Szombaton gyakorolhatott először igazán jó időben, száraz aszfalton a Forma-1 mezőnye Imolában, ahol pénteken az edzés és az időmérő egy része nedves pályán zajlott. Mivel utóbbira már sor került a mai sprintfutam miatt, és az autókon innentől csak korlátozottan lehet módosítani, az egyórás gyakorlás leginkább arról szólt, hogy mindenki kitapogassa, a meglévő és a módosítható beállításokkal hogyan viselkedik az autó és a különböző gumitípusok a hosszú etapokon.
Pont emiatt ezúttal kevésbé lényeges a tabella végeredménye a legjobb köridők alapján. A tempót eleinte a Red Bull diktálta, Sergio Pérez gyorsabb volt Max Verstappennél, aztán a váratlanul jól szereplő Mercedesszel George Russell vette át az 1., Lewis Hamilton a 4. helyet.
Bár túl sokat nem érdemes kiolvasni az Ezüstnyilak teljesítményéből,
feltételezhető, hogy a melegebb időjárás segített nekik, hiszen tegnap szenvedtek a gumik felmelegítésével.
Kérdés, ezt a formát mennyire tudják átmenteni a sprintre és a vasárnap futamra. Verstappent később hátrébb szorították még néhányan, 7. lett, míg a ferrarisok végül a 3. és a 6. helyen végeztek.
A tréningen nem vett részt Valtteri Bottas, mert az Alfa Romeo nem végzett az összes javítással az időmérőn elromlott autón. A Sky úgy értesült, a kipufogóval volt baj. A McLarent szintén zűrök érték: Daniel Ricciardo egy frissen felfedezett műszaki hiba miatt szintén nem járt a pályán, és Lando Norris is alig töltött rajta néhány percet fékproblémából adódóan. Ez utóbbi nem újkeletű gond a csapatnál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Emilia Romagna Nagydíj második szabadedzése. A pilóták korábban sokat panaszkodtak, hogy a sprintfutamos hétvégéken nincs értelme megtartani a szombati gyakorlást, mert már érvényben vannak a parc fermé szabályok, ezért nem igazán tudnak kísérletezni a beállításokkal. Most annyiban lesz más a helyzet, hogy a mezőny tagjai először próbálhatják ki az imolai pályát teljesen száraz körülmények között az idei autókkal, ami biztosan hasznos lesz számukra a sprintfutam és a verseny előtt.
Ahogyan az a sprintfutamos hétvégéken lenni szokott, a kvalifikációt pénteken rendezték meg. Összesen ötször kellett félbeszakítani baleset vagy technikai hiba miatt, és végül a holland pilóta szerezte meg a pole pozíciót. Az összefoglalót az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Mármint a motorok terén, hiszen immáron mindkét gyártóval van tapasztalata. A finn pilóta két fontos különbséget is észrevett: szerinte a Ferrari könnyebben vezethető, viszont az automata rendszer a Mercedesnél működik jobban.
A Q3-ban meghibásodott az Alfa Romeo kipufogója, aminek következtében félre kellett állnia. Edd Straw, a The-Race újságírója jelenti, hogy mivel számos alkatrészt cserélni kellett, az autót még mindig szerelik, és abban reménykednek, hogy legalább a gyakorlás végén ki tud menni pár körre.
Bár a Nap továbbra sem sütött ki, mind a levegő, mind a pálya hőmérséklete nőtt a tegnapi naphoz képest: előbbi 19, utóbbi 31 fokos. Emellett esőre sem kell számítani, és a páratartalom is csak 51 százalékos.
Elindult a második szabadedzés, Stroll, Schumacher, majd Csou is pályára gurult, mindhárman közepes abroncsokon.
Eddig nyolcan hagyták el a garázst, köztük Russell és Hamilton is. Közülük egyedül Alonso autózik keményeken, a többiek a C3-asokon kezdtek. Eközben Sainz még be sem ült az autóba, vagyis a Ferrarinál nem sietik el a dolgokat.
Az első nyolc pilóta a közepeseken vagy a keményeken jött ki, aztán a következő négy a lágyakon, köztük Verstappennel és Pérezzel. Velük ellentétben Leclerc-nek a sárga oldalfalú abroncsokat tették fel.
A kínai versenyző 1:24.826 másodperccel kezdett, amit Norris 1,005 másodperccel múlt felül. Hozzá kell tenni, hogy ezen a tréningen nem a leggyorsabb köröket érdemes figyelni, hiszen az időmérő már lezajlott, hanem a versenyszimulációk egészét kell vizsgálni.
Pérez 1:20.447-tel állt az élre, míg Verstappen 631 ezreddel követi őt. Valószínű, hogy az RB18-asokat kevésbé tankolták meg, mint a többieket, mert óriási előnyben vannak a többiekhez képest, még a szintén lágyakon lévő Gasly előtt is közel 1 másodperccel vezet Pérez.
Úgy néz ki, egyelőre jól működnek a lágyak a Red Bullon, hiszen a mexikói pilóta körről körre javít. Jelenleg a 6. körénél tart, legutóbb 1:19.815-öt autózott.
Továbbra sem tűnik úgy, hogy a finn versenyző hamarosan autóba ülhet, hiszen a motort még mindig szerelik. A váltó például jelenleg nincs is bent a kocsiban.
