Élő közvetítésünk az Azeri Nagydíj időmérő edzéséről
2023. április 28. 14:46
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Azeri Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! A szezon első sprintfutamos hétvégéjén járunk, ám a pénteki kvalifikáció ezúttal már a vasárnapi verseny rajtsorrendjét határozza meg. Gasly kigyulladt autója miatt a tervezettnél is kevesebb lehetőség volt gyakorolni a szűk utcai pályán, így komoly fordulatokat és meglepetéseket okozhat a következő óra.
Noha már jó néhány különböző formátuma volt a kvalifikációknak az F1 történetében, olyan még sosem fordult elő, hogy már pénteken biztossá váljon a vasárnapi futam rajtrácsa. Volt már olyan, hogy valaki egy pénteki gyors körével pole pozíciót szerzett, de szombaton eddig még mindig volt lehetőség a leggyorsabb kör elvételére. Mostanáig. Nagyjából egy óra múlva ugyanis már megtudjuk, hogy mi lesz a magyar idő szerint vasárnap 13 órakor kezdődő Azeri Nagydíj rajtsorrendje.
Két videón a szabadedzés legfontosabb, leglátványosabb történései. A Mercedes pilótája csapattársához hasonlóan a mezőny második felében zárt, de Hamilton csak a közepes abroncsokon próbálkozott, így lehet még benne tartalék.
Leclerc az egyetlen, aki kétszer is indulhatott már a pole-ból Bakuban, rajta kívül ez Rosbergnek, Hamiltonnak, Vettelnek és Bottasnak sikerült egyszer-egyszer. Igaz, a monacóinak egyik alkalommal sem sikerült győzelemre, sőt dobogóra váltania a lehetőséget, így nem jelent garanciát az időmérő megnyerése.
A hat itteni versenyen egyébként csak kétszer nyert a pole-ból induló, emellett egyszer a másodikként, egyszer a harmadikként, egyszer a hatodikként, egyszer pedig a tizedikként rajtoló volt a későbbi futamgyőztes.
Továbbra is nagyjából 20 fokos a levegő hőmérséklete, az aszfaltot azonban 39 fokra melegítette fel a szabadedzés és a betétsorozatok etapjai. Helyi idő szerint már délután 5 órához közeledünk, a ragyogó napsütés viszont továbbra is jelen van Bakuban.
Nagy tumultus alakult ki a bokszutca kijáratánál, a Q1-et nyitó zöld lámpa pillanatában pedig ki is lódult a mezőny nagy része. Az első percben Leclerc, Verstappen és De Vries maradt a bokszban, azaz Gasly autóját is sikerült megjavítani.
Már mindenki elhagyta a garázsát, az első kör Hamiltoné, aki a két Haast előzte meg.
Verstappen, Leclerc, Norris, Piastri és Pérez az első öt sorrendje, Sainz pedig a gyors köre végén visszatért a bokszba valamiért.
Alonso az első gyengébb köre után egy harmadik legjobb időt autózott, miközben Csou megpördült, de megállt a fal előtt.
10 perc 17 másodperccel a Q1 vége előtt megszakad az időmérő, miután De Vries állt be a falba.
Nagyon beszorult a falba az AlphaTauri, egyelőre nem bírnak vele a pályabírók.
Jelenleg Verstappen, Leclerc, Alonso és Norris van 1 másodpercen belül, mögöttük Hamilton, Hülkenberg, Piastri, Pérez, Magnussen és Bottas az első tíz sorrendje. Sainznak egyelőre nincs mért körideje.
Nem volt megfelelően rögzítve a holland fejvédője, amikor a Red Bull kiengedte a bokszból. Ezt a sportfelügyelők is észrevették, és akár büntetéssel is sújthatják a csapatot.
Mint kiderült, a hátsó elektronikai fékkörrel voltak problémái az időmérő elején, ezért hajtott ki később a pályára De Vries. Ez is közrejátszhatott az elfékezésében.
Kimentették az AlphaTaurit, újraindult a kvaliffikáció, amit jó néhányan azonnal ki is használnak.
A jelenleg utolsó Sainznak mindenképpen kell egy jó kör, hogy ne kerüljön bajba. Hülkenberg és Cunoda marad a legtovább a bokszban.
Pierre Gasly ugyanott ment a falnak, mint De Vries, és ugyan ő továbbment, ismét megszakítják az időmérőt.
