A szezon egyik legfontosabb időmérőjén a Ferrari megszerezte az első rajtsort a Monacói Nagydíjra, a Red Bull párosának pedig be kell érnie a másodikkal. Charles Leclerc a tét élesedésével is megőrizte határozottságát, tisztességes előnnyel utasította maga mögé Carlos Sainz-t, Sergio Pérezt és Max Verstappent.
A kvalifikáció sokáig nagy baleset nélkül zajlott. Cunoda Juki miatt egy kis időre leállították az edzést, miután szokatlan helyen, az alagút utáni sikán bejárati balosánál eltalálta a kerekével a falat, de mint kiderült,
valaki véletlenül pirosra állította az egyik fényjelző panelt, így nem maradt más, mint központilag is elrendelni a piros zászlós megszakítást.
Mindez két perccel a Q1 vége előtt történt, így a felvonás vége igen pörgősre sikerült. A nagyobb nevek többsége továbbment, Alexander Albon, Pierre Gasly, Lance Stroll, Nicholas Latifi és Csou Kuan-jü esett ki. A listában nyilván az őrjöngve káromkodó Gaslyé a meglepetés, valamint az, hogy a rangsort az Alfa Romeo kínai pilótája zárta, aki nem ért fel időben az utolsó gyorskör megkezdéséhez.
Cunoda a korábbi hiba után a következő szakaszban esett ki Valtteri Bottasszal, Kevin Magnussennel, a továbbra is szenvedő Daniel Ricciardóval és Mick Schumacherrel egyetemben.
Verstappen ekkor sem találta a fonalat,
a leglassabb volt a két élcsapat pilótái között, és ezen a Q3-ban sem tudott változtatni.
Leclerc keze a döntő pillanatokban sem remegett meg, magabiztosan végzett az élen csapattársa előtt. Az időmérőt a tervezettnél korábban intették le, mert a 3. Pérez nekiment a falnak az alagútra fordító jobbosnál, Sainz pedig nekikoccant.
A mandulagyulladásból még nem teljesen kilábaló Lando Norris elfoglalta az 5. helyet George Russell Mercedese előtt, mögöttük világbajnokok végeztek Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel sorrendben, a top 10-et Esteban Ocon zárta. Az utolsó pillanatokban Alonso is nekicsúszott a palánknak egy másik kanyarnál, a Mirabeau-ban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Monacói Nagydíj időmérője! A harmadik szabadedzés alapján a Ferrari és a Red Bull is megszerezheti a pole pozíciót, és bár Carlos Sainz és Max Verstappen egyaránt jelentősen elmaradt csapattársától, akár ők is megtalálhatják a hiányzó tizedeket. A kora délutáni tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
A spanyol pilóta feltartotta Strollt a harmadik szabadedzésen, amiért megrovásban részesítették. Ez már a harmadik megrovása idén, az ötödik után jön az automatikus tízhelyes rajtbüntetés. Pérezt és Csout jelenleg is vizsgálják Russell, illetve Verstappen feltartásáért. Emellett a Ferrarit 25 ezer euró befizetésére kötelezték, mert nem informálták megfelelően versenyzőjüket.
A monacói pilóta a harmadik gyakorlás után jéghideg vízben mártózott meg, mivel ez jót tesz az izmok regenerálódásának. A Ferrrai versenyzőjén látszott, hogy rá kell készülnie arra, hogy teste érintkezik a hideg vízzel, el is kellett számolnia háromig, mielőtt belefeküdt.
Tegnap három versenyzőt is gyorshajtáson kaptak a bokszban, amiért csapatukat megbírságolták. Ezúttal a négyzseres világbajnok volt figyelmetlen, de az Aston Martinnak nem 1000 vagy 300, hanem csak 200 eurót kell befizetnie az FIA-nak.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy Monacóban szinte kivétel nélkül elengedhetetlen a jó rajtpozíció a győzelemhez. Ezt talán az a statisztika igazolja a legjobban, hogy 1996 óta kizárólag az első három rajtkocka valamelyikéről lehetett diadalmaskodni. 26 évvel ezelőtt Olivier Panis elképesztősen kaotikus körülmények között győzött egy esőfutamon, ami csupán azért érdekes, mert holnapra csapadékot jósolnak.
