Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Azeri Nagydíj sprintkvalifikációjának élő közvetítésében! A Charles Leclerc által megnyert pénteki időmérő után ismét az egykörös tempók kerülnek előtérbe, ezúttal azonban különleges, történelmi szabályokkal és rövidebb idő alatt dől el a délutáni sprintfutam rajtsorrendje.
A három etap a megszokott 18-15-12 perc helyett 12-10-8 perc hosszúságú lesz. Az első két etapon kötelezően egy új szett közepes abroncsot kell használni, az SQ3-ban pedig kötelezően egy új szett lágyat. Utóbbi szabálynak köszönhetően Lando Norris és Cunoda Juki ha be is jut a harmadik etapba, ott biztosan nem indulhat el, hiszen pénteken már az összes lágy gumiszettjüket használták. A mostani sprintkvalifikáció végeredménye dönti el a 15:30-kor induló sprintfutam rajtsorrendjét.
Pénteken a Ferrari megmutatta az erősségét, és pole-t ért el, de most a szabályok és a kevés idő miatt nem fér bele egyetlen hiba sem a szűk pályán – márpedig tegnap volt belőle bőven. Ráadásul az időjárási körülmények, legalábbis a fényviszonyok is mások, hiszen nem naplementében kell körözniük, mint az időmérőn.
A pályafutása 19. pole-ját szerző monacói nem várt pole pozíciót magától, a Red Bull-pilóták felemásan értékelték az időmérőt, míg a Mercedesnek kisebb pofon volt a pénteki eredmény.
Már sorba álltak a legtöbb autó a bokszkijáratnál, de végre elindult az SQ1, azaz az első 12 perc, amelyen mindenkit új, közepes gumikon láthatunk majd.
Két perc után már mindenki a 48 fok hőmérsékletű pályán, de ez nem meglepő, hiszen nincs értelme húzni az időt. Hamarosan megérkeznek az első mért körök.
Több csapatnál is szélárnyékot biztosít az egyik pilóta a másiknak, így Hamilton sokáig az élen állt Russellnek köszönhetően, de Leclerc és Verstappen több mint egy másodperccel gyorsabb volt a britnél.
Piastri teljesen elfékezte a gumijait a hármas kanyarban, de legalább a fal helyett a bukótérben végezte. Bottasnak még nincs mért ideje, Csou és De Vries pedig az ausztrálhoz hasonlóan elrontotta az első körét.
Leclerc és Verstappen mögé a két Williams zárkózott – melegednek a közepesek.
Hamilton ugrott fel 2 ezreddel Verstappen elé a második gyors körével, ám a holland visszaelőzött. Sainz, Russell és Pérez nem remekel, de stabilan továbbjutó helyen állnak. Még egy kör fér bele mindenkinek.
Sargeant a falban – továbbjutott, de összetörte az autóját. Így pedig mindenkinek az utolsó körét tönkretette.
Sargeant 11.-ként jutott tovább, de így az SQ2-ben már nem lesz ott. Csou, Bottas, Cunoda, Gasly és De Vries búcsúzott, Piastri pedig még az elfékezése ellenére is továbbment az SQ2-be.
Leclerc 468 ezreddel volt gyorsabb Verstappennél és 741 ezreddel előzte meg Hamiltont. A közepeseken is jól néz ki tehát a Ferrari.
Cunoda alig néhány méterrel a célvonal előtt járt, amikor a piros zászlót belengették, így érthető módon nagyon ideges volt az emiatt búcsúzó japán. A faljavítás miatt közben biztosan kell még néhány perc, amíg folytatódik a sprintkvalifikáció – egészen pontosan 10:53-kor.
A Red Bullok vezetésével lódult ki a mezőny a pályára, megkezdődött a 10 perces SQ2.
Megrohamozták a pályát Sargeant kivételével a pilóták, hiszen 2, maximum 3 valóban gyors kör fér bele mindenkinek. És akkor reménykedni kell, hogy nem kerülnek forgalomba és nem lesz piros zászló.
Ezúttal a holland van 4 tizeddel a második Leclerc előtt. Mögöttük Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon és Magnussen azok közül, akik már teljesítettek gyors kört. Hülkenberg is elfékezte, centikkel állt meg a fal előtt.
Sainzot és a két Mercedest megelőzve a negyedik a spanyol. Sargeanten kívül a két Haas, Ocon és Russell áll kieső helyen az utolsó gyors körök előtt.
Sainz ma sem találja önmagát, megint a bukótérben járt, ahogy tegnap is többször. Az ötödik helyen azonban talán biztonságban van.
Strollnak Alonso segített és Russell is javított, így végül Piastri, Hülkenberg, Ocon, Magnussen és Sargeant esett ki az SQ2-ben. A dán már nem is próbálkozott a végén.
Verstappen 83 ezreddel nyerte Leclerc előtt az SQ2-t, Sainz és Pérez hátránya már fél másodperc a 3-4. helyen. Alonso a két Mercedes előtt zárta az etapot, és Albon is bravúrral bekerült az SQ3-ba.
Ahogy arról beszéltünk, Norris nem vehet részt a harmadik etapban, így ugyan bejutott oda, ő biztosan a 10. helyről kezdi meg a sprintfutamot.
Legalábbis a kilencfős sorban, amely már várta a zöld lámpát. Elindult a 8 perces SQ3, amely végén eldől a sprintfutam rajtsorrendje.
A kétszeres világbajnok két lila szektorral sincs az élen, hiszen a középső szakaszon sokkal jobb volt nála Pérez.
Leclerc 179 ezreddel megelőzte Pérezt, így ő az első jelenleg a két Red Bull előtt.
A két Aston Martin egyelőre még Albontól is jócskán le van maradva, így a 8-9. helyen áll. Jönnek az utolsó körök!
A monacói belehibázott az utolsó körébe, de senki nem tudta megelőzni őt, így övé a rajtelsőség a sprintfutamon.
Sainz így nem tudott javítani, mert Leclerc mögött volt a pályán. Végül Leclerc mögött Pérez, Verstappen, Russell, Sainz, Hamilton, Albon, Alonso, Stroll és Norris az első tíz sorrendje a rajtnál. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan, a sprintfutammal 15:30-tól jelentkezünk!