Verstappen hibája után a Ferrarié az első rajtsor Miamiban
2022. május 07. 21:50
Charles Leclerc indulhat az élről a Miami Nagydíjon, miután Max Verstappen hibázott az utolsó körében, ráadásul Carlos Sainz révén a Ferrari a komplett első rajtsort elfoglalhatja. Az edzések során sok baleset történt, de a rajtsorrendről döntő eseményt mindenki épségben megúszta.
Már a kvalifikáció előtt eldőlt, hogy a mezőnyből ki nem fog biztosan bejutni a Q2-be, mert az Alpine nem tudta összerakni Esteban Ocon autóját az utolsó edzésen elszenvedett balesete után. Fernando Alonso közel állt hozzá a Q1-ben, hogy hasonlóan pórul járjon, súrolta a korlátot az egyik kanyar kijáratánál, ám tovább tudott menni.
Az első felvonásban nála és a többször megcsúszó Lewis Hamiltonnál is rezgett a léc a továbbjutást illetően,
de teljesítették a feladatot, a Williamsek mellett Csou Kuan-jü és Kevin Magnussen esett ki. Az Alfa Romeo és a Haas ezúttal nem tűnt erősnek, Valtteri Bottas volt például az utolsó a továbbjutók között.
A finn a Q2-ben ügyesebbnek bizonyult, kényelmesebben ment tovább, ez Alonsónak, George Russellnek, Sebastian Vettelnek, Daniel Ricciardónak és Mick Schumachernek nem jött össze. Ezalatt az élen folytatódott az ütésváltás Leclerc és Verstappen közt, a Q1-hez hasonlóan ezt a menetet is a bajnoki éllovas nyerte, csak megfogyatkozott (72 ezredmásodperces) előnnyel.
A Q3 első lövéseinél pedig Verstappen már fordított, gyorsabb kört futott a ferrarisnál,
s közben felzárkózott hozzájuk Sainz is a másik vörös autóval.
A spanyol balesetet szenvedett pénteken, jelentős hátrányban volt Leclerc-hez képest a hétvégén, de az időmérő végére begyorsult, kis híján csapattársát is megelőzte. Leclerc az utolsó körében visszavette az 1. helyet Verstappentől, aki ráadásul lecsúszott az ívről az egyik gyors kanyarnál, nem javított, ezért csak a 3. helyről rajtolhat.
Sergio Pérez behozta a kötelező 4. helyre a Red Bullt Bottast és Hamiltont megelőzve, mögöttük Pierre Gasly, Lando Norris, Cunoda Juki, Lance Stroll végzett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Miami Nagydíj időmérője! A pole pozícióért ismét nagy küzdelem várható, elsősorban a Ferrari és a Red Bull pilótái között. Tegnap még úgy tűnt, hogy akár az életjeleket mutató Mercedes is beleszólhat a csatába, de a harmadik szabadedzésen igencsak hátul végeztek. Az utolsó gyakorlás összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Az Alpine bő félórája megerősítette, hogy a harmadik gyakorláson balesetet szenvedő Ocon nem tud elindulni az időmérőn. Ezzel eldőlt, hogy ha senki nem kap rajtbüntetést, akkor a francia versenyző indul az utolsó helyről a holnapi futamon.
Az eddigi balesetek abból a szempontból nem befolyásolták az eseményeket, hogy a gyakorlások így is, úgy is egy órán át tartottak. A kvalifikáción viszont az óra is megáll egy megszakításnál, és mivel közel vannak a falak, nem kizárt, hogy több piros zászló is lesz.
A hétszeres világbajnok korábban a közösségi médiában üzent azoknak, akik az idő előtti visszavonulását hozták szóba valamilyen formában. Most a sajtótájékoztatón ostobának és tiszteletlennek titulálta ezeket a megjegyzéseket.
A Ferrari, illetve az Alpine pilótája egy nap különbséggel ugyanott hibázott, és kísértetiesen hasonló módon csapódtak a falba. Igaz, a francia versenyző sokkal rosszabbul járt, hiszen neki ugrott az időmérő.
