Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat az Amerikai Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! A McLaren és az Aston Martin az egyetlen szabadedzésen nem próbálkozott lágy keverékű gumikon futott körökkel, így nem kizárt, hogy rengeteg tartalék maradt bennük – főleg az elmúlt hétvégéken kiválóan teljesítő wokingiakban. Az elmúlt nagydíjak alapján ráadásul a Ferrari is kihívója lehet Max Verstappennek az időmérőn, de a Mercedes is bizakodva várhatja az austini kvalifikációt.
A szabdedzés elején még úgy tűnt, az AlphaTauri lehet a meglepetéscsapat, de az egykörös tempója nem volt az igazi a Cunoda-Ricciardo párosnak. A Haasnak és a Williamsnek azonban igen, az egyaránt különleges festéssel versenyző csapatok pilótái akár a Q3-ig is eljuthatnak.
Jack Doohan Mexikóban és az Egyesült Arab Emíségekben is részt vesz majd egy-egy szabadedzésen – közölte az Alpine az időmérő előtt.
Oscar Piastrinak szüksége volt a reflexeire, hogy ne törje össze a McLarent az első szabadedzésen.
Az eddigi 10 austini futamot egyaránt olyan pilóta nyerte, aki az első sorból rajtolt – ötször az élről, ötször a második helyről induló győzött –, így elég fontos az időmérőn elért pozíció.
Tavaly Sainz szerezte meg a pole-t, de a rajt után Russell megforgatta őt és kiesett, így Verstappen nyerte a versenyt.
Nem esélytelen a pole-ra a monacói, amely már a 21. lenne a karrierje során. Jelenleg ő és Bottas 20-20 pole-lal áll, ami a legtöbb a nem világbajnokok között az F1 történetében.
Ahogy azt idén mr több pályán megszokhattuk, az FIA döntést hozott: a kivezető körök nem lehetnek 1:56 percnél lassabbak – a két Safety Car-vonal közötti szakaszt ennél rövidebb idő alatt kell teljesíteni alapesetben.
35 fokos levegő és 42 fokos aszfalt várja a pilótákat, de a páratartalom csupán 12 százalékos, így a hőség ellenére nem lesznek olyan nehezek a körülmények, mint Katarban.
Először Sargeant hagyta el a bokszutcát, elkezdődött a 18 perces Q1!
Sargeant és Stroll mellett a Ferrarik, az Alpine-ok, a McLarenek, az Alfa Romeók is a pályán.
Leclerc kezd a leggyorsabban a két McLaren előtt. A Haasok és az AlphaTaurik még mindig kivárnak, ahogy Albon és a mellé visszaguruló Sargeant is.
Az élpilóták már mind teljesítettek egy-egy mért kört, jelenleg Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Pérez, Hamilton és Piastri az első hét sorrendje.
Hülkenberg Verstappennel szemben 235 ezredes előnnyel ugrott az élre, majd Gasly vette át tőle a vezetést további 77 ezreddel.
A látványos pattogás ellenére mindkét Ferrari megelőzte Gaslyt, jelenleg Sainz-Leclerc-Gasly a sorrend az élen.
Verstappen forgalomban kezdte meg az újabb gyors körét, és a mezőny mintegy felének el kellett engedni őt a kör alatt. A holland 478 ezreddel átvette a vezetést Sainztól, nem volt probléma tehát a forgalommal.
Cunoda, Magnussen, Ricciardo, Csou és Sargeant van bajban az utolsó körök előtt.
Mindenki tudott javítani a kiesőzónából, és csak Sargeantnek nem sikerült eleget. Így a szenzációsnak tűnő Hülkenberg-idő sem volt elég. Mellette a két Williams és a két Aston Martin(!) is búcsúzott.
Ricciardo továbbjutása ennyin múlt, Hülkenberg járt pórul. A Q1-et végül Hamilton nyerte, Norris előtt 19 ezreddel.
Ez volt Stroll 66. kiesése a Q1-ben, Magnussennek maradt a 65 ebben a nem túl kedves mutatóban. Előttük csak Marcus Ericsson van, 71-gyel. Kezdődik a 15 perces Q2!
Pérez hagyta el utoljára a bokszot, Leclerc már gyors körön van.
Többen használt lágyakon futották az első gyors kört, köztük Verstappen is, aki ennek ellenére vezet. Piastri, Ocon, Gasly, Pérez és Russell mögötte új lágyakon a 2-6. helyen, majd Hamilton és Leclerc jön használtakon.
Norristól vettek most el egy kört pályaelhagyás miatt – noha akkor sem lenne továbbjutó helyen, ha meghagyták volna.
Ricciardo, Magnussen, Csou, Sainz és Norris áll kieső helyen, amikor megkezdik az utolsó köreiket a pilóták a Q2-ben.
Leclerc ennyivel vezet Verstappen előtt, mögöttük most Sainz és Norris, de többen jönnek még.
Nem tudott javítani Pérez, de mögötte sem tudott mindenki, így tizedikként továbbjutott a mexikói – 18 ezreden múlt mindez. Cunoda, Csou, Bottas, Magnussen és Ricciardo búcsúzott a Q2-ben.
Elkezdődött a 12 perces Q3, de a két Mercedes, Gasly és Pérez még kivár.
Leclerc 252 ezreddel megelőzte Verstappent az első gyors körével.
Miután mndenki túl az első körén, Leclerc-Hamilton-Verstappen-Sainz-Gasly-Pérez-Norris-Piastri-Ocon-Russell a sorrend – Russelltől elvették a körét.
A gyors köre végén Pérez haladt előre, és a hollandot zavarta a mexikói autója által okozott turbulencia – emelte ki a rádióban káromkodva.
Kezdődnek az utolsó gyors körök!
Verstappen már a köre elején hibázott, ez pedig sokba kerülhet, mert úgy tűnt, a pályát is elhagyta a holland.
Hiába került az élre, elvették a körét, így visszasorolták!
Leclerc indulhat az élről, mögötte Norris, Hamilton, Sainz, Russell, Verstappen, Gasly, Ocon, Pérez és Piastri zárt.
A Forma–1-es Amerikai Nagydíj időmérő edzését pályafutása során 21. alkalommal a Ferrari monacói pilótája, Charles Leclerc nyerte meg, amellyel immáron neki van a legtöbb rajtelsősége az F1-ben azok között, akiknek nincsen világbajnoki címe. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!