A Magyar Nagydíj második szabadedzését hasonlóan forró körülmények között rendezték, mint az elsőt. Közvetlenül a gyakorlás kezdete előtt a levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 50 fokos volt.
A tréning elején a közepes gumik voltak a legnépszerűbbek, de néhányan a keményeket és a lágyakat is felrakták. A legtöbbet ezúttal is Lewis Hamiltonra kellett várni, de a hétszeres világbajnok is négy percen belül megkezdte a munkát.
Az első mért körök után Charles Leclerc állt az élre, aki 1:18.911 másodperces körének köszönhetően 743 ezreddel megelőzte Max Verstappent.
A holland pilóta mögött Alonso állt a harmadik helyen, őt pedig az első szabadedzést az élen záró Carlos Sainz követte. A Mercedesek ezúttal sem kezdtek erősen, Hamilton a nyolcadik, George Russell a kilencedik helyen iratkozott fel az eredményjelzőre.
Ezt követően először csak Sainz javított, és 637 ezredes lemaradásban feljött a második pozícióba. Később tovább gyorsult, de Leclerc-t továbbra sem tudta megelőzni, csak a különbséget csökkentette 481 ezredre. Eközben Sergio Pérez szintén erősített, de az ő lemaradása már 98 század volt a negyedik pozícióban.
Bő 20 perc után megvolt a hétvége első hosszabb sárga zászlós szakasza. Alexander Albon vélhetően nem önhibájából, de megpördült az 1-es kanyarnál.
A thai versenyző másodpercekig nem tudott elindulni, de végül sikerült neki, így nem kellett megszakítani a gyakorlást.
Ezután azo is felrakták a lágy abroncsokat, akik addig nem tették meg. Mivel ezt az élmezőny tagjai csak később tették meg, Lando Norris ideiglenesen átvette a vezetést, Alonso és Sebastian Vettel pedig bejött a Ferrarik közé.
Leclerc viszont nem sokáig hagyta ezt az állapotot, és 1:18.445 másodperccel visszavette a vezetést, ráadásul a harmadik szektorában még csak egyéni legjobbat sem ment. Sainz egy apróbb feltartás után a harmadik pozícióba jött fel. Nem sokkal később Verstappen közvetlenül mögé ugrott fel, Norris és közte mindössze 66 ezred volt a differencia. Russell a nyolcadik, Pérez a kilencedik, Hamilton a tizenegyedik helyen állt 20 perccel a vége előtt.
Ez pedig már a végeredményt is jelentette, hiszen innentől kezdve a mezőny tagjai a hosszú etapra koncentráltak.
Így végül Leclerc végzett az élen Norris és Sainz előtt, mögöttük Verstappen, Ricciardo, Alonso, Vettel, Russell, Pérez és Bottas lett az első tíz sorrendje.
Leclerc azonban semmiképpen sem lehet maradéktalanul elégedett, mert ekkor gondjai akadtak. A Ferrari versenyzője arra panaszkodott, hogy négyes fokozatban alacsony a nyomaték, csapata pedig a bokszba rendelte őt, hogy ellenőrizzék az autót. Végül kiderült, hogy nem váltó- vagy motorprobléma áll fenn, de így is bukott bő 5 percnyi pályaidőt.
Ami a versenyszimulációt illeti, Leclerc és Verstappen is közepes abroncsokat használt, így össze lehetett hasonlítani a teljesítményüket. Ez alapján a Ferrari vasárnap is esélyesebb lesz a Red Bullnál, miután a monacói versenyző sokáig rendre gyorsabb volt riválisa legjobb, a hosszú etap során futott körénél.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson Carlos Sainz végzett az élen, és bár az előnye csupán 13 század volt Max Verstappen előtt, könnyen lehet, hogy a valós különbség ennél nagyobb, mivel a spanyol pilóta használt keverékeken futotta meg legjobb körét. A kora délutáni tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Megérkeztek az első szabadedzésről készült fotók, és frissülő galériánk már megtekinthető. A képválogatást az alábbi fotóra kattintva lehet megnyitni.
A kétszeres F1-es világbajnok a tizedik alkalommal ünnepli a születésnapját a Hungaroringen. A spanyol pilótát csapata felköszöntötte, Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke pedig megjegyezte, hogy a 14-es rajtszámot használó versenyző a 41. születésnapját ünnepli.
Ritkán hallható jelenséget játszottak be a rádión, ugyanis a mexikói pilóta háromszor egymás után tüsszentett, ami igencsak szokatlan a pilótafülkében. A 32 éves versenyző aztán kijelentette, hogy allergiás tünetei vannak.
Ezt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója jelentette ki, de hozzátette, ahhoz, hogy a 2027-ben lejáró szerződést meghosszabbítsák, felújításokra lesz szükség. Részletek az alábbi linkre kattintva olvashatóak.
A levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 50 fokos. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a hétvégén ez lesz az utolsó F1-es esemény, amelyet ehhez hasonló körülmények között rendeznek.
Elindult a második szabadedzés, a két Aston Martin vezetésével a mezőny tagjai szép lassan pályára gurulnak.
A mezőny túlnyomó többsége a C3-asokon jött ki, igaz, a két Aston Martinok csak egy installációs kör erejéig. Ocon és a két McLaren azonban a kemények mellett döntött, míg Albon a lágyakat tette fel. Latifi és a két Mercedes (előbbi szintén lágyakon) az imént gördült ki a garázsból, így már mindenki megjelent.
