A Red Bull versenyzője, Max Verstappen diktálta a tempót a Belga Nagydíj időmérőjén, de a büntetése miatt Carlos Sainz indulhat az élről Sergio Pérezt megelőzve, hiszen a másik ferrarist, Charles Leclerc-t szintén hátrasorolják a rajtrácson.
A kvalifikáció 25 perc csúszással kezdődött, mert helyre kellett állítani az egyik szalagkorlátot a Porsche Supercup időmérőjén történt baleset után. Változatlanul borult volt az égbolt, de csapadék megint nem hullott.
A Q1 nagy csatát hozott, és végül öt különböző csapat versenyzője búcsúzott, Sebastian Vettel, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen, Cunoda Juki és Valtteri Bottas számára ért véget először az időmérő.
A 16. Vettel csupán 2 ezredmásodperccel kapott ki jó barátjától, az utolsó továbbjutótól, Mick Schumachertől.
A Q2 már előrevetítette, hogy a Red Bullok uralják a terepet, Verstappen és Pérez az első kísérletre több mint fél másodperccel jobb kört futott, mint a következő leggyorsabb pilóta, Sainz. A rangsor élén viszont Leclerc zárt, mivel neki szüksége volt egy új garnitúra abroncsra a továbbjutás bebiztosításához. Ekkor kétségtelenül Alexander Albon szolgáltatta a legnagyobb meglepetést, bevitte a Williamst az utolsó felvonásba.
Az első Q3-as körében Verstappen a lovak közé csapott, hatalmas előnnyel tartotta meg az 1. helyet, másodjára ki sem jött a garázsból. Utána senki sem volt gyorsabb nála, pedig Sainznak Leclerc még szélárnyékot is adott. Pérez megszakította a körét, ő sem javított.
Az Alpine jó beállításokat talált, versenyzői megszerezték az 5-6. helyet a Mercedes párosa előtt, melynek tagjai közül ezúttal Lewis Hamilton volt gyorsabb.
Az időmérő végeredménye Verstappen és Leclerc hátrasorolása mellett sem egyezik meg a holnapi rajtrács sorrendjével: az időmérő leglassabb, jelen állás szerint büntetéssel nem sújtott pilótája, Cunoda a 13. helyről fog indulni, mögüle Bottas, majd Verstappen, Leclerc és a hozzájuk hasonlóan hátrasorolt Esteban Ocon, Lando Norri, Csou Kuan-jü és Schumacher.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Belga Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! A hétvége eddigi történései alapján Spában a Red Bull jobb egykörös tempót diktál, mint a Ferrari, így jó esélye van, hogy a konstruktőri pontverseny éllovasa idei ötödik időmérőjén végez az élen. Mivel azonban legalább hét pilótát – köztük Max Verstappent és Charles Leclerc-t – hátrasorolnak a holnapi futam rajtrácsán, így a Mercedesekkel együtt a középcsapatoknak komoly esélye van egy előkelő rajtpozíció megszerzésére.
Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Mick Schumacher és Csou Kuan-jü is új erőforrást kapott az autójába, és számukra ez már rajthelybüntetéssel jár. Az egymás közötti sorrend meghatározása miatt azonban mindenképpen megéri kigurulni a pályára és harcolni.
Christian Horner tegnap megmagyarázta, miért a spái pályára esett a választásuk, ám még ezen a helyszínen sem mindegy, hogy a 14. vagy a 20. helyről indulhat el valaki.
A nap legjobb képeit ne felejtsék el megtekinteni, az alábbi képre kattintva elérhető galériába folyamatosan kerülnek új képek:
---- separator ----gallery-content-type:e6f6724a-a9b3-4901-93a2-e98be4f856dd---- separator ----A két világbajnok közül a német Stefano Domenicali nőket lebecsülő kijelentésére, míg a spanyol az ellene felhozott összeesküvés-elméletre reagált a sajtótájékoztatón.
A harmadik szabadedzés végén csúszott ki a Ferrari monacói pilótája, de szerencséjére ő és az autó is megúszta a gumifalnak ütközést.
A harmadik szabadedzés óta nem volt üres a pálya, a Porsche Szuperkupa időmérőjén pedig történt egy baleset, amelyben megsérült egy korlát – ennek a javítása pedig tovább tart, mint várták.
Tavalyról már hozzászokhattunk, hogy Belgiumban valami nem kezdődik időben: akkor a verseny csúszott közel három órát, majd a biztonsági autó mögött két kört teljesítettek a pilóták a kaotikus időben. Most azért erre nem kell számítani.
Sokan dolgoznak szorgosan a korláton, amely folyamatosan szebben (és ami fontosabb: biztonságosabban) néz ki, így remélhetőleg már csak percek kérdése a folytatás.
16:25-kor kezdődik el az időmérő edzés a kiírás alapján.
Amíg várakozunk, jöjjön egy kis statisztika.
Noha a hátralévő helyszínek alapján talán Spában van a legtöbb lehetőség az előzésre, 2007 óta a pole pozícióból rajtoló pilóta mindig dobogón zárt, míg 2010 óta csak egyszer (2014-ben Ricciardo) nyert valaki az első sor mögül indulva.
Ugyanakkor Michael Schumacher 1995-ben egy emlékezetes futamon a 16. helyről is képes volt a futamgyőzelemre, így a büntetésre várók is reménykedhetnek, ám ehhez valószínűleg az időjárás segítsége is kellene vasárnap.
A felhők továbbra sem mozdulnak a spái pálya fölül, és noha a meteorológia csekély valószínűséggel mondott esőt, az idő múlása növelheti ezt az esélyt. Jelenleg 15 fokos a levegő, 21 fokos az aszfalt, a páratartalom pedig 87%-os.