A holland pilóta az utolsó percekben próbált az élre ugrani a táblázaton, aminek kis híján katasztrofális vége lett számára. Szerencséjére időben lefékezett, így még csak fel sem merült, hogy Ocon sorsára jusson.
Elindult az első miami időmérő, a két Haas vezetésével lassan szállingóznak ki az autók a bokszból.
Oconon kívül Alonso és Bottas nem hagyta még el a garázst. Utoljára a két Mercedes, Hamilton és Russell gördült ki a pályára.
A spanyol versenyző 1:30.858-cal nyitott, 417 ezreddel megelőzve Ricciardót. Leclerc a harmadik, de a Red Bullok és a Mercedesek még csak most jönnek.
Verstappen 1:30.235-öt repesztett, 543 ezreddel megelőzve Pérezt, és további 29-cel a brit versenyzőt. Hamilton nem autózott értékelhető kört, de a következő már vélhetően az lesz.
A brit pilóta a tizedik helyre jött fel, de azóta ketten is megelőzték. A hétszeres világbajnok 1,315 másodperccel marad el Verstappen idejétől, aminek részben egy kisebb elfékezés az oka.
Leclerc 1:29.474-et autózott, 362 ezreddel megelőzve Verstappent. Sainz a harmadik, Pérez a negyedik 6 perccel a vége előtt.
A végéhez közeledve érdemes a mezőny eleje helyett a végét figyelni, ahol Hamilton is ott van. A brit pilóta jelenleg a 16. helyen áll, rajta kívül Gasly, Latifi és Albon van kieső pozícióban. Meg persze Ocon, de ő ott is marad.
Nincs elég idő két gyorskörre, így a Mercedes pilótája csak egyszer próbálkozhat a javítással, és csak az a kérdés, hogy hány kivezető kört fog menni. Jelenleg egyébként már csak a 18., hiszen Albon és Gasly is megelőzte. Közvetlenül előtte a thai versenyző áll, a legjobb kieső pedig jelen pillanatban Csou.
A hétszeres világbajnok az ötödik helyre jött fel, így megnyugodhat. Javításának köszönhetően Alonsót sodorta veszélybe.
A kétszeres F1-es világbajnok a hatodik pozícióba ugrott fel, amivel a Haas versenyzőjét ütötte ki. A dán pilóta nem javított az első szektorban, a másodikban pedig vélhetően elvette. Csouval a forgalom babrált ki, mögöttük a két Williams végzett Albon-Latifi sorrendben.
16. Kevin Magnussen (Haas) 1:30.975
17. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1:31.020
18. Alexander Albon (Williams) 1:31.266
19. Nicholas Latifi (Williams) 1:31.325
20. Esteban Ocon (Alpine) idő nélkül
Az első négyben nem változott a sorrend, vagyis Leclerc végzett az élen Verstappen, Sainz és Pérez előtt. Russell végül csak a kilencedik lett, de neki nem kellett javítania.
A két Ferrari, valamint Schumacher és Bottas rögtön pályára gördült, de Russell és a két Red Bull is hamar követte őket.
Legalábbis a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest képest. Utóbbi két istálló használt lágyakon küldte ki pilótáit, míg a bikások az új szett mellett döntöttek.
Persze mindez az előző bejegyzés ismeretében nem annyira meglepő. Verstappen 1:29.202 másodperces kört autózott, 471 ezreddel megelőzve Pérezt, és további 56-tal Sainzot, Leclerc a negyedik, Hamilton az ötödik. Russell nem fejezte be első mért körét, hanem visszatért a bokszba.
Egyelőre Stroll, Schumacher, Vettel, Ricciardo és Russell áll kieső pozícióban, de utóbbi még nem rendelkezik gyorskörrel. Könnyen lehet, hogy amikor feliratkozik az eredményjelzőre, Norris is veszélyzónába kerül.
A brit pilóta alatt komolyan megbicsaklott az autó, ami miatt el kellett vennie. A hibát követően a Mercedes pattogását illette nyomdafestéket nem tűrő jelzővel.
A monacói versenyző 72 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Verstappen eddigi legjobbjánál, Sainz viszont 45 századdal elmaradt egyéni leggyorsabb körétől.
