Az elsőhöz hasonlóan a második szabadedzésen is meleg időjárás fogadta a pilótákat: a levegő hőmérséklete 30, az aszfalté 37 fokos volt a kezdés pillanatában. A mezőny összetétele jelentősen változott, hiszen Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Nicholas Latifi, Valtteri Bottas, valamint Kevin Magnussen is visszavette a helyét.
A pilóták ezen az edzésen a Pirelli prototípus abroncsait tesztelték, ez alól csak azok kaptak részleges felmentést, akik az első tréningen nem szerepeltek. Ennek ellenére az elején csak Leclerc, Ricciardo és Bottas élt a lehetőséggel, Latifi és Magnussen nem.
Leclerc 1:38.856-tal kezdett a lágyakon, megelőzve az ausztrál és a finn pilótát.
Ezt követően csapattársa, Carlos Sainz átvette a vezetést, és ennek kapcsán fontos megjegyezni, hogy az új abroncsokon lévők nem tudták, hogy éppen melyik keveréken mennek. A monacói versenyző nem sokkal később 1,149 másodperces előnnyel visszavette a vezetést.
Ezt követően kereket cserélt és közepesekre váltott, ám ez nem vetette vissza abban, hogy tovább javítson. A monacói pilóta 1:36.810-es idejének köszönhetően a hétvége addigi legjobb körét teljesítette, és közel 2 másodpercre növelte az előnyét.
Természetesen Ricciardo és Bottas autójára is felkerültek a lágyak, így mindkét versenyző sokat javított.
Előbbi 817, utóbbi 846 ezredre közelítette meg Leclerc-t, így visszaállt a kezdeti sorrend az első hármat tekintve. Mindez azonban nem sokáig állt fenn, hiszen az Alfa Romeo versenyzője tovább gyorsult, és 715 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba. Sainz szintén javított, és 1,422 másodperce közelítette meg csapattársát.
Ezt követően az első hármas is a prototípus gumikra váltott, és nem változott közöttük a sorrend. Mögöttük pedig nem mérvadó, hogy hogyan végeztek a pilóták, hiszen Mick Schumacher például az ötödik pozícióban zárt. Lewis Hamilton kétszer is szolgáltatott némi izgalmat: előbb feltartotta Fernando Alonsót, majd kis híján eldobta az autót az utolsó kanyarban. Max Verstappennek műszaki hiba miatt idő előtt véget ért a gyakorlás, de többen is a kockás zászló érkezésénél jóval hamarabb befejezték a munkát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az USA Nagydíj második szabadedzése ebben a késői időpontban! A szuzukai második gyakorláshoz hasonlóan ezúttal is másfél órás tréning következik, de ezúttal az időjárás is lehetővé teszi, hogy a tréning megfeleljen a célnak: a mezőny tagjai nagyrészt nem a hétvége további részére készülnek, hanem a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelik.
Mármint a hétvégét tekintve, hiszen a csapatok fele az egyik autóba nem állandó pilótát ültetett az első edzésen. Charles Leclerc Robert Svarcmantól, Daniel Ricciardo Alex Palou-tól, Nicholas Latifi Logan Sargeanttől, Valtteri Bottas Théo Pourchaire-től, Kevin Magnussen pedig Antonio Giovinazzitól veszi vissza az autót. Könnyen lehet, hogy az olasz pilóta összehozott egy büntetést a 30 éves versenyzőnek, ugyanis balesete váltócserét eredményezhet. Az első szabadedzés egyéb eseményeit az alábbi linkre kattintva olvashatják.
A Sky Sports értesülései szerint Leclerc-t és Carlos Sainzot is a mezőny végére sorolhatják erőforráselemek cseréje miatt. Korábban az olasz sajtó úgy értesült, hogy a monacói pilóta autójába beszerelik az alapvetően már 2023-ra tervezett új specifikációt.
Megérkeztek az első fotók frissülő galériánkba. A képválogatást az alábbi fotóra kattintva lehet megnyitni.
---- separator ----gallery-content-type:40ed34f3-1313-4631-b6a8-f5b00331e3cd---- separator ----Alex Palou a Twitteren röviden értékelte a McLaren színeiben teljesített első szabadedzést. Az IndyCar tavalyi bajnoka őrületesnek titulálta a szereplést. A szó a gyakorlás alatt is elhagyta a száját, amikor arról beszélt, hogy mennyire gyors az autó.
