Noha száraz körülmények között kezdődött a harmadik szabadedzés, a pénteki esőzés még lejjebb hűtötte a levegőt (16 fok) és az aszfaltot (20 fok) is. Ráadásul a felhők ezúttal is ott tornyosultak a pálya egyes részei felett.
Az első percekben George Russell és a két Ferrari is a bokszban maradt az élpilóták közül, a többiek zöme (köztük Lewis Hamilton és a két Red Bull) pedig a lágy abroncsokon próbálkozott. Két rajthelybüntetést kapó versenyző, Lando Norris és Esteban Ocon viszont a keményeken kezdte meg az etapot, hiszen számukra a futam fontosabb lesz az időmérőnél.
Eléggé tapogatózva telt el a szabadedzés eleje, az első húsz percben csak a két Alfa Romeo, majd a mögéjük zárkózó két Aston Martin próbálkozott igazán gyors körrel, a többiek az időeredmények alapján inkább a versenyre készültek.
Az egyik Ferrari, majd rögtön a másik is a 25. percben hagyta el a bokszutcát – lágy gumikon. Ekkor csak Kevin Magnussen volt a pályán, így akadálytalanul, de már egy jobban tapadó aszfalton próbálkozhattak, és több mint egy másodperccel át is vették a vezetést Csou Kuan-jütől Sainz-Leclerc sorrendben. A tegnap is remeklő Alexander Albon két lila szektora azonban megmutatta, hogy nem tökéletes köröket futottak a Ferrarik, miközben Mick Schumacher műszaki hibával küzdött, így mindössze hat teljesített körrel a mezőny végén zárt.
Az edzés második felének kezdetén egyre többen folytatták a gyakorlást, és Sergio Pérez közel fél másodperccel át is vette a vezetést a spanyoltól. Max Verstappen a középső szektorban a leggyorsabb volt, ám a köre végén sárga zászló miatt el kellett vennie a gázt, így először nem tudott javítani, a következő próbálkozásánál azonban 492 ezreddel a csapattársa elé került. Sainz és Norris a két Red Bull közé került a következő percekben, a Mercedes is életjelet mutatott magáról az 5. és a 8. helyével, majd a Williams erősségét pedig Albon után Latifi lila első szektora fejezte ki.
Kilenc perccel a vége előtt Leclerc veszítette el az irányítást a Ferrari felett, a kicsúszása után pedig a gumifalnak csapta az autóját, de szerencséjére nem olyan erősen, hogy ne tudott volna magától a bokszba gurulni. A toronyban gyorsan lengetni kezdték a piros zászlót, ám komolyabb törmelékeket nem kellett eltakarítani a pályabíróknak, így négy perccel a vége előtt visszatérhetett a mezőny a pályára – köztük az új alkatrészekkel felvértezett Leclerc is. Az utolsó körben pedig Pérez 137 ezreddel csapattársa, és 777 ezreddel a harmadik Sainz elé lépett, ezzel megnyerte a szabadedzést, miután a többi élmenő nem tudott javítani.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk! Spában a harmadik edzéssel folytatódik a Belga Nagydíj, amelyen eddig Verstappen diktálta a legjobb tempót.
Tegnap megtudtuk, hogy Leclerc és Verstappen, meg még jónéhány versenyző rajtbüntetést kap új motor beszerelése, pontosabban az engedélyezett motorkeret túllépése miatt. A rajtrácson tehát mindenképp lesz néhány meglepően elöl feltűnő név.
Emiatt le kellett állítani a versenyt, de sérülés szerencsére nem történt.
A második edzés végén a próbarajtjánál sértette meg a protokollt, de a meghallgatása után a felügyelők csak figyelmeztetésben részesítették.
Csak 15 fok a hőmérséklete, alacsonyabb a tegnapinál. A gumimelegítés a jelek szerint a Ferrarinak és a Mercedesek is gondott okozott tegnap, ez nem jó hír nekik. Az ég borús, de egyelőre nem esik.
Az Alfa Romeo pilótája, Csou Kuan-jü is csatlakozik azokhoz, akik új motor miatt hátrébbról indulnak, mint az időmérőn szerzett eredményük, így már hét ilyen versenyző van.
