Ismét Leclerc zárt az élen, Verstappent a Mercedesek is megelőzték
2022. május 20. 16:43
A Spanyol Nagydíj második szabadedzése előtt hasonló körülmények uralkodtak, mint az első gyakorlást megelőzően: a levegő 30, a pálya 45 fokos volt. Sergio Pérez, Alexander Albon, valamint Csou Kuan-jü ezen a tréningen vezette először az autót a hétvége során, hiszen kora délután Jüri Vips, Nyck de Vries és Robert Kubica személyében a tartalékpilóták ültek a volán mögé.
A bokszutca kijáratának megnyitása után pont a thai pilóta gurult elsőként pályára, de a mezőny nagy része hamar követte őt. A többség a közepes gumikon kezdett, a 3 perc után kint lévő versenyzők közül csupán hárman hajtottak ki keményeken. Nem meglepő módon ők egyaránt a C2-eseken kezdtek az első szabadedzésen.
Az első próbálkozások után Max Verstappen állt az élre, aki 1:20.932 másodperces körével 46 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot.
Lewis Hamilton és George Russell közvetlenül mögéjük jött fel, de már a hétszeres világbajnoknak is közel 1 másodperc volt a hátránya. A kicsit később pályára gördülő Charles Leclerc aztán megelőzte őket, és feljött a harmadik pozícióba, 17 ezreddel lemaradva csapattársától.
Második gyorskörükkel a Mercedesek javítottak, de előrelépni nem tudtak: Hamilton 551, míg Russell 882 ezredre csökkentette lemaradását, amely még mindig jelentősnek volt mondható. Valtteri Bottas és Fernando Alonso pedig feljött közvetlenül mögéjük, de utóbbit Sergio Pérez visszaelőzte.
A finn pilótának azonban nem tartott sokáig a gyakorlás, ugyanis bő 10 perc után autója a célegyenes végén lelassult. Az Alfa Romeo versenyzője csupán annyit tudott tenni, hogy az 1-es kanyarnál lehúzódott, majd a 2-esnél megállt a megnyitás mellett. Mint később kiderült, a Ferrari-erőforrás adta meg magát.
Megszakítani nem kellett az edzést, csupán virtuális biztonsági autó volt érvényben, amíg el nem vitték a kocsit.
Az élmezőnyben ezt követően az ilyenkor megszokotthoz képest viszonylag sokáig nem változott a sorrend. Verstappen ki sem ment, míg a Ferrarik és a Mercedesek hiába próbálkoztak, nem tudtak javítani a használt gumikon, így maradt a sorrend.
Egészen addig, amíg 20 perc után előkerültek a lágy abroncsok, amelyeken Sebastian Vettel 229 ezreddel felülmúlta a címvédő addigi legjobbját. Lance Stroll pedig bejött a Ferrarik és a Mercedesek közé. Pérez meglepetésre csak csapattársát tudta megelőzni, a négyszeres világbajnokot nem, így csupán a második helyre ugrott fel.
Persze ez is csak ideiglenes volt, hiszen pár másodperccel később Verstappen visszavette a vezetést, 697 ezreddel megelőzve Vettelt. Ez az idő azonban még elmaradt attól, amivel Leclerc az élen zárta az első tréninget.
Ennek tudatában nem is meglepő, hogy Sainz két lila szektorral állt az élre,
az viszont már inkább, hogy ennek ellenére csupán 16 ezreddel volt gyorsabb egykori csapattársánál. A másik spanyol, Alonso bő félórával a vége előtt bejött a két Red Bull közé a harmadik helyre, de ennek nem örülhetett sokáig.
