Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! A három szabadedzésben az volt szinte az egyedüli közös tényező, hogy Max Verstappen volt a leggyorsabb. Ám míg az elsőn nagy fölényben autózott, addig a másodikon több élpilótához hasonlóan már voltak gondjai, a harmadikon pedig az eső vitte a prímet.
Az egy órával ezelőtt befejeződött F2-es sprintfutam elején még a harmadik F1-es szabadedzésen látottnál is jobban esett az eső, ám a végére elállt, így a hajrában már száraz pályás gumikat is használtak a pilóták. Azóta nem jött utánpótlás, de 60 százalék feletti annak a valószínűsége, hogy ismét leszakad az ég a következő órában. Ezért az FIA döntése értelmében a pilóták számára a szokásos négy helyett öt szett intermediate gumi áll rendelkezésre a hétvégén.
Bottas 2019-es körrekordját az utolsó sikán kivételének is köszönhetően az első edzésen 1:14,606-ra, a másodikon 1:13,907-ra, a harmadik elején 1:13,664-re javította Max Verstappen. Ha egy ideig nem jön eső, akkor ezen tovább lehet javítani.
Autótörések igazán nem történtek a szabadedzéseken, Logan Sargeant hibája után tört meg kissé a Williamse a harmadik gyakorlás elején.
A jelenlegi mezőnyből Alonso, Hamilton, Bottas és Leclerc volt már pole-ban Montmelóban. Tavaly a monacói indult az élről, de műszaki hiba miatt kiesett, így Verstappené lett a futam 2016 után másodszor. Pedig alapból igencsak előnyös az első rajtkocka, mert az eddigi 32 itteni hétvégéből 23-szor a pole-pozícióból rajtoló pilóta örülhetett a végén, 6-szor a másodikként, 2-szer a negyedikként (köztük Verstappen 2016-ban), 1-szer az ötödikként induló nyert.
Alonso utolsó futamgyőzelme tíz évvel ezelőttről éppen innen, Montmelóból van, ráadásul a legutóbbi versenyt is ő nyerte a régi-új vonalvezetésű pályán, még 2006-ban. Az utolsó pole-jáig még messzebbre kell visszamenni: a 2012-es Német Nagydíjon indulhatott utoljára az élen a spanyolok kedvence. Ha a spanyolnak sikerül megszereznie az első két rajtkocka valamelyikét, akkor 2007 óta először indulhat sorozatban harmadszor az első sorból.
21 fokos a levegő és 24 fokos az aszfalt hőmérséklete. A felhők ott tornyosulnak a pálya felett, de egyelőre nem esik belőlük (szinte) semmi. Egyelőre.
Enyhén szemerkél az eső, de mielőtt leszakad az ég, szinte mindenki siet ki, hogy teljesítsen egy gyors kört. Elindult a 18 perces Q1!
Cunoda máris a kavicságyban járt, de sikerült visszatérnie a pályára. Sargeant és a két Ferrari a bokszban maradt még.
A két Alpine-t megelőzte Hülkenberg az élen. Alonso és a két Mercedes elrontotta az első körét, de még csak 8-an teljesítettek mért kört.
Bottas, Albon és De Vries is a kavicságyban, és ugyan visszajöttek, megszakították az időmérőt.
Noha senki nem ragadt a pálya szélén, többen sem bírták az aszfaltcsíkon tartani az autóikat. Valószínűleg a biztonság érdekében szakadt meg az edzés.
Hülkenberg az 5-ös kanyarban elhagyta a pályát, így érvénytelenítették a körét. Jelenleg 7-en állnak mért körrel.
16:12-kor folytatja a Q1-et a mezőny, amiből még 14 perc és 13 másodperc lesz hátra.
Alábbhagyott az eső, így száraz pályás gumikon jöhettek ki a pilóták a pályára. Ez rossz hír annak a hét pilótának, aki már teljesített mért kört.
Gasly feltartotta Sainzot a spanyol gyors köre végén, de így is az 5. helyen áll. Verstappen, Piastri, Ocon és Csou van előtte.
