Élő közvetítésünk az Olasz Nagydíj első szabadedzéséről
2023. szeptember 01. 13:21
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Olasz Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A naptár leggyorsabb pályáján jön az év utolsó európai versenyhétvégéje, hiszen ezután, a hátralévő 8 nagydíjon a mezőny számára irány az amerikai és az ázsiai kontinens.
A Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz ma ünnepli a 29. születésnapját.
A tavalyi szezontól kezdve minden csapatnak kötelező legalább két szabadedzést biztosítania F1-es versenytapasztalattal nem rendelkező versenyzőknek. A mostani idényben eddig csak a Ferrari teljesítette ennek az egyik felét, Monzában az Aston Martin is megteszi ezt: Lance Strollt az F2-es bajnok Felipe Drugovich váltja az első gyakorláson.
Az AlphaTaurinál pedig a sérült Daniel Ricciardót továbbra is Liam Lawson helyettesíti.
A Magyar Nagydíjon már látott módszernek megfelelően a megszokott 13 helyett csak 11 garnitúra gumit kapnak a csapatok a hétvégére: 3 szett kemény, 4 szett közepes és 4 szett lágy abronccsal kell gazdálkodni a három nap alatt. Ennek már most is láthatjuk a Hungaroringen szerzett tapasztalatok alapján nem úl közönségbarát hatását, pláne, hogy az időmérő edzésen a Q1-et csak kemény, a Q2-t csak közepes, a Q3-at pedig csak lágy gumin lehet teljesíteni.
A Ferrari speciális festéssel és overallokkal érkezett a hazai futamára.
A szintén hazai pályán versenyző Alfa Romeo az első, 1950-es évre emlékszik a sisakfestésekkel.
25 fokos levegőben, 38 fokos aszfalton; részben felhős, de száraz körülmények között indul el az első gyakorlás.
A Williamsek és az Alfa Romeók kivételével két perc után mindenki a pályán, és máris mindhárom gumikeverék megjelent.
A lágyakon autózó Piastri kezd a leggyorsabban az első körök után, de még csak 10-en fejezték be az első gyors körüket.
A holland kemény gumikon átvette a vezetést, de Piastri lágyakon szinte rögtön visszavette tőle azt.
A Williamsek és az Alfa Romeók továbbra is a bokszban, de az Aston Martinok és Cunoda Juki sem kapkod.
Rengetegen biztatják Leclerc-t és Sainzot, a monacói már meg is köszönte a szurkolást.
A jelentések szerint az Alfa Romeók kuplungproblémákkal küzdenek, ez nem jó hír Bottasnak és Csounak.
A Red Bullok, a Ferrarik és a Mercedesek továbbra is keményeken, mégis mind a hat pilóta az első hét között áll. Verstappen 174 ezreddel vezet Pérez, 191 ezreddel Sainz előtt.
A spanyol egyelőre gyengébben kezd, a közepeseken is jócskán elmarad a legnagyobb riváisaitól. Igaz, nem tudni, milyen beállításokkal megy az Aston Martin.
Leclerc közben feljött a második helyre; a Williamsek és az Alfák 20 perc után sem jöttek ki a pályára.
Alonso közben javított, és a negyedik helyre ugrott, de a lemaradása továbbra is szűk hat tized. A most a pályára hajtó Williamsek talán a gumiszabályok miatt vártak csak, mert az Alfákkal ellentétben náluk nincs látható probléma.
Egyelőre csak kilenc kört teljesített a teszteléssel megbízott Drugovich az Aston Martinnal.
A túl erős menetszél emelgeti a sisakját, ez zavarja a hollandot. Így is vezet 297 ezreddel csapattársa előtt, és továbbra is keményeken köröz.
Közben az Alfák is kijutottak a pályára.
Az Alfa műszaki problémái továbbra is jelen lehetnek, mert lágy gumikon több mint egy másodperccel lassabbak bárki másnál, így a 19-20. helyen áll Bottas és Csou. Panaszkodnak is a rádióban mindketten.
Albon csúszott le a pályáról egy gyors szakaszon, de sikerült elkerülnie a nagy sebességű ütközést. Verstappen-Sainz-Pérez-Leclerc-Alonso az első öt sorrendje, a holland ismét egy kemény gumis etapot kezdett meg.
Lawson és Drugovich autózta eddig a legtöbb kört, az új-zélandi már 20 kört teljesített. Az utolsó Alfák pedig 6 kör után megunták, és visszamentek a bokszba.
A brit csak a nyolcadik, miközben csapattársa, Russell az ötödik. Igaz, kettejük között nyolc tized van csak. Cunoda 9. helye kellemes meglepetés, Piastri viszont a kezdeti jó körök óta nem javít – bár talán nem véletlenül.
Bottas megerősítette, hogy határozottan érzékel javulást. Fel is lépett a 15. helyre az első igazán gyors körével.
A versenyszimulációkra átálló élmezőny érthetően nem javított, így továbbra is Verstappen-Sainz-Pérez-Leclerc-Russell-Alonso-Norris-Hamilton az első nyolc sorrendje. Öt perc van hátra.
Ocon kicsúszásával, de épen maradt Alpine-jával zárult az edzés.
Verstappen kemény keverékű gumikon autózva is megnyerte az első edzést, 46 ezreddel Sainz és 177 ezreddel Pérez előtt. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan, a második gyakorlással 17 órától jelentkezünk!