Az első szabadedzéssel ellentétben a második gyakorlást már villanyfényben rendezték, vagyis a pilóták az időmérőt és a futamot tekintve sokkal reprezentatívabb körülmények között gurulhattak pályára. A levegő hőmérséklete 29, az aszfalté 33 fokos volt nem sokkal a tréning kezdete előtt.
Ahogyan helyi idő szerint kora este, úgy most is a két Alfa Romeo látogatta meg először a pályát, de szép sorban a többiek is követték őket. Köztük volt Alexander Albon is, akiről úgy tűnt, hogy vakbélműtétje, illetve az azt követő komplikációk után probléma nélkül tudja teljesíteni a hétvégét. A legnépszerűbb keverék a közepes volt, de néhányan a keményeken nyitottak.
Az első próbálkozások után a nyitóedzést az élen záró Lewis Hamilton volt a leggyorsabb.
A brit pilóta 1:44.091-gyel kezdett a közepeseken, 57 századdal megelőzve csapattársát, George Russellt. Ekkor azonban a Ferrari és a Red Bull versenyzői még nem teljesítettek gyorskört, ráadásul Charles Leclerc autójával ismét gondok voltak, így ő a többieknél is később hagyta el a garázst.
Carlos Sainz nem kezdett jól a másik Ferrarival, hiszen első körében 1,485 másodperccel elmaradt Hamiltontól. És Valtteri Bottas, valamint Esteban Ocon is előtte állt. Sőt, nem sokkal később Fernando Alonso is átugrotta, a kétszeres F1-es világbajnoknak még Russellt is sikerült felülmúlnia, egészen pontosan 46 ezreddel. A Mercedes ifjabbik versenyzője a megszólalásig hasonló hibát követett el, mint amit az első szabadedzésen: a 12-es kanyarban ismét elfékezte magát, de ezúttal sikerült elkerülnie a találkozást a fallal.
Sainz második mért köre már sokkal jobbnak bizonyult, és 381 ezredes előnnyel átvette a vezetést. A Ferrari viszont korántsem lehetett elégedett, mivel Leclerc autója még negyedóra után sem volt menetkész állapotban.
A Red Bullok szintén sokat vártak.
15 perc után Hamilton visszavette a vezetést, de előnye sokkal kisebb volt, mint a tréning elején, hiszen csak 42 ezredet faragott Sainz idejéből. Russell ugyancsak gyorsult, de így is csak Alonsót sikerült visszaelőznie, hátránya 223 ezred volt csapattársa mögött.
Hamilton ezután befejezte etapját, ellentétben Sainzcal, aki tovább javított, és immár tetemes különbséggel, 437 ezreddel vezetett a hétszeres világbajnok előtt. Nem sokkal később Max Verstappen is megjelent az aszfaltcsíkon, és a kemény abroncsokon az ötödik pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre, 1,414 másodperces hátrányban egykori csapattársa mögött. Ekkor már vészesen közeledett a gyakorlás félideje, de Leclerc és Pérez még mindig a garázsban voltak, igaz, legalább már az autóban várakoztak.
Végül a mexikói versenyző mehetett előbb pályára, és mivel már a többiek számára is elérkezett ennek az ideje, a lágy abroncsokon kezdett. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a kisebb csapatok egyes pilótái átmenetileg felzárkóznak az élmezőnybe. Közülük akkor Bottas volt a leggyorsabb, aki a második helyig jött fel.
Pérez mindössze a nyolcadik pozícióban nyitott, jelentős mértékben lemaradva Sainztól.
A spanyol versenyző ráadásul javított a piros oldalfalú abroncsokon, és 1:42.751-gyel növelte előnyét. A Mercedesek elsőre nem tudtak gyorsulni, Hamilton lila első szektor után keveredett forgalomba.
