A péntekinél kicsit hűvösebb, de így is ideálisnak mondható körülmények között kezdhették el a csapatok az utolsó gyakorlást a monzai időmérő előtt. Ahogy már többször láthattuk a szezon során, ezúttal is Sergio Pérez kezdte a leggyorsabban az FP3-at – igaz, rajta kívül ezúttal is csak egy pilóta, Valtteri Bottas próbálkozott gyors körökkel az első tíz percben.
Ekkor Max Verstappen és a két Mercedes is a pályára hajtott, majd negyed óra után a Ferrarik is megérkeztek a helyi közönség legnagyobb örömére. A holland első (és egy későbbi) körében ugyan még feltartotta őt George Russell, ám ezután 1:21,872-es idővel átvette a vezetést csapattársától, mögé pedig Charles Leclerc és Carlos Sainz fért még be egy másodpercen belülre, majd a monacói a következő körével még tovább zárkózott Verstappenre – mindannyian közepes keverékű gumikon próbálkoztak.
A spanyol az egyik gyors köre után a célegyenes végén volt figyelmetlen, és csak Bottas reakciójának köszönhette, hogy nem karambolozott a két autó. Ezután Sainzot kihívta a Ferrari a bokszba az üzemanyagrendszer ellenőrzése céljából, amit a pilóta nem vett jó néven.
Az Alexander Albont betegség miatt helyettesítő Nyck de Vries húsz perc után kezdhette csak el a Williams tesztelését, Mick Schumacher viszont kuplungproblémák miatt nála is többet (közel 55 percet) várakozott a bokszban. A holland nem szokta meg könnyen az autót, több csúszkálása közül a döntött 6-os kanyarnál járt a legrosszabbul, amikor kisodródott a kavicságyba.
A szabdedzés második harmada a várakozásról és a versenyszimulációkról szólt, húsz perccel a vége előtt azonban felkerültek a friss lágy gumik a legtöbb autóra, és elkezdődtek a köridőjavítások.
Az élmezőnyből először Sainz próbálkozott, azonban 25 ezreddel elmaradt Verstappen korábbi idejétől, amin a holland a három lila szektorával több mint hat tizeddel tudott javítani. Leclerc ettől az 1:21,252-es időtől három és fél tizeddel elmaradt, de egyrészt egy hiba is tarkította a monacói körét, és ekkor már használt abroncsokon is autózott. A hajrában már csak Pérez tudott javítani, és Sainz elé lépett, a két élcsapat mögött pedig a gyengélkedő Mercedes helyett Fernando Alonso és Lando Norris végzett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése! A pénteki gyakorlásokon a Ferrari és a Red Bull hasonló tempóra volt képes egy körön, ám a versenyszimuláción a bikások tűntek gyorsabbnak, a Mercedes pedig mindkét tekintetben elmaradt. Most kiderül, hogy közvetlenül az időmérő előtt előbbi tekintetben változott-e valami.
Friss hír, hogy Alexander Albonnak vakbélgyulladás miatt ki kell hagynia a hétvége hátralévő részét. Ennek következtében a tegnap még az Aston Martint vezető Nyck de Vries ül be a helyére, aki így majd élete első F1-es időmérőjén és futamán vehet részt.
A Mercedes nem muzsikált jól a pénteki nap folyamán, főleg a második szabadedzésen voltak lassúak. Hamilton szerint a csapat elrontotta a beállításokat. A hétszeres világbajnok Russell-lel sem ért egyet a szélárnyékozás tekintetében.
A thai versenyző Twitteren közölte, hogy a vakbélgyulladás, az ezzel járó műtét, valamint a hétvége érdemi részének kihagyása nem az, amivel számolt. Ez utóbbit, valamint a fájdalmat nyilvánvalóan a negatívumok közé sorolta, viszont viccesen megjegyezte, hogy a súlycsökkenés és a "menő sebhelyek" a pozitívumok közé tartoznak.
Hiába nyerte meg a 2019-es Forma-2-es bajnokságot, valamint a Formula E 2020-2021-es kiírását, egyelőre csak tesztekig és szabadedzésekig jutott. Most viszont akár bizonyíthat, még ha nyilvánvalóan nehéz dolga is van.
A német pilóta a 2000-es Olasz Nagydíjon aratta 41. győzelmét, amivel egalizált a brazil legendával szemben, amin emlékezetes módon el is érzékenyült.
Elindult a harmadik szabadedzés, jó néhányan máris kijöttek, köztük Pérez is.
A Sky Sports közvetítéséből kiderült, hogy a német pilóta kuplungjával nincs minden rendben, ezért a tervezettnél később tudja megkezdeni a munkát. Egyelőre hatan jöttek ki, de a két Alpha Tauri azóta vissza is hajtott a bokszba.
Bár hivatalosan Bottas került fel elsőként az eredményjelzőre, a finn pilóta csak a második mért körében autózott értékelhető időt a lágyakon. Ezzel egyébként 796 ezreddel maradt el a közepeseken futó Red Bull-versenyzőtől, aki 1:23.448 másodperccel nyitott.