A mexikói pilóta az utolsó előtti körét elrontotta, legutóbb pedig fél másodperccel autózott lassabban legjobb körénél. Verstappen tartja saját maga tempóját, igaz, ő lassabb köröket autózott, mint csapattársa. Hogy ez miből fakad, azt természetesen nem tudjuk.
A hétszeres világbajnok egy 8 körös etapot teljesített a közepeseken, majd a lágyakra váltott. Ezt követően mindössze 208 ezreddel volt lassabb Pérez eddigi legjobbjánál, ám a következő körében visszatért a bokszba, hogy aztán ismét pályára gördüljön.
A wokingi istálló az imént közölte Twitteren, hogy probléma van Norris fékrendszerével, és ennek kivizsgálása időbe kerül. Jelenleg abban bíznak, hogy a gyakorlás vége előtt vissza tud térni. Ráadásul Ricciardo még ki sem ment a pályára, Bottast leszámítva egyedüliként a mezőnyben.
Mindez abban mutatkozik meg, hogy 25 ezredet javított eddigi legjobbjához képest. Jelenleg egyébként a 16. körénél jár a lágyakon, amivel Gaslyval holtversenyben a legszorgalmasabb a mezőnyben. Hamiltonhoz hasonlóan Russell is sokat gyorsult a lágyakon, az ifjabbik brit pilóta a 2. helyre jött fel 166 ezredes lemaradással.
Félidőhöz közeledve a Mercedes versenyzője letaszította a mexikói pilótát a z eredményjelző tetejéről. Hozzá kell tenni, hogy a Mercedes gumijai sopkkal frissebbek, és az üzemanyagszintet sem ismerjük.
Így tett a 18 körig jutó Pérez, a 17 körrel rendelkező Leclerc, a 16 körös Gasly, valamint a 12 kört autózó Verstappen is. Utóbbi már vissza is jött a pályára, a várakozásoknak megfelelően ezúttal közepeseken.
Sainz a 11., Leclerc a 12. helyen áll, de óva intenénk a maranellóiak szurkolóit, hogy túlzottan aggódjanak kedvenceik miatt. Vélhetően mindkét autót nagyon megtankolták, ezért nem tudták tartani az élen állók tempóját.
Úgy néz ki, hogy a tegnapinál jóval melegebb időjárás kedvez a brackley-ieknek, hiszen Russell vezet, Hamilton pedig a 3. helyen áll. Ugyanakkor a lágyakon futott 6. körükben mindketten elmaradtak az etap elején futott köreiktől.
Elérhetőek a második szabadedzésről, illetve a sprintfutamról készülő képválogatásunk első fotói. A galériát az alábbi képre kattintva lehet megnyitni.
---- separator ----gallery-content-type:36cc4261-19ba-44ef-ba90-3a480b75d039---- separator ----A monacói pilóta 1:19.740-nel jelentkezett, amivel feljött a 2. helyre Russell mögé. Ami fontosabb, hogy legutóbb sem maradt el sokkal ettől az időtől, bár még csak a 4. körét teljesítette. Sainz a 6. pozícióba, Alonso és Verstappen közé jött fel a közepeseken.
Legalábbis ami az egyhuzamban megtett köröket illeti a mai napon. A mexikói pilóta 18-nál állt meg a lágyakon, míg az Alfa Romeo versenyzője most szelte át 19. alkalommal a célvonalat, amióta legutóbb a pályára gördült.
A Red Bull pilótája 81 ezredre megközelítette Russellt, és legutóbbi körében sem sokkal maradt el eddigi legjobbjától. Csou közben 21 körnél befejezte az etapját, ennél tovább senki nem fog már eljutni egyhuzamban.
A finn pilótáról már az edzés kezdete előtt tudni lehetett, hogy legfeljebb a végére tud kijönni, de erre már alig van ideje. Hasonló cipőben jár az ausztrál pilóta is, ráadásul a McLarennek mindkét autón dolgozni kell, hiszen Norris esetében a fékrendszerben lépett fel probléma. A wokingiak a szezon eleje óta szenvednek a fékhűtéssel.
Mind ő, mind Russell használt lágyakon tágyakon tért vissza, miután befejezte korábbi etapját. Norris szintén újra a pályán, de érdemi munkát már nem fog tudni végezni.
Véget ért a második szabadedzés, amelyet Russell zárt az élen. Mindez azt jelenti, hogy a teszteket leszámítva idén először végzett a Mercedes az első helyen bármilyen F1-es esményen. A brit pilóta 1:19.457-es idejével 81 ezreddel előzte meg Pérezt, ám ezúttal mindenki a versenytempóra koncentrált.
Pérez mögött Leclerc, Hamilton, Alonso, Sainz, Verstappen, Cunoda, gasly és Csou végzett az első tízben. Úgy tűnik, hogy a melegebb időjárás a tegnap kiválóan szereplő Haasnak kedvezett a legkevésbé, hiszen Magnussen a 12., Schumacher a 13. lett.
Mostanra megköszönjük figyelmüket, de ne feledjék, magyar idő szerint fél 5-kor következik a sprintfutam! Természetesen akkor is várjuk Önöket percről percre közvetítésünkkel.