Szűk félórával a vége előtt, a mezőnyből utolsóként Leclerc is megkezdhette az érdemi munkát. A monacói pilóta Pérezzel ellentétben közepeseken kezdett, de így is a második helyig ugrott fel, 678 ezredes lemaradással csapattársa mögött. Igaz, ez csak átmeneti volt, hiszen Russell egy csúnya elfékezés ellenére bejött elé, ahogyan Hamilton és Ocon is.
Leclerc aztán még tovább gyorsult, és visszavette a második pozíciót, 295 ezredre megközelítve Sainzot. Emellett annak is örülhetett, hogy ezúttal Verstappent sújtotta technikai hiba:
a holland versenyzőnek az első felfüggesztésével akadtak gondok.
A Red Bull-családra meglehetősen rájárt a rúd ebben az időszakban, ugyanis nem csak a nagycsapat autóival voltak bajok. Cunoda Juki szintén kénytelen volt a garázsban várakozni, de az igazán látványos incidens Pierre Gaslyval történt. A francia versenyző autója kigyulladt, amikor be akarták őt tolni a garázsba, de szerencsére hamar eloltották a lángokat, és vissza is tudott térni a pályára.
Eközben a két Mercedes és Sainz megkezdték a versenyszimulációt. A Mercedes szétválasztotta a pilótáit: Hamilton a lágyakon, Russell a közepeseken ment ki, ahogyan egyébként Sainz is. A köridők alapján a Ferrari versenytempója valamivel jobbnak tűnt.
A megszokott menettel ellentétben azonban ekkorra még nem alakult ki a végeredmény. A technikai hibáknak köszönhetően Leclerc és Verstappen is a végén javított. Előbbi 208 ezredre csökkentette lemaradását Sainzcal szemben, utóbbi pedig a negyedik helyre zárkózott fel egy tökéletesnek nem mondható körrel. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Sainz zárt az élen Leclerc és Russell előtt, mögötte Verstappen, Hamilton, Ocon, Bottas, Alonso, Pérez és Stroll lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Teljes egészében reflektorfényben rendezik a második szingapúri edzést, az elsőről itt olvashatják összefoglalónkat:
A képre kattintva megtekinthetik eddigi gyűjteményünket, de a galériát még frissítjük a nap folyamán.
---- separator ----gallery-content-type:429f9447-3aac-4766-bfa3-d321f1fb0ea4---- separator ----A CANAL+ értesülése szerint az Alpha Tauri leigazolt Nyck de Vries-t 2023-ra, így elengedhetik Gasly-t az Alpine-hoz.
A beszámolók alapján ők és az Aston Martin is átlépték a költségplafont egy éve, de a csapatfőnök Christian Horner nem tud erről. Legalábbis ezt nyilatkozta.
A fejlesztések célja, hogy lassú tempónál javuljon az autó. Ezeket egyelőre csak Norriséra szerelték fel, de Ricciardo tegnap azt mondta, várhatóan ő is meg fogja kapni őket a jövő heti Japán Nagydíjon.
A levegő 29, az aszfalt 33 fokos, és egyelőre nem érkezett zivatar a pálya környékére. Az előrejelzések alapján viszont nem biztos, hogy így marad egész hétvégén.
Elindult az egyórás tréning, Bottas az első pályán, aztán csapattársa, Csou jött ki.
Az első edzésen fékprobléma akadályozta körülbelül 20 percen át, és most sincs menetkész állapotban a Ferrarija. Nem jó kezdés.
Hamilton megelőzte Verstappent, de az Auto Motor und Sport információi szerint a csapat a szokottnál magasabb fordulatszámon használta a motort, úgyhogy talán még várni kell, mielőtt kijelentjük, hogy harcba szállhatnak a győzelemért.
Ugorjunk vissza még egy gondolat erejéig az előző tréningre: a miniszektorok közül többen a Ferrari volt a leggyorsabb, mégpedig a lassú kanyarokban.
Hamilton áll az élen Russell előtt, de még csak kevesen jegyeztek mért kört. Leclerc autóján lassan végeznek az ellenőrzéssel, nemsokára pályára gördülhet a monacói. A Sky jelentette, hogy Stroll autójában elővigyázatosságból váltót cseréltek (Stroll nekiment a falnak az első edzésen).