Leclerc ugyanis csak ekkor érkezett meg a friss lágyakon, és 1:19.670-es körének köszönhetően 320 ezreddel gyorsabb volt Sainznál, így a gyakorlás során először átvette a vezetést. Kisvártatva ráadásul nemcsak a másik Ferrari volt a két bajnokaspiráns között, hanem Russell is, aki mindössze 117 ezredes hátrányt szedett össze az éllovashoz képest. Érdekesség, hogy ezúttal egyáltalán nem pattogott a Mercedes. Ami Hamiltont illeti, 87 ezreddel elmaradt csapattársától, de Sainzot és Verstappent ő is felülmúlta. Ebben a pillanatban lényegében kialakult a végeredmény, ugyanis a mezőny innentől kezdve a versenyszimulációt teljesítette. Leclerc 1:19.670 másodperccel zárt az élen, 117 ezreddel megelőzve Russellt, és 204-gyel Hamiltont. Mögöttük Sainz, Verstappen, Alonso, Pérez, Vettel, Esteban Ocon és Mick Schumacher lett az első tíz sorrendje. Bottas mellett Lando Norrisnak sem tartott sokáig az edzés: a McLaren pilótája nem sokkal az Alfa Romeo megállása után szélesre futott, és a rázókő súlyosan megrongálta az autó padlólemezét.
Ami a hosszú etapokat illeti, a jelek szerint a csapatok sem tudják, hogy a lágy vagy a közepes az ideális versenygumi.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull egyaránt szétválasztotta versenyzőit: Leclerc, Russell és Verstappen a C2-es, míg csapattársaik a C3-as abroncsokon kezdték meg a versenyszimulációt. Akármi is a helyzet, könnyen lehet, hogy két kiállásra kell számítani, hiszen a monacói versenyző már a kilencedik körében közölte, hogy az abroncsok darabokra esnek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, 17 órától a második edzéssel folytatódik a Spanyol Nagydíj Barcelonában. Az első tréning eseményeit alább láthatják:
Az első edzésen Jüri Vips, Nyck de Vries és Kubica személyében fiatalok, illetve tesztpilóták vezették az autójukat, ők most kezdik meg a felkészülést a Spanyol Nagydíjra. Apropó Pérez, a héten megszületett a harmadik gyermeke, ezúton is gratulálunk neki!
A Miami Nagydíjon hozott döntések miatt háborgott, és lehet, hogy kritikus szavai miatt be fogják idézni a sportfelügyelők. Erről itt olvashatnak bővebben. Azóta beszélt az FIA elnökével is a paddockban, gyanítjuk, hogy nem paella-receptet cseréltek.
A három legkeményebb gumikeverék elérhető a hétvégén, idén csak a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon választott hasonlóan a Pirelli. A gumikopás fontos tényező lesz, a meleg és a sok lendületes, nyújtott kanyar miatt is. Ezen a tréningen fognak többet megtudni a csapatok a gumik viselkedéséről, a versenyszimulációk eredményéről szokás szerint holnap mi is közzétesszük elemzésünket. Barcelonában a levegő 31, a pálya 45 fokos néhány perccel az edzés kezdete előtt. Ez fokozza a gumik terhelését.
A Red Bulléhoz gyanúsan hasonló megoldással rukkolt elő az Aston Martin. Az FIA a vizsgálatok során nem találta nyomát tiltott információcserének, de a Red Bull nem nyugszik, és az egyik korábbi mérnöküket is bevonták a történetbe. Részletek itt.
Többen máris pályára hajtottak. A tréning egy órán át tart.
A képre kattintva megtekinthetik a pénteki edzésnapról készített képeket, galériánkat folyamatosan frissítjük.
---- separator ----gallery-content-type:738d6c6e-4297-4c2b-a502-6bdc3c45b715---- separator ----Verstappen 1:20 végi idővel vezet, Sainz és Leclerc 1 tizedmásodpercen belülről követi a közepes gumin.
Legalábbis ami azt illeti, hogy a 4-5. helyen Hamilton és Russell áll, ők vezetik az üldözőbolyt megint. Azonban látható, hogy az újításokkal sem zárkóztak sokkal közelebb a Ferrarihoz és a Red Bullhoz.