Elindult a Q1, a két Haas vezetésével szépen lassan benépesül a pálya. A levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 47 fokos.
A dán pilóta 1:17.061-gyel kezdett a lágyakon, ám azóta többen is megelőzték, jelenleg csak a tizedik helyen áll.
A spanyol pilóta 1:14.148-cal nyitott, 44 ezreddel megelőzve Norrist. A Red Bullok és Leclerc csak utánuk jönnek, míg Russellnek nem volt tapadása. Sainz egy második melegítő kör mellett döntött.
Ahogyan a harmadik szabadedzésen is megtörtént, ezúttal is előfordult, hogy két versenyző ezredre azonos időt autózzon. Ezúttal Pérez és Sainz ért körbe 1:13.292 másodperc alatt, és vették át a vezetést.
Miközben Leclerc 353 ezredes előnnyel ez élre ugrott, a hétszeres világbajnok kezdhet aggódni, hiszen csak a 14. pozíciót foglalja el. Mögötte Albon, Vettel, Csou, Latifi, Bottas és Schumacher a sorrend, jelen állás szerint ebből két pilótának kell megelőznie Hamiltont ahhoz, hogy kiessen.
A brit versenyző 1:13.444-es idejének köszönhetően felugrott a 6. helyre Alonso mögé. Az élen töben is javítottak, jelenleg Leclerc vezet 1:12.589-cel, 47 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 377-tel Verstappent.
Jelen állás szerint Cunoda, Vettel, Csou, Latifiés Bottas esne ki. A Haasok ellenben jelentősen előreléptek az imént, Magnussen az 5., Schumacher a 8. helyre ugrott. Russell momentán csupán a 13. pozícióban van.
Cunoda jelentette, hogy eltalálta a falat, ám nem mutatják, hogy ott is ragadt volna. Mindenesetre megszakították az időmérőt, közvetlenül azt követően, hogy Russell feljött a 3. helyre.
A Sky Sports értesülései szerint egy pályabíró megnyomta a piros zászlót, így a versenyirányításnak nem volt más választása, mint megszakítani a körözést. 2:25 másodperccel a vége előtt azonban újraindították az időmérőt, jelen állás szerint Ricciardo, Ocon, Latifi, Cunoda és Csou esne ki, Bottas felugrott a 10. pozícióba.
A két Ferrari, a két Red Bull, valamint Russell biztonságban érzi magát, ám a többiek elhagyták a garázst. Nem kizárt, hogy lesz káosz a rövid pálya miatt.
A francia versenyző talán a legnagyobb meglepetés a kiesők közül, az Alpha Tauri pilótája a 17. helyen végzett, miután nem ért fel gyorskörére. Előtte Albon, mögötte Stroll, Latifi és Csou zárt, utóbbinak szintén nem volt lehetősége mért kört futni.
16. Alexander Albon (Williams) 1:13.611
17. Pierre Gasly (Alpha Tauri) 1:13.660
18. Lance Stroll (Aston Martin) 1:13.678
19. Nicholas Latifi (Williams) 1:14.403
20. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1:15.606
Gaslyn és Csou kívül ők sem tudták megkezdeni a gyorskörüket, ám ők nem estek vissza olyan mértékben. Előbbi a 13., utóbbi a 15. pozícióban zárta a Q1-et.
Az élmezőny tagjai új lágyakon hagyták el a garázst, egyelőre csak Cunoda, a McLarenek és a Haasok döntöttek a használt C5-ösök mellett.
Persze csak az élmezőnyből: a mexikói pilóta 1:12.059-cel nyitott, 15 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 18-cal Leclerc-t. Verstappen hátránya azonban 492 ezred csapattársához képest. A két Mercedes egyelőre nem autózott érdemi időt.
Hamilton a 7., Russell a 8. helyen áll, vagyis valószínű, hogy javítaniuk kell a továbbjutáshoz. A 11. pozíciót elfoglaló Magnussen egyébként 301 ezredre van a hétszeres világbajnoktól. A dán versenyzőn kívül Bottas, Cunoda, Ricciardo és Schumacher van a veszélyzónában.
