A nyakigláb színészt saját bevallása szerint nem kedvelik a casting directorok. A kifogás a személyével kapcsolatban mindig egy és ugyanaz: túl városi, túl New York-i típus. Való igaz, Adrien Brody számára csak és kizárólag a Nagy Alma jelenti az igaz szerelmet, inkább ingázik a keleti és a nyugati part közt, semhogy Los Angelesbe költözzön.
A hamarosan a harmincas éveibe lépő Brody értelmiségi családban nőtt fel. Magyar származású sajtófotós édesanyja házában egészen korán megtapasztalhatta a dinamikus újságíróélet összes pozitívumát. Talán az értelmiségi háttérnek köszönhetően az ifjú Brody már kora gyermekkorától színészi karrierről álmodott, s ebben a neves mama, Sylvia Plachy és a tanár édesapa boldogan támogatták az ambiciózus fiatalembert.
Brody már a gimnáziumi évei alatt is borzasztóan elfoglalt volt, művészeti iskolába járt, tanítás után pedig rohant a színházba, ugyanis több darabban is szerepet kapott az off-Broadwayn. Aztán az ő karrierjében is eljött az a pillanat, aminek el kellett jönnie, Brody is szerepet kapott egy sorozatban, cím szerint a kérészéletű Annie McGuire-ben. Tévéfilmben is játszott, a Home at last című produkcióban bukkant fel. Aztán jött egy igazán testreszabott film, a Martin Scorsese, Woody Allen és Francis Ford Coppola által rendezőként jegyzett New York-i történetek.
Ezzel a szereppel az ifjú színész ugyan megalapozta karrierjét, azonban a munka a három rendezőóriással rádöbbentette arra, hogy ahhoz, hogy szakmája egyik legjobbja legyen, rengeteget kell még tanulnia. Ettől az elhatározástól vezérelve jelentkezett a New York-i főiskolára, de a film iránti szerelem jottányit sem csillapodott, s alig egy év múlva Brody ismét kamerák elé állt a King of the Hill című, az 1929-es gazdasági válság idején játszódó filmben.
A film bemutatója után egy meglehetősen termékeny korszak következett, Brody remek alakítása ugyanis több rendező érdeklődését is felkeltette. A színész rövid szerepek egész sorát játszotta el például az Angyalok a pályán (Angels in the Outfield), a Bullet és a Last time committed suicide című filmekben. Majd szerepet kapott az Őrület határán című háborús filmben, melyhez nagy reményeket fűzött, de végül csalódnia kellett, mivel legtöbb jelenetét kivágták a filmből, szöveges szerepe nem is maradt, így tulajdonképpen néma szereplőként van jelen a produkcióban.