Azok, akik jó időben voltak a jó helyen, és még elég ügyesek is voltak, bejuthattak arra a vetítésre, melyen maga a rendező, Joel Schumacher mutatta be karácsonyra elkészülő új filmjét, Az Operaház fantomjá-t.
Igazi musicalfilm készül, mely a most felfedett első képek tanúsága szerint nem a realitásra, hanem a mesére, a túlhabzó látványra, misztikumra és romantikára utazik: sokkal közelebbi rokona a Baz Luhrmann-féle Moulin Rouge-nak, mint mondjuk a Chicagó-nak. A film (vagy inkább alkotói) kedvéért Andrew Lloyd Webber újra összefogott az eredeti szövegíróval, Charles Harttal, és egy új dalt komponált. A No One Will Listen című opusszal a párizsi Operaház pincéjében bujkáló széplelkű szörnyeteg szólózik majd.
A film extravagáns képi világát elég talán egyetlen példával érzékeltetni: a híres csillár, amely a történet végén leszakad, 22 ezer Swarowski-kristályból áll, hat méter magas, és 2,8 tonnás.
* * *
A Betörő az albérlőm csapata alaposan megfogyatkozva futott be Cannes-ba. Végre legalább kiderült, melyik Coen testvér melyik. Ethan ugyanis tüdőgyulladása miatt otthon maradt, és csak bátyja, Joel kísérte el új vígjátékuk főszereplőjét, Tom Hankset.
Irma P. Hall, a legyőzhetetlen és kiirthatatlan házinéni megformálója még karácsony táján szenvedett autóbalesetet, és lassan lábadozik, ezért nem vállalta a strapás tengerentúli utazást.
Az első sajtótájékoztatón Hanks mindent bedobott, hogy az újságírók ne érezzék a hiányt. A kérdésekre kiszabott egy óra inkább volt egy egyszemélyes komédiaszínházi előadás, mint a szokásos kérdezz-felelek játék.
Valószínűleg az összes jelenlévő jól járt. Joel Coen például szemmel láthatóan nagyon jól mulatott színésze poénkodásán, akik pedig komoly kérdésekkel próbálkoztak, újra nekifuthatnak a csütörtöki interjúkon.
D.A. / IC Press - Cannes