A mexikói versenyző 1:22.611-re módosította a legjobb időt. Közben Cunoda is feliratkozott az eredményjelzőre, de hátránya 2,614 másodperc a keményeken.
Csapattársához hasonlóan ő is a közepeseken kezd, ahogyan a két Mercedes is. Pérez egyébként még tovább gyorsult, és már 1:22.148 áll a neve mellett.
A címvédő lila első szektorral nyitott, de később lassított, ezért nem autózott mérvadó időt. Ahogyan egyébként a Mercedesek sem, akik egyaránt 3 másodperc feletti lemaradással kezdtek, de nem kizárt, hogy ők versenyszimuláción vannak.
A holland versenyzőnek nem tetszett az előtte lévő Mercedes mozgása, amivel mérnöke is egyetértett. A Mercedesek valóban versenytempót autóznak, úgyhogy ők más programon vannak, mint a többiek.
A címvédő 1:21.872-vel vette át a vezetést, aminél riválisa 598 ezreddel volt lassabb. Sainz szintén nem kezdett erősen: első körébe hiba csúszott, utána pedig 183 ezreddel bizonyult gyengébbnek csapattársánál.
A Mercedes bejelentette, hogy mindkét pilóta autóján feketére festett rajtszámok lesznek, ezzel tisztelegve a csütörtökön elhunyt uralkodó előtt.
A monacói pilóta átugrotta Pérezt, miután csupán 72 ezreddel volt lassabb a címvédőnél. Sainznak egyelőre nem volt lehetősége a javításra, mert a bokszba rendelték, ahogyan most már csapattársa is a garázsban tartózkodik.
A francia pilóta új belső égésű motort kap, aminek következtében öt hellyel hátrasorolják. Az Alpine versenyzője ezzel csatlakozik a szankcionáltak népes társaságához.
A spanyol pilóta korábban majdnem összeütközött Bottasszal, ami miatt vizsgálják. Ne feledjük, ő már mindenképpen a mezőny végéről rajtol. Közben De Vries csúszott ki a kavicságyba a Lesmo 1-ben.
Több mint 35 perc eltelt már a gyakorlásból, de a német versenyző továbbra sem gördült ki a garázsból. Úgy tűnik, hogy a Haas még mindig nem tudta orvosolni a kuplungjával kapcsolatos gondokat.
Ezúttal Magnussenről derült ki, hogy erőforrást cseréltek az autójában. Emellett Sainznak további komponensekből szereltek be újat.
A konstruktőri címvédő pilótái eddig a versenyszimulációt teljesítették, most viszont Hamilton és Russell is mmegkapta a lágyakat. Ahogyan egyébként a Ferrari és a mezőny nagy része is azokon jött vissza. A Red Bullnál egyelőre várnak.
Sainz mindössze 25 ezreddel volt lassabb Verstappennél, így megelőzte Leclerc-t, akink a Roggiában elkövetett hibája miatt esélye sem volt javítania. Russellt Alonso és Norris is megelőzi, míg Hamilton nem autózott érdemi kört.
Sőt, még Russellnél is 21 századdal lassabb volt, így 695 ezreddel marad el Verstappentől, és csupán a nyolcadik helyet foglalja el.
Mindketten javítottak, de amíg a címvédő három lila, addig riválisa csak három zöld szektort hozott össze. Egészen pontosan 99, 160, illetve 94 ezred volt a különbség pályaszakaszonként. Verstappen így jelenleg 1:21.252-vel vezet. Pérez szintén javított, de lemaraádsa 596 ezred csapattársa mögött.
A Haas megjavította a kuplungot, és szűk tíz perccel a vége előtt a német pilóta ki tudott gurulni a bokszból. Lágyakon küldték pályára, meglátjuk, hogy elsőre képes-e igazán gyors kört autózni.
Mindössze 6 ezreddel volt gyorsabb korábbi önmagánál, így lemaradása 347 ezredre csökkent Verstappn mögött. Nagyon úgy tűnik, hogy a címvédő lesz az időmérő esélyese, még ha a pole pozícióból semmiképpen sem ő fog indulni vasárnap.
A rádióban hosszasan magyarázta, hogy hol lát probléma. A monacói pilóta szerint az autó "egyáltalán nem fordul", ami nyilvánvalóan még Monzában is nagy hátrányt jelent.
Véget ért a harmadik szabadedzés, amelyet Verstappen 1:21.252-es idővel zárt az élen, 347 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és további 249-cel Pérezt. Mögöttük Sainz, Alonso, Norris, Russell, Cunoda, Ocon és Hamilton lett az első tíz sorrendje. A beugró De Vries közvetlenül Latifi mögött, a tizennegyedik pozícióban végzett, Schumacher pedig egyedül Strollt tudta megelőzni.
Verstappen jelenleg gyorsabbnak tűnik Leclerc-nél, de a büntetések miatt így is a monacói pilóta a pole pozíció első számú várományosa. A Mercedes egyelőre kilátástalan helyzetben van, és könnyen lehet, hogy a szintén büntetés nélküli Russellnek a rajtrács második helyéért is meg kell küzdenie. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!