A holland versenyző javított, de ezt Leclerc és Pérez is megtette, így hátránya összességében nőtt. Jelenleg a monacói pilóta vezet 1:11.864-es körének köszönhetően, előnye 9 század Pérezzel, 21 század Sainzcal és 489-cel Verstappen előtt.
A monacói pilótát kiintették mérlegelésre, ám ő továbbhajtott, mivel nem vette észre a jelzést. Szerencséjére viszonylag időben megállt, és miután visszatolták, elvégezték a szükséges feladatokat az autón.
Őket Magnussen, Bottas és Schumacher követi a lista végén. Persze a Mercedesek sem lehetnek nyugodtak továbbra sem, hiszen Norris javításának köszönhetően visszaestek a 8., illetve a 9. pozícióba.
A két Mercedes, valamint Vettel is javított, így Alonso a 10. helyre esett vissza, ám végül ott is maradt. Mögötte Cunoda, Bottas, Magnussen, Ricciardo és Schumacher lett a sorrend, nekik itt véget ért az időmérő.
11. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 1:12.797
12. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 1:12.909
13. Kevin Magnussen (Haas) 1:12.921
14. Daniel Ricciardo (McLaren) 1:12.964
15. Mick Schumacher (Haas) 1:13.081
A holland pilóta a végén csökkentette a távolságot az előtte lévőkhöz képest, de még így is maradt a 4. helyen, és lemaradása 253 ezred volt Leclerc-hez képest. Lehet, hogy a címvédő ezúttal nem harcolhat a pole pozícióért?
Elindult a Q3, ahol eldől, hogy ki indulhat holnap az első rajtkockából. Az eddigiek alapján leginkább Leclerc-Pérez csatára lehet számítani, Sainz és Verstappen egyelőre lépéshátrányban vannak hozzájuk képest.
Legalábbis az első próbálkozások során, hiszen ők használt abroncsokon próbálkoznak. Az élcsapatok mellett Vettel is friss gumikon jött ki, a két Alpine-ra egyelőre várni kell.
Leclerc 1:11.376 másodperccel kezdett, 225 ezreddel megelőzve Sainzot. Péreznek 253, Verstappennek 290 ezred a hátránya a monacói versenyzőhöz képest, így jelen állás szerint a Ferrari pilótái indulhatnak az első sorból. Mögöttük Alonso, Norris, Hamilton, Russell, Vettel és Ocon a sorrend. Alonso új, Ocon használt abroncsokon futotta meg körét.
A holland pilóta Norrisszal egyetemben korán pályára hajtott, hogy megkezdje második próbálkozását. A címvédő valószínűleg két mért körrel fog próbálkozni.
A Red Bull versenyzője nem tudott gyorsulni az első két szektorban, a brit pilóta viszont feljött az 5. helyre. Leclerc eközben nem elégedett a pályapozíciójával az utolsó körök előtt.
Pérez a Portier-nél csapta falnak az autót, Sainz pedig nem látta a sárga zászlót, ezért eltalálta a Red Bullt, a többiek pedig nem férnek el miattuk. Az egyik Alpine szintén hibázhatott. Ezzel Leclerc megszerezte a pole pozíciót.
A Ferrari megszerezte az első sort, a Red Bull pedig a másodikat Pérez-Verstappen sorrendben. Mögöttük Norris, Russell, Alonso, Hamilton, Vettel és Ocon lett a sorrend.
A spanyol versenyző másodpercekkel Pérez balesete után találta el a Red Bullt. Természetesen meg kell nézni, hogy a zászlójelzések időben megérkeztek-e, de ha igen, akkor a Ferrari pilótája elveszítheti a 2. helyet.
Bár jelen állás szerint a Ferrari pilótái indulnak az első sorból, de egyrészt ez változhat, másrészt a Red Bullnak jobbnak tűnt a versenytempója. Ha pedig valóban megérkezik a várt eső, az teljes mértékben felboríthat mindent. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.