Az Auto Motor und Sport tudósítója jelentette, hogy Hamilton alacsonyabb leszorítóerős hátsó szárnnyal vezet majd a harmadik edzésen, mint Russell.
Egy óra, ennyi idejük maradt felkészülni a csapatoknak az időmérőre és a futamra. Nagyon sokan azonnal pályára hajtanak.
Az élcsapatok versenyzői lágy gumikon kezdték a tréninget, a közepes és a kemény keveréket a mezőny hátsóbb részéhez tartozók választották.
Nem nagyot, csak az első kanyart rontotta el kicsit füstölősen fékezve, bizonyára ezért kezdett csak a 3. helyen.
Meglepő, de Bottas és Csou áll most az első két helyen, a 3. Albon. Az erősebb autók visszafogottan kezdenek.
Leclerc és Sainz sem hajtott még pályára, pedig negyedóra már eltelt. A többiek szorgalmasan köröznek.
Csou az 1. most, Bottas pedig csak azért nem javított, mert utolért egy lassabb autót. Az Alfák mögé az Astonok léptek fel.
A 9. és 10. helyen álló Verstappen és Pérez letudta az első etapot, miközben a Ferrariknak továbbra sincs nyomuk.
"Kisebb" problémát látott a Haas az autón, ezért kihívták a bokszba a németet. Csapattársa, Magnussen ellenben pályára hajtott, amelyen pillanatnyilag kevesen tartózkodnak.
Mért kört kezdett meg Leclerc és Sainz is, a lágy gumin.
1:46.4 az új szintidő Sainztól, Leclerc négy tizeddel lassabb nála, de így is második. Albon kicsit megriszálta a Williams farát az egyik kanyar kijáratánál.
Eddig a mezőny második felében tanyáztak, Hamilton a 4., Russell a 8. pozícióba ugrott, de még ez sem acélos teljesítmény.
Lila középső szektora után visszavett a tempóból az utolsó kanyarnál, valószínűleg egy kicsúszó miatt. Az élen jelenleg Pérez áll a másik Red Bull-lal.
Nem most, hanem az egyik, közönségnek szervezett rendezvényen fogadták szeretettel a McLarentől kirúgott versenyzőt.
1:45.4 az ideje, fél másodpercet vert Pérezre, a Ferrarik hátránya pedig megint 1 másodperc.
Sainz a 2., Norris a 3. helyre lépett, de még mindig néhány tizedmásodperccel lassabbak a címvédőnél.
A 6. hely az övé 640 ezred hátránnyal, Péreznél is lassabb. Russell és Hamilton megint a rangsor második felébe csúszott, de úgy tűnik, nemsokára javítani fognak.
Az 5. helyre jött fel, míg Hamilton 8. Szűk 10 perc maradt az edzésből.
Az egyik középgyors kanyar féktávján megúszott alatta a Ferrari, és megpördülve súrolta a falat. Kijött a kavicságyból és visszaért a bokszba, ennek ellenére piros zászlót rendelt el a versenyirányítás.
Úgy látjuk, a megforgásnál a jobb első kerekével érintette csak a falat, az autó más részével nem, így legfeljebb az első futómű sérülése miatt aggódhat. Nagyobb baj lenne a hajtáslánc miatt, ha a kocsi hátuljával ütközik.
A megszakítás után 1-2 kör még mindenkinek belefér, sokan ismét visszatértek a pályára.
Nemrég úgy tűnt, nem lassított le egy sárga zászlós szakaszon, de a felügyelők nem folytatnak vizsgálatot.
De sokat vizet ez már nem zavar az edzésen, mert letelt az 1 óra, az utolsó körüket futják a pilóták.
Pár másodpercig növelte az előnyét az élen álló holland, de a legvégén Pérez még jobb időt futott és több mint 1 tizedmásodperccel átvette az 1. helyet. Alonso az 5. helyre ugrott.
Ezzel megköszönjük figyelmüket, hamarosan várjuk Önöket az időmérőről szóló tudósításssal. Az utolsó edzés végső sorrendje tehát: Pérez, Verstappen, Sainz, Norris, Alonso, Russell, Leclerc, Vettel, Ocon, Gasly.