A nem állandó pilóták közül az olasz pilóta volt az egyetlen, aki szerepelt már F1-es hétvégén, mégis ő követte el a legnagyobb hibát, hiszen már az elején összetörte a Haast. Ráadásul a visszatolatás során a kuplungot is tönkretette, így lehetséges, hogy intézett Magnussennek egy 5 rajthelyes büntetést.
Ahogyan arra számítani lehetett, sokkal melegebb van, mint az elmúlt nagydíjhétvégéken bármikor. A levegő hőmérséklete jelenleg 30, míg az aszfalté 38 fokos.
Az első szabadedzés alatt a Sky Sportson már elhangzott, és az Auto Motor und Sport is hasonlóan értesült: az FIA szabálytalannak minősítette a konstruktőri címvédő első szárnyát, így a hétvége további részében nem fogják bevetni.
Elindult a második szabadedzés. Bottas és Ricciardo vezetésével meg is kezdték a munkát a pilóták. Fontos megjegyezni, hogy akik pilótát cseréltek, azok az elején készülhetnek a hétvégére, és nem kell végig a Pirelli új abroncsait tesztelniük.
Bottas és Ricciardo a sárga, Leclerc a piros oldalfalú abroncsokon kezdett. Latifi érdekes módon egyelőre nem él a lehetőséggel, és az új gumikat tették fel neki, míg Magnussen még nem gurult pályára. A többiek természetesen az előírásoknak megfelleően a prototípus abroncsokon vannak.
A monacói pilóta 1:38.856-tal kezdett, 1,618 másodperccel megelőzve Ricciardót és további 181 ezreddel Bottast. A többiek közül Gasly a leggyorsabb, de fontos hozzátenni, hogy a csapatok nem tudják, hogy milyen keveréken vannak.
Sainz 93 ezreddel múlta felül Leclerc-t, míg Hamilton a negyedik, a Red Bullok pedig a hatodik, illetve a hetedik helyre jöttek fel. Magnussen már a pályán van, de Latifihez hasonlóan ő is prototípus abroncsokon.
Az idei gumikon 1,149 ezreddel múlta felül csapattársa idejét, de ami fontosabb, hogy Bottast 2,023-mal előzi meg. A finn versenyző a harmadik, Ricciardo az ötödik helyet foglalja el.
A 25 éves versenyző közepesekre váltott, így aligha fog javítani. Persze könnyen lehet, hogy nem is gyorskört fog teljesíteni, hanem megkezdi a versenyszimulációt.
Persze volt benne tartalék, hiszen még elmaradt az első szabadedzésen látott legjobb időtől, most viszont 1:36.810-zel a hétvége eddigi leggyorsabb körét teljesítette. Tette mindezt a közepeseken, vagyis ez még nyilvánvalóan messze van a maximumtól.
Ez pedig nem más, mint Stroll, akinek alighanem technikai gondjai vannak. A kanadai versenyző egyébként kifejezetten jól szerepelt az első szabadedzésen, hiszen a negyedik helyen zárt.
Mondhatni, a műfaj átka most utolért minket: lényegében amint leírtuk, hogy Strollt még nem láttuk a pályán, a kanadai pilóta azonnal elhagyta a garázst. Természetesen neki is a prototípus gumikat kell használnia.
Ricciardo és Bottas autójára is felkerültek a lágyak, így jelentős mértékben javítottak: előbbi 817, utóbbi további 29 ezreddel marad el Leclerc-től, így visszaállt a kezdeti sorrend az első hármat tekintve.
A hétszeres világbajnok feltartotta egykori csapattársát, aki erre megjegyezte, hogy "Hamiltonnak ma nincsenek tükrei". Persze annyira azért nem lehetett dühös, mégiscsak szabadedzés van, ráadásul a hétvége szempontjából nem sokat számít.
Vélhetően nem fog már javítani, hiszen megkezdte a versenyszimulációt, amelynek legutóbbi körében 1:42.097-et futott. Sainz javított, így 1,422 másodpercre megközelítette csapattársát, Bottas pedig megelőzte Ricciardót, és 715 ezredre csökkentette hátrányát.
