megelőzve 6., úgy tűnik, a Mercedes legalább a középmezőnyből több istállót átugrott tegnap óta. Egy jó Alonso-Hamilton meccs mindig csemege, van esély egy újabbra.
A pénteken az idei önmagához képest elég jó McLaren kicsit eltűnt a radar alatt, de Norris az imént az élre állt (1:19.117), Ricciardo meg az 5. helyre jött fel.
Ezúttal a 6-os kanyart nem vette be jól, az alulkormányzottságra panaszkodott. Alonso közben 2., szokatlan, hogy egy McLaren és egy Alpine álljon az első két helyen.
Stroll állt a falba a 11-es kanyarnál, szörnyű időszakot él a csapat. Ezzel vége az edzésnek, nem fogják kiszedni az autót időben a palánkból.
Koppanásig jobbra tekerte a kormányt, de a bal első kerekével és az első szárnyával eltalálta a falat.
Norris tehát az élre repítette a McLarent az időmérő előtt, őt Pérez és Leclerc követte, a 7. Verstappen szenvedett. 8 órától várjuk Önöket az időmérőn.