Dráma a Francia Nagydíjon Leclerc kiesése után
2022. július 24. 14:40
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Francia Nagydíj, amelynek ez az egyik legfontosabb kérdése. A pole pozícióból induló Charles Leclerc Ferrarija egyértelműen gyorsabb a kanyarokban, viszont ez mit sem ér, ha a mögüle rajtoló Red Bullok ki tudják használni az egyenesbeli fölényüket. A hétvége eddigi eseményeinek összefoglalóját az alábbi linkekre kattintva olvashatják.
Egészen pontosan a tizenkilencedik helyről, miután több erőforráselemből is átlépte a megngedett mennyiséget. A spanyol pilóta ugyanakkor remek formában vezetett ezen a hétvégén, így egy normál futamon az sem lenne meglepetés, ha Leclerc és a Red Bullok mögött a negyedik pozícióban érne célba. Magnussen szintén bejutott a Q3-ba, így akár egy pontszerzésre is lehet esélye.
Hacsak nem történik az ő szempontjából katasztrófa, akkor a hétszeres világbajnok a 300. versenyét kezdi meg a Francia Nagydíjon. Főnöke szerint ugyanakkor ez még messze nem a vég, és száz verseny még összejöhet a brit pilótának.
Az alábbi grafikán látható, hogy a Pirelli szerint az egy és a két kiállás is szóba jöhet, ráadásul utóbbi esetén aközepes-kemény-kemény nem sokkal marad el a közepes-kemény-közepes stratégiától. Mindez azért is érdekes, mert az élmezőnyből a Red Bull és a Mercedes a C2-esekből tartott meg kettő, és a C3-asokból egy szettet, Leclerc viszont fordítva. A legnagyobb taktikai szabadsága Sainznak van, de ő a mezőny végéről indul.
Matthew McConuaghey ellátogatott Le Castellet-be a verseny napján. Meglátjuk, hogy jelenléte melyik pilótának, illetve csapatnak hoz szerencsét.
Nico Rosberg úgy véli, hogy a két éllovas kapcsolata már nem sokáig lesz felhőtlen, mivel a pályán előbb-utóbb közelebbről is találkozni fognak. Ez akár már most is megtörténhet, hiszen ők indulnak az első sorból a Francia Nagydíjon.
Fabio Quartararo, a MotoGP 2021-es győztese franciaként szintén ott van Le Castellet-ben, és ha már arra járt, akkor beült az F1 konstruktőri címvédőjének autójába.
Nemsokára kezdődik a felvezető kör, majd az 53 körös futam, így a pilótáknak és a szerelőknek sincs már sok idejük. Pierre Gasly pár perccel ezelőtt szokása szerint leguggolt és keresztet vetett, mielőtt beült az autóba.
A húszból tizenhét pilóta a várakozásoknak megfelelően közepes abroncsokon kezd. A kivételt a tizenegyedik Bottas, a tizennegyedik Gasly, valamint a tizenkilencedik Sainz jelenti, aki így várhatóan sokáig kint lesz.
Továbbra is nagy a hőség, a levegő hőmérséklete 30, az aszfalté pedig 51 fokos, ami nem az egy kiállást segíti elő. Nemsokára jön a rajt, aztán kiderül, hogy melyik a helyes stratégia.
Leclerc és Verstappen simán eljött, azonban mögöttük helycsere történt. Russell lerajtolta Norrist, Alonso viszont őt előzte meg.
Cunoda forgott meg, és esett vissza az utolsó helyre. Sainznak nem sikerült a rajt, hiszen visszaesett az utolsó helyre, viszont Cunoda után már Csout is megelőzte.
Néha alatta, néha felette van a különbség, ami a DRS szempontjából rendkívül fontos. A lassítás alapján látszott, hogy Cunoda Oconnal ütközött, meglátjuk, hogy a sportfelügyelők felelősnek ítélnek-e valakit.
Egyelőre azonban nem elég közel, és a kör végére nőtt a hátránya. Pérez Hamiltont, Russell pedig Alonsót támadhatja.