A dán pilóta a rádióban jelentette, hogy valami laza a pedálok környékén. Alonso kicsit elmérte az 1-es kanyart, de a pályáról nem sodródott le.
Tekintve, hogy a csapatok sem tudják, hogy melyik keveréket használják, nem könnyű bármit is kiovasni. Schumacher például az ötödik helyen áll, Verstappen viszont csak a hetedik, míg Pérez a tizedik. Russell, valamint a hétvégét kiválóan kezdő Aston Martinok pedig most a mezőny hátsó felében tanyáznak.
Ricciardo már a prototípusokon jött ki, és vélhetően Leclerc-től és Bottastól is erre számíthatunk. Persze Latifinek és Magnussennek elméletben még van lehetősége érdemben készülni a hétvége további részére, kérdés, hogy ezzel élnek-e.
A prototípus gumikon a spanyol versenyző volt a leggyorsabb, és óriási az előnye Schumacher előtt. A két pilóta között 1,275 másodperc a differencia. Valószínű, hogy a Ferrari versenyzője lágy gumikat kapott.
Harvey Cook, a csapat munkatársa csütörtökön vesztette életét. A szakember neve fellkerült az autókra ezen a hétvégén.
Az utolsó előtti kanyarban sodródott ki a pálya mellé, és veszélyesen megcsúszott, de sikerült megfognia. Norris ugyanott hibázott, de neki nem kellett akkorát korrigálnia.
Abban az esetben, ha az idei gumikon futott körei nem számítanának. Mindez az eredményjelzőn nem fog látszani, de az ausztrál pilóta 1:39.240-et autózott az imént, amivel bejönne Sainz és SChumacher közé.
A szabadedzés korábbi szakaszában látni lehetett, ahogyan Mohammed bin SZulajm Toto Wolff-fal, a brackley-iek csapatfőnökével társalog. Természetesen nem lehet tudni, hogy miről volt szó, de a szövetség első emberének korábban a Red Bullt irányító Christian Hornerrel volt fontos megbeszélése a bikások szabálysértéséért járó büntetésről...
Az amerikai pilóta a Sky Sports műsorában számolt be az első szabadedzésen szerzett tapasztalatokról. A Williams akadémistája úgy fogalmazott, hogy a gyakorlás felnyitotta a szemét, és rengeteget tanult. Könnyen lehet, hogy jövőre rendszeresen lehet része hasonló élményben, hiszen ő az egyik jelölt a csapat szabad ülésére.
Az amerikai színész ezúttal a Red Bull garázsában tartózkodik, így lehetősége volt pár szót váltani az autójából kiszálló címvédővel.
Mint kiderült, a holland pilótának nem véletlen volt ideje Pitt-tel beszélgetni. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere ugyanis jelentette, hogy a Red Bullban műszaki hiba lépett fel. Ennek tudatában egyáltalán nem biztos, hogy a 25 éves versenyző visszatér még a pályára ezen a tréningen.
Már elég régen módosult az eredményjelző, hiszen akik végig a prototípus gumikon mennek, azok már a versenyszimulációt teljesítik, az első három pedig aligha fog gyorsulni. Persze őket leszámítva nem is igazán számít a sorrend, amit jól mutat Schumacher ötödik helye.
Már csak hatan vannak a pályán, ráadásul ennek a fele az idei gumikon kezdő versenyzőket teszi ki. Rajtuk kívül Stroll és a Haasok róják a köröket. A gyakorlásból még 11 perc van hátra.
Egyes értesülések szerint a Red Bull meggyőzte az FIA-t, és a szervezet elfogadta a bikások értelmezését a költségvetési plafont illetően. Ha ez igaz, akkor csupán az eljárásra vonatkozó előírásokat sértették meg, ami azon a szinten enyhe pénzbüntetéssel jár.
Az első hármat leszámítva már csak a nyitóedzést kihagyó Magnussen van a pályán. Már nekik sincs sok idejük, hiszen 2 és fél perc múlva letelik az idő.
Vége a második szabadedzésnek, és ebben a pillanatban már csak az első hármas tartózkodik a pályán. Emlékeztetőül, köztük Leclerc, Bottas és Ricciardo volt a sorrend, a többinek nincs jelentősége. Mi ezzel szeretnénk megköszönni a figyelmet, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!