A Ferrari elbukta a győzelmet a monacói káoszban
2022. május 29. 14:40
A vártnál hosszabb ideig tartott és nagy fordulatokat hozott a Sergio Pérez győzelmével végződő Monacói Nagydíj, amelyen az előrejelzésnek megfelelően csapadék érkezett a verseny napján, majd a Ferrari egyik taktikai döntése az 1. helyről a 4.-re rántotta vissza Charles Leclerc-t, Carlos Sainzot ugyanakkor két pozícióval előre, a dobogóra léptette, Max Verstappen elé.
Pont a rajt előtt kezdett zuhogni, ezért a megmérettetés kezdetét negyedórával elhalasztották, hogy mindenki alkalmazkodjon a változó körülményekhez (úgy látszik, ez egy ilyen hétvége a nagy sporteseményeknél), és a mezőny a tervezettnél negyedórával később nem hagyományos felvezető körrel és állórajttal, hanem a biztonsági autó felvezetésével indult el.
De sokáig nem jutottak, mert néhány perc múlva az egyre jobban rázendítő eső miatt mindenkit visszarendeltek a garázsba.
A körülmények közel egy órával később javultak annyit, hogy a versenyirányítás ismét értelmét lássa az autók pályán tartózkodásának, és repülőrajttal indult el a mezőny.
A táv ugyan 78 kör lett volna, de a szabályok értelmében a tervezett rajthoz képest 3 órával később, vagyis 18 órakor mindenképp le kellett inteni a versenyt, és Mick Schumacher balesete végképp ellehetetlenítette a célérték teljesítését.
A felvezető körben Nicholas Latifi és Lance Stroll is kicsúszott és megrongálta az autóját, de folytatni tudták a vezetést, és Pierre Gaslyval együtt átváltottak az intermediate gumikra. Egy ideig még túl vizes volt a pálya ezekhez az abroncsokhoz, de néhány perccel később egyre többen hozták meg a döntést a kerékcseréről.
Az élmezőnyben nem siettek a váltással, az 1. helyet őrző Leclerc helyzete annyiból is kényelmes volt, hogy egyre nagyobb előnye birtokában nyugodtan kivárhatott és reagálhatott üldözői lépésére. A pilóták közben jól vigyáztak az autóra, elmaradt a roncsderbi, csak olyan kisebb hibákat követtek el, mint a sikán levágása (Lando Norris, George Russell) vagy a célegyenes végi bukótérbe csúszás (Sebastian Vettel).
A showt Gasly adta ezidőtájt, aki a jobban tapadó gumin támadta a még teljes esőgumin védekező ellenfeleit, két szép manőverrel Csou Kuan-jün és Daniel Ricciardón is áthámozta magát. Lewis Hamilton Esteban Ocon ellen próbálkozott hasonlóval, ám az első kanyarnál koccantak, bár látszólag egyik autó sem sérült meg komolyabban.
Az élbolyból Sergio Pérez kapta meg először az intermediate gumit a 16. körben, majd jött Leclerc és Verstappen.
Sainz kivárt, és úgy nézett ki, egyből a száraz pályás gumira váltva sikeresen másolni tudja Hamilton győzelmet érő 2016-os húzását egy kiállás megspórolásával.
Végül 1. helyet nem, csak 2.-at ért neki a döntés, a kint maradó Pérez ugyanis a bemelegített gumin kellően gyorsnak bizonyult ahhoz, hogy az újabb kerékcseréről Sainz elé térjen vissza.
Leclerc azonban pórul járt a váltás időzítésével (csapattársával egyszerre érkezett), a hűvös gumin belassult, a Red Bullok a későbbi cserével megelőzték őt. A monacói pilótát az utolsó pillanatban megpróbálták a pályán tartani, de már bekanyarodott a bokszutcába, dühöngött is a stratégiai baklövés miatt.
Az élen libasorban gyűlt össze a négy versenyző,
de még a táv felét sem értük el, amikor Mick Schumacher megcsúszott az uszodai sikánnál és összetörte a Haast.
Az autó kettétört, a németnek szerencsére nem esett baja, viszont egy rövid VSC- és egy igazi biztonsági autós fázist követően ismét meg kellett szakítani a viadalt, amíg helyreállítják a falat.
Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc sorrendben újabb repülőrajttal indult a mezőny a küzdelem folytatására, és ekkor már biztosnak látszott, hogy az időlimit elérkeztéig tart majd a verseny. Mivel újabb csapadék nem jött, Péreznek elég volt arra figyelnie, hogy ne hibázzon a szűk utcai pályán, előzésre nem sok reménye volt az üldözőinek. A gumik ugyan elkoptak a Red Bullon, de így sem lehetett megelőzni.
A 2. tehát Sainz, a 3. Verstappen, a 4. Leclerc lett, a holland növelte előnyét a tabellán. A két fiatal brit, Russell és Norris futott be mögöttük, majd Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Esteban Ocon és Valtteri Bottas. Ocon azonban időbüntetést kapott, így kiesett a pontszerzők közül, Bottas egy hellyel előrébb lépett és Vettel jött fel 10.-nek.
Bár 78 helyett 64 kört futottak a pilóták, mindenki a helyezésének járó teljes pontmennyiséget kapja.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Monacói Nagydíj! Egyelőre csak a sötét felhők érkeztek meg, az eső érdemben nem, csupán pár perccel ezelőtt szemerkélt minimálisan. Ezzel együtt a futam így is teljesen más körülmények között fog zajlani, mint a szabadedzések vagy az időmérő.
A monacói pilóta még soha nem fejezett be futamot hazai pályán, és ez nemcsak az F1-re, hanem az F2-re is vonatkozik. Ami a Forma-1-et illeti, 2018-ban egy fékhiba vetett véget a futamának, 2019-ben az elrontott időmérő miatt túl nagy kockázatot vállalt, tavaly pedig el sem tudott indulni, miután az időmérőn összetörte az autót. Ha pedig ez nem lenne elég, két hete összetörte Niki Lauda Ferrariját, amit szintén egy fékhiba okozott.
A magyar labdarúgó-válogatott kapusa is Monacóban járt, és tegnap este egy képet is megosztott Instagram-oldalán. Az RB Leipzig csapatkapitánya nem mással, mint a címvédő Max Verstappennel fotózkodott.
A Pirelli szerint a lágy-kemény és a közepes-kemény stratégia is hatékony lehet a Monacói Nagydíjon. A semleges szurkolók bízhatnak benne, hogy az élmezőnyben lesz változatosság. Persze ha megjön az eső, akkor mindez nyilvánvalóan borul. A másik képen azt lehet látni, hogy a Q3-ba jutott versenyzők minden szettből ugyanannyi darabot spóroltak meg.
Ezekben a pillanatokban játssza el a zenekar a monacói himnuszt. Nyilvánvalóan sokan bíznak benne, hogy a mai nap folyamán ezt még egyszer meg kell majd tenniük, hiszen az azt jelentené, hogy Leclerc megnyeri hazai futamát.
Többen is jelentik a helyszínről, hogy eleredt az eső. Kérdés, hogy a csapadék mértéke indokolja-e, hogy az intermediate-eken rajtoljanak, vagy legalább valaki megpróbálkozzon ezzel.
Senkit nem büntettek meg, vagyis az időmérő eredményének megfelelő sorrendben indul el a mezőny. Az eső intenzitása erősödik, úgyhogy vélhetően intermediate-eken fognak elrajtolni.
2016-ban ugyancsak vizes pályán rajtolt el a mezőny, és végül az akkor még csak háromszoros világbajnok tudott nyerni. Igaz, ehhez Ricciardo elrontott kerékcseréje is kellett. Bár az eső most enyhül, valószínű, hogy intermediate-eken rajtolnak.
Óriási a változatosság a gumiválasztást tekintve. Az első négyes egyaránt közepeseken rajtol, ám a Mercedesek, a McLarenek és az Aston Martinok intereken, vagyis Norris, Russell, Hamilton és Vettel sokat nyerhet. Ami az első tízet illeti, a két ALpine a keményeket választotta.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint felfüggesztették a rajtprocedúrát, és 15:09-kor kezdődik a felvezető kör. Ennek okát nem tudni, mindenesetre Bottasnak azt jelentették, hogy pár perc múlva nagy eső jön.