Az egyik kriptovaluta-kereskedésben érdekelt szponzor miatt rózsaszín-narancs árnyalatra váltanak ezen és a következő versenyen.
Közel 4 tizeddel gyorsabb Hamiltonnál. A mezőny nagy része a közepes gumikon köröz, a Red Bullok viszont még mindig a garázsban várakoznak.
Korántsem biztos, hogy így marad az állás, folyamatosan javul a tapadás. Alonso is jól szerepel az újításokkal érkező Alpine-nál, most 4.
Még mindig a közepes gumit használja a spanyol, de lassan jönnek az időmérő-szimulációk is.
Az egyik balkanyarnál nem tudott rendesen lelassítani, ezért inkább kiengedte az autót a bukótérbe.
Az egyik Red Bull megjelent, Leclerc autója ellenben mégis messze van még attól, hogy vezethető legyen. Nem kizárt, hogy Leclerc-t ma már nem látjuk a pályán.
No, hirtelen megélénkült a Ferrari garázsa és Leclerc is beöltözött, hamarosan megkezdheti a munkát, lesz mit behoznia. Közben megjelentek az első fecskék a lágy gumin az edzés felénél.
A lágy gumin 1:42.751-re javult az etalon, egyelőre Bottas a 2. és Ocon a 3. jelentős hátránnyal. Pérez nem ment jó kört, Hamilton is csak 4. az Alfa Romeo és az Alpine pilótája mögött.
Pérez, Ocon és Sainz is megtette ezt kanyarkijáratoknál a visszajátszás szerint. Kiderült, hogy Hamilton lassú körének oka a forgalom volt.
A közepes keveréken a 3. hely az övé, csak a lágy gumin már vezető Sainz és Ocon előzi meg. A Red Bullok programja egyelőre rejtélyes, Verstappen most is a bokszban áll.
Miután kiengedte a bukótérbe az autót, elegánsan gyorsan menetirányba forgatta. Russell 2., Hamilton 3. az újabb kísérlet után, a hátrányuk 0,3, illetve 0,6 másodperc Sainztól.
A bokszba beérve gyulladt ki, szerencsére gyorsan eloltották. Lehet, hogy a menetszél és a hűtés hiánya okozta.
Leclerc úgy áll a 2. helyen, hogy még mindig nem rakták fel neki a lágy gumikat. Érdekes, hogy a hosszú etapokat is még csak most kezdik el a pilóták, kicsit fura a mostani gyakorlás menete.
Most már biztosan kijelenthetjük ezt, hiszen még csak 3 kört tett meg. De élt már át rosszabbat is idén úgy, hogy aztán megnyerte a futamot.
Úgy tűnik, nem keletkezett maradandó károsodás az Alpha Tauriban, a francia folytatja a felkészülést. Most a hosszú etapok és a versenyszimuláció van terítéken.
Ma nem a legjobb a csapatok megbízhatósága összességében: ezúttal Cunoda autójában fedeztek fel hibát, az üzemanyagrendszerben.
A korábbi problémák miatt Leclerc csak most jutott el az időmérő-szimulációhoz, 208 ezreddel lassabb csapattársánál. A 3-4. helyet a Mercedesek foglalják el, a sorrend bizonyára már nem fog változni.
Hopp, Verstappent még kiküldték egy lágy gumis sprintre, de csak 4. lett a címvédő, hiába állt a legjobb részidővel két szektor után.
Úgy látszik, a gumik bírják a strapát, nem degradálódnak nagyon egy gyorskör után. De Leclerc elvette a gázt a köre közben, mert az első szektorban nem javított.
A Ferrari látványosan feljavult a második edzésre, Sainz és Leclerc végzett az első két helyen, a Red Bullnak még bőven lesz feladata holnapra. Köszönjük a figyelmet, estig pedig várjuk Önöket friss hírekkel és reakciókkal!