A szervezők célja nem egy újabb fesztivál létrehozása, amelyen további díjakat osztanának ki. A Mozi Ünnep főszereplői a mozik, a termek, az üzemeltetők, a forgalmazók, a gépészek és a jegyszedők. A Franciaországból indult kezdeményezéshez többek között Németország is csatlakozott, s Kanadában is hamarosan bevezetésre kerül a filmszínházak előtti tisztelgés.
A franciáknál a francia kulturális minisztérium, az önkormányzatok és a teljes filmszakma támogatását élvező ünnepségsorozat lényege, hogy évente egy hétvége erejéig a közönség Franciaország valamennyi moziját kedvezményes áron látogathatja. A Mozi Ünnep három napja alatt minden néző átlagosan 3 alkalommal megy moziba, így a jegyvásárlások száma 300-400%-kal nő az azt megelőző hét ugyanazon napjaihoz képest. 2003-ban az ország 5 280 mozitermében több mint 3 millió néző látogatta a filmvetítéseket a rendezvény idején.
A magyar Mozi Ünnep 2004. június 17-e és 20-a között kerül megrendezésre, szem előtt tartva, hogy az utolsó középiskolai tanítási nap június 15-e, a Budapest Búcsú pedig június 26-27-re esik. A szervezők egy kis műsorfüzetet állítottak össze az érdeklődők számára, akik az abban található kuponokat felhasználva 290 forintos áron válthatnak majd jegyet a különböző filmekre.
A Mozi Ünnepet az teszi még különlegesebbé, hogy a programszerű vetítéseket kivételes mozis események kísérik majd, néhány példa: a világkörüli sikerhadjárat csúcsára ért A Gyűrűk Ura-trilógiát egyben levetítve élvezhetik a rajongók ezekben a napokban, illetve előkerül a dobozból az elmúlt évtized áttörő magyar filmsikere a Csinibaba és a Mozi Ünneppel egy időben zajló budapesti Hídünnep keretében, a lezárt Alagút falára is mozit varázsolnak majd a rendezők.
Az eseményen néhány kivétellel az ország minden mozija és az összes filmforgalmazó részt vesz. A Mozi Ünnepet a Magyar Mozgókép Közalapítvány és a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és Budapest városa is támogatta.