Az előrejelzéseknek megfelelően hasonló körülmények között indult a Holland Nagydíj, mint amilyenben a hétvége korábbi része zajlott. Nem sokkal a rajt előtt a levegő hőmérséklete 23, míg az aszfalté 35 fokos volt.
A szombati időmérőn Max Verstappen szerezte meg az elsőséget, miután szoros küzdelemben legyőzte Charles Leclerc-t, valamint Carlos Sainzot. Mögöttük Lewis Hamilton, Sergio Pérez, illetve George Russell volt a sorrend, miután a mexikói versenyző hibája miatt egyiküknek sem volt esélye javítani a Q3 végén. A futam előtt a legtöbben ezúttal is kiélezett küzdelemre számítottak, és sokan úgy vélték, hogy a címvédő és a Ferrarik mellett akár a Mercedesk is beleszólhatnak a győzelem kérdésébe.
A Pirelli előzetesen a két kiállást tartotta ideálisnak, de az egy kerékcserét is felsorolta a lehetőségek között.
Ezekben közös volt, hogy minden esetben a lágy keveréket jelölte meg rajtgumiként Ehhez képest rögtön érdekes volt, hogy a Mercedesek a közepeseket választották, ahogyan Lando Norris, Alexander Albon és a Haasok is. A többiek a C3-asokon indultak, Verstappen újakon, amelyeket az időmérőn megspórolt.
Az élmezőny simán eljött a rajtnál, egyedül Sainz és Hamilton értek össze, de ennek sem lettek komolyabb következményei. Egyedül Russell vesztett pozíciót Lando Norrisszal szemben, de pár kör múlva sikerült visszaelőznie honfitársát. Hátrébb Kevin Magnussen sodródott le a pályáról, és kis híján a falban kötött ki, de vissza tudott térni a pályára, igaz, az utolsó helyen.
Az első körökben Verstappen nem tudott jelentősen elhúzni, előnye 1 másodperc környékén mozgott. Sainz ellenben leszakadt Leclerc-ről, és magára húzta Hamiltont. A hétszeres világbajnok azonban nem tudott támadni, hiába a meghosszabbított DRS-zóna a célegyenesben.
Pérez szintén nem produkált gyors tempót, ezért őt Russell vehette üldözőbe. Akció azonban a mezőny ezen részében nem történt.
A lágyak a vártnál jóval hamarabb elkezdtek kopni, ezért a 11. körben megkezdődtek a kerékcserék. Ez sokáig csak a középmezőny, illetve a hátsó régió versenyzőit érintette. Az élcsapatok, egészen pontosan a Ferrari és a Red Bull a 15. körben álltak ki Sainz és Pérez révén. A spanyol pilótának azonban nagyon későn ment fel a bal hátsó, ezért rengeteg időt vesztett a bokszban, a mexikói versenyző pedig keresztülment a Ferrari felszerelésén, mivel nagyon szűk volt a hely. Sainz annyi időt bukott, hogy visszatérése után a még a kiállását nem teljesítő Albont is meg kellett előznie.