A versenyirányítás úgy döntött, hogy nem kockáztatja meg az állórajtot, hanem a biztonsági autó mögül indul el a mezőny. Valószínű, hogy ez a döntés megosztja a közönséget, mindenesetre ez a biztonságosabb eljárás.
15:09-kor sem indul el a felvezető kör. Hogy miért, azt nagyjából senki sem tudja, hiszen a körülmények nem indokolják a halasztást, Verstappen sem érti a késlekedés okát.
Jelen állás szerint 15:16-kor indul el a felvezető kör. A Ferrari szerint 10 percig körülbelül a mostani intenzitással fog esni, majd valamelyest enyhül. A mezőny tagjainak mindenesetre esőgumikon kell indulniuk.
A közvetítésbe bevágott felvételekből egyértelmű, hogy tényleg leszakadt az ég, mint ahogyan az alábbi képen is jól látszik. Izgalmasnak ígérkezik a verseny, amennyiben valóban elindul perceken belül.
A monacói pilóta megkérdezte mérnökétől, hogy esőben kötelező-e a kerékcsere, amire nemleges választ kapott. Persze a körülményektől is függ, hogy egyáltalán felmerül-e ez az opció, hiszen ha például felszárad a pálya, akkor mindenképpen ki kell menni a bokszba.
Természetesen mindenki esőgumikra váltott. Azonban a rajt még odébb van, hiszen várhatóan jó néhány kört megtesznek a biztonsági autó mögött.
Vettel jelentette a rádióban, hogy az intenzitás erősödött. Ez azért lehet baj, mert az autók annál nagyobb eséllyel úsznak fel a vízátfolyáson, ami Monacóban jó eséllyel a fallal való találkozást jelenti.
Eddig tartott a körözés, a versenyirányítás megszakította a felvezető köröket. Fontos megjegyezni, hogy a korábbi szabályokkal ellentétben ezek nem minősültek versenykörnek, vagyis továbbra is 78 kör van hátra.
A Red Bull csapatfőnöke elismerte, hogy ilyen körülmények között nem lehet versenyezni. Hozzátette, hogy számukra semleges dolog az időjárás, de valamire szükségük van ahhoz, hogy megverjék a Ferrarit. Úgy véli, az élről indulók ilyenkor sokkal kevésbé örülnek, mint ők a második sorból.
Az F1-rajongók többsége alighanem örült az esőnek, ám ezt az intenzitást vélhetően a pokolba kívánják. A Red Bull és a Mercedes Twitter-oldalán is azzal viccelődtek, hogy az esőtánccal kicsit túllőttek a célon.
A pilóták már jó ideje kiszálltak az autóból, és egyelőre nem úgy néz ki, hogy érdemben közelebb kerültünk volna ahhoz, hogy elinduljon a futam. Sokaknak beugorhattak a tavalyi Belga Nagydíj képei, nem véletlenül.
Egyre többen csukják össze az esernyőt, ami arra utal, hogy már nem vagy alig esik. Persze a pályának bizonyos mértékig fel kell száradnia ahhoz, hogy viszonylag biztonságosan lehessen rajta versenyezni. Hivatalos információ továbbra sincs.
Bár 2016-ban Hamilton győzelmében kétségtelenül fontos szerepet játszott a Red Bull félresikerült kommunikációja Ricciardo kerékcseréjénél, a brit pilóta a gumikezelésének is köszönhette a diadalt. Akkor ugyanis az esőgumikról rögtön slickekre váltott, vagyis kihagyta az intermediate abroncsokat. Ezt később, a 2020-as Török Nagydíjon is láthattuk tőle.
Sokan követelik, hogy indítsák el a versenyt, közéjük tartozik az egykor a HRT-nél és a Team Lotusnál versenyző Karun Chandhok is. A jelenleg a Sky Sports szakértőjeként dolgozó indiai exversenyző Twitteren úgy fogalmazott, hogy valaki menjen be a versenyirányítás helyszínére, és nyomja meg a zöld gombot.