Ezúttal nem Gasly autóját kell kimenteni, "csak" a falat rendberakni és a törmelékeket felszedni. Közben az ismétlésből kiderült, hogy Sainz nem élete körén volt, meg is pördült közben.
Sargeant, Leclerc, Verstappen is bosszankodott az újabb piros zászlós fázis miatt, elsősorban az egyre lentebbről vakító napsütés miatt aggódnak.
15:37-kor folytatjuk!
Leclerc és Alonso vár ki legtovább.
Magnussent technikai problémák miatt kihívja a bokszba a Haas. Sorra érkeznek a javítások, így 3 perccel a Q1 vége előtt Verstappen, Pérez, Leclerc, Hamilton és Norris az első öt sorrendje.
Bottas és Csou áll kieső helyen a már biztosan búcsúzó hármas (Magnussen, Gasly és De Vries) mellett.
Óriási változás az élmezőnyben és a kiesők között is: Leclerc, Verstappen, Alonso, Pérez és Russell lett végül az első öt sorrendje, a két Williams stabilan továbbjutott, a kiesők pedig végül Csou és Hülkenberg lettek.
Ennyi döntött Ocon és Csou között a 15-16. helyen. Verstappen fejtámlás incidensét nem vizsgálják tovább, Hamilton pedig a visszajátszás alapján az utolsó körén hozzáért a falhoz a kerekével, de látszólag sértetlenül megúszta.
Alonso ezúttal nem vár ki, a spanyol az elsők között a pályán, de a Ferrarik és a Red Bullok a végére hagyják a kimenetelt.
1:41,4-et ment a spanyol, amivel hat tizeddel előzött meg mindenkit, a Red Bull és a Ferrari viszont még hátra van.
62 ezreddel a mexikói vezet a holland előtt, Alonso hátránya már 269 ezred. Norris és a két Ferrari még nem teljesített gyors kört a Q2-ben.
Leclerc 85 ezredes lemaradásban van Pérezhez képest, Sainz azonban ismét elrontotta az első körét.
Továbbra sem működik a DRS az Aston Martinon, így is csak 239 ezredes a lemaradása Pérez mögött a spanyolnak, és nagyon magabiztosan a negyedik. Az ötödik helyre ugró Sainzot 147 ezreddel előzi.
Albon és Norris is megelőzte a britet, aki így visszacsúszott a kieső helyekre.
Leclerc 94 ezreddel került Pérez elé, Sainz miatt pedig sárga zászlós fázis volt érvényben. Hamilton a 8. helyre lépett átmenetileg.
Cunoda, Ocon, Piastri, Bottas és Sargeant áll kieső helyen az utolsó gyors körök előtt. A kilencedik Russell lemaradása 617 ezred az élen álló Leclerc mögött.
Verstappen három lila szektorral 1:40,822-es időt autózott, de Cunoda, Piastri és Norris is nagyot javított. Russell azonban nem, így 4 ezreden múlt, de kiesett, míg a másik Mercedesszel Hamilton az ezredek jó oldalán volt.
Albon sokáig versenyben volt a továbbjutásért, végül Russell, Ocon, Albon, Bottas és Sargeant búcsúzott az időmérő második szakaszában, így 6 csapat 10 pilótája jutott be a Q3-ba.
Ha sikerül megjavítani Alonso DRS-ét és Sainz magára talál, akkor ötesélyes a bakui pole.
Az eddigiektől eltérően most a Red Bull és a Ferrari is hamar a pályán, Stroll és Piastri viszont kivár.
1:40,445 az első idő, amit Verstappen és Leclerc is birtokol, de a holland előbb futotta.
Pérez 118 ezreddel maradt le az élen álló duótól, Sainz már több mint fél másodpercre. Mögöttük Hamilton, Norris, Cunoda és Alonso áll, de a spanyol valószínűleg belehibázott a körébe.
A szintén DRS-problémával küzdő Stroll a 7. helyre lépett előre, 11 századdal megelőzve a csapattársát. Piastri nem előzött meg senkit az első gyors körével. Az élpilóták az utolsó próbálkozásukat megelőző kivezető kört teljesítik.
Leclerc 242 ezredet javított, erre Verstappen és Pérez sem volt képes, így a monacói sorozatban harmadszor a bakui pole-ban!
Leclerc a szenvedős idénykezdet után óriási boldogsággal veszi tudomásul az elsőséget. Mögötte a két Red Bull, majd Sainz, Hamilton, Alonso, Norris, Cunoda, Stroll és Piastri zárja a top 10-et. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!