A 24 éves pilótának sikerült összeraknia egy értékelhető kört, amivel a hetedik pozícióba ugrott fel, és Norrist taszította a kiesőzónába. Ugyanakkor nem nyugodhat meg, és időhiány miatt nem mehet be új gumikért, hanem ezeken kell megpróbálnia még tovább gyorsulnia.
A 37 esztendős versenyző közel 1 tizeddel maradt el egyéni legjobbjától, így maradt az ötödik pozícióban. Ugyanakkor 1:29.797-es ideje vélhetően elég lesz a Q3-as szereplésre.
Az első és az utolsó név nem akkora meglepetés, ám a brit pilóta annál inkább. Valójában esélye sem volt javítania, hiszen a Q2 leintését már a bokszból nézhette végig. Mögöttük Ricciardo és Schumacher végzett, így ők egészítik ki a kiesők névsorát.
11. Fernando Alonso (Alpine) 1:30.160
12. George Russell (Mercedes) 1:30.173
13. Sebastian Vettel (Aston Martin) 1:30.214
14. Daniel Ricciardo (McLaren) 1:30.310
15. Mick Schumacher (Haas) 1:30.423
Ő legalábbis így vélekedik, és ezt a rádióbeszélgetésből mi is hallhattuk. Valóban nem sok választotta el a Q3-tól, hiszen csak 86 ezreddel maradt el a tizedk helyen záró Gaslytól.
Az első kettő sorrendje nem módosult, Norrist viszont érdemes megemlíteni, aki a harmadik helyig repítette magát a veszélyzónából. Bottas szereplése szintén figyelemre méltó, de ezt lassan már megszokhattuk tőle idén.
Elindult a Q3, hat pilóta máris pályára gördült, de vélhetően a többiekre sem kell sokat várni.
A kétszeres F1-es világbajnok szerint honfitársa idejét törölniük kellene, mivel akadályozta őt gyorsköre során. Persze ez már nem lehetséges, de egy rajtbüntetés még simán benne lehet a pakliban.
Kizárólag a Ferrari és a Red Bull versenyzői kaptak friss lágyakat, a többiek, Hamiltont is beleértve használtakon jöttek ki.
Mindössze 8 század választja el az élen álló címvédőt a harmadik Sainztól, Leclerc lemaradása pedig mindössze 64 ezred. Pérez viszont komoly, 507 ezredes hátrányt szedett össze. Mögöttük Bottas, Hamilton, Norris, Cunoda, Stroll és Gasly a sorrend.
A Sky Sportson az imént hívták fel a figyelmet arra, hogy a hétszeres világbajnok még soha nem rajtolt az első ötön kívül az Egyesült Államokban. Mindez tíz alkalmat jelent, de jelen állás szerint most megtörik a széria.
Ismét pályára gurultak a még állva maradt versenyzők, hogy eldöntsék, kié lesz a pole pozíció. Ezúttal mindenki friss C4-eseket kapott, így a lehető legjobb feltételekkel próbálkozhatnak.
A holland pilóta már az első szektorban kiszállt, tekintve, hogy másodpercekkel lassabb időt autózott, mint korábban. A Ferrarik viszont javítottak, így Leclerc 1:28.796-tal szerezte meg a pole-t, 1 századdal megelőzve csapattársát, és további 5 ezreddel Verstappent. Mögöttük Pérez, Bottas, Hamilton, Gasly, Norris, Cunoda és Stroll lett a sorrend, utóbbit leszámítva mindenki javított.
A lassításon látszott, hogy a Red Bull megbicsaklott, és Verstappen amellett, hogy túlkormányzottságra panaszkodott, rádióban közölte, hogy elrontotta.
A maranellóiak a 2019es Mexikói Nagydíj óta nem sajátították ki az első sort. Érdekesség, hogy a mostani alkalomhoz hasonlóan Verstappen akkor is fontos szerepet játszott, hiszen két és fél éve ő volt a leggyorsabb, de mivel sárga zászlónál nem lassított, megbüntették. Mi ezzel köszönjük meg mai figyelmüket, holnap tartsanak velünk ismét, mert rendkívül izgalmasnak ígérkezik a verseny!