Cunoda, Sargeant, Leclerc, Norris és De Vries áll kieső helyen, de Russell és Pérez is a tízen kívül áll. Verrstappen tovább javított az élen, 1:13,615 az új körrekord.
Leclerc új körrel próbálkozott, de így is kieső helyen áll a monacói. Most a két Williams, Cunoda és Russell társaságában. A top 3-at Verstappen, Piastri és Hamilton alkotja.
Leclerc-nek még egy mérlegelésen is részt kellett vennie, amikor behajtott a bokszba.
Stroll és Russell nagyot javított, de Péreznek és Leclerc-nek mág szüksége van rá, hogy ne essen ki. Az utolsó gyors körök következnek, két perc van hátra.
Hülkenberg és Gasly még Verstappent is megelőzte, Pérez megmenekült.
Majdnem mindenki javított, így alakult ki a végeredmény. Hamilton 1:12,937-tel nyerte a Q1-et, Pérez épphogy megmenekült. Bottas, Magnussen, Albon, Leclerc(!) és Sargeant búcsúzott.
Leclerc bocsánatot kért, de nem biztos, hogy csak az ő hibája volt a kiesés.
Gaslyt szinte biztosan meg fogják büntetni, mert Sainz után Verstappent is feltartotta. Alonso páholyból nézte az esetet, és jelentette, hogy ebből 3 helyes rajtbüntetés lesz a francia számára. Elkezdődött közben a Q2.
Sainz, Cunoda és a két Red Bull hajtott a pályára az első három percben.
Verstappen 1:12,760-nal vezet, mögötte Pérez és Sainz a sorrend. A többiek csak most érkeznek a kivezető körükre.
A brit a gyors körébe belerontott, így utolsó helyen áll. Verstappen mögött most Alonso, Ocon, Stroll, Russell, Gasly, Pérez, Sainz, Csou és Norris a sorrend.
Lila első és harmadik szektort autózott Hamilton, de így is negyed másodperces lemaradásban zárta a körét Verstappenhez képest. Mindenki visszatért a bokszba, a két McLaren és a két AlphaTauri mellett Hülkenberg a kieső helyeken.
Mindenki kijött egy utolsó gyors körre, Pérez pedig a kivezető körén meglátogatta a kavicságyat.
Norris és Sainz is Hamilton elé ugrott, de az Astonok és az Alpine-ok is javítottak. Pérez és Russell kieső helyen a nagy nevek közül.
Pérez 51 ezreddel Hülkenberg mögött, a 11. helyen zárt. Russell is búcsúzott, ahogy Csou, De Vries és Cunoda is.
Hamilton és Russell a célegyenesben összeért, Russell továbbjutása ezen múlhatott.
Nem voltak tökéletes állapotban Pérez gumijai a kisodródása miatt, ez biztosan jelentett 51 ezredet.
Hamilton hátulról jött és bebújt Russell mellé, aki erre nem számíthatott, és összeértek. Amellett, hogy Russell kiesett, még vizsgálni is fogják az esetet.
Russell jelentette, hogy nem tudott Hamiltonról, mert nem szóltak arról, hogy mögötte jön. A visszapillantót meg ő nem nézte.
Alonso és Hülkenberg kivételével közben már mindenki a pályán a Q3-ban.
Verstappen 1:12,272-vel kezdett, így Hamilton előtt majdnem egy másodperccel vezet. Mögöttük Norris, Ocon, Sainz, Piastri, Stroll és Gasly a sorrend. Hülkenberg a pályán, Alonso még mindig nem.
Hülkenberg a harmadik helyre lépett fel az első körével, szenzációs hétvégéje van eddig a németnek.
Szinte mindenki javított, de Verstappenre senki nem volt veszélyes. Végül mögötte Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Alonso és Piastri az első tíz sorrendje. Gaslyra viszont még büntetés várhat.
Ő sem azt várta, hogy Sainz és Norris zárja mögötte az időmérőt. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!