A pénteki naphoz hasonlóan meleg időjárásban zajlott az USA Nagydíj harmadik szabadedzése. A gyakorlás kezdetekor a levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 39 fokos volt, a szél viszont borzasztóan zavarta a versenyzőket. A tréning a szokásosnál nagyobb jelentőséggel bírt a csapatok számára, hiszen a második edzésen nem az időmérőre, illetve a futamra készültek, hanem Pirelli 2023-as prototípus gumijait tesztelték.
A bokszutca kijáratának megnyitását követően az Alfa Romeók és az Aston Martinok vezetésével azonnal pályára gurult a mezőny egy része, beleértve a Ferrarikat és a Red Bullokat.
A két csapat négy versenyzője közül Carlos Sainz a közepeseken, a többiek a lágyakon kezdtek.
Ennek tudatában nem meglepő, hogy a spanyol pilóta a negyedik helyen állt az első próbálkozások után. Csapattársa, Charles Leclerc 1:37.471 másodperccel állt az élre, 55 ezreddel megelőzve Max Verstappent, és további 77-tel Sergio Pérezt.
Az első meghibásodás már rögtön az elején megtörtént: Mick Schumacher autója a célegyenesben lassult le, és bár nem állt le, csak evickélni tudott a pályán. A német versenyző először még azt jelentette, hogy nem tud bemenni a bokszba, de végül kénytelen volt rá. A Haas pilótájának azt jelentették, hogy a javítás 15 percet vesz igénybe, ami jelentős pályaidő-veszteség.
Nem sokkal később az élen változott a helyzet: Verstappen 1:36.706-tal átvette a vezetést, 377 ezreddel megelőzve Leclerc-t. Pérez 632 ezreddel elmaradt csapattársától, Sainz pedig a rövid bokszlátogatás után ugyanazokon a közepeseken jött vissza.
Ekkorra már a Mercedes is megjelent, de Lewis Hamilton csak az ötödik helyen kezdett, George Russell pedig nála is lassabb volt.
Bő negyedóra elteltével Fernando Alonso a negyedik, Esteban Ocon az ötödik helyre jött fel. Ekkor már hivatalossá vált, hogy a kétszeres F1-es világbajnok autójában belső égésű motort cseréltek, így 5 hellyel hátrasorolják. Leclerc nála is rosszabbul jár, ugyanis ő még turbófeltöltőből is újat kapott, 10 pozícióval büntetik.
Verstappen ideje nem sokkal volt jobb a pénteki legjobb körnél, és Sainz megmutatta, hogy még bőven van bennük tartalék. A spanyol pilóta a közepes abroncsokon mindössze 188 ezreddel maradt el a címvédőtől.
Leclerc aztán visszavette a második helyet, és 59 ezredre megközelítette a holland pilótát. Ekkor Daniel Ricciardo fékhibát jelentett, így visszatolták a garázsba. Mérnöke azonban közölte vele, hogy ők semmilyen problémát nem látnak, de
a 33 éves pilóta elmondta, hogy merevnek érzi a pedált, amikor lenyomja.
35 perccel a vége előtt Verstappen versenyszimulációba kezdett, Pérez viszont javított és 128 ezreddel megelőzte csapattársát. Ekkor Hamilton is megfutotta első mérvadó gyorskörét, és mindössze 11 századdal maradt el a mexikói pilótától.
Bő 20 perccel a vége előtt Russell friss lágyakon megpróbálkozott a gyorskörrel, de már az első kanyart elfékezte, így el is vette. Hamilton hasonlóan tett, az ő autója a második szektorban vált túlságosan alulkormányzottá, pedig az első szakaszon javítani tudott.
A következő alkalommal Russell be tudta fejezni gyorskörét, ám ez csak a hatodik helyre volt elég. Hamiltonnak ellenben másodszorra sem jött össze a javítás, pedig ezúttal egyenesen lila első szektorral nyitott, de a 19-es kanyarban szélesre futott.
Igaz, most legalább nem kellett óriásit korrigálnia, ellentétben a második szabadedzéssel.
Az edzés utolsó negyedére a többiekre is felkerültek a vadonatúj C4-esek. Schumacher hosszú idő után visszatérhetett a pályára, és első köre a tizenhetedik helyre volt elég. A német versenyző többek között csapattársát, Kevin Magnussent is megelőzte, de a dán pilóta addig csak a közepeseket használta.
A friss abroncsokon futott első kör Verstappennek sikerült jobban, de 1:36.223-as ideje csupán 1 századdal volt jobb Leclerc-énél. Sainz valamivel később jött, és első lágy gumis mért körével rögtön feljött a harmadik pozícióba, ráadásul lemaradása mindössze 48 ezred volt a címvédő mögött. Hamilton szintén javított, és ő is csak 178 ezreddel maradt el tavalyi riválisától.
Ekkor azonban még nem volt vége:
Leclerc 1:36.145-tel átvette a vezetést, de csak rövid időre, ugyanis Verstappen robbantott, és három lila szektort autózva 32 századdal megelőzte ellenfelét. Sainz maradt a harmadik helyen, Pérez pedig megelőzte Hamiltont. Mögöttük Alonso, Russell, Vettel, Stroll és Bottas lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép estét kívánunk kedves Olvasóinknak! Austinban hamarosan kezdődik az utolsó, egyórás gyakorlás az USA Nagydíjra, amelynek időmérője majd éjfélkor kezdődik magyar idő szerint. Emlékeink szerint még nem volt olyan, hogy nálunk tervezetten azonos napon lenne az időmérő és a futam.