A monacói pilóta 1:18.911 másodperccel kezdett, 743 ezreddel megelőzve Verstappent. Alonso a harmadik, míg az első szabadedzést az élen záró Sainz a negyedik pozícióban áll.
Leclerc és Verstappen másodpercekkel volt lassabb előző körénél, Sainz azonban javított, és 637 ezredes lemaradásban feljött csapattársa mögé. Alonso az imént előzte vissza Pérezt, a Mercedesek pedig csak a kilencedik, illetve a tizedik pozíciót foglalják el Hamilton-Russell sorrendben.
Mérnöke közölte a hétszeres világbajnokkal, hogy lemaradása 1,9 másodperc Leclerc mögött, ráadásul ugyanazokon a gumikon autóznak. A brit versenyző hitetlenkedve fogadta az információt, ám nem szabad elfelejteni, hogy egy hete hasonló beszélgetés játszódott le, aztán végül a második helyen zárta a futamot.
Persze ez mindenkire igaz, de a konstruktőri címvédpre különösen. Jelenleg a tizenkettedik, illetve a tizenharmadik helyt foglalják el, ám többek között Alexander Albon is megelőzi őket a Williamsszel. Fogalmazzunk úgy, hogy nem valószínű, hogy ez az időmérőn is így lesz.
A spanyol pilóta ezúttal 1:19.392 másodpercet autózott, 481 ezreddel lemaradva Leclerc-től. Hozzá kell tenni, hogy a kör szemmel láthatóan nem volt tökéletes.
Vettel jelenleg az ötödik, míg Stroll a nyolcadik helyen áll, és egyikük sincs gumielőnyben a mezőny nagy részéhez képest. Persze még korán van, az egykörös tempó szempontjából a lágy gumikon autózott körök lesznek a mérvadóak.
Albon pördült meg az 1-es kanyarnál, és másodpercekig nem tudott elindulni. Ez végül sikerült neki, így nem kellett megszakítani a gyakorlást. Hozzá kell tenni, hogy vélhetően nem vezetői, hanem technikai hiba okozta a megforgást.
Apró szépséghiba, hogy ezt már a lágyakon tette, és így is 8 tizedre van Leclerc-től. A brit pilóta a két Red Bull közé, a negyedik helyre jött fel.
Egészen pontosan Norris vette át a vezetést, aki 249 ezreddel múlta felül Leclerc idejét. Mondanunk sem kell, hogy ő is lágyakon autózik, mint ahogyan Alonso és Vettel is, akik bejöttek a Ferrarik közé. Hamilton a hatodik helyre jött fel, Russell már csak a kilencedik.
A monacói pilóta 1:18.445-öt autózott, 217 ezreddel megelőzve Norrist. Ráadásul az utolsó szektorban még egyéni legjobbat sem ment, így egészen biztos, hogy tud még javulni. Pérez a hatodik, Sainz csak most jött ki, Verstappen pedig még mindig a garázsban van.
A nevét nem mondta ki, de mivel ő volt ott, ezért rá vonatkozott a kritika, mivel a spanyol pilóta szerint feltartotta. Más kérdés, hogy nem biztos, hogy a Williams versenyzője tehetett volna ennél többet. A Ferrari pilótája egyébként a harmadik helyre jött fel.
A címvédő 283 ezreddel bizonyult lassabbnak Leclerc-nél, vagyis Norrist és Sainzot nem tudta megelőzni. Russell feljött a nyolcadik pozícióba, ám arra panaszkodott, hogy az első kanyarban rendszeresen blokkolja a kerekeit.
A monacói pilóta három sárga szektort autózott a használt lágyakon, és 214 ezreddel elmaradt korábi önmagától. Ezzel párhuzamosan többen közepes vagy kemény abroncsokon jöttek ki, így könnyen lehet, hogy kialakult a végeredmény. Az első tíz sorrendje Leclerc, Norris, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Vettel, Russell, Pérez és Bottas. Hamilton csak a tizenegyedik helyen áll.
A monacói pilóta arra panaszkodott, hogy negyedik fokozatban alacsony a nyomaték. A csapat a bokszba rendelte őt, hogy ellenőrizzék az autót, és egyelőre nem jött vissza. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azonban azt jelentette, hogy nem a váltóval vagy a motorral van probléma.
A holland pilóta viccnek titulálta, hogy a 10-11-es kanyarban az autója rázkódik. Leclerc vsszajött, ráadásul szintén közepeseken, így teljesítményét össze lehet hasonlítani Verstappenével.
Ezt maga a hétszeres világbajnok jelentette ki, miután lesodródott a pályáról. A Mercedes egyelőre versenytempóban sem tudja megközelíteni a Ferrarit és a Red Bullt, így könnyen lehet, hogy nehéz hétvége elé néznek.
A monacói pilóta eddig három mért kört futott, és mindegyik gyorsabb volt, mint riválisa legjobb köre a hosszú etap során. Ez alapján úgy tűnik, hogy a Ferrari versenytempóban is felülmúlja a Red Bullt.
Messze nem akkorát, mint Le Castellet-ben, hiszen csupán átment a kerékvetőn. Az autó padlólemezének azonban ez aligha tett jót.
Vége a második szabadedzésnek, a pilóták befejezik köreiket, majd felállnak próbarajtra. A mostani gyakorlás alapján Verstappen nem tévedett, amikor a Ferrarit nevezte meg a hétvége esélyesének, hiszen Leclerc nemcsak egy körön, hanem a hosszú etap során is gyorsabb volt nála. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!