Elérkezett az ígért 16:25-ös óraállás, így a zöld zászló lengetése után elindulhatnak a pilóták a pályára.
Csak a williamses Nicholas Latifi hajtott a pályára az első másfél percben, és ő is közepes gumikon, amit várhatóan hamarosan levált a bokszban.
Három és fél perc után az mondható el, hogy Latifi mellett csak Schumacher hajtott a pályára, a kanadai pedig valóban visszatért a garázsába.
Miután négy percig csak két versenyző mutatta meg magát, az ötödik percben az összes többi autó is a pályára hajtott. Az első mért kör természetesen Schumacheré, 1:47,929-cel.
1:44,581-es körrel közel fél másodpercet adott Sainznak, akit Pérez követ az élen. Hamilton négy tizedet kapott csapattársától, egyelőre az Alfa Romeók a mezőny végén.
A két Red Bull és a két Ferrari mögött ugyanis a két Alpine sorakozik az első körök után, és Verstappen, Leclerc valamint Ocon büntetése miatt ez Alonso számára kecsegtető eredmény.
Hamiltonnak sikerült, Russellnek egy rontás miatt nem, de így is a fiatalabbik brit áll előrébb, ráadásul csak a 10-11. helyen vannak. Mindenki más visszament a bokszba, hamarosan ők is így tesznek.
A Red Bull és a Ferrari kivételével mindenki más a pályára hajtott az utolsó három percre. Jelenleg Stroll, Latifi, Schumacher, Csou és Bottas áll kieső helyen, közülük előbbi kettőnek mindenképpen javításra van szüksége.
Csou ugyanis a 7. helyre jön fel, így biztosan bejut a Q2-be, ezzel viszont olyan pilótát fog kiejteni, aki nem kap büntetést.
Vettel, Latifi, Magnussen, Cunoda és Bottas zár a 16-20. helyen.
A thai a hatodik helyen zárta a Q1-et, így noha a két Mercedes is javított, Hamilton előtt fejezte be az első szakaszt.
Ennyivel kapott ki jó barátjától, Mick Schumachertől.
A már bizonyosan megbüntetett pilóták közül ugyanis csak Valtteri Bottas búcsúzott a Q1-ben.
Ezúttal nem vár ki annyira a mezőny, mint huszonöt perce: az első percben heten is a pályára gurultak.
Csak az ausztrál nem ment még ki a pályára, akinek a Q1 végén elvették a mért körét, de úgy, hogy az autója is megsérülhetett a pályaelhagyásnál – lehet, hogy ezért vár vele a McLaren.
A két Red Bullt 71 ezred választja el egymástól az élen.
Megint nem volt jó az első gyors kör a Mercedestől: több mint másfél másodperc mindkét pilóta hátránya, Russell a 8., Hamilton a 10. helyen áll.
A köre végén még szélárnyékot is kapott Sainztól, mégis kilenctizedes lemaradással csak a 6., még Ocon és Norris is megelőzi. A többiek közben visszatértek a bokszutcába.
A thai jelenleg a 11., de a hétvégi teljesítménye alapján simán benne van, hogy beverekszi magát a Q3-ba. Mögötte Csou, Stroll, Schumacher és Ricciardo áll, az ausztrál pályára hajtása továbbra is bizonytalan.
Még Ricciardo is kijött végül a pályára, ahogy a másik tizenkét pilóta Verstappent és Pérezt leszámítva. Az utolsó gyors körök következnek a Q2-ben.
Ocon Alonsót, Norris Ricciardót segítheti szélárnyékkal, de akár a Ferrari is követhet hasonló stratégiát.
Mindhárom pilóta javított, amivel bebiztosították a Q3-at, ráadásul Leclerc Verstappent is megelőzte 172 ezreddel.
92 század különbség volt kettejük között a 10-11. helyen úgy, hogy Ricciardót segítette Norris a gyors körén. Az ausztrálon kívül Gasly, Csou, Stroll és Schumacher búcsúzott a Q2-ben.
Pérez, Sainz, Russell, Hamilton, Alonso és Albon fog rajtolni az első hat helyről, a köztük lévő sorrendről a következő 12 perc dönt. Verstappen, Leclerc, Norris és Ocon pedig szintén az egymás közti rajthelyeket osztja el.
Tizenkét perc van hátra az időmérőből, az első percben csak Leclerc maradt a bokszban.
A két Red Bullnak és Sainznak új lágyakat raktak fel, a monacói autójára azonban használt abroncsok kerültek fel.
632 ezred az előnye Sainzcal, 797 ezred Pérezzel szemben – jelenleg ez az első három sorrendje.
Így a kilencedik, hiszen Alonso a felvezető köre után visszatért a bokszba. Leclerc a használt gumikon is közel került Pérezhez, ám végül csak a negyedik helyre érkezett meg.
Nem koptatja tovább a gumijait, a Red Bull szerint ez az időeredmény elég lesz Leclerc-rel szemben.
A többiek viszont megkezdik az utolsó gyors körüket.
Leclerc csak azért hajtott ki a bokszból, hogy segítse csapattársát, aki így sem javított. De Pérez sem, így a spanyolé az első rajtkocka.
Mindkét Mercedest megverte, így az időmérőn 6., de előle Verstappen, Leclerc és Ocon is hátra fog esni. Albonnak végül nem jött össze a bravúr, ő hatodikként rajtolhat holnap.
Sainz és Pérez az élről, Verstappen és Leclerc hátulról fog küzdeni a jó helyezésért. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!