A 7-es kanyarnál hibázott a McLaren pilótája, kicsúszott a bukótérbe.
Ajjaj, ez az edzés hamar véget ért számára. Félre kellett állnia az Alfa Romeóval, az utóbbi időben ismerős képsorokat látunk. Virtuális biztonsági autós fázis lépett hatályba.
Amiért feltartotta Hamiltont az első edzésen. Ez az első megrovása idén.
15 perc eltelt, 45 van hátra. Kivéve persze Bottas számára, akinek az autóját gyorsan elszállították.
Kicsit elmaradt az előző eredményétől, csak az utolsó szektorban gyorsult, persze a gumik már nem annyira frissek. Ugyanakkor most legalább tiszta volt előtte a pálya, ellentétben az előző próbálkozásával.
Ami azt jelenti, hogy elkezdődtek a lágy gumis sprintek, jönnek mindjárt a Red Bullok is a piros abroncsokon. Azért figyelemre méltó, hogy ha csak átmenetileg is, de Vettel az élre repítette az Aston Martint.
A címvédő 7 tizedet vert Vettelre, 1:20.006 az ideje.
Egész pontosan 16 ezreddel autózott jobb kört nála. A második és a harmadik szektorban legjobb részidőt ért el, ez arra utal, hogy a lassabb részeken a Ferrari az erősebb.
A 3. helyen áll, gyorsabb Pérez Red Bulljánál is, a hátránya alig 2 tized Sainztól. Leclerc most kezdte meg a gyorskörét.
Nem kevéssel, több mint 3 tizedmásodperccel repesztett jobb kört, mint Sainz és Verstappen. Egyelőre magabiztos lehet a Ferrari.
Karun Chandhok a Sky adásában ezt figyelte meg. Russell össze is rakott egy remek kört, a 2. helyen áll 117 ezreddel lemaradva Leclerc-től.
Feltámad a Mercedes? Hamilton a 3. helyre lépett, csak Leclerc Ferrarija gyorsabb nála és csapattársánál. Azért emlékezzünk, Miamiban a jól sikerült pénteki nap után visszaestek a hétvége további részében.
A folytatásban hosszabb etapokat és lassabb köridőket várhatunk a pilótáktól, a Ferrari és a Red Bull meg is kezdte ezt a fontos feladatot. Próbarajttal vág neki a képzeletbeli versenynek a legtöbb versenyző.
Mégpedig Norris, ezért zárja pillanatnyilag ő a rangsort. Meg persze Bottas sem próbálta ki a lágy gumit a műszaki hibája miatt.
Egyértelműen a mezőny végére pottyantak a mai eredmények alapján, a 18. Albon fél másodperccel lassabb a 17. Csounál. A Haas jelen állás szerint nem esett nagyon vissza annak ellenére, hogy a mezőnyből egyedüliként nem hoztak fejlesztést az autóra.
A korábbi kicsúszásnál megsérült az autója, ezért nem vezetett sokat, és már nem is fog ma, jelentette az Autosport.
Russell 2. és Hamilton 3. helyével nem akarják elbízni magukat, azt mormolják, hogy "ez még csak edzés".
Szélesre vette a gyors 9-es kanyart, és panaszkodott a gumik kopására is. De vélhetően nincs egyedül a gumiproblémákkal.
A versenyszimulációk közben mennek, és holnap megjelenő cikkünkben a mélyére ásunk, hogy mit mutatnak az adatok. Vajon a hosszú etapok is a Ferrarit hozzák ki favoritnak a hétvégére, és a Mercedes most áttörést ér el?
A tempós sikánnál vágta át a pályát az edzés utolsó perceinek egyikén. Lehet, hogy a hátszél tréfálta meg.
Tehát Leclerc várhatja a legjobb formában a Spanyol Nagydíj időmérőjét, és a Mercedes is jól szerepelt ma. Várjuk Önöket holnap is, viszontlátásra!