A Spanyol Nagydíjra a Haas kivételével mindegyik csapat fejlesztésekkel érkezett, ezeknek a kipróbálása állt a munka középpontjában az első szabadedzésen. A két élcsapat közül a Ferrari hozott több újítást, és talán ennek köszönhetően is gyorsabbnak bizonyultak a pilótái Max Verstappennél, nagyságrendileg 3 tizedmásodpercet vertek rá. A két ferraris közül Charles Leclerc volt a gyorsabb, 79 ezreddel ért el jobb köridőt Carlos Sainznál.
A Red Bulltól ezúttal csak a címvédő eredménye volt reprezentatív, a Sergio Pérez helyére beültetett fiatal Jüri Vips utolsóként zárta a gyakorlást élete első F1-es nagydíjeseményén, jelentős lemaradással.
Ehhez képest érdekesség, hogy a Williamsnél hasonló cipőben járó Nyck de Vries a csapattársa előtt végzett.
Verstappen mögött George Russell végzett a Mercedesszel, majd Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Lando Norris, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, Cunoda Juki következett.
A mezőnyt főleg kisebb műszaki hibák akadályozták. Sebastian Vettel valamilyen probléma miatt az edzés első felében hosszabb időre a garázsba kényszerült, de végül neki sem vált haszontalanná a gyakorlás.
Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak volt egy necces pillanata, a spanyol későn vette észre az érkező Mercedest az egyik kanyar kijáratánál, a britnek le kellett mennie a pályáról, hogy ne ütközzenek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Spanyol Nagydíj első szabadedzése! Ahogyan az általában lenni szokott, a csapatok a barcelonai hétvégére időzítik az első komolyabb fejlesztési csomagjukat, így akár már a mostani gyakorlás is tartogathat meglepetéseket a sorrendet tekintve. Erről, valamint további érdekességekről az alábbi linkre kattintva olvashatnak előzetesünkben.
Természetesen nem az RB18-ast festették át, hanem a korábbi értesülésekkel ellentétben a jelentősen átalakított Aston Martin nem a Ferrarira, hanem a bikások autójára hasonlít. Két éve az akkor még Racing Point néven induló silverstone-i alakulat versenygépét rózsaszín Mercedesnek titulálták, most pedig a zöld Red Bull nevet aggatták rá az AMR22-esre.
A háromszoros világbajnok legenda napra pontosan három évvel ezelőtt halt meg, egykori csapata pedig nem feledkezett meg róla. A wokingi istálló egy bronzszoborral tisztelgett Lauda előtt, aki az ő autójukkal szerezte meg utolsó, 1984-es elsőségét.
Az Aston Martin mellett a wokingi és a hinwili istálló rukkolt elő a legtöbb újítással. Ami a Ferrarit, a Red Bullt és a Mercedest illeti, ők kevesebb fejlesztéssel készültek, de a padlólemezen mindhárom istálló változtatott.
Legalábbis ahhoz képest, hogy egész hétvégére 30 fok feletti hőmérsékletet jósoltak. Ennek ellenére a levegő csupán 28, míg az aszfalt 45 fokos. A páratartalom 43 százalékos nem sokkal a kezdés előtt.
Elindult az első szabadedzés, vagyis hivatalosan is elkezdődött a Spanyol Nagydíj hétvégéje. Vettel vezeti a sort, egyelőre mindenki a keményeken kezd.
Három csapat sem a megszokott pilótapárosával vesz részt az első szabadedzésen. Jüri Vips a Red Bullnál kap lehetőséget Sergio Pérez helyén, míg Nyck de Vries Alexander Albont váltja a Williamsnél. Mindketten először vezethetnek F1-es autót nagydíjhétvégén, ellentétben a tapasztalt Robert Kubicával, aki Csou Kuan-jü autóját vette át ideiglenesen.
Alig telt el pár perc, és már mindenki elhagyta a garázst. A többség a C1-es abroncsok mellett tette le a voksát, egyedül a két Alpha Tauri, Ricciardo, Latifi, Stroll és Magnussen választotta a közepeseket.
A holland pilóta 1:23.163 másodperccel nyitott, de második próbálkozása során Leclerc 343 ezreddel megelőzte őt, így jelenleg a Ferrari versenyzője áll az élen. Alonso az imént feljött a harmadik pozícióba, 946 ezredes lemaradásban.
A címvédő 127 ezreddel múlta felül riválisa körét, Ricciardo és Sainz pedig bejött Alonso elé. Ami a Mercedeseket illeti, Russell a nyolcadik, Hamilton a tizedik helyet foglalja el. Vettel, Magnussen, valamint a két Alfa Romeo egyelőre nem jutott el befejezett mért körig.
Jelenleg sisak nélkül szemléli az eseményeket Martin Whitmarsh társaságában. Ez biztosan nem jó jel, alighanem máris probléma lépett fel a továbbfejlesztett Aston Martinban.
A holland pilóta növelte előnyét, jelenleg 426 ezredes különbséggel áll Leclerc előtt. A rádióban azonban az imént jelentette, hogy a bal oldali tükre lejjebb van a kelleténél. A Red Bull gyorsan orvosolta a problémát, és Verstappen hamar visszatérhetett a pályára.