Mivel a pályán továbbra sem történik semmi, érdemes megtekinteni galériánkat a mai napról. Reméljük, minél hamarabb bekerülhetnek magáról a futamról készült fotók is.
---- separator ----gallery-content-type:0cacde48-001b-484b-884d-1dd87272df78---- separator ----A pilóták az imént megkapták a 10 perces jelzést, vagyis 16:05-kor elindul a verseny. Bízzunk benne, hogy nem az lesz a forgatókönyv, mint a tavalyi spái futamon, amikor csak pár kört tettek meg a Safety Car mögött.
Ideális esetben nemsokára valóban elindul a futam, de akármi is történik, 18 órakor mindeknéppen le kell inteni a versenyt. A szabályok szerint ugyanis a tervezett kezdési időpont után legfeljebb három óra telhet el a leintésig.
Bár korábban azt írtuk, hogy idén a biztonsági autó mögött megtett körök nem számítanak bele a versenybe, korrigálni kell magunkat. A szabályok ugyanis mégsem változtak, így most már a 78 kör helyett 77 kört kell megtenniük a pilótáknak.
A ma az 51. születésnapját ünneplő Bernd Mayländer mögött ismét pályára gurult a mezőny. A pálya nyilvánvalóan vizes, de a helyzet nem tűnik vészesnek, bár az alagút után kétségtelenül rengeteg vizet vernek fel.
Latifi a jelenleg Grand Hotel elnevezésű hajtűnél tette falba az autót, de tolatás után tovább tudott menni. Stroll a kocsi jobb hátulját csapta falnak, aminek következtében defektet kapott, és honfitársához hasonlóan ki kellett mennie a bokszba.
A biztonsági autó elhagyta a pályát, és hivatalosan a 3. körrel elindul a verseny.
Bár látványosan csúszkált, a monacói pilóta továbbra is vezet, és mögötte sem változott a sorrend. Többen is kijöttek a bokszba interekért.
Gasly és Latifi is váltott, ám többeknél tévesen mutatja a Live Timing, hogy intereken vannak, ezért van némi káosz. Leclerc 2,3 másodperccel vezet.
Ez persze most még nem jelent semmit, de a holland pilóta látszólag gyorsabb Péreznél. Közben Schumacher is kiállt interekért.
Ezt Leclerc-nek jelentették a rádióban. Eközben Verstappen leszakadt Pérezről, miután az autó hátulja megcsúszott, és ezzel körülbelül 1 másodpercet vesztett.
Tekintve, hogy az előző körben Gasly megfutotta a leggyorsabb kört, lassan mindenki számára indokolt lehet a váltás. Ezt most Vettel és Cunoda tette meg, utóbbi nem sokkal korábban visszaesett a 10. helyre Ocon miatt.
Mármint a váltásra. A holland pilótát megkérdezték, hogy milyenek a körülmények, és bár kijelentette, hogy szárad a pálya, még mindig trükkösnek tartja a jelenlegi viszonyokat.
A brit pilóta átvágta az alagút utáni sikánt, de maradt a 6. helyen. Leclerc előnye már közel 3 és fél másodperc Sainz előtt.
A Mercedes versenyzőjét arra utasították, hogy minél jobban közelítse meg honfitársát. Erre a McLaren úgy reagált, hogy átálltak a B-tervre, de Norris közölte, hogy ennél gyorsabban nem tud menni.
Az Alpha Tauri versenyzője közvetlenül Csou mögé ért, de nem került elég közel ahhoz, hogy a sikánban megpróbálkozzon az előzéssel. Leclerc eközben 4,5 másodpercre növelte előnyét.
Az utolsó helyen álló Latifit leszámítva a francia pilóta lemaradása a legnagyobb az előtte utózóhoz képest. A 8. pozíciót elfoglaló Hamilton már 14,6 másodperccel van az Alpine versenyzője előtt.
Az Ocon és Vettel közötti helycsere után Gasly ment el Csou mellett a Mirabeau-ban. A francia versenyző tempója remek, már Ricciardót támadja a 12. helyért.
A mexikói pilóta szerint egyértelmű, hogy most már az inter az ideális gumi. Kérdés, hogy a Red Bull hogyan oldja meg a cserét, hiszen csupán 1,5 másodperc választja el a két versenyzőt.