Közel volt Leclerc-hez az egyenesben, de még nem tudott bevetődni, mérnöke azonban elégedett a tempójával. Ocont egyébként 5 másodpercre megbüntették Cunoda kiütése miatt.
Legalábbis egyelőre, hiszen ezen a részen el tud húzni Verstappentől. Hamilton hátránya egyébként már közel 5 másodperc Verstappen mögött, de Pérez nem tudja őt visszaelőzni.
Kívülről akart elmenni Leclerc mellett egy gyors kanyarban, ami nem jött össze neki. Ugyanakkor látszik, hogy a monacói pilóta egyre nagyobb bajban van, és könnyen lehet, hogy 1-2 körön belül elveszíti a csatát.
Legalábbis a kör közepén, a végén viszont minden eddiginél kisebb volt a különbség. Mindez azt jelenti, hogy a következő körben Verstappennek nagy esélye lesz az előzésre.
A címvédő ebben a körben sem tudott igazán közel kerülni Leclerc-hez, mivel valószínű, hogy az üldözés az ő abroncsainak sem tesz jót. Ebben a körben Hamilton gyorsabb volt az élen autózó párosnál.
Magnussen még az előző körben váltott kerményekre, vagyis ő egyszer még szinte biztosan fog cserélni. Az élen a helyzet változatlan, Verstappen megint nem tudta megtámadni Leclerc-t.
A monacói versenyzőt megdicsérték a tempója miatt, amire ő azt felelte, hogy ő másként érzi. A kör végén egy pillanatra 1 másodperc fölé nőtt az előnye, de nem sokáig volt ez a helyzet.
A spanyol pilóta pár kör alatt feljött a tizenharmadik helyre, azóta viszont csak egy pozíciót javított. Jelenleg Vettelt próbálja leküzdeni, egyelőre sikertelenül.
Hamilton hátránya körök óta 6 és 6,5 másodperc között mozog Verstappenhez képest. Leclerc-rel közben közölték, hogy a B-terven vannak, jelentsen ez bármit is.
Egyre nagyobbra tudja növelni az előnyét a számára kedvező pályaszakaszon. Könnyen lehet, hogy a kiállásokig Verstappennek már nem lesz esélye a támadásra, hacsak riválisa nem hibázik.
Sőt, nem sokkal később a másik Aston Martint vezető Strollt is, ami azt jelenti, hogy feljött a pontszerzők közé. Ha így folytatja, akkor akár a Mercedesekkel is harcolhat.
A holland pilóta hátránya megközelítette a 2 másodpercet. Könnyen lehet, hogy hamarosan kiáll, bár ha egyszer akar kereket cserélni, akkor még egy ideig kint kell maradnia. Leclerc jobb elsője sem tűnik szépnek, de a monacói versenyző egyelőre még nem lassult vissza drasztikusan.
A Red Bull szerelői gyorsan dolgoztak, és 2,4 másodperc alatt cserélték ki közepes gumijait keményekre. A címvédő közvetlenül Norris mögé jött vissza a hetedik helyre.
A monacói versenyzővel nem reagáltak azonnal Verstappenre, aki időközben megelőzte Norrist. Sainz szintén előzött, és már a kilencedik helyen áll.
Hihetetlen, Leclerc a falban kötött ki a 11-es kanyarban! Egyelőre nem tudni, hogy mi történt, mindenesetre jön a biztonsági autó.
Verstappen nyilvánvalóan kint maradt, rajta kívül csak Vettel és Latifi tett így.
A lassítás alapján ő hibázhatott, de a rádióban közölte, hogy megint a pedállal lehetett gond. Pár másodperces fújtatás után beleüvöltötte a rádióba, hogy "nem".
Verstappen vezet, mögötte Hamilton, Pérez, Russell, Alonso, Norris, Ricciardo, Sainz, Ocon, Stroll, Albon, Gasly, Vettel, Bottas, Latifi, Csou, Magnussen, Schumacher és Cunoda a sorrend.