Nem volt szép az amerikai közönségtől, hogy ilyen reakcióval fogadták a Red Bull pilótáit a bemutatón:
Az Austinba hozott új első légterelőn olyan toldalékelemek találhatók, amik tiltottak, ezért nem használják a szárnyat a hétvégén. A Racingnews365.com szerint a légterelő könnyebb, mint a korábbi verzió.
A Williams Logan Sargeant-et kívánja autóba ültetni jövőre, de ennek az a feltétele, hogy elegendő pontot gyűjtsön össze a szuperlicenhez. Ehhez jó úton jár.
A levegő 28, az aszfalt 39 fokos pár perccel az edzés kezdete előtt, és tömve vannak a lelátók. Most nem lesz kérdés, az eső mikor engedi a körözést.
A válasz: Vettel apja, aki a Sky német csatornájánál fogja közvetíteni a gyakorlást.
Többen kihajtottak a pályára, többek között Verstappen és a Ferrarik is.
Amiben biztos szerepe van annak, hogy a Red Bullon a lágy, míg a Ferrarin a közepes gumik vannak. A mezőny nagyobb része a lágy gumit használja az első percekben.
Ahogy várták, ma erősebben új a szél, mint tegnap, és Pérez máris jelentette rádión, hogy ez megrángatja a kocsit. Vajon hány megforgást látunk emiatt?
Ajjaj, ez a nap sem indul jól számára, lassan gurul körbe valamilyen műszaki probléma miatt.
65 ezreddel gyorsabb Verstappennél, a 3. Pérez hátránya 142 ezred, és közben Sainz is közelebb zárkózott hozzájuk a közepes gumin. Schumachernek sikerült visszabattyognia a garázshoz.
A Haas úgy számol, negyedóra múlva visszatérhet a pályára. Jobb a semminél. Az élboly folyamatosan javítja az eredményét, gyorsan változik az állás az élen.
Több mint 3 tized előnnyel jelenleg. Az Alpine-ok most is megszorongatják a Mercedeseket, Alonso megelőzte Hamiltont, Ocon Russellt.
Schumacher problémáját láttuk, de Cunoda még pályára sem lépett, Albon, Ricciardo és Latifi pedig egyetlen körre jelent meg.
A közepes gumival megelőzte csapattársát, de Leclerc most egy újabb körrel javíthat az eredményén. Az élen továbbra is Verstappen.
Ezt jelentette rádión, mindjárt visszamegy a bokszba. A McLarennek egész évben meggyűlt a baja a fékekkel.
Leclerc-t 10, Alonsót 5 hellyel sorolják hátrébb a kvalifikáció után új erőforráselemek beszerelése miatt. A Ferrarinál számítottunk erre, az olaszok egy új, megbízhatóbbnak várt motort raknak be. A McLaren közben azt mondta Ricciardónak, ők nem látnak problémát a fékekkel az adatok alapján.
Ocon és Alonso az 5-6. helyet foglalja el, míg Russell és Hamilton a 8., illetve a 10., miután az Aston Martinok elkezdtek ficánkolni.
Pérez és Hamilton már teljesített egy kevés benzines sprintet a lág abroncsokon, ők ketten vették át az első két helyet.
Letelt a Haas által jósolt negyedóra, de a német még nem tért vissza a pályára a meghibásodás óta.
A Ferrari erről tájékoztatta Sainzot. Bizonyára azért térnek el a hagyományos menetrendtől, mert a pénteki második edzés főleg a 2023-as gumik tesztjéről szólt és kevesebb idő jutott a versenyszimulációkra.
Rögtön a nehéz első kanyarnál elindult a Mercedes fara, ezért nem látjuk egyelőre, mire képes kevés benzinnel.
Elnézést a szóviccért, de álljunk meg egy pillanatra: az F1-es tematikájú filmet forgató Brad Pitt a helyszínen gyűjt részleteket a szakmából egész hétvégén, íme egy kép róla.
Pérez idejére, érkezik az időmérő-szimulációjára. Leclerc is kap egy garnitúra friss ropogós lágy Pirellit.
Verstappen elrontotta az első kanyar féktávját, kicsúszott a bukótérbe. Schumacher közben újra a pályán.
Verstappen ennyivel előzte meg Leclerc-t. De mint jeleztük, Leclerc büntetést fog kapni az időmérő után, így a mostani szoros állás sajnos nem feltétlenül ígér szoros versenyt.
Ez jó hír, hogy valaki esetleg megszorongathatja Verstappent az időmérőn: a másik ferraris 48 ezredmásodpercre közelítette meg a címvédőt. Hamilton sincs nagyon lemaradva.
1:35-ös időt autózva 3 tized fölé növelte az előnyét. Pérez feltartotta Alonsót, a mexikói azt mondta, nem tudott hova félrehúzódni.
Köszönjük a figyelmet! Éjféltől indul tehát az USA Nagydíj időmérője, várjuk Önöket azon is.