Gasly ismét javított egy pozíciót, miután megelőzte Ricciardót. Ez is mutatja, hogy az inter már gyorsabb az esőguminál. Sainz viszont kijelentette, azonnal slickekre akar váltani.
Ezt a rádióban közölte, ám mérnöke megnyugtatta, hogy körideje így sem rossz. Ezzel együtt a kör végén kihívták kerékcserére. A hétszeres világbajnok intereket kapott, és csak egy pozíciót vesztett.
A mexikói pilóta szintén zöld oldalfalú abroncsokat kapott, a Red Bull 2,3 másodperc alatt cserélte ki a kerekeit. Pérez az 5. helyre, Norris és Russell közé tért vissza.
Bár a spanyol pilótát kihívták a bokszba, hogy reagáljanak Pérezre, ő inkább kint maradt, mert még mindig arra törekszik, hogy száraz abroncsokra válthasson.
A brit pilóta sokkal gyorsabb az intereken, és a Saint Devote-ban meg is próbálkozott az előzéssel. Eközben Leclerc és Verstappen is kiállt, Sainz viszont ragaszkodik a tervéhez, ezért kint maradt.
A mexikói pilóta átugrotta Leclerc-t, így jelenleg a második helyen halad. Jelenleg úgy tűnik, hogy legfeljebb két kör alatt utol fogja érni Sainzot, aki még mindig az esőgumikon megy.
Bár a mögötte lévők rohamosan közelednek rá, Monacóban így sem egyszerű az előzés. Hamilton tovább próbálkozik Oconnal, de a francia pilóta tartja a 8. pozíciót.
Ugyanabban a körben jöttek ki, miután a középmezőnyből már sokan váltottak. A Ferrarinál káosz van, Leclerc-nek az utolsó pillanatban szóltak, hogy maradjon kint, de már bejött.
A Red Bullok csinálták jól, ugyanis Pérez Sainzot, Verstappen Leclerc-t ugrotta át. Mögöttük is változott a sorrend, ugyanis Russell megelőzte Norrist.
A Ferrari pilótája ráment a vizes ívre, és majdnem a falban végezte, de nagyot mentett. Könnyen lehet, hogy Verstappen ráment a vonalra a bokszkijáratnál, ami szabálytalan.
A holland pilóta hátránya alig több mint 1 másodperc. Albont 5 másodpercre megbüntették, miután pályaelhagyással szerzett előnyt.
A német versenyző az uszodánál szenvedett balesetet, és az autó hátulja leszakadt. Schumacher jól van, VSC van érvényben. A Haasnak ezzel véget ért a verseny, mivel már Magnussen is kiesett.
Az utóbbi időszakban nem először fordul elő, hogy viszonylag hosszú VSC után valódi biztonsági autót rendelnek el. Ez persze nem meglepő, mert a Haas nagyon összetört. Közben a baleset előtt a Schumacherrel harcoló Csout megnyugtatták, hogy a német versenyző jól van.
Bár a sorrend jelentősen megváltozott, az első tíz összetétele csak egy helyen változott a rajt óta: Bottas feljött a 10. helyre, Vettel pedig visszacsúszott a 11. pozícióba. Jelenleg Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Alonso, Hamilton, Ocon, Bottas, Vettel, Gasly, Ricciardo, Stroll, Cunoda, Csou, Latifi és Albon a sorrend.
Mégis megszakítják a versenyt, a TecPro falat ugyanis javítani kell. A futam szempontjából ez talán nem akkora baj, mivel Leclerc-nek az imént jelentették, hogy nem várható több eső.
Ahogyan azt korábban említettük, 18 óráig így vagy úgy, de be kell fejezniük a versenyt. Mindez azt jelenti, hogy a mezőny tagjainak egy órájuk maradt, hogy eldöntsék a versenyt.
Időközben új, a futam jeleneteiről, illetve Schumacher balesetéről készült fotókkal frissítettük képválogatásunkat. A szünet alatt mindenképpen érdemes ránézni, az alábbi képre kattintva lehet megnyitni.