Hamilton és Russell is megkapta szezonbeli második belső égésű motorját. Ne feledjük, büntetlenül csak hármat használhatnak egy idényen belül, vagyis ha továbbra is ilyen ütemben cserélgetik, akkor nem ússzák meg a szankciót. Persze valószínű, hogy nem ez a terv.
A Red Bull pilótája időközben kétszer is javított, és 1:21.876-os körének köszönhetően már 87 századmásodperc az előnye Leclerc előtt. Russell feljött a harmadik helyre, egy tizeddel a monacói versenyző mögé, Hamilton viszont csak a kilencedik.
A japán pilóta arra panaszkodott, hogy valami eltört a háta és az ülése között. Oconnal sincs minden rendben, ugyanis a francia pilóta elmondása szerint nem tudja befordítani az autót. Jelenleg egyébként csak a két Alfa Romeo és Schumacher tartózkodik a pályán. Kubica a 14., Bottas a 15. helyre jött fel első körei során.
A négyszeres világbajnok és az Aston Martin szerencséjére nem volt akkora a probléma, hogy lényegében egy teljes szabadedzést ki kelljen hagynia. Rajta kívül már csak Magnussen esetében várat magára az első mért kör, a dán versenyző szintén kigördült a garázsból.
Vips 7,892 másodperccel marad el Verstappen idejétől. Az észt versenyző szerint nehéz kormányozni, de az óriási hátrányt ez önmagában nem magyarázza. A másik újonc, De Vries az imént jött fel a negyedik pozícióba, de ő és a hatodik Latifi is friss lágyakon autózott.
A spanyol pilóta 1:19.907-et autózott, 1,969 másodperccel megelőzve Verstappent, aki elé még Norris és Cunoda is befért, igaz, az ő hátrányuk is több mint 1 másodperc. Mindhárman friss C3-asokat tettek fel, ahogyan az imént a címvédő is ezeken hagyta el a garázst, úgyhogy hamarosan tőle is jelentős gyorsulást várhatunk.
A spanyol pilóta lassan autózott, ugyanis a kör végén visszatért a bokszba. Azonban nem figyelt eléggé, és a hétszeres világbajnoknak egy pillanatra el kellett hagynia a pályát ahhoz, hogy kikerülje. A két Mercedes egyébként a harmadik, illetve a negyedik helyre jött fel Russell-Hamilton sorrendben. Ami Verstappent illeti, két lila szektora ellenére is 257 ezreddel elmaradt Sainztól, és csak a második pozícióig ugrott vissza.
Sainz és Verstappen után megérkezett Leclerc is, aki 79 ezreddel múlta felül csapattársa idejét. Mindez azt jelenti, hogy a Ferrarik és a Mercedesek közé a címvédő fér be. Őket egyébként Norris, Ricciardo, Cunoda, Stroll és De Vries követi az első tízben.
Az éles szeműek kiszúrták, hogy Horner mellett egy zöld dobozú Red Bull-energiaital található. Természetesen biztosan nem lehet tudni, de nagyon könnyen lehet, hogy mindez teljesen tudatos az RB18-asra meglehetősen hasonlító Aston Martin láttán.
Az észt versenyző másodperceket gyorsult a lágyakon, de Leclerc-énél 5,657 másodperccel lassabb köre továbbra is csak a huszadik helyre jó. Ami a másik két beugrót illeti, Kubica közvetlenül előtte található a táblázaton, míg De Vries visszaesett a tizennegyedik pozícióba.
Mindenki a pályán van, így 6 perccel a vége előtt megpróbálhatnak javítani. Igaz, az élmezőny tagjai használt gumikat tettek fel, és nem kizárt, hogy az utolsó percekben a versenytempóra fókuszálnak.
Mindenki a pályán van, így 6 perccel a vége előtt megpróbálhatnak javítani. Igaz, az élmezőny tagjai használt gumikat tettek fel, és nem kizárt, hogy az utolsó percekben a versenytempóra fókuszálnak.
Vége az első szabadedzésnek. A végén valóban kisebb versenyszimuláció zajlott, így az élmezőny tagjai nem javítottak. Ennek következtében Leclerc maradt az élen, 79 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 257-tel Verstappent. Mögöttük Russell, Alonso, Hamilton, Norris, Gasly, Ricciardo és Cunoda lett az első tíz sorrendje.
Mármint azok közül, akiket nem láthatunk többet ezen a hétvégén. A lengyel versenyző a tizenharmadik pozícióban végzett, és 639 ezreddel megelőzte Bottast. De Vries a tizennyolcadik, Vips a huszadik helyen zárta az első gyakorlást, utóbbi 4,310-es hátránya azt jelenti, hogy az egész mezőnytől több mint 1 másodpercre volt.
Russell hátránya 762, míg Hamiltoné 983 ezred Leclerc mögött, vagyis egyelőre nem úgy tűnik, hogy a címvédő istálló sokat zárkózott volna. Persze ez még csak az első szabadedzés volt, a délután 5 órakor kezdődő második gyakorlás után vélhetően okosabbak leszünk. Mostanra köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!