Egyszer ezt már megtette, de a kiállás után visszakerült mögé. Ráadásul azóta NOrris mellett is elment, így már a hatodik. Innentől kezdve akár a győzelemért is harcolhat.
Verstappen hamar elhúzott, de Hamilton is 1 másodperc fölé növelte előnyét Pérezzel szemben. Sainz már közvetlenül honfitársa mögött van, hamarosan megelőzheti.
Vélhetően Csouval ütközött, aki ki is ment a bokszba a kör végén. Cunoda egyébként feladta a versenyt, míg Sainz a várakozásoknak megfelelően megelőzte Alonsót.
Nem azért, mert túl agresszív volt, hanem mert megcsúszott, és pont elkapta Schumacher autójának jobb hátsó részét. Ezzel alighanem mindkettejük versenyét tönkretette.
Elképesztő dráma zajlik a Ferrarinál. A kerékcsere során nem ment minden simán, és a tervezettnél később engedték vissza a spanyol pilótát. Ekkor viszont már jött Ocon, akinek nagyot kellett fékeznie. A sportfelügyelők veszélyes kiengedésnek ítélték meg a történteket, és 5 másodperces büntetéssel sújtották Sainzot.
Mérnöke azt mondta neki, hogy 5 másodperces stop&go büntetést kapott, ami valójában nem is létezik. A spanyol versenyző erre visszakérdezett, és akkor már helyesen közölték vele a sima 5 másodperces büntetést.
Mindössze 6 tizedre van Russelltől, de egyelőre nem tudja maga mögé utasítani. Csou eközben szintén 5 másodperces büntetést kapott Schumacher megforgatásáért.
Folyamatosan 1,3 másodperc körül mozog a különbség kettejük között, ami még nagyon messze van a támadási pozíciótól. Russell lemaradása hasonló mértékű a mexikói versenyzőhöz képest, de tőle nem feltétlenül várható el az előzés, ráadásul Sainz ellen kell védekeznie.
Norris 1 másodpercen belülre lkerült Alonsóhoz képest. A spanyol versenyzővel az imént közölték a McLaren versenyzőjének idejét, mire ő csak annyit reagált, hogy "nem probléma".
Úgy néz ki, az olasz csapatokat ma az ág is húzza. Ezúttal a francia pilóta rontott, és át kellett mennie a bukótéren, kerülgetve a táblákat. Jelenleg a tizenötödik helyen áll.
Azaz megelőzte Russellt a negyedik pozícióért. A következő célpont Pérez, bár ha a Mercedes ellen szenvedett, akkor a Red Bull ellen nem számíthat sok jóra.
Az előzés óta nemhogy közeledett volna, de távolodott Péreztől. A spanyol pilótának alighanem még egyszer ki kell állnia, kérdés, hogy a többiekkel mi a helyzet a keményeken.
Ahogyan kiment az előző bejegyzés, Russell-lel közölték, hogy a Ferrari versenyzője talán nem áll ki. Hozzátették, hogy ha mégis, akkor onnantól kezdve nem lesz befolyással az ő versenyükre. Sainz jobb elsője egyébként nagyon rosszul néz ki.
A brit pilóta kiszélesítette a pályát, aminek következtében az időveszteség mellett a padlólemeze is megsérülhetett. Ez majd kiderül, mindenesetre így Pérez 1,2 másodpercre zárkózott fel.
A mexikói pilóta egyelőre nem tudja kihasználni Hamilton hibáját, és hátránya azóta nőtt vele szemben. Sainz azonban lassan, de biztosan közelít rá, más kérdés, hogy Russellnek ezúttal azt mondták, hogy a Ferrari versenyzőjének abroncsai nem biztos, hogy kibírják.
Azonban nem az, amelyiket korábban felvezettük, hiszen Alonso 2,8 másodpercre növelte előnyét Norrisszal szemben. Mögöttük ellenben Ocon elkezdte támadni Ricciardót, egyelőre sikertelenül.
A spanyol versenyző 1 másodperc alá csökkentette lemaradását. Ugyanakkor a Red Bullnak jobb a végsebessége, ami jelentősen megnehezíthati Sainz dolgát.