A német pilóta már vissza is tért a Haas garázsába, miután a pályaorvos megvizsgálta, és megállapította, hogy nem szenvedett sérülést. A becsapódás mértékét látva azért ez nem volt magától értetődő.
A versenyirányítás az imént közölte, hogy a futam 17:15-kor folytatódik. A 77 kört vélhetően nem fogják teljesíteni, de a megszakítás pozitív hozadéka lehet, hogy látunk állórajtot a nap folyamán.
Ha azt elérik, akkor a pilóták megkapják a helyezésükért járó teljes pontmennyiséget, egyéb esetben az 50 és a 75 százalék közötti szabály lép életbe. Persze még a féltávot sem érték el, de az alighanem meglesz, hiszen ahhoz már csak 9 kört kell megtenniük.
Még nem említettük meg, de a világ- és Európa-bajnok exfutballista, illetve háromszoros Bajnokok Ligája-győztes edző is jelen van. Tegnap a BL-döntöt tekintette meg Párizsban, onnan utazott Monacóba.
Bernd Mayländer ismét kivezeti a pilótákat a pályára. A Red Bull és a Mercedes az új közepes, a Ferrari a használt kemény mellett döntött, ami érdekes taktikai eltérés.
Könnyen lehet, hogy a célegyenes még nem száradt fel teljesen. A Safety Car a pályán maradt, a lekörözöttek most visszavehetik a körüket.
Persze ez nem meglepő a friss guminak köszönhetően. Kérdés, hogy a közepesek meddig bírják a Red Bullokon.
A mexikói pilóta kerekei blokkoltak, ami nyilvánvalóan nem tett jót az abroncsoknak. Ennek ellenére már több mint 1 másodperccel vezet Sainz előtt, ám Verstappen csak 8 tizedre van a Ferrari mögött.
A Red Bull számítása szerint még 29 kört fognak megtenni, így a versenyzők a szokásos pontszámot fogják megkapni helyezésükért. Persze egy újabb biztonsági autó ezen változtathat.
Russell még úgy-ahogy tudja tartani a lépést az első néggyel, ám mögötte Norris már több mint 3 másodperces lemaradást szedett össze. Az élen autózók között 1 másodperc körüli a különbség.
A hétszeres világbajnok közel van az Alpine-hoz, de nem tudott előzni. Pedig könnyen lehet, hogy tudná tartani az élmezőny tempóját, így viszont nincs esélye jó eredményre.
A spanyol pilóta 1 másodpercen belül van a mexikóihoz képest, miközben Verstappent másfélre leszakította magáról. A DRS-t azonban nem lehet használni, így igazán nehéz lesz előznie.
Sainz továbbra is tartja a különbséget, miközben Verstappen róla, Leclerc pedig a holland pilótáról szakadt le egy kicsit. Ráadásul mostantól kezdve a DRS-t is igénybe lehet venni az előzéshez.
A Ferrari pilótája pont akkor került ki a DRS-távolságból, amikor azt lehetett volna használni. A 27 éves versenyző megkérdezte, hogy van-e jele szemcsésedésnek Pérez gumiján, ám erre nemleges választ kapott.
Mindez azt jelenti, hogy növelte előnyét Sainzcal szemben, ami jelenleg 1,3 másodperc. Verstappen közben visszajött a spanyol pilóta mögé, ő 1,1 másodperccel van lemaradva.
Hirtelen több tizedet vesztett Pérez mögött, Verstappen pedig DRS-távolságra került hozzá képest. Mögöttük Alonso feltartja a mezőnyt, ami Hamiltonnak, Oconnak, Bottasnak és Vettelnek sem jön jól.
Pérez több mint 2 másodperccel vezet, míg Sainz előnye 1,9 másodpercre nőtt Verstappennel szemben. Leclerc lemaradása szintén jelentős, 2 és fél másodperc a holland versenyző mögött.
Pont DRS-távolságon kívülre került Alonsóhoz képest. Igaz, a hétszeres világbajnok nem nagyon reménykedhet másban, mint hogy egykori csapattársa megelőzésével fellép a 7. helyre, hiszen a többiekhez képest már hatalmas a hátránya.
