Azok, akik a Harry Potter és a titkok kamrája egyik vetítésére váltottak jegyet Berlinben, még hazamenni is alig tudtak, annyit csúszott az alkotás. A 161 perces kalandfilm éjszakai vetítése eredetileg negyed tizenegytől háromnegyed egyig tartott volna, ám a sok reklám miatt fél kettőkor ért véget, amikor már csak az éjszakai buszok közlekednek - korlátozott vonalon. Akiknek otthona tehát nem esett útba, kénytelenek voltak további eurókat költeni a taxira.
Az eset sajnos nem számít egyedinek Németországban, mert a mozik üzemeltetői lassan több mint háromnegyed órás reklámblokkot sugároznak, ezután következnek a filmelőzetesek, és csak azok lejátszása után kerül sor az alkotásokra. A közönség most jutott el arra a pontra, hogy tiltakozását fejezze ki emiatt, és azzal fenyegesse a mozik üzemeltetőit, hogy ilyen körülmények között többé nem vált jegyet a filmekre.
Arne Schmidt, a Cinemaxx mozilánc szóvivője szerint a reklámokra azért van szükség, hogy a jegyek árát alacsonyan tartsák: "A reklámok sugárzása és a belőlük származó bevétel nélkül állandóan emelnünk kéne a jegyárakat, méghozzá nagymértékben" - nyilatkozta.
Más mozik üzemeltetői azonban ígéretet tettek a közönségnek arra, hogy ezentúl fél óránál tovább nem játszanak reklámot. Gregor Welles, az UCI vezetője elmondta: "Ezt az időkorlátot egyszer már bevezettük, de később át kellett lépnünk. Ha azonban a közönség visszaköveteli, mi eleget teszünk a kívánságának. Végtére is a szórakoztatóipar azért van, hogy a közönséget szolgálja."