Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére beborult az ég Melbourne felett, de az eső nem eredt el, a mezőny száraz pályán készülhetett az időmérőre és a futamra. A korábbi gyakorláshoz hasonlóan a Ferrari diktálta az iramot, pilótái a közepes gumin futott etapok után elfoglalták az első két helyet, de az időmérő-szimuláción Max Verstappen többedik kísérletre hátrébb lökte Carlos Sainzot és beférkőzött a vörös autók közé.
Charles Leclerc 1:18.9-es eredménnyel zárt az élen, Verstappen hátránya 245 ezredmásodperc volt.
A legnagyobb meglepetést az Alpine szolgáltatta, Fernando be tudott bújni Verstappen és Sergio Pérez közé,
míg Esteban Ocon hatodik lett. A McLaren párosa kicsit hátrébb csúszott az első edzéshez képest, de ugyanúgy a rangsor elsőben felében zártak.
Ez a tréning sem telt el pályára hulló alkatrészek és Aston Martin-gond nélkül: az utolsó negyedórába lépve Lance Stroll kocsijának bal első részéről hullottak le darabok. A csapatok épp ekkor kezdték a versenyszimulációkat, ebből a szempontból kifejezetten rosszkor jött a piros zászlós megszakítás.
Lewis Hamilton megjárta a kavicságyat, csak a 13. helyen végzett a vártnál kevesebb újítással jelentkező Mercedesszel, George Russell két pozícióval előtte zárt. Nagy vesztese a napnak Sebastian Vettel, akinek az autóját nem sikerült üzemképes állapotba hoznia a szerelőknek azután, hogy a korábbi tréningen elfüstölt a motorja, így a koronavírusból felépült pilóta alig tudott információkat gyűjteni pénteken.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Ausztrál Nagydíj második szabadedzése! Egyelőre a Ferrari tűnik a hétvége legjobb autójának, hiszen Carlos Sainz és Charles Leclerc szerezte meg a helyi idő szerint kora délutáni gyakorlás első két helyét, ám az igazán mérvadó tréning csak most következik. Az ekső szabadedzés összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
A sportfelügyelők több pilótát is vizsgálnak az első szabadedzés után. A négyszeres világbajnokot azért szankcionálhatják (vélhetően pénzbüntetéssel), mert motorhibája után engedély nélkül tért vissza a pályára egy mopeddel, és hajtott be azzal a bokszutcába. A Ferrari versenyzője, valamint Lance Stroll pedig Csou Kuan-jü, illetve Kevin Magnussen feltartása miatt kerülhet bajba.
Az első szabadedzés még napsütésben zajlott, ám ez mostanra teljesen eltűnt. Mondhatni, lóg az eső lába a második gyakorlás előtt Melbourne-ben.
A 2015-ös Ausztrál Nagydíj hétvégéjén fordult elő utoljára, hogy nem Lewis Hamilton zárt az élen bármelyik pénteki gyakorláson. Akkor Nico Rosbergvégzett az első pozícióban mindkét gyakorláson, azóta viszont rendre a hétszeres világbajnok dominálta a melbourne-i hétvége első napját. Más kérdés, hogy futamgyőzelemre egyszer sem tudta váltani mindezt.
Annak ellenére, hogy nem süt a Nap, a levegő hőmérséklete még mindig 21 fokos, míg az aszfalté 31. A páratartalom 64 százalék.
Elindult a második szabadedzés, és a két Alfa Romeo vezetésével máris pályára mentek néhányan. Az eső valószínűsége 40 százalék.
Mindannyian közepeseken kezdtek, mint ahogyan másik nyolc pilóta is. Ocon, valamint a két Alpha Tauri azonban a keményeken próbálkozik.
Leclerc 1:20.898 másodperccel nyitott, amivel 247 ezreddel előzte meg Sainzot, és 895-tel Ricciardót. A Mercedesek elsőre nem futottak érdemi kört, Russell másodszorra feljött a 7. helyre, 1,634 másodperces lemaradással.
A hazai pályán versenyző ausztrál pilóta 138 ezreddel maradt el Leclerc ideje mögött. Az első gyakorlás után egyelőre továbbra is úgy tűnik, hogy a McLaren éledezik, de persze még sok van hátra. Eközben Verstappen megérkezett a pályára.
Az Alfa Romeo versenyzője 1:20.432-vel ugrott az élre, 91 ezreddel megelőzve a szintén javító Leclerc-t. Mögötte a két McLaren, majd Sainz a sorrend.
Véget ért Sainz és Stroll vizsgálata, akiket ellenfelük feltartása miatt idéztek be a sportfelügyelők. Mindketten megúszták a büntetést, bár a spanyol versenyző megrovást kapott, amiből egy idényen belül három 10 rajthelyes büntetést jelent.
Ezúttal Sainz vezet 1:19.979-cel, 196 ezreddel megelőzve csapattársát. Verstappen az imént autózta az első viszonylag értékelhető idejét, de még ezzel is 1,006 másodperc a lemaradása. Hamilton lesodródott a pályáról, és a kavicságyból kellett visszajönnie, jelenleg a 8. pozícióban áll, közvetlenül a címvédő mögött.