Még mindig messze van a támadási pozíciótól, de hátránya 1,8 másodpercre csökkent Verstappennel szemben. Lehetséges, hogy a monacói pilóta nem állhat dobogóra hazai pályán?
Csak éppen negatív értelemben. A kétszeres F1-es világbajnok hátránya már 48 másodperc Pérezzel szemben, így nem kizárt, hogy le fogják körözni. Hamilton az imént kérdezte a különbséget, mérnöke úgy fogalmazott, hogy helyesebb, ha azt kérdezi, milyen közel vannak mögöttük.
A Ferrari versenyzője átvágta az alagút utáni sikánt, amit a holland versenyző azonnal jelentett. Igaz, Sainz hátránya egyre nagyobb, Pérez már 3,4 másopderccel vezet előtte.
Hátránya már 52 és fél másodperc Pérezhez képest. Nem biztos, hogy hozzá eljutnak, de várhatóan számos pilótát le fognak körözni, ami még megkavarhatja az élmezőnyt.
Alonso növelte a sebességet, ezúttal gyorsabb volt Péreznél. Időközben Hamilton a lassú tempó ellenére 2 másodpercre szakadt le tőle. Csou nagyot mentett, Albon pedig feladta a versenyt.
A spanyol versenyző óvta a gumijait, hogy aztán megfussa a verseny eddigi leggyorsabb körét. Norris közben kiállt, és mivel hatalmas volt az előnye Alonsóval szemben, nem volt vesztenivalója. A brit pilóta közepeseket kapott.
Jelenleg kicsit több mint 1 másodperc a különbség. A spanyol pilótát arra biztatták, hogy nyomja a gázt. Lehetséges, hogy itt a lehetőség első győzelmének megszerzésére.
Azonban nem elég közel ahhoz, hogy Monacóban támadást indíthasson. Pérezen látszik, hogy elfogytak a gumijai, de itt még így is ki lehet védekezni a támadást. Ocont 5 másodpercre megbüntették.
A címvédő is ott van ökzvetlenül Sainz mögött. Persze abból a pozícióból nehéz nyerni, de nevető harmadikként akár még oda is érhet az első helyre.
Verstappen után Leclerc is utolérte az előtte lévőket. Pérez egyértelműen feltartja a többieket, de Sainznak nehéz dolga lesz, ha meg akarja nyerni a futamot.
Az egyetlen valós előzési pont az alagút utáni sikán, ám rendkívül nehéz közel maradni annyira, hogy valaki támadást intézhessen. Sainznak ezt kell megoldania a győzelemhez.
Még mindig nem tudott támadni, de nem kizárt, hogy a következő körökben ezt megteheti. Már nincs sok ideje, kevesebb mint 6 perc van hátra a futamból.
A hajtűkanyarnál rendkívül kközel kerültek egymáshoz, ám a spanyol pilóta kicsit lecsúszott az ívről, és nem volt esélye az előzésre. Szűk 5 perc maradt a futamból.
Sainz ezúttal sem tudott elég közel kerülni, mint ahogyan Verstappen vagy Leclerc sem. Látszik, hogy sokkal gyorsabb lenne Péreznél, de Monacóban ez a tempókülönbség sem elég.
Azonban neki sem volt esélye az előzésre, és mivel vezeti a vb-t, nem is érdemes kockáztatnia. Alig több mint 2 perc maradt a futamból.
Még mindig 1 másodpercen belül van, de semmi esélye nincs a támadásra. Valószínű, hogy azért most már a kemények is elkezdtek fogyni.
A spanyol versenyzőhöz most már közelebb van Verstappen, mint ő Pérezhez. Mindenesetre az biztos, hogy egy körük maradt, hiszen letelt az idő.
A mexikói versenyző pályafutása során először nyert a hercegsében. Sainz végül 1 másodpercen kívül zárt hozzá képest, Verstappen pedig 337 ezredre megközelítette a spanyol versenyzőt. Leclerc-nek nem jött össze a dobogó hazai pályán.
A francia pilóta büntetése miatt csak a 12. helyen zárt. Leclerc mögött így Russell, Norris, Alonso, Hamilton, Bottas és Vettel végzett az első tízben. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!