A spanyol pilóta továbbra is 1 másodpercen belül van Pérezhez képest, de nem tudott igazán közel kerülni hozzá. Hasonló a helyzet Oconékkal, a francia versenyző szintén nem előzte meg Ricciardót.
Egészen konkrétan a bal elsővel. Hátul Magnussen megforgatta Latifit, miután a rázókő megdobta a Haast, és összeértek.
A spanyol pilóta később kijelentette, hogy nem tud előzni, erre mérnöke azt mondta, hogy a D-tervre mennek. Könnyen lehet, hogy ez azt jelenti, hogy hamarosan kiáll.
Balesetük után Magnussen és Latifi is kiállt, előbbi pedig feladta a versenyt. Ezzel ő a harmadik kieső a nap folyamán.
Hatalmas csatát vívtak, amiből a spanyol versenyző jött ki győztesen. Utána kihívták a bokszba, de ő maradni akart.
Felpörögtek az események: a brit versenyző lesipuskás módon le akart csapni Pérezre, aki átvágta a kanyart, és úgy elöl maradt. A kör végén Sainz végül kiállt, de a 9,3 másodperc még a büntetéssel együtt sem acélos.
A spanyol versenyző ismét Ricciardo mögött találta magát, akit hamar meg is előzött. Norris azonban már 4 másodpercre van előtte.
Szerinte Pérez szabálytalanul védekezett ellene. A mexikói versenyző természetesen nem ért egyet vele, és kijelentette, hogy Russell megütötte őt.
A Mercedes csapatfőnöke utasította versenyzőjét, hogy szegje le a fejét. Sainz eközben megelőzte Norrist, és megfutotta a leggyorsabb kört.
Sokat várt rá, de végül összejött, ami a konstruktőri pontverseny szempontjából fontos. Ennek következtében ugyanis Alpine-McLaren a sorminta.
A monacói pilóta a Sky Sportsnak nyilatkozott, és kijelentette, hogy az ő felelőssége a kiesés. Hozzátette, nem tudja, hogyan fogja ledolgozni a várhatóan 63 pontosra növő hátrányát, mindenesetre ezeket a hibákat el kell kerülnie.
Sainz megelőzte Alonsót, de vélhetően ennél előrébb már nem fog jutni, hiszen hátránya 20,5 másodperc Russell-lel szemben. Utóbbi ismét megközelítette Pérezt, és még 4 köre van arra, hogy megelőzze.
A kínai versenyző sokadik technikai hibáját szenvedi el idén. Ennek következtében virtuális biztonsági autót rendeltek el, ami Pérez és Russell csatáját befolyásolja. Ilyen kicsivel a vége előtt már senki nem állt ki.
Véget ért a VSC-fázis, és Russell nagyon okosan csinálta, hiszen pont úgy játszott a deltával, hogy a végén gyorsítani tudjon. Ennek következtében azonnal megelőzte Pérezt, aki azonban DRS-sel visszatámadhat.
Bár nem került ki a DRS-távolságból, ez a különbség túl nagy a támadáshoz. Bár utána 3 tized alá csökkent a különbség, érdemi támadást nem tudott intézni.
Idénybeli hetedik győzelmét aratta a holland pilóta, és előnyét 63 pontra növelte Leclerc-rel szemben. Mögötte Hamilton jött be, aki idénybeli legjobb eredményét érte el.
Pérez mindent megpróbált, de nem tudta visszavenni a pozíciót Russelltől, így először fordul elő idén, hogy mindkét Mercedes a dobogón ünnepeljen.
Sainz behozta az ötödik helyre a Ferrarit, mögötte pedig Alonso, Norris, Ocon, Ricciardo és Stroll lett az első tíz sorrendje. A kanadai versenyző nagyot csatázott Vettellel az utolsó pontszerző helyért.
Ahogyan az várható volt, az első három helyezett mindegyike örült az eredménynek. Ennek megfelelően oda-vissza megdicsérték egymást a csapattal. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!