Csupán rövid ideig, miután Schumacher nem tudta bevenni a 11-es kanyart, és lesodródott a menekülőútra. A német pilóta visszafordult, és folytatta a körözést. Nem sokkal korábban Verstappen panaszkodott a leszorítóerő hiányára a gyors kanyarokban.
Igaz, nem sokkal, csupán 208 ezreddel előzte meg Sainzot. Csak a harmadik szektorban autózott abszolút legjobbat, de ott is elkövetett egy apró hibát. A spanyol pilótát Cunoda feltartotta az 1-es kanyarnál, ezért ő most próbálkozik újra.
A 27 éves versenyző 203 ezreddel múlta felül Leclerc legjobbját, így visszatért a tabella tetejére. Mögöttük még mindig Bottas a 3., de nemsokára ő is javíthat a lágyakon.
A finn pilóta az 1-es kanyart fékezte el, és ment le a fűre, ennek következtében nyilvánvalóan nem javított. Ellentétben Norrisszal, aki 532 ezredes lemaradással feljött a 3. pozícióba.
A kétszeres F1-es világbajnok ideiglenesen felugrott az élre, miután 31 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Sainznál. Ezt követően azonban mindkét Ferrari javított, és visszaállt a sorrend: a nyolcszoros dobogós 1:19.376 másodperccel vette vissza a vezetést, 111 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és további 5 századdal honfitársát.
Olyannyira, hogy csak a két Alpine közé, a 4. helyre tudott bejönni, 436 ezredmásodperces lemaradásban Sainz mögött. Igaz, köre nem volt ideális, mert Hamilton megzavarta, aminek következtében rengeteget veszíthetett.
A monacói versenyző 1:18.978 másodperccel vette át a vezetést. Verstappen ugyancsak gyorsult, és 408 ezredes lemaradással feljött a 3. pozícióba. Köre ezúttal sem volt ideális az előtte lévők miatt, mérnöke meg is köszönte neki, hogy nem fakadt ki a rádióban emiatt.
Az Aston Martin az imént közölte, hogy a szerelők által tett erőfeszítések ellenére a négyszeres világbajnok ma már nem fog visszaülni az autóba, miután állítólag az energia-visszanyerő rendszerrel akadtak gondok. Ami a vizsgálatot illeti, a sportfelügyelők magyar idő szerint háromnegyed 10-re idézték be.
A holland pilóta pár perce elfékezte az utolsó kanyart, így nem volt esélye javítani. Nem úgy az imént, amikor egy zöld, egy lila és egy sárga szektorral felülmúlta Sainz idejét, és 245 ezreddel feljött Leclerc mögé.
Már 15 perc sincs hátra a második szabadedzésből, és ilyenkor a pilóták és a csapatok már a versenyszimulációra szoktak koncentrálni. Ennek tudatában érdemes megnézni a jelenlegi állást, ami vélhetően már nem is fog változni: Leclerc 1:18.978-cal végzett az élen, 245 ezreddel megelőzve Verstappent, és további 153-mal Sainzot. Mögöttük Alonso, Pérez, Ocon, Bottas Norris, Gasly és Ricciardo az első tíz sorrendje. Russell a 11., Hamilton csak a 13. helyet foglalja el.
Nem történt baleset, ám az Aston Martin bal első részéről leesett darabok a pályára kerültek, így a versenyirányítás jobbnak látta megszakítani a körözést. Hamarosan vélhetően újraindul a gyakorlás, persze csak pár perc erejéig.
A versenyzők nagy része vissza is jött a pályára, hiszen már így sem fognak tudni sok kört megtenni a versenyszimuláció során. 7 perc van hátra a tréningből.
Még nem telt el túl sok idő a versenyszimulációból, de a közepesek máris elkezdtek szemcsésedni. Mindezt Leclerc-nek jelentette a mérnöke az ellenfelekről.
Kívülről és a fedélzeti kamerából is jól látszott, hogy az autó, és ennek következtében Leclerc is igencsak rázkódik nagy sebességnél. Kérdés, hogy ezt a versenytávon ki lehet-e bírni.
A monacói versenyző szerint a lábainál valami nincs rendben, és kérte a csapatot, hogy vizsgálják meg, mi lehet a gond. Mérnökétől azonban az a válasz érkezett, hogy nem látnak semmi különöset.
Vége a második szabadedzésnek, és ahogyan arra számítani lehetett, a sorrend nem változott. Ahogyan arra számítani lehetett, a Ferrari és a Red Bull produkálta a legjobb versenytempót.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedes annál is jobban szenved, mint az első két hétvégén, hiszen Russell a 11., Hamilton pedig mindössze a 13. pozícióban végzett. Bár nem kizárt, hogy a hétvége hátralévő részében feljavulnak, de jelenleg az Alpine és a McLaren mindenképpen előttük van. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, valamint a nyilatkozatokkal, és a menetrend miatt az esélylatolgatásunk